အိပ္စက္ျခင္းႏွင့္ ႏုိးထျခင္း ႏွစ္ခင္းအတူ မျဖစ္ႏုိင္။
အေမွာင္ႏွင့္အလင္း ထုိႏွစ္ခင္း ခ်င္းခ်င္းအတူ မေနႏုိင္။
ထုိ သိရုံမွ် စိတ္တစ္ခုတည္းကပင္ -
မသိေသာ အသိႏွင့္ သိေသာအသိဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳးကြဲသြားၾက၏။
ထုိတြင္ မသိေသာ အသိကို အ၀ိဇၨာသိ အမည္ေပးထားျပီး သိေသာ အသိကိုကား ၀ိဇၨာသိဟူ၍ပင္ အ၀ိဇၨာသိကို ေျပာင္းျပန္လွန္ေပးေသာအားျဖင့္ အမည္ေပးထား၏။
ထုိအသိ ႏွစ္သိတုိ႔သည္ -
စိတ္ကေလးတစ္လံုးတည္းကို သူကိုင္ငါကိုင္ အျပိဳင္လုယက္ ေနၾကရေလရကား တစ္သိႏွင့္ တစ္သိ အေပးအယူ မတည့္ၾက၊ အေပးအယူအတည့္တုိင္း တေဇာင္းေစးႏွင့္ မ်က္ေခ်း ပမာလည္းေကာင္း၊ ေတာက္တဲ့ႏွင့္ ေဆးခ်ီးပမာလည္းေကာင္း၊ ငပိႏွင့္ေမ်ာက္ပမာ လည္းေကာင္း ျဖစ္ေနၾကရကား တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု ေဆးေဖာ္ ေၾကာဖက္ပင္ မျပဳၾကေပ။
(က) တစ္ဦးက စိတ္ကေလးကို လာ အေမွာင္ခန္းသြားၾကစို႔၊
(ခ) တစ္ဦးက စိတ္ကေလးကို အလင္းမွာပဲ ထုိင္ေန၊
ထုိအယူအဆႏွစ္မ်ိဳး စကားႏွစ္ေထြတုိ႔ကို ေလ့လာလွ်င္ ထုိအသိႏွစ္မ်ိဳး မည္သည့္နည္းႏွင့္မွ် စိတ္တူသေဘာတူ မျဖစ္ႏုိင္ၾကျပီ။
ထုိႏွစ္သိ တသိသိတုိ႔ ကိုင္ခြင့္ရ စိတ္ပိုင္ရွင္ လူသားတုိ႔၌လည္း အမူအက်င့္ စိတ္ေနသေဘာထား၊ အာရုံယူပံုမ်ားလည္း လူခ်င္းတူေသာ္မွလည္း အသက္ရွဴခ်င္း ကြဲျပားေနၾကေပလိမ့္မည္။
လူမွန္သမွ် ႏွာေခါင္းေပါက္မွခ်ည္း အသက္ရွဴၾက၏။ သိုတေစလည္း အမွတ္မဲ့ရွဴသူမ်ားႏွင့္ အမွတ္နဲ႔ရွဴသူမ်ားအၾကား သေဘာထားကား သိသိသာသာၾကီး ျခားနားေနၾကျပီ။
ေန႔စဥ္အခါ မသိသာဘူးပဲ ထား၊
'
ေသေသာကာလ၌ကား ထုိႏွစ္ခု မုိးႏွင့္ေျမပမာ ကြာျခားလွေခ်သည္။
'
(က) ေျမျဖဴသည္ ထံုးႏွင့္ အသြင္တူ အျဖဴပင္ ျဖစ္ပါ၏။'
(ခ) ထံုးသည္လည္း ေျမျဖဴႏွင့္ အသြင္တူ အျဖဴပင္ ျဖစ္၏။'
သို႔ေၾကာင့္ အတူတူပင္ ထင္ရတတ္၏။ သို႔တေစလည္း ထုိထံုးမူန္႔ နႏြင္းမူန္႔ႏွင့္ ေရာေႏွာက္ၾကည့္ပါက လူ႔ခႏၶာတြင္းရွိ ေသြးေရာင္မ်ားပမာ ေတာက္ပလာျပီး ေျဖျဖဴကား နႏြင္းေရႏွင့္ မည္သို႔ေရာေရာ သူ႔သေဘာ သူ႔သေဘာအတုိင္းသာတည္း။'
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment