ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday 8 March 2013

ထုိသံုးခ်က္ အခ်ိတ္အအဆက္ မိေနလွ်င္

အထက္၌ဆုိခဲ့ျပီး -

ကိုယ့္ဘက္ကိုၾကည့္၊ ကိုယ့္အရွိ စိတ္၀င္စား၊ အမည္ေက်ာ္လႊားဆုိေသာ ထုိသံုးခ်က္၊ အကြက္မိေစေသာ္ -

(၁) သင့္စိတ္သည္ သူဟူေသာ တစ္ဖက္အာရုံေပၚမွာလည္း မနားေတာ့ျပီ။

(၂) သင့္စိတ္သည္ ကိုယ္ဟူေသာ မိမိမ်က္စိစသည့္အပါးလည္း မနားေတာ့ျပီ။


(၃) သင့္စိတ္သည္ ထုိႏွစ္ဖက္ၾကားမွ ေပးထြက္လာေသာ ၀ိညာဥ္မ်ား၌လည္း မနားေတာ့ျပီ။

ထုိသံုးခ်က္ မည္သည့္အၾကားမွ မနားေတာ့ေသာ သင့္စိတ္၊ ဘာကိုမွ် မစြဲေတာ့ရကား မျငိျပီ။ မျငိေတာ့လွ်င္ကား လြတ္ေျမာက္သြားျပီတည္း။

(က) ထုိ သင့္စိတ္သည္ ယခင္က အေတြ႕ကိုေမ့လ်က္က ခံစားရာ၌ -

၁။ အာရုံေပၚ အမည္တင္ ထုိအမည္ ခင္ေနျခင္းေၾကာင့္လည္း အစြဲေပၚခဲ့ရ၏။

၂။ အာရုံလူိင္း၏ျဖစ္စဥ္ အမွ်င္ကိုလွ်င္ လူထင္၊ ၾကက္ထင္ ေနျခင္းေၾကာင့္လည္း အစြဲေပၚခဲ့၏။

၃။ အာရုံလူိင္း၏ အရိပ္မွ်ကို အေပါင္းအစု၊ အထုအထည္၊ ထင္မိရာမွလည္း အစြဲေပၚခဲ့၏။

၄။ အာရုံလူိင္း၏ ပံုးသဏၭာန္ကိုပင္ မိန္းမဟန္၊ ေယာက္်ားဟန္ ထင္မိရာမွလည္း အစြဲေပၚခဲ့၏။

ယေန႔ သင့္စိတ္ ထုိအေတြ႕ကို မေမ့သတိျဖင့္ ခံစားၾကည့္ရာ၌ကား လူဆုိသည္မွာ -

(က) ေနာက္ခံ ကံစိတ္အေၾကာင္းခံ တရားမ်ားကို လက္ကိုင္သံုး ေတာင္ေ၀ွးအရာထား စြဲလမ္းမူကိုကား တံတားအျဖစ္ ထုိး၍

(ခ) လက္ရွိ ကံစိတ္ဥတုအာဟာရအေၾကာင္းတရားမ်ားကိုကား လက္တန္းပမာထား၍ ငံ့လင့္ၾကိဳဆုိထားရာ အၾကားမွ ျဖစ္စဥ္အလုိက္ ေျပာင္းလဲ၀င္လာေသာ ရုပ္ျဖစ္စဥ္၊ နာမ္ျဖစ္စဥ္မွ်သာပါကလား။

အာရုံဆုိသည္မွာ -

ထုိျဖစ္စဥ္အတြင္းရွိ မတည့္ေသာ ဓာတ္ေလးမ်ိဳးတုိ႔ အခ်င္းခ်င္း တုိက္ခုိက္ၾကရာမွ လြင့္စင္ထြက္က်လာေသာ အရိပ္မွ်သာပါကလား။

ဤသို႔လွ်င္ အရွိကိုလွ်င္ အရွိအတုိင္း သင္ကိုယ္တုိင္ သင့္ကိုယ္ပိုင္ဉာဏ္ျဖင့္ ပုိင္ပုိင္ႏုိင္ႏုိင္ ကိုင္ၾကည့္ၾကည့္၍ ကိုင္သိ သိလာရပါမည္။

ထိုမွ ပင့္တက္ ေရွ႕သို႔ဆက္ေသာ္ -

(က) အရိပ္ဆုိသည္မွာ အေငြ႕မွ်သာ ျဖစ္၏။ ထုိအေငြ႕အသက္၀င္လာရာမွ သက္၀င္လူပ္ရွားလာေသာ ထုိအရိပ္လူိုင္း အေငြ႕သက္ေလးမ်ားကိုပင္ လူအမည္ တပ္ထားရျခင္း ျဖစ္၏။ သို႔ေၾကာင့္ -

လူမရွိ၊ ႏြားမရွိ၊ ကြ်ဲမရွိ ဓာတ္ခ်င္းခတ္ၾကရာမွ ေပၚလာေသာ အရိပ္အေငြ႕သာ ရွိ၏။ သည့္အတူ အင္ၾကင္းပင္ ကိုင္ၾကည့္ရာ၌ အင္ၾကင္းပင္ မကိုင္မိ သူ႔ရွိ ဓာတ္သဘာ၀တုိ႔၌ အႏုအၾကမ္းမွ်ကိုသာ ကိုင္မိ၊ ထိမိ ေတြ႕သိခြင့္ ရ၏။

(ခ) ထုိအရိပ္အေငြ႕မ်ားကလည္း -

လူကမထြက္၊ တိရစၦာန္ သက္ရွိသက္မဲ့မ်ားကလည္း မထြက္၊ ေရွးကံႏွင့္ ေနာက္ကံတုိ႔ ျပဳျပင္မူၾကားမွ ေပၚထြက္လာေသာ ကံရုပ္၏ ကံရိပ္ကံလူိင္းမ်ားႏွင့္တကြ စိတ္၏ အရိပ္လူိင္း၊ ဥတုရုပ္၏ အရိပ္လူိင္း၊ အာဟာရရုပ္၏ အရိပ္လူိင္းမ်ားသာ ထြက္ျပဴေနၾက၏။ ေနၾကရကား -

၁။ ကံအရွိန္ မေသေသးသမွ် ကံရုပ္ရွိ အရိပ္အေငြ႕မ်ားလည္း မေသၾကေသး။

၂။ စိတ္အရွိန္ မေသေသးသမွ် စိတ္ရုပ္ရွိ အရိပ္အေငြ႕မ်ားလည္း မေသၾကေသး။

၃။ ဥတုအရွိန္ မေသေသးသမွ် ဥတုရုပ္ရွိ အရိပ္အေငြ႕မ်ားလည္း မေသၾကေသး။

၄။ အာဟာရအရွိန္ မေသေသးသမွ် အာဟာရရုပ္ရွိ အရိပ္အေငြ႕မ်ားလည္း မေသၾကေသး။

ထုိအရွိန္အခိုး ေလးမ်ိဳးတုိ႔ ေရွ႕ေနာက္ဆက္၍ အကြက္ေဖာ္ေပးေနသမွ် လူ႔သဏၭာန္၊ လူ႔ဟန္ကြက္လည္း အကြက္ေပၚေနဦးမည္။ ထုိဟန္ကိုၾကည့္၍ စိတ္ကလိတုိင္း ရုပ္၊ ရုပ္ခ်င္း ထိေနျခင္းသည္ တန္းပလက္ ျမင္းထင္ျပီးစီးေသာ ကေလးႏွင့္ ဘာမွ် မျခားျပီ။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment