ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday 7 March 2013

မေမ့ေသာ အေမ့တရား

အဘိကၠေမထ ကလ်ာေဏ၊ ပါပံ စိတၱံနိ၀ါရေယ၊

ဒႏၶဥၥိကေရာေတာ ပုညံ ပါပသၼိ ံ ရမတိမေနာ။

ပါပံ စိတၱ-မေကာင္းစိတ္ကို နိ၀ါရေယ- တားျမစ္ထားလုိက္ပါဦး။ ကလ်ာေဏ - ေကာင္းရာ၌ကား၊ အဘိကၠေမထ၊ သူ႔ထက္ဦး၍ ေရွ႕တစ္ဆင့္ တုိးေပးလုိက္ပါဦး။


မေနာ-စိတ္မည္သည္ ပါပသၼိ ံ၊ မေကာင္းရာဘက္၌သာ၊ ရမတိ-ေမြ႕ေလ်ာ္ရိုးထံုးစံရွိ၏။

ဟိယသၼာ - အၾကင္၊ မေကာင္းရာ ေပ်ာ္မ်ိဳးစိတ္ေၾကာင့္ -

ပုညံ - ေကာင္းရာကို ဒႏၶံ - တံု႔ဆုိင္းဆုိင္း၊ ကေရာေတာ- ျပဳက်င့္ေလ့ရွိသူအား၊ ပါပံစိတၱံ - မေကာင္းစိတ္သည္ နိ၀ါရေယ - တားျမစ္ရာ၏။ (ဓမၼပဒ)

“မေကာင္းရာမွ ေကာင္းရာသို႔ စိတ္ေရႊ႕ေျပာင္းေပးေရးကိစၥသည္ ကမၻာၾကီးကို ေျပာင္းျပန္လွန္ေပးရသည္ထက္ အထားခက္လွ၏။

“ေမ့စိတ္ကို မေမ့စိတ္အျဖစ္ ျပဳျပင္ေပးေရးကိစၥသည္လည္း ျမင္းမုိရ္ေတာင္ ေဇာက္ထုိးထားေပးေရးထက္ ပို၍ ခက္၏”

ေလာက၌ ေမ့ေစတတ္ေသာအရာတြင္ ဘိန္း၊ အရက္စသည့္ မူးယစ္ေဆး၀ါးမ်ားမွအစ၊ တုိ႔ေဆး၊ ခပ္ေဆး၊ ေမ့ေဆး၊ ထံုေဆး အမ်ားအစားပင္ တီထြင္ေဖာ္စပ္ထားျခင္း ရွိၾကပါေသာ္လည္း၊

သတိရေဆး ေဖာ္စပ္ထားျခင္းကား နည္းပါးလွေခ်၏။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ ပင္ကိုသဘာ၀ျဖင့္ ေပ်ာ္ရႊင္ျခင္း၊ ခ်မ္းေျမ႕ျခင္း အလ်င္း ကင္းဆိတ္ေနေသာ ဤေလာကထဲ၌ -

ဆင္းရဲဒဏ္ မခံႏုိင္သူတုိ႔ မ်ားျပားေနေသာေၾကာင့္တည္း။

အေပ်ာ္တုိ႔ျဖင့္ ေလာကၾကီးကို ျပင္ဆင္ေပးလုိၾကေသာေၾကာင့္တည္း။ ထုိႏွစ္ဦးစလံုး ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ္ေမ့ပစ္လုိက္ၾက၏။ ပတ္၀န္းက်င္ကိုလည္း ေမ့ပစ္လုိက္ၾက၏။ အခ်ိန္ကိုလည္း ေမ့ပစ္လုိၾက၏။

သို႔မဟုတ္ -

ေလာကၾကီးကို အလ်ားလုိက္ ခုန္ေက်ာ္လုိက္ျခင္း။

ထုိႏွစ္ဦးစလံုး ကိုယ့္ဘ၀ ကိုယ္သတိရေနမည္ကို ေၾကာက္ရြံ႕ၾက၏။ ပတ္၀န္းက်င္အေပၚ အမွတ္ရေနမည္ကိုလည္း ေၾကာက္ရြံ႕ၾက၏။ အခ်ိန္ႏွင့္တကြ မိမိျပဳက်င့္ေနေသာ မေကာင္းမူကိုလွ်င္ သတိျပဳလုိၾကျပီ။

ထုိႏွစ္ဦးမ်ိဳး ဤေလာကလူသားထဲ၀ယ္ အဘယ္မွ် မ်ားျပားေနသနည္း၊ ယေန႔ရွိလူတစ္ရာလွ်င္ ၎တုိ႔ သေႏၶေပးထားေသာ မ်ိဳးေစ့တုိ႔ကိုပါ ထည့္သြင္းေရတြက္ေသာ္ ရာေက်ာ္မည္သာတည္း။

ထုိသူတုိ႔ကို -

သတိရွိရွိ ေနၾကစမ္းပါ၊ ကိုယ့္အေၾကာင္း ကိုယ္သိၾကစမ္းပါ။ ဤသို႔ သတိေပးေသာ္ ထုိသတိေပးသူသာ ေမာေပလိမ့္မည္။ သို႔ေၾကာင့္ ေမ့စိတ္သို႔ ေျပာင္းလဲေရးကိစၥသည္ ျမင္းမုိရ္ေတာင္ကို ေဇာက္ထုိးထားခုိင္းရသည္ထက္ ပို၍ ခက္လွ၏ဆုိေသာ ငါတုိ႔စကား လြန္အံ့မထင္ျပီ။

စင္စစ္ ေမ့ေမ့ေနတတ္ေသာ အေလ့သည္ သတၱ၀ါျဖစ္စမွသည္ ယေန႔တုိင္ အေမြစား၊ အေမြခံအျဖစ္ ကမၻာ့ကမၻာႏွင့္ခ်ီ၍ ပါလာေသာ ရိုးတြင္းေအာင္းဗီဇသတၱိမ်ိဳး ျဖစ္ေနေလရာ အိမ္ရွင္အရာ၌ တည္ေနျပီး ျဖစ္၏။ ရူမွတ္မူအေလ့အက်င့္ကား အိမ္ရွင္အရာ၌ တည္ေနေအာင္ ေသြးယူရမည္ျဖစ္ရကား ဧည့္သည္အရာ၌သာ ရွိေခ်ေသး၏။ တစ္ဖန္ အေမ့ၾကားမွ ေပါက္ဖြားရမည္ ျဖစ္သျဖင့္လည္း အေမ့ႏွင့္ မေမ့သည္ မိခင္ႏွင့္ သားပမာသာ ျဖစ္ေနပါ၏။

သို႔ေၾကာင့္ -

အမွတ္ရေစမူ၊ မေမ့သတိ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ရာ၌ -

မပ်င္းမရိ ဇြဲလံု႔လ၊ ခြန္အားရွိမွ သတိအား ၾကီးထြားႏုိင္ေခ်မည္။ အပ်င္း အဖ်ာင္းတုိ႔၏ အရာကား မဟုတ္ျပီ။

ရဲတင္းျခင္း၊ စိတ္ရွည္ျခင္း၊ စိတ္ပါလက္ပါရွိျခင္းႏွင့္ ျပည့္၀မွသာ ေအာင္ႏုိင္ရေခ်သည္။ ေပ်ာ့ညံ့သူ၊ စိတ္တုိသူ၊ စိတ္မ၀င္စားေလသူမ်ားႏွင့္ လားလားမွ် မသက္ဆုိင္ျပီ။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment