အခ်ဲ႕သည္ က်ယ္ဖုိ႔ရာ၏ လမ္းေပတည္း။
အလွည့္သည္ လည္ဖုိ႔ရာ၏ လမ္းျပတည္း။
လူသားတစ္ဦး၌ -
တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အာရုံခံစားခြင့္ရရာအၾကိမ္သည္ အေရအတြက္ မနည္းပါးခဲ့။ ထုိအာရုံခံစားရာ အၾကိမ္တုိ႔၌လည္း အခ်ဲ႕မခံရသည့္ အၾကိမ္ဟူ၍ မရွိေလခဲ့ျပီ။
(၁) မ်က္စိမွျဖစ္ေသာ ျမင္သိ တစ္တြဲတည္းကိုလွ်င္ -
ဒါက ေယာက္်ားကြ၊ သူ႔ကိုလည္း ေယာက္်ားျမင္၊ ေယာက္်ားသိ တြဲထားလုိက္ ၾကားလား။
ဒါကေတာ့ မိန္းမကြ၊ မိန္းမျမင္၊ မိန္းမသိလုိ႔ပဲ တြဲထားလုိက္ ၾကားလား။
သည့္အတူ ႏြားျမင္ ႏြားသိ၊ ကြ်ဲျမင ္ကြ်ဲသိ၊ ၾကက္ျမင္ ၾကက္သိ၊ ၀က္ျမင္ ၀က္သိစသည္ တစ္တြဲစီ တစ္တြဲစီ တြဲေပးခံထားရရာ ျမင္သိတစ္ခုတည္းမွ်ကိုပင္ အတြဲေပါင္း မ်ားေျမာင္လွေခ်သည္။
ထုိသို႔ အတြဲခံရေလေသာအခါ ထိုျမင္သိနယ္က်ဥ္းေလးကား တကယ္နယ္က်ယ္ၾကီး ျဖစ္သြားရေခ်ျပီ။
ထုိနည္းအတုိင္းပင္လွ်င္ -
(၂) အသံတစ္ခုတည္းကိုလွ်င္ အမည္အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ဆင္ေပးထားျပီး နယ္က်ဥ္းေလးထဲမွ နယ္က်ယ္အတြင္းသို႔ စိတ္သိမ္းသြင္းခံရျခင္း။
(၃) တစ္ခုတည္းေသာ အနံ႔ကိုလွ်င္ အမ်ိဳးအမည္၊ အေကာင္းအဆိုး စသည္ ခြဲျခားေပးထားျပီး နယ္က်ယ္ၾကီးအျဖစ္ အသိေပးကာ စိတ္သိမ္းသြင္းခံရျခင္း။
(၄) တစ္ခုတည္းေသာ အရသာကိုလွ်င္ အခ်ိဳအခ်ဥ္စသည္ ခြဲျခား၍လည္းေကာင္း၊ ဘာအခ်ိဳ ညာအခ်ိဳ စသည္ ခြဲျခား၍လည္းေကာင္း၊ နယ္က်ယ္ၾကီးပမာ ထင္ေစကာ စိတ္အသြင္း ခံရျခင္း။
(၅) တစ္ခုတည္းေသာ အေတြ႕ကိုလွ်င္ ကုလားမေလးကြ၊ ဗမာမေလးကြ၊ တရုတ္မေလးကြ၊ ရွမ္းမေလးကြ စသည္ အမ်ိဳးမ်ိဳးထြင္၍ စိတ္ကို တင္ေပးခံရျခင္း။
ဤသို႔လွ်င္ တစ္ခုတစ္ခု၌ ရာကုေဋမွ်မကေသာ အမည္လိမ္၊ အမည္ငွား၊ အမည္မွားမ်ားျဖင့္ ခ်ဲ႕ထြင္းေပးထားၾကေလရာ -
ထုိသံုးခုတုိ႔ လက္ေအာက္ရွိ စိတ္ကေလးခမ်ာ -
ပန္းစံုေတာ လွည့္လည္ေနရေသာ လိပ္ျပာငယ္ေလးတစ္ေကာင္ႏွင့္ ဘာမွ် မျခားျပီ။ အနံ႔ခံေကာင္းေသာ ယင္မမဲေယာင္းမ်ားႏွင့္လည္ ဘာမွ် မျခားနားေတာ့ျပီ။
ထုိစိတ္ ထုိသံုးခုတုိ႔ လက္ထဲ အစြဲျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္လြန္ရ၏။
ထုိစိတ္ သူ႔တစ္ဖက္အာရုံထဲ အစြဲျဖင့္သာ အခ်ိန္ကုန္ေစရ၏။
ညွိဳ႕ဓာတ္ အျပည့္ပါေသာ အာရုံသည္ စိတ္ကို အျမဲလွ်င္ တုိက္ဆြဲေလ့ ရွိ၏။ လာ၍လည္း တုိက္၏။ အပါလည္း ဆြဲယူသြား၏။ ထုိသို႔ ျပဳက်င့္ခံေနရစဥ္ -
တလြဲထင္ အျမင္မွားေလးကလည္း အမည္ေဖာ္ တေၾကာ္ေၾကာ္ ေအာ္ေပးလုိက္ဦးမည္။
အျမင္မွန္း အဆန္းထင္ေလးကလည္း ငန္းငန္းတက္ ပူဆာေနဦးမည္။
ထုိစိတ္ မည္သို႔လွ်င္ အာရုံေနာက္ မလုိက္စားဘဲ ေနႏုိင္ပါအံ့နည္း။
ဤနည္းျဖင့္ပင္ အာရုံတစ္ခုမွ တစ္ခုသို႔ ေန႔စဥ္ လုိက္စားေပးေနရပါသည္။
ဤနည္းျဖင့္ပင္ အစြဲအျငိသန္ရာ အာရုံတစ္ခု၌ပင္ အၾကိမ္ၾကိမ္ မုိက္မွားေပးေနရပါသည္။
ဤနည္းျဖင့္ပင္ ထုိအာရုံတစ္ခုတည္း အျမင္အၾကား ခြဲ၍ ငါးပါးလံုးေစ့ ေတြ႕ေပးေနရပါသည္။
ထိုစိတ္သည္ တစ္ခုအေပၚ အာရုံမေညာင္းသမွ် အေကာင္းထင္၊ အာရုံေညာင္း ေျပာင္းခ်င္လာ၏။ အေပါင္းၾကားလင္မယား ခြဲပစ္မထားရစ္ၾကသည္မွာ သားႏွင့္ဖမ္းထိန္း၊ သမီးႏွင့္ ဖမ္းသိမ္း၊ ေဘးလူ အထိန္းေကာင္း၍သာ ျဖစ္ၾကပါ၏။
ထုိသို႔ အာရုံေနာက္ တေကာက္ေကာက္ လုိက္စားေနေသာ စိတ္၊ အိပ္ရာမွ ႏုိးထလာသည္ႏွင့္ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကိုယ္ မကပ္မိေတာ့၊ ကိုယ့္စိတ္ဟူ၍လည္း မရွိေတာ့ေခ်။
မ်က္ႏွာသစ္မည္၊ သြားတုိက္မည္၊ သူတို႔စိတ္ႏွင့္ ကိုယ့္ကိုယ္သာတည္း။
ေဆးလိပ္ေသာက္မည္၊ အစားစားမည္၊ သူတို႔စိတ္ႏွင့္ ကိုယ့္ကိုယ္သာတည္း။
ဤနည္းအတုိင္းလွ်င္ မယားျမင္၊ မယားစိတ္၊ သားျမင္ သားစိတ္၊ သမီးျမင္ သမီးစိတ္၊ ပစၥည္းျမင္ ပစၥည္းစိတ္မ်ားမွသည္ ျမင္ျမင္သမွ် သူ႔စိတ္၊ ၾကားၾကားသမွ် သူ႔စိတ္၊ နမ္းမိသမွ် သူ႔စိတ္၊ စားမိသမွ်တြင္ ၾကက္စား ၾကက္စိတ္၊ ၀က္စား ၀က္စိတ္စသည္ ေတြ႕ထိမိသမွ်လည္း သူ႔စိတ္။
(က) တစ္ေနကုန္ အာရုံခံစားေနရသမွ် တစ္ဖက္ သူ႔စိတ္ႏွင့္ခ်ည္းသာမဟုတ္ေလာ။
(ခ) လကုန္၊ ႏွစ္ကုန္ အာရုံခံစားေနရသမွ်လည္း သူ႔စိတ္ႏွင့္ခ်ည္းသာ မဟုတ္ေလာ။
(ဂ) တစ္သက္လံုးလံုး အာရုံသံုးစားခြင့္ ရေနသမွ်လည္း စိတ္တစ္ဖက္အိပ္ သူ႔ထံ သိပ္ထားသည္ခ်ည္းသာမဟုတ္ေလာ။
ထိုလူသား -
ေနတုန္းကမွ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ ကိုယ္ေနခြင့္မရ၊ ေသေသာကာလက်ခါမွ ကိုယ့္စိတ္ႏွင့္ကိုယ့္ကိုယ္ဆုိင္ မည္သို႔လွ်င္ ေသႏုိင္ပါအံ့နည္း။
တစ္ဖက္အာရုံတုိ႔ကို အေကာင္းပါ အဆုိးပါ ထင္၊ ေရြးခ်ယ္ခံစားတတ္ရာအရြယ္မွ တစ္သက္လံုးလံုး ေတးစြဲထားေသာ အေၾကြးစာရင္းအတုိင္း သူ႔ဘက္မွ ေတး သူ႔အေၾကြးျဖစ္ေနေတာ့ရကား ၾကက္သိ ၾကက္စြဲ ၾကက္ထဲေျပး ၾကက္ေၾကြး ဆပ္ၾကရေပဦးေတာ့မည္။
ထုိထုိေတးမိ စြဲမိအမ်ားထဲ ေသခါနီးတစ္ခုကိုသာ ဆြဲးေျပး အေၾကြးဆပ္ရပါမည္။ က်န္အေတးအစြဲတုိ႔ကား ၎တုိ႔ရလွည့္ အခ်ိန္ျပည့္ ေစာင့္ဆုိင္းငံ့လင့္ေနၾကရပါသည္။
(က) သို႔ဆုိေသာ္ တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သူ႔စိတ္ သူ႔အစြဲ အဘယ္မွ် စြဲေတး ေတးထားျပီး ၾကပါျပီနည္း။
(ခ) သို႔ဆုိေသာ္ အစြဲခ်ရာဘ၀ သြားၾကရဦးမည့္ အၾကိမ္ကလည္း ဘယ္မွ် က်န္ပါေသးသနည္း။
ထုိအာရုံ တစ္ခုတစ္ခုထဲ၌ပင္ ခင္စိတ္ႏွင့္ ဆက္ဆံမိျခင္း၊ မုန္းစိတ္ျဖင့္ ဆက္ဆံမိျခင္း၊ ဆက္ဆံေနက်မုိ႔ ဆက္္ဆံျခင္း၊ သံုးမ်ိဳး သံုးမ်ိဳးစီ အလွည့္က် ေစာင့္ဆုိင္းေနၾကရာ -
“ခင္စိတ္က ျပိတၱာ၊ မုန္းစြဲမွာ ငရဲ၊ သာမန္စိတ္အမည္စြဲ တိရစၦာန္မွာပဲ” အတုိင္း ပို႔လႊတ္မည္ျဖစ္သျဖင့္လွ်င္ -
မယားပို႔မည့္ဘံုကား မည္မွ် အရအတြက္ရွိပါသနည္း။
သားသမီးပို႔မည့္ဘံုကား မည္မွ် အေရအတြက္ ရွိပါသနည္း။
လင္ပို႔မည္ဘံုကား မည္မွ် အေရအတြက္ ရွိပါသနည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment