ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday 1 March 2013

အခုမွ မေသ ေနာင္လည္း မေသေစရပါ

ထုိလူသား မည္သည့္အာရုံ ခံစား၊ ခံစား -

တစ္ဘက္က ေကာင္းသည္ျဖစ္ေစ၊ ဆုိးသည္ျဖစ္ေစ၊ သာမန္ျဖစ္ေစ၊ ထုိထုိအာရုံ ခံစားရာအၾကား၊ မေမ့ျခင္းသတိ သြင္းေပးထားျပီး ျဖစ္ရကား -

(က) မိမိက အေကာင္းထင္အၾကိဳက္ေတြ႕မ်ိဳးလည္း မရွိ၊


(ခ) မိမိက အဆုိးထင္ အၾကိဳက္မေတြ႕ပံုမ်ိဳးလည္း မဟုတ္၊

(ဂ) မိမိက တစ္မ်ိဳးထင္ ၀င္ေနက်အတုိင္း လက္ခံသည္လည္းမဟုတ္၊ သို႔ေၾကာင့္ အထဲ အစြဲမခိုသာျပီ၊ ငါစြဲသူစြဲဟူသည္ ဘက္ခြဲလည္း မ၀င္သာျပီ၊ ထုိအခါ …
လူျဖစ္လုိ႔သာ လူသံုးအာရုံ ခံစားရပါသည္။

၁။ အျမင္ထိေသာ္ ျမင္သိေပ်ာက္ျဖင့္သာ ခရီးတုိ႔ သူ႔တံခါးတြင္း၀ယ္ စင္းစင္းေသသြားေတာ့ပါျပီ။

၂။ အၾကားထိေသာ္ ၾကားသိေပ်ာက္ျဖင့္သာ ခရီးတုိအခ်ိန္ပိုင္းအတြင္း စင္းစင္းေသသြားရပါျပီ။

သည့္အတူ နံလွ်င္ကား နံသိေပ်ာက္၊ စားရာ၌ ခ်ိဳသိေပ်ာက္၊ ခ်ဥ္သိေပ်ာက္ စသည္စသည္ ေတြ႕မိ၊ ထိမိရာတုိင္းတုိ႔၌ အႏုထိ၊ အႏုသိေပ်ာက္၊ အၾကမ္းထိ၊ အၾကမ္းသိေပ်ာက္မွသည္ ေႏြးသိေပ်ာက္၊ ေအးသိေပ်ာက္၊ လူပ္သိေပ်ာက္မွ်ျဖင့္ ဆံုးပါးသြားရျပီး အစြဲဟူ၍ မက်န္ခဲ့ျပီ။

တစ္ဖန္ အာရုံတုိ႔ႏွင့္ကား ပက္ပင္းမတုိးမိ။

တုိးမိထားျပီး အတိတ္လက္က်န္အစြဲအေတးမ်ားေၾကာင့္ အာရုံေဟာင္းကို ပံုေဖာ္၍ ေပါင္းေသာအားျဖင့္ အေတြကအၾကံ ရန္တစ္ပြဲျဖစ္ေပၚလာလွ်င္လည္း ၾကံသိေပ်ာက္ျဖင့္သာ ပြဲသိမ္းသြားရေခ်ျပီ။

ထုိအခါ -

ေန႔အေတြးမ်ား ညေတြးရန္ မရွိျပီ။

ညအေတြးမ်ားကလည္း နက္ျဖန္အေရး ေဖာ္ေပးရန္ မရွိျပီ။

ထုိလူသား -

မည္သို႔ပင္ မဟာအ၀ီစိငရဲၾကီးထဲ ေဇာက္ထိုးက်ရပါလုိ၏ဆုိေစ -

မည္သို႔ပင္ ဘုရားစူး မိုးၾကိဳးပစ္ရပါေစရဲ႕ ေတာင့္တေစ -

ထုိအဆုိ၊ ထုိေတာင့္တခ်က္မ်ားသည္ ပါးစပ္တြင္းကေလးမွ်သာ၊ ပါးစပ္ျပင္ပေရာက္ ေပ်ာက္ႏူန္းအတုိင္း၊ ဆုိ-ဆုိသခိုက္ျဖင့္လမ္းစဆံုးေစေတာ့၏။ သည့္အတူ မည္သည့္အာရုံ ခံစား ခံစား၊ သံုးကား သံုး၏။ အစြဲသို႔ မဆုိက္ေစေတာ့ျပီ။

ထိုလူသား၊ သည္ဘ၀မွ ေသလြန္သြားရေသာ္ -

(၁) အၾကိဳက္မေပၚေတာ့ေသာ အာရုံမွန္ေၾကာင့္ ျပိတၱာစံဘ၀သို႔ မေရာက္ေတာ့ျပီ။

(၂) အမုန္းမ၀င္ေတာ့ေသာ အာရုံမွန္အသြင္ေၾကာင့္ ငရဲသို႔လည္း မဆင္းရေတာ့ပါျပီ။

(၃) ၾကက္သိ၊ ၀က္သိ အမွားသိ လံုး၀ မရွိေတာ့ေသာေၾကာင့္ ၾကက္ငွက္ဘ၀မ်ားသို႔လည္း မသြားရေတာ့ပါျပီ။

ထိုလူသား သြားရန္လမ္းမွာ -

(က) ကိုယ္ျပီး၊ ကိုယ္ပိုင္ဒါနထုပ္၊ သီလထုပ္ကိုင္ျပီး ေနႏုိင္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

(ခ) ပါရမီလမ္းစ အတုိးခ်၍ ျပဳလုပ္ခြင့္ရေစသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

(ဂ) အေကာင္းအဆိုး၊ အေၾကာင္းအက်ိဳး ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ သိပုိင္ႏုိင္သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

ထုိသံုးခ်က္တုိ႔ေၾကာင့္ မေသေသာဘ၀မ်ား သို႔မဟုတ္ ဘ၀ရွင္ဆုိရ၏။ သို႔ေၾကာင့္ -

မေမ့ျခင္းအေၾကာင္းသည္ -

လက္ငင္း၌ လူမေသ၊ ေနာင္၌လည္း မသိဉာဏ္ မေသျခင္းအက်ိဳးႏွစ္မ်ိဳးစလံုး ခံစားခြင့္ရေစရာ အထက္မွ အထက္ အထက္သို႔သာ တက္ခြင့္ရေစေတာ့၏။

လူမေသေသာ္မွ အသိဉာဏ္ ေသေနလွ်င္ လူေသသြားျပီ။

လူေသေသာ္မွလည္း အသိဉာဏ္ မေသလွ်င္ကား လူမေသျပီ။

ဤကား ေနာင္သံသရာ မေသပံုတည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment