ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday 1 March 2013

ကုိယ္ပုိင္ဘ၀လံုျခံဳေရး လူျဖစ္လုိသူတို႔၏ တာ၀န္

(က) ကိုယ့္တုိင္းျပည္ လံုျခံဳေစလိုလွ်င္ စစ္တပ္ဖြဲ႕၍ တုိက္ကင္း လွည့္ကင္းထား။

(ခ) ကိုယ့္ျမိဳ႕ကိုယ့္ရြာ လံုျခံဳေစလုိလွ်င္ ရဲတပ္ဖြဲ႕၍ ကာကြယ္အေရးယူ၊ မူႏွစ္မူထား။

(ဂ) ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ လံုျခံဳေစလိုလွ်င္ မဂၢင္ဖြဲ႕၍ စပ္အား၊ စိုက္အား သတိႏွစ္မ်ိဳးထား။


ဘ၀-ပါပ-လံုျခံဳေရး-အေလးေပးၾက ေဆာင္ရြက္ၾက။

အရာဌာနတုိင္း၌ -

- သဘာ၀ေပးအႏၱရာယ္သည္ ဘ၀ကို အႏၱရာယ္ေပးေစသည့္ အေရးအခင္းမ်ား၊

- ပါပညစ္ေထး၊ စိတ္ကို အႏၱရာယ္ေပးေစသည့္ အေရးအခင္းမ်ား။

ထုိအရာႏွစ္ပါး ေနရာကြက္လပ္မရွိ အခ်ိန္အျပည့္ ရွိေနပါသည္ကို အသိေပးခဲ့ျပီး ျဖစ္၏။

ထိုတြင္ -

(က) တုိင္းျပည္အခ်င္းခ်င္း စစ္ခင္းၾကရာတုိင္းတုိ႔၌ မာနႏွင့္ေဒါသတုိ႔သည္ ဦးေဆာင္၏။

(ခ) လူလူခ်င္း ခိုး၀ွက္ယူငင္ရာ၌ မေပးလုိေသာ ေလာဘႏွင့္ ရယူလိုေသာ ေလာဘတုိ႔ ဦးစီး၏။

(ဂ) ကိုယ္တစ္ေယာက္ခ်င္း စစ္ခင္းရာ၌ကား အတိတ္အက်င့္ဆုိးႏွင့္ လက္ရွိအက်င့္ဆုိးတုိ႔ ႏွစ္မ်ိဳးေပါင္းကာ တစ္ေၾကာင္းတည္းေသာလမ္း၊ လွမ္းၾကရာမွ ျဖစ္သျဖင့္ ကိေလသာတုိ႔ ဦးစီး၏။

ထုိသံုးမ်ိဳးထဲမွ အထက္ႏွစ္မ်ိဳးတုိ႔ကား ေလာကီထုပၸတ္ လူတုိ႔ဇာတ္၌ သိၾကျပီး ျမင္ၾကျပီီး ျဖစ္ေနရကား ဤ၌ ခ်ဲ႕မျပသာျပီ။

ဤ၌ကား မိမိတစ္ဦးတည္းတည္း ကိုယ့္ပုဆိုးစ ကိုယ္နင္းလဲသည့္ပမာ အစြဲမွျဖစ္ေသာ အထဲေမႊမ်ားႏွင့္ ၎တုိ႔ ႏွိမ္နင္းေပးရသည့္ အက်င့္ေကာင္းမ်ား တစ္ေၾကာင္းတည္းလမ္း၀ယ္ လက္တစ္ကမ္း တုိက္ပြဲဆင္ရပံုကိုသာ ညႊန္းဆုိပါအံ့။

ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ဟူသည္ -

လူပိုင္လူကိုင္ ေစတနာစစ္စစ္ျဖစ္ေသာ ေကာင္းရာလုပ္က ေကာင္းက်ိဳးရ၏။ ဆုိးရာလုပ္က ဆုိးထုတ္ေပၚမည္သာဟူေသာ ယံုၾကည္ခ်က္အတြင္းခံ အမွန္ထားကာ ေကာင္းမူအဆင့္ ျပဳက်င့္ရာမွ ေပၚထြန္းလာေသာ လူ႔ဘ၀ပင္။

ထုိေကာင္းမူတြင္ -

(က) သီလစင္ၾကယ္မူအခံပါေသာ ဒါနကုသိုလ္မ်ိဳးျဖစ္က နတ္ဘ၀အထိ တက္သာ၏။

(ခ) ေလာ္မာဉာဏ္ အခံပါေသာ ဒါနကုသိုလ္မ်ိဳးျဖစ္ေနက အသူရကာယ္ဘ၀ က်ရ၏။

ဤ၌ -

ပင္ကိုဉာဥ္ကပင္ မေကာင္းဉာဥ္သံုးမ်ိဳးျဖစ္ေသာ မသိၾကိဳက္၊ မသိမုိက္ဉာဥ္မ်ား ပါရွိေနမည္။ ထုိဉာဥ္မ်ား ဒါနကုသိုလ္အား ေထာက္ခံေနေသာ သဒၶါခံေစတနာတုိ႔အၾကားလည္း လမ္းသလားေနမည္ဆုိက အသူရကာယ္ဘံုသို႔သာ ေရာက္ေစရသည္ဆုိ၏။ သည့္အတူ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္း၊ သူေဌးအိမ္မ်ား၀ယ္ သြားေရာက္၍ ဘ၀ရၾကေလေသာ ေခြး၊ ၾကက္၊ ၀က္ စသည့္ တိရစၦာန္မ်ားလည္း အကုသိုလ္ေလာ္မာဉာဏ္ မကင္းေသာ ေကာင္းမူမ်ိဳးေစ့မွ ဆင္းသက္လာဟန္ ရွိ၏။

တစ္ဖန္ကုသိုလ္ျပဳရာ၌ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ႏွင့္ ေလာ္မာဉာဏ္ႏွစ္မ်ိဳးတြင္ အကယ္တိတိ ဆင္ျခင္ဉာဏ္က အားသာျပီး ေလာ္မာဉာဏ္ဘက္က သာမန္ျဖစ္ခဲ့ေသာ္ လူ႔ဘ၀သို႔သာ ျပန္လာခြင့္ရျပီး ေစတနာကား မသန္႔ျပန္႔ရကား အက်ိဳးေပးဘယ္ေလာက္ရရ၊ ရေလလုိေလျဖင့္ ေလာဘအေမႊ မလြတ္ေတာ့ျပီ။

အက်ိဳးေပး ဘယ္ေလာက္အဆင္ေျပေျပ ေသာကအေမႊလည္း မလြတ္ေတာ့ျပီ။

အက်ိဳးေပး ဘယ္ေလာက္လွလွ စိတ္ခ်ျခင္းသည္ အလ်င္းမေျပျပီ။ သို႔ေၾကာင့္ ထုိလူသား လူခံစားခြင့္မ်ား ေခါင္းပါးရျပီး လူစာမစားရေတာ့ျပီ။

ထိုလူ႔ဘ၀ ရလ်က္က လူက်င့္က်င့္ခြင့္ မရျခင္းသည္ ကုသိုလ္ေၾကာင့္ မဟုတ္ေခ်။

လူဆုိကတည္းက ေကာင္းမူေၾကာင့့္ခ်ည္း ရသည္ျဖစ္ရကား လူမွန္သမွ် လူေကာင္းခ်ည္းသာတည္း။

သို႔ေၾကာင့္ ေလာကတြင္ လူဆုိးဟူ၍ တစ္ေယာက္မွ် မရွိေခ်။ ဓားျပတုိက္ျခင္း၊ ဆုိးခိုးလုယက္ျခင္း၊ လူသတ္မုဒိန္းက်င့္ျခင္း၊ လိမ္လည္လွည့္ဖ်ား၊ မုသားသံုးျခင္းမ်ားသည္ လူက ျဖစ္ေပၚလာေသာ အရာမဟုတ္ၾက။ ၎တုိ႔ လူမ်ိဳးေစ့ ပ်ိဳးခ်စဥ္က ပါလာေသာ ေလာမာဉာဏ္ ကပ္ပါးပိုး၊ ႏွံျဖတ္ပိုးမ်ား၏ ထုိက်င့္မူသာတည္း။ သို႔ေၾကာင့္ လူဆုိလွ်င္ လူေကာင္းခ်ည္း မွတ္ပါေလ။ လူဆုိးဟူ၍ ၾကားက လူတျခား ဆုိးတျခား ခြဲထားေပးပါေလ။

အကယ္တိတိ ေလာ္မာဉာဏ္ဘက္က အားထြက္သာေစျပီး ဆင္ျခင္ဉာဏ္ဘက္က သာမန္ဆုိလွ်င္ကား အသူရကာယ္စသည္ သြားရမည္။ ထုိဘ၀မ်ား အရွိန္ကုန္ေလမွ လူ႔ျပည္သို႔ ဒါနအက်ိဳး လာေရာက္ခံစားေလ။

ထုိမွတစ္ပါး -

အျခားျခားေသာ ငရဲတိရစၦာန္၊ ျပိတၱာတုိ႔ကား လူပိုင္ေစတနာ မဟုတ္ေသာ -

၁။ မသိၾကိဳက္လူံ႕ေဆာ္မူအတုိင္း လုိက္လံျပဳက်င့္ရာမွ ျပိတၱာျဖစ္ရျခင္း။

၂။ မသိမုန္း လူံ႕ေဆာ္မူအတုိင္း လုိက္ပါျပဳက်င့္ရာမွ ငရဲသား ျဖစ္ရျခင္း။

၃။ မသိရုံမွ် လူံ႕ေဆာ္မူအတုိင္း လုိက္ပါျပဳက်င့္ရာမွ တိရစၦာန္ ျဖစ္ရျခင္း။

သို႔ေၾကာင့္ အငွားဘ၀ဆုိရ၏။ တစ္ဖန္ ကိုယ္ျပီး ကိုယ္ပိုင္မရွိ ေလာဘ၊ ေဒါသ၊ ေမာဟတုိ႔ အငွားထည့္ရာ လုိက္ပါ၍ သူတစ္ပါး လုပ္သမွ်ခံ၊ ကိုယ့္အရိုးက ကိုယ့္ျပန္စူးေသာ ဘ၀မ်ိဳးမ်ား ျဖစ္ရျခင္းေၾကာင့္လည္း ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ မဆုိရျပီ။

ထုိ မသိိၾကိဳက္၊ မသိတုိက္၊ မသိမုိက္သံုးခုတုိ႔သည္ -

ေအာက္တန္းစား ဘံုသံုးပါးတုိ႔သို႔သာ လားရမည့္ ေစတနာရုိင္းမ်ား ျဖစ္ၾက၍ အယုတ္တရား ဆုိရ၏။

ေခြးလည္းျဖစ္၊ ၀က္လည္းျဖစ္၊ ၾကက္လည္းျဖစ္ေသာ အက်င့္မ်ား ျဖစ္ၾက၍လည္း အယုတ္တရား ဆုိရ၏။

ထုိေစတနာဆုိး၊ အခိုးထတုိင္း ျပဳက်င့္ေလသမွ် အရူံးစာရင္းခ်ည္း ျပေန၍လည္း အရူံးတရား ဆုိရေသး၏။

ဤကား ကိုယ္ပုိင္ဘ၀၊ အငွားဘ၀တုိ႔၏ ျခားနားခ်က္တည္း။

ယေန႔ -

သင္သည္ ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ျဖစ္ေသာ သင္ကိုယ္တုိင္ သင္ၾကိဳက္ရာ လမ္းေရြး၍ အေမြေပးခြင့္သာရာ လူ႔အခြင့္အေရးၾကီး ရေနပါသည္။ လူ႔အခြင့္အေရးဟူသည္ လူ႔အက်င့္ျဖင့္ လူ႔အဆင့္ တုိးျမွင့္ေပးေသာ လူက်င့္ စင္စစ္ကိုသာ ဆုိလုိေၾကာင္းကိုလည္းေကာင္း ေကာင္းေကာင္းၾကီး သေဘာေပါက္ထားေစလုိပါသည္။

ထို ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ လံုျခံဳရန္မွာ -

၁။ အာရုံေပးရာ အာရုံႏွင့္အတူ ေျပးလာကာ အမည္ေဖာ္အစြဲျဖင့္ တလြဲအသိေပးျပီး အခြင့္ေရးယူတတ္ေသာ မသိမူကို သိမူျဖင့္ အကာအကြယ္ေပးရပါမည္။

အာရုံကိုကား သူ႔တံခါး သူ၀င္သြားေစျပီး၊ တလြဲသိကိုကား သုတ္သင္ဖယ္ရွား ေပးရပါမည္။

ဤသို႔ျဖင့္သာ ကိုယ္ပိုင္ဘ၀ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရပါမည္။

၂။ အာရုံခံစားရာတြင္ အာရုံအနား တုိးကပ္လာျပီး ပူဆာေနတတ္ေသာ မသိေပါင္း ေပါင္းလ်က္က မသိေကာင္းကိုပင္ အေကာင္းထင္၊ ေလာမာဉာဏ္၀င္လာျခင္းကိုလည္း သတိျဖင့္ ေခ်မူန္းပစ္ပါရပါမည္။

အာရုံေဖာ္အရသာကိုကား ခံစား၊ မသိၾကိဳက္အမွားကိုကား ဖယ္ရွားသုတ္သင္ခဲ့ရပါမည္။

ဤသို႔ျဖင့္သာ ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ ကိုယ္ကိုယ္တုိင္ ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ရပါမည္။

၃။ အာရုံခံစားရာတြင္ အာရုံနား တုိးကပ္၀င္လာျပီး မထင္မဲ့ျမင္ ျပဳလုပ္ေနေသာ မသိဆုိး၊ ဆုိးလ်က္က မသိမ်ိဳးကိုပင္ အဆုိးထင္ ေလာ္မာဉာဏ္ ၀င္ေႏွာက္ျခင္းကိုလည္း သတိျဖင့္ပင္ ဖယ္ရွားပစ္ရပါမည္။

အာရုံေဖာ္ အရသာကိုကား လက္ခံ၊ မသိဆုိး အတုိက္ကိုကား ဆီးတားသုတ္သင္ထားခဲ့ရပါမည္။

ဤသို႔ျဖင့္သာ သင့္ကိုယ္ပုိင္ဘ၀ သင္ကိုယ္တုိင္ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရပါမည္။

၄။ အကယ္တိတိ အာရုံမွန္ခံစား၊ သင့္စိတ္ထားသက္သက္ခ်ည္း ျဖစ္ေနပါျပီဆုိပါအံ့။

ထုိအခါ -

(၁) ဘယ္သူသည္ ခံစားေနသလဲ၊

(၂) ခံစားသူပိုင္ရွင္က ဘယ္သူလဲ၊

(၃) ဘာ့ေၾကာင့္ ခံစားေနသလဲ၊

ဤသံုးခ်က္ ကြက္ကြက္ေပၚေအာင္ စစ္ေမးေပးပါေလ၊ သတိကေမး၊ သတိေနာက္က အသိမ်ားက အေျဖေပးပါလိမ့္မည္။ အသိက အေျဖေပး ထုိအသိေရွ႕က သတိကလည္း တုိး၍တုိး၍ စစ္ေမး ေမးပါလိမ့္မည္။ ထုိအခါ ငါ-သူ ေကာင္း၏၊ ဆုိးသည္မ်ား မပါ၀င္လာေတာ့ဘဲ လူျဖစ္ခိုက္မုိ႔ လူ႔အာရုံ ခံစားေနပါသည္မွတစ္ပါး အျခား မလာႏုိင္ပါျပီ။

ထုိ အျခားမလာျခင္းသည္ပင္ အျခားမသြားရရန္၏ အာမခံတည္း။ ဤကား မေမ့ျခင္း၏ သဘာ၀သရုပ္အမွန္တည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment