၃။ ေလာက၀ယ္ စိတ္ကူးၾကည့္ရုံမွ်ျဖင့္ ေကာင္းေသာ အေကာင္းကား ခႏၶာ၌ အာဟာရ ျဖစ္ရိုးမရွိ၊ စိတ္အဆင့္ နိမ့္က်ေစရုံမွတစ္ပါး အျခားအက်ိဳးတရားလည္း ဘာမွ် မထြန္းကားေခ်။
ယေန႔ ၾကံဳေတြ႕ေနရေသာ ဒုကၡ၊ စိတ္ကူးမွစသည္ခ်ည္း ျဖစ္၏။ စိတ္၏ ထုိက်င့္မူကို မခံႏုိင္သူတုိ႔ တစ္ဖက္သို႔လွည့္ ရမ္းကားေနရာမွ ဒုကၡရၾက၏။ ထုိစိတ္ကူးသည္ အမည္ကိုေမွ်ာ္၍ ပံုေဖာ္ၾကည့္ကာ ခံစားေနျခင္းမွ်တည္း။
ထုိအမည္ ေပၚေနျခင္းကား အာရုံခံစားခြင့္ရေနစဥ္တုန္းက ငွက္ေပ်ာသီးမွည့္ မစားတတ္ေသးသူ ကေလးအရြယ္ လူမမယ္သည္ အသားေရာအခြံပါ မႏႊာဘဲခ်ည္း စားေနသည့္ပမာ တကယ့္အရွိ အာရုံကို ခံစားလ်က္က၊ ထုိအာရုံၾကားမွ ထြက္လာေသာ အရသာမ်ားကို တစ္ဖန္ အမည္ဖံုး၍ သံုးမိရာမွ စြဲလာေသာ အစြဲအသိမ်ားခ်ည္း ျဖစ္ၾက၏။
ထုိအမည္ခင္ အစြဲသိမ်ားသည္ -
အာရုံခံစားျပီးစဥ္ သို႔မဟုတ္ အျခားအာရုံ ခံစားခြင့္မရမီ သို႔မဟုတ္ မည္သည့္အာရုံမ်ားႏွင့္မွ် ဆက္ဆံခြင့္ မရေတာ့ေသာ အကာလ ညအခ်ိန္မ်ား၀ယ္ ႏြားတစ္ေကာင္၏ ေန႔လယ္ေခါင္စားျပီးအစာကို ညမွာ စားျမံဳ႕ျပန္သည့္ပမာ ၾကံေတြး ေတြးေနတတ္ေတာ့၏။ ေတြးရင္းကပင္ စိတ္ထၾကြလာကာ အားမရေလေသာအခါ နက္ျဖန္က်လွ်င္ေတာ့။
တစ္ဖန္ ထုိနက္ျဖန္ ကိုယ္ေတြ႕ အာရုံခံစားခြင့္ ရလာျပန္၏။
ထုိအခါမ်ိဳးတုိ႔၌လည္း အာရုံေပၚ အမည္တင္ အမည္ခင္စိတ္ျဖင့္ အမွတ္မဲ့ သံုးမိျပန္ေခ်ရာ အစြဲေပၚ အျငိပါလာျပီး တစ္ဖန္ အာရုံတုိ႔ကို ဆက္ဆံခြင့္ မရလွာေလေသာအကာလ ညအခါ အေတြးျဖစ္ ေပးေစျပန္ပါ၏။
ဤသို႔လွ်င္ ေန႔မွညကူး၊ ညမွ ေန႔ကူးလ်က္က -
ယေန႔၊ ေန႔၏ ကိုယ္ေတြ႕အာရုံအစာသည္ ညစိတ္ကူးယဥ္ရာ ကုန္ၾကမ္းျဖစ္လာျပီး၊ တစ္ဖန္ ထုိည၏ စိတ္အာရုံစာကလည္း နက္ျဖန္ ကိုယ္ေတြ႕အတြက္ ဆက္၍ဆက္၍ ေပးေနၾကေခ်ရာ -
သင့္အဖုိ႔ နားရက္မရွိ၊ အားရက္မရွိေတာ့ျပီ။
သင့္အဖုိ႔ လူအုိေသာ္မွဓလည္း အလုပ္မအိုေတာ့ျပီ။
အာရုံေပၚ အမည္တင္ အမည္ကိုလွ်င္ ခင္ေနသမွ် သင္ေတြးလက္စ မျပတ္ေတာ့ပါျပီ။ ထုိအျဖစ္ဆုိး ထုိးေထာက္ရန္ တစ္ခုတည္းေသာလမ္းမွာ အာရုံခံစားခြင့္ရေလတုိင္း စြဲစိတ္က သရက္သီးအမည္ ေဖာ္ေပးလွ်င္ မွတ္စိတ္က ဘာသရက္သီးလဲ၊ သံုးသပ္စိတ္၀င္ ဆင္ျခင္၍သာ စားသံုးပါေလ။
စြဲစိတ္က ခ်ိဳလုိက္တာ ျမလုိ႔ ေဖာ္ေပးလွ်င္ မွတ္စိတ္က ဘာခ်ိဳျမသလဲ သံုးသပ္စိတ္၀င္ ဆင္ျခင္၍သာ စားသံုပါေလ။
စြဲစိတ္က ေကာင္းလုိက္တာ ေဖာ္ေပးလွ်င္လည္း မွတ္စိတ္က ဘယ္လုိေကာင္းတာလဲ သံုးသပ္စိတ္၀င္ ဆင္ျခင္ျပီးသား စားသံုးပါေလ။
ထုိသို႔ မွတ္ခ်က္ေပး၍ အေရးယူေနေသာ သင့္၌ -
အမည္မေပၚ အေကာင္းအဆုိးကိုလည္း ေက်ာ္လြန္သြားေစပါမည္။ ထုိအခါ ထုိအေကာင္းဆုိးၾကားရွိ အေကာင္းလည္းမဟုတ္၊ အဆုိးလည္းမဟုတ္ သူ႔ပင္ကိုဗီဇရုပ္၏ ျဖစ္ပ်က္မူအတုိင္းသာ အလယ္လမ္း ဧကန္ေပၚလာပါေတာ့မည္။
အလယ္လမ္းသည္ သူ႔အေပၚ ၾကိဳက္ေစာ္ကား၊ မုန္းျပစ္မွားျခင္း မျပဳေတာ့ပါ။
အလယ္လမ္းသည္ သံုးသာ သံုး၍ သူ႔အေပၚ မစြဲလမ္းေတာ့ပါ။
အလယ္လမ္းသည္ သူ႔ကိုယ္ႏွစ္ပါး ဘက္ထား၍ မကစားေတာ့ပါ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment