ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday 7 March 2013

ျပစ္မူထင္ရွားသျဖင့္ အိမ္ေထာင္အခ်ခံရေသာအခါ

ရုိင္းေသာသူခ်င္း ရန္တုိက္ တုိက္သေလာက္ ရတတ္၏။

ရုိင္းေသာသူခ်င္း ဆက္သြယ္ သြယ္သေလာက္ပင္ ရတတ္၏။

ထုိနည္းျဖင့္ မသိမူအ၀ိဇၨာအေမွာင့္သည္ ေစာင့္၍ေစာင့္၍ ကိုယ့္အေၾကာင္းေမ့ အေတြ႕ေနာက္ကိုခ်ည္း ကာလသား ကာလသမီးမ်ားကို အလုိက္ခိုင္းခဲ့ရာ -

ၾကင္ဟင္းခါးႏွင့္ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္

သူျပင္ကိုယ္တင္ အလဲလွယ္လုပ္စားၾကသည့္ပမာ -

လင္လုပ္တမ္း၊ မယားလုပ္တမ္း ကစားကြက္သို႔ တြဲဖက္လာၾကရေလကုန္၏။ မဂၤလာေဆာင္သည့္ည ေပ်ာ္လုိက္ၾကသည့္ျဖစ္ျခင္း၊

သူသည္ ကိုယ့္စိတ္သာရွိ၍ အျခား ဘာမွမသိ၊ ပိန္းပိတ္မိ။

ကိုယ္သည္လည္း သူ႔ကိုသာ သိ၍အျခား ဘာမသိ၊ ပိန္းပိတ္ေမွာင္အမိ။

အျခားအေၾကာင္း ေ၀လာေ၀း၊ ကိုယ့္အေၾကာင္းပင္ ကုိယ္မေတြး မိၾကေတာ့ျပီ။ စြဲေလျငိေလ၊ ျငိေလမိေလ၊ မိေလထိေလသာတည္း။

ထုိသူႏွစ္ဦး -'

တစ္ဦး၏ အာရုံ ငါးခ်က္စံုကို တစ္ဦးက တစ္ခါးစံုမွ အကုန္သြင္းယူကာ ေကာင္းကြက္ခ်ည္းကိုသာ ေရြးမွတ္ထားေတာ့၏။ အဆုိးဆံုး ဘာမျမင္ ဆင္ျခင္ရန္ပင္ သတိမရၾကေတာ့ျပီ။ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ခရီးဆုိ နက္ျဖန္အတြက္ပင္ သတိမရၾကေတာ့ျပီ။ ေရွ႕ဆက္ရမည့္ခရီးဆုိ နက္ျဖန္အတြက္ပင္ သတိမရၾကေတာ့ျပီ။ ေမာဟကား ဂုတ္ေပၚမွဖိ ျပံဳးစိစိသာ။

(က) သုိ႔ျဖင့္ ႏွစ္ဦးသား ေပ်ာ္ၾက၏။ ေပ်ာ္ရာမွ ပါးသြားသည္ကိုကား မသိၾက။

(ခ) သို႔ျဖင့္ ႏွစ္ဦးသား ျမဴးၾက၏။ ျမဴးရင္းက မူးေနသည္ကိုလည္း မသိၾက။

(ဂ) သို႔ျဖင့္ ႏွစ္ဦးသား ရူးၾက၏။ ရူးရင္းက ဘူးက်ေနသည္ကိုလည္း မသိၾက။

အေပ်ာ္ၾကဴး၊ အျမဴးမႊန္၊ အရူးလြန္သျဖင့္ ကိုယ္ႏြမ္းစိတ္ညစ္ ပံုပ်က္ပန္းပ်က္ ျဖစ္လာၾကေသာအခါ ေမာဟက အိပ္ပစ္လုိက္ၾကရန္ အမိန္႔ေပး၏။ အိပ္ၾကရ၏။

အိပ္ရာမွာပင္ သူ႔ငါဖက္၊ ငါ့သူဖက္ အတြဲမဖ်က္ၾကေသး။ ဆင္းေျပးလာျပီ။ ေဟာ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ ေဟာ ေနာက္တစ္ေယာက္၊ တစ္ႏွစ္လွ်င္ တစ္ေယာက္က် ေပါက္ခ်လာၾကျပီ။ လင္မယားအခ်င္းခ်င္းလည္း ေတြ႕စ၊ ရစတုန္းက ခ်ိဳသာေသာစကားလံုး သံုးခဲ့ၾကသေလာက္ ယခုေသာ္ မေက်နပ္ေသာစကား အားမရေသာ စကားခ်ည္း အေျပာမ်ားလာၾကရာ -

နင္ေလ ၾကာေလခ်ဥ္ေလ ႏွမ္းဖတ္ခ်ဥ္ကိုမ်ား အေမေတာ္ေလသလားပဲ။

ေတာ္ကလည္း ၾကာၾကာ၀ါးေလ ခါးမွန္းသိေလ ၾကက္ဟင္းခါး အေဖမ်ား ျဖစ္ေနသလားပဲ။

ဤသို႔ျဖင့္ ေတြ႕စ၊ ရစတုန္းက ၾကည့္မ၀၊ ရူမ၀ေလးတုိ႔သည္ ယခု ၾကည့္မရ၊ ရူမရအေျခသို႔ ဆုိက္လာခဲ့ရေခ်ျပီ။ လက္လြန္သမားတုိ႔ အနီးအပါး ထုိေမာဟ မနားေတာ့ျပီ။ ကိုယ္ၾကိဳးႏွင့္ကိုယ္ တုပ္ျပီး ခ်ည္ျပီးသားတို႔အနား ထုိေမာဟ လမ္းမသလားေတာ့ျပီ။

ထုိႏွစ္ဦးစလံုး -

ၾကမ္းေပ့ဆုိေသာ ဘ၀ကႏၱာရခရီးခဲၾကီးထဲ၀ယ္ လ်ည္းထမ္းပိုးၾကီး၏ ဘယ္တစ္ဖက္၊ ညာတစ္ဖက္ေပါက္ ေအာက္သို႔ ႏွစ္ေယာက္သား ၀င္ရုန္းၾကရရွာကာ သားသမီးမ်ားႏွင့္ ပစၥည္းမ်ားကို ထုိလွည္းေပၚတင္ေဆာင္၊ လူတစ္ဦးတစ္ဦး၌ ရွိအပ္သည့္ ေလာက၀တ္မ်ား ျဖစ္ၾကေလေသာ လင့္၀တ္၊ မယား၀တ္၊ သား၀တ္၊ သမီး၀တ္၊ မိဘ၀တ္၊ ေဆြ၀တ္၊ မ်ိဳး၀တ္၊ မိတ္ေဆြ၀တ္စသည့္ အ၀တ္ထုပ္ၾကီးမ်ားကိုလည္း ထိုလွည္းေပၚမွာပင္ တင္၊ တစ္ဖန္ မင္းေရးစိုးေရး လူမူေရးစေသာ အေရးမ်ားကိုလည္း လွည္းဦးစီးအရာခန္႔ ဆန္႔ငွင္ဆန္႔ငွင္ျဖင့္ပင္ ရုန္းၾကရရွာေလကုန္၏။

သားသမီး ဆယ္ေယာက္ရမွ မွားျပီဆုိကာ ေျခကြ်ရာ လက္ရုပ္ ျမဳပ္ရုံသာ ရွိေတာ့မည္။ သားသမီးအေၾကြး အေရးမလွၾကမွ သူ႔အိမ္ ကိုယ့္အိမ္ျပန္ နာလန္မထူရုံ ရွိေတာ့မည္။

ေလာကတြင္ မသိမူေမာဟေလာက္ ေမႊေႏွာက္သည္လည္း မရွိ၊ မသိမူေမာဟေလာက္ ေၾကာက္စရာေကာင္းသည္လည္း မရွိေတာ့ျပီ။ ထုိမသိမူသည္ ေမ့ေမ့ေနတတ္သူကို အျမဲပင္ လွည့္စားတတ္ပါ၏။ ေမ့သူကိုသာ အျမဲ ရွာေဖြေနပါ၏။

(၁) သင္သည္ ဘ၀အစ အညွိမွျဖစ္ရေသာ အေသဒဇ ပိုးမႊားေလးမ်ားက စခဲ့သည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

(၂) တိရစၦာန္ေကာင္ဘ၀ ဘ၀မ်ားစြာ အေနၾကာလာသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

(၃) လူျဖစ္ပါေသာ္ေကာ ေမ့ေမ့ေနတတ္ေသာ အေလ့က်အသံုးခ်၍ခ်ည္း ေနခဲ့ဖူးသည္ကတစ္ေၾကာင္း၊

(၄) တိရစၦာန္အမူစရိုက္ စိတ္ကလည္း မေကာင္းမူ၌သာ ႏွစ္ျခိဳက္ေနသည္ကတစ္ေၾကာင္း။

ထိုအေၾကာင္းေၾကာင္းေသာ အေၾကာင္းေၾကာင္းတုိ႔ေၾကာင့္ သင့္အား အေမ့ေကာက္နည္း နိသ်ည္း၊ ငါတုိ႔က သင္တန္းေပးရန္ လုိအပ္မည္ မထင္ေတာ့ပါျပီ။
သင္သံုးလက္စထံုး ႏွစ္လံုးမူရုံမွ်ျဖင့္ ေမ့နည္းအစားစား သင္တတ္ျပီး၊ သံုးျပီးသား ျဖစ္မည္ ထင္ပါသည္။

ဤ၌ ေမ့ျခင္း၏ ေသာ့ခ်က္ကိုသာ လမ္းစခ်ေပးထားခဲ့ပါမည္။ ၎ကား အျခားမဟုတ္ စိတ္ကို သူ႔အလိုက်အတုိင္း လႊတ္ေပးထားလုိက္ရုံတည္း။ ထုိအခါ ထုိစိတ္ ကိုယ့္ကိုယ္ကို အေမ့ေကာက္ အာရုံဆြဲရာေနာက္ လုိက္ေတာ့မည္လည္း ဧကန္တည္း။

ဤကား ေမ့ေသာေနနည္းပင္တည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment