ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday 10 March 2013

ေကာသမၺီမွ ေသမင္းငွင္ပြဲ

ဘုရားရွင္ ေရြလက္ထက္ေတာ္ကာလတုန္းက -

ေကာသမၺီျပည္၀ယ္ ဘုရင္ ဥေတနမင္းေစာ စိုးစံ၏။

ထုိမင္း၌ -

သာမာ၀တီ၊ မာဂဏၰီ၊ ၀ါသုလဒတၱာဟူ၍ မိဖုရားၾကီးသံုးပါး ရွိ၏။


ထုိတြင္ -

သာမာ၀တီကား ထိုျပည္ရွိ ေဂါသကသူေဌးၾကီးႏွင့္ အတန္းတူ၊ အဆင့္တူ သူေဌးၾကီးတစ္ဦး၏ သူေဌးသမီး ျဖစ္ျပီး ေဂါသကသူေဌး ေမြးစားထားသူလည္း ျဖစ္၏။

တစ္ေန႔ -

နန္းရင္ျပင္ ကြင္းလယ္မွ သာမာ၀တီ ျဖတ္အသြြား -

နန္းေတာ္၏ ေလသာျပတင္း၀မွ ရပ္ၾကည့္ေနေသာ ဥေတနမင္း ျမင္သြားရာ ေနေရာင္ေအာက္၀ယ္ ေရႊအဆင္းကဲ့သို႔ ၀ါ၀င္း ေတာက္ပေသာ အလွရုပ္ပိုင္ရွင္ သာမာ၀တီကို မရအရ အာဏာျပလ်က္က သိမး္ပိုက္ခံရရာမွ မိဖုရားဘ၀ ေရာက္လာရသူတည္း။ သို႔မဟုတ္ ဘုရင့္ဘက္က ခ်စ္လြန္းလြန္းလွသျဖင့္ သူေဌးမ်ိဳး ဘုရင့္ေသြးထုိး ခံရေလသူပင္တည္း။

ဤကား သာမ၀တီအေၾကာင္း။

မာဂ႑ီကား ရာဇ၀င္ ေျခတံရွည္မ်ိဳးျဖစ္ရာ အေျခအျမစ္မွ စရွင္းျပမွ လိပ္ပတ္လည္မည္ ျဖစ္၏။

၎၏ ဖခင္သည္ မာဂ႑ီျဖစ္၍ ဖခင္အမည္စြဲ၍ ေခၚေသာ မာဂ႑ီ၊ ထုိ မာဂ႑ီပုဏၰား ဇနီးေမာင္ႏွံ၏ တစ္ဦးတည္းေသာ သမီးလွေလးဆုိရ၏။ ထုိသမီးလွေလးသည္ လူမမီ၊ နတ္အလွထက္ပင္ နည္းနည္းပိုေသး၏။ ၎၏ၾကန္အင္လကၡဏာမ်ားကို ထုိပုဏၰားၾကီး ဇနီးေမာင္ႏွံက ေဗဒအတတ္ျဖင့္ ၾကည့္ရူၾကေလေသာအခါ -

ဤသမီးကား စၾကာမင္းႏွင့္သာ ထုိက္တန္ေသာ သမီးေပတကား။

ဤသမီးကား မင္းေကာင္းမင္းျမတ္ႏွင့္သာ လို္ကဖက္ေသာ သမီးေပတကား။ ၎ကား အထက္ပါ မာဂ႑ီ မိဖုရားပင္တည္း။

တစ္ေန႔ -

ထုိပုဏၰားဇနီးေမာင္ႏွံတုိ႔ ကြ်တ္တန္း၀င္ခ်ိန္ အလွည့္ေရာက္ေနျပီျဖစ္သျဖင့္ ထုိ မိသားဖသား လာရာလမ္း၏ သဲျပင္မ်ားေပၚ၀ယ္ စက္ေတာ္ရာ ေျခရာေတာ္မ်ား ခ်ျပျပီး တစ္ခုေသာ သစ္ပင္ရိပ္၀ယ္ ဘုရားရွင္ ငံ့လင့္ေစာင့္ၾကိဳေနေတာ္မူပါ၏။

ပုဏၰားၾကီးႏွင့္ ဇနီး၊ သမီး ထုိသံုးဥဓီးလည္း ထုိလမ္းအတုိင္း လာရင္းက မာဂ႑ီပုဏၰားၾကီးကပင္ စတင္ကာ ဘုရားရွင္၏ သူတစ္ပါးတုိ႔ႏွင့္ မကြဲျပားေသာ ေျခေတာ္ရာမ်ားကို ျမင္ေတြ႕သြားရာ -

ရွင္မေရ၊ ၾကည့္စမ္း-ၾကည့္စမ္း၊ ဒါ သာမန္လူသားေျခရာ မဟတု္ဘူးကြဲ႕၊ ဧကႏၱ စၾကာ၀ေတးမင္း ျဖစ္ရမယ္၊ ဒါမွမဟဒုတ္ စၾကာမင္းေလာင္း ျဖစ္ရမယ္။ တုိ႔သမီးေလးနဲ႔ ထုိက္တန္တဲ့ သမက္ေလာင္း ေတြ႕ရေတာ့မယ္ကြဲ႕။

လာ ေျခရာခံ လုိက္ၾကစို႔ရဲ႕။

ပုေဏၰးမၾကီးကလည္း ပုဏၰားၾကီးနည္းတူ လကၡဏာဖတ္ပညာေဗဒပညာမ်ား တတ္ကြ်မ္းထားေလရာ ပုဏၰားၾကီး ထုိင္ငံု႔ၾကည့္ေနေသာ ေျခေတာ္ရာကို ပုဏၰားၾကီးႏွင့္ ေခါင္းခ်င္းဆုိင္ ထုိင္လ်က္ကပင္ ေလ့လာသံုးသပ္ျပန္၏။

အာ-အရွင့္သမီးယူမယ့္ လူစားမ်ိဳး မဟုတ္ဘူး အရွင္ေရ႕။

ရာဂေသြးကင္းေနတဲ့ တရားမင္းသား ျဖစ္ရမယ္။

အုိကြယ္၊ လမ္းေတြ႕တဲ့ ရတနာထုပ္ မေကာက္ဘဲ ပစ္ထားခဲ့၊ တုိ႔ လူညံ့ ျဖစ္သြားမွာေပါ့၊ လာသာလာ ေျခရာခံလုိက္ၾကရေအာင္။

ေစာင့္ေနသည္ လာသာလာခဲ့
ဘုရားရွင္၏ ဤေနရာ လာျခင္းကပင္ ပုဏၰားၾကီး ဇနီးေမာင္ႏွံအတြက္တည္း။ ပုဏၰားၾကီး ဇနီးေမာင္ႏွံလာျခင္းကလည္း ဘုရားရွင္ ရွာပံုေတာ္ဖြင့္ရန္အတြက္တည္း။

အေမွ်ာ္တြက္ႏွင့္ အရွာတြက္ အခ်က္မိသြားၾကျပီ။

ပုဏၰားၾကီးသည္ ဘုရားရွင္၏ ထံေတာ္ေမွာက္ ေရာက္သြားသည္ႏွင့္ ဘုရားရွင္၏ ဘုန္းက်က္သေရေတာ္မ်ားကို ေစ့ေစ့စပ္စပ္ၾကည့္၏။ မ်က္လံုးပြတ္သပ္ အထပ္ထပ္ေလ့လာ၏။ တေစ့တေစာင္း ေခ်ာင္းေျမာင္း၍လည္း အကဲခတ္၏။ ေျခဖ၀ါး၊ လက္ဖ၀ါး အသားေတာ္ကအစ ဘာမွ မက်န္ေစရျပီ။

သည္လူမ်ိဳးမွ ဒို႔သမီးႏွင့္မထုိက အဘယ္လူမ်ိဳး ထုိက္လိမ့္နည္း။

ပုဏၰားၾကီးသည္ စိတ္တြင္းမွေန ထုိသို႔ ေရရြတ္ၾကံဳး၀ါးရင္း သူ႔သမီး ေခ်ာေၾကာင္း၊ လွေၾကာင္း၊ သင္ႏွင့္သာ ထုိက္တန္ပါေၾကာင္း စသည္စသည္ျဖင့္ ဘုရားရွင္အား မိမိတုိ႔ မာဂ႑ီသမီးေလးကို အပ္ေနေလရာ -

ပုဏၰားၾကီး သင့္သမီး အဘယ္မွာ ေခ်ာသနည္း။

၀မ္းဗုိက္တြင္း၌ ပိုးေလာက္မစင္မ်ားျဖင့္ ျပည့္က်ပ္ေန၏။

ခြ်ဲကဏ္းသလိပ္ အညစ္အေၾကးမ်ားလည္း စံုလင္လွေခ်၏။ ခႏၶာ့ျပင္သို႔ ထြက္စရာလမ္းေပါက္မွန္သမွ် မစင္ေခ်းမ်ားျဖင့္သာ ေပက်ံလ်က္ ရွိ၏။

ထုိ ပုပ္ေဟာင္ညွီေထး ညစ္ေၾကးမဟင္၊ မသတီစရာအသြင္ ေဆာင္ထားေသာ သင့္သမီးကို ငါ မယူလုိျပီ။

ဟုတ္ေပသားကပဲ။

ထို မာဂဏၰီပုဏၰားၾကီး ဇနီးေမာင္ႏွံ အနာဂါမ္ တည္သြားၾကေလျပီတကား။

မဟုတ္လုိက္တာကပဲ။

မာဂဏၰီသတုိ႔သမီးက ဘုရားရွင့္အေပၚ အျငိဳးၾကီး ျငိဳးထားလုိက္ျပီ။

ငါ့ မူိခ်ိဳးမွ်စ္ခ်ိဳးေျပာတာ တစ္ေန႔ သိၾကေရာေပါ့၊ ဟင္း…

ထို႔ေနာက္ -

ပုဏၰားၾကီးဇနီးေမာင္ႏွံ ဘုရားထံ ခြင့္ပန္ျပီး ရဟန္း၀တ္ၾကရာ သမီးကို စူဠမာဂ႑ီ ညီေတာ္ပံုဏၰားထံ အပ္ႏွံထားခဲ့ၾက၏။

ထုိ စူဠမာဂ႑ီပုဏၰားကလည္း ဥေတနမင္းၾကီးထံ သြားေရာက္ဆက္သရာ ထုိ မာဂ႑ီကား မိဖုရား ျဖစ္လာရ၏။ သို႔မဟုတ္ သမဓီးရွင္ဘက္က ထုိအပ္လာသျဖင့္ ဘုရင္ လက္ခံထားလုိက္ျခင္း။

ဤကား မာဂ႑ီအေၾကာင္း။

ရန္သူအား ရန္သူေသြးသား
ဤ၌ သာမာ၀တီ၊ မာဂ႑ီတုိ႔၏ ကိစၥကိုသာ ညႊန္းလိုပါသျဖင့္ စႏၵပေဇၨာတမင္း၏ သမီးေတာ္ ၀ါသုလဒတၱာအေၾကာင္း ဖံုးခဲ့ျပီ။

ဥေတနမင္းသည္ မိဖုရားေခါင္ၾကီး အရာထားေသာ သာမာ၀တီ မိဖုရားၾကီးကို အလြန္ ျမတ္ႏုိးလဓွရကား အျခံအရံ မိဖုရား ခုႏွစ္ရာ တုိ႔ႏွင့္တကြ တခမ္းတနား အခြင္းအေရး ေပးသနားထား၏။ စံျမန္းရာ၌ကား သာမာ၀တီ လက္ဥဓီး။ ထုိ႔ေနာက္ ၀ါသုလဒတၱာ၊ ေနာက္္ဆံုး မာဂ႑ီအလွည့္က်။

တစ္ေန႔ -

သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီး၏ ကြ်န္မ ခုဇၨဳတၱရာသည္ သုမနပန္းသည္ထံ ပန္းသြား၀ယ္ရာ ဘုရားရွင္ႏွင့္တကြ ေနာက္ပါ သာ၀ကမ်ားအား ဆြမ္းအလွဴေတာ္ပြဲ က်င္းပေနခ်ိန္ႏွင့္ ၾကံဳၾကိဳက္ေနရကား သုမနပန္းသည္ကလည္း ဖိတ္ၾကား။ ကြ်န္မလည္း တရားနာလုိသျဖင့္ ေနမိေလရာ -

ဘုရားရွင္၏ ဆြမ္းအႏုေမာဒနာ တရားအဆံုးမွာပင္

ထုိကြ်န္မ ေသာတာပန္ဘ၀ ေရာက္ခဲ့ရျပီ။

သို႔ႏွင့္ -

နန္းေတာ္သို႔ ျပန္အလာ ၀ယ္လာေသာ ပန္းတုိ႔ကား ထက္၀က္တုိး ျဖစ္ေနေတာ့ရာ -

ရွင္မ ယေန႔ ပန္းေတြကလည္ းမ်ားလုိက္တာ -

ဘုရင္မင္းျမတ္က ခါတုိင္းထက္ ပန္းဖိုး ပိုေပးလုိ႔လားကြယ္ သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးက အေမး -

မဟုတ္ပါဘူး အရွင္မ

ခါတုိင္းက ေလးက်ပ္ကို ႏွစ္က်ပ္ယူထားျပီး ႏွစ္က်ပ္ဖုိးပဲ ၀ယ္ခဲ့ပါတယ္ အရွင္မ၊ ယေန႔ေတာ့ ေလးက်ပ္ဖုိးလံုး ၀ယ္ခဲ့လုိ႔ ဒီေလာက္မ်ားတာပါ အရွင္မ။

ခုဇၨဳတၱရာကြ်န္မက အေျဖေပးလုိက္၏။

ဟင္ - ဒီကေန႔ ဘာျဖစ္လုိ႔လဲ ရွင္မ။

ဘုရားရွင္၏ တရားေတာ္ နာၾကားခြင့္ ရခဲ့လုိ႔ပါ။

အဲဒီတရား ငါတုိ႔ကိုလည္း ေဟာျပေပးပါလား။

သို႔ႏွင့္ ကြ်န္မသည္ ဘုရားကိုယ္စား တရားေဟာၾကားေပးရေတာ့မည္ျဖစ္၍ က်နစြာ ေရအခ်ိဳးခံယူျခင္း၊ က်န္စြာ၀တ္စားဆင္ယင္မူကို ခံယူျခင္း ျပဳျပီးေနာက္ တဘက္တစ္ထည္ကို ကိုယ္ရုံကဲ့သို႔ ကိုယ္အေပၚပိုင္း ပတ္ကာ၊ ပလႅင္ေပၚ တက္ေရာက္၍ ဘုရားေဟာေသာအတုိင္း တရားေဟာျပလုိက္ေခ်ရာ -

သာမာ၀တီႏွင့္ မိဖုရားခုႏွစ္ရာတုိ႔လည္း ေသာတာပန္ဘ၀ ေရာက္ျပန္ရေခ်ျပီ။

တစ္ေန႔ -

ဘုရားရွင္ႏွင့္ ေနာက္ပါ သာ၀ကမ်ားသည္ -

နန္းေတာ္ေရွ႕မွ ျဖတ္ေလွ်ာက္ျပီး ဆြမ္းခံ ၾကြခ်ီေတာ္မူပါသည္ကို တရားကိုသာ နာခြင့္ရ၊ ဘုရားဖူးခြင့္ မရရွာၾကေသးေသာ ထုိ သာမာ၀တီအုပ္စုသည္ နန္းေဆာင္၏ ထရံမ်ား၀ယ္ မ်က္လံုးတစ္လံုးစာမွ် အေပါက္ကေလးမ်ား ေဖာက္ျပီး ေခ်ာင္းေျမာင္း ဖူးေျမာ္ၾက၏။ မာဂ႑ီမိဖုရား ေတြ႕သိသြားျပီး။

ဒင္းတုိ႔ ငါ့ရန္သူ အားေပးေနတာ သိေစ့မည္။

ထိုေနာက္ ဘုရင့္အား သာမာ၀တီႏွင့္ ေနာက္ပါမ်ား သူတုိ႔လင္ငယ္မ်ားႏွင့္ ခ်ိန္းေတြ႕ရေအာင္ နံရံမွာ အေပါက္မ်ား ေဖာက္ထားၾကပါသည္။

တစ္ေန႔ အရွင္မင္းၾကီးကိုပင္ လုပ္ၾကံခံရပါလိမ့္မည္။ ဂံုးအေခ်ာ ဘုရင္ကလည္း တစ္ပါးတည္း လုိက္ပါျပီး ေမးစစ္၏။

သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးတုိ႔ကလည္း အေၾကာင္စံု အကုန္အစင္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာျဖင့္ စိတ္တုိင္းက် လွဴေစဗ်ား။

ေရာ-ခက္ကျပီ။

အေ၀းၾကည့္မုန္းလြန္းလုိ႔ ဂံုးေခ်ာပါမွ အနီးဆံုးၾကည့္ မုန္းအားျပည့္ ျဖစ္ရဦးေတာ့မွာပါကလား။

ထုိေန႔မွစ၍ မာဂ႑ီသည္ ႏုိင္ကြက္ကိုခ်ည္း ေခ်ာင္းေျမာင္းေနေတာ့၏။ ၎၏ အေဆာင္မွ သာမာ၀တီအေဆာင္ေတာ္တုိ႔အကူး ေစာင္းေတာ္၏ ၀မ္းဗိုက္အတြင္း အဆိပ္ျပင္းေသာ ေျမြေဟာက္ သြင္းေပးထားကာ သာမာ၀တီကပင္ လုပ္ၾကံသေယာင္ ဂံုးေခ်ာ၏။

မာဂ႑ီအၾကံကား မေအာင္၊ သာမာ၀တီ၏ ၈ုစ္ေက်းဇူးမ်ားကသာ ပို၍ ပို၍ ထြန္းေျပာင္လာ၏။

သီလ၏အလွကို မာနအလွက တုမမီႏုိင္ျပီ။

သီလအားကိုလည္း မာနအားက လုိက္၍ မမီႏုိင္ျပီ။

သီလ နတ္ေစာင့္သည္သာ ရွိ၏။ မာန နတ္ေစာင့္သည္ဟူ၍ မရွိျပီ။

ထုိ႔ေနာက္ မာဂ႑ီသည္ ဘုရင့္အမိန္႔ေတာ္ျဖင့္

ၾကက္ေသမ်ားကို ယူေဆာင္လာကာ ဘုရား ဆြမ္းေလာင္းရန္ ခ်က္ျပဳတ္ခုိင္း၏။ သာမာ၀တီအုပ္စုကလည္း ၾကည္ျဖဴစြာ ခ်က္ျပဳတ္ၾက၏။ တစ္ဖန္ ၾကက္အရွင္လတ္လတ္မ်ားကို ယူေဆာင္လာကာ ဘုရင္ အရက္ႏွင့္ ပြဲေတာ္တည္ရန္ ခ်က္ျပဳတ္ခုိင္းျပန္၏။

ညီမ အေသဆုို ေတာ္ေသးကြယ္

အရွင္ဆုိေတာ့ ငါတုိ႔ အသတ္ႏုိင္ဘူး ညီမေတာ္။

မာဂ႑ီအၾကံ ေအာင္သြားျပီ၊ ဘုရားႏွင့္ သာမာ၀တီညားၾကရေပျပီ။

အရွင္မင္းၾကီး -

သည္ေလာက္ဆုိ အစ္မေတာ္ သာမာ၀တီအေၾကာင္း သေဘာေပါက္သင့္လွပါျပီဘုရား။

သူ႔ေဂါတမအတြက္ ၾကက္ခ်က္ေပးပါဆုိေတာ့

ၾကည္ၾကည္ျဖဴျဖဴ ခ်က္ခ်င္းၾကီး တာ၀န္ယူလုိက္ပါသည္။

ယခု အရွင္မင္းၾကီး ပြဲေတာ္တည္ဖုိ႔အတြက္ ၾကက္ခ်က္ခိုင္းေတာ့ ခ်က္ခ်င္းပဲ ျငင္းပယ္လႊတ္လုိက္ပါသည္။

သည္ေလာက္ဆုိ အရွင္မင္းၾကီးထက္ ရဟန္းေဂါတမဘက္ပို၍ စိတ္ညြတ္ေနသည္မွာ ထင္ရွားေနပါျပီ အရွင္မင္းၾကီး။

မာဂ႑ဓီ ဘယ္လိုတုိက္ေသာ္လည္း ဥေတနမင္း မမိုက္ေတာ့ပါျပီ။ ယခင္ ေျမြကိုလႊတ္၍ တုိက္ေပးစဥ္က မုိက္ေၾကြးတင္ခဲ့သည္မ်ား ယခုတုိင္ မင္းေစာ သတိရဆဲပင္ ရွိေနေသး၏။

ထုိစဥ္က -

သာမာ၀တီအေပၚ အထင္လြဲ ေလးညွိဳ႕ကို ဆြဲဆန္႔ကာ ဒင္းသာမာ၀ တီ ေသေရာ့ဟဲ့ ရင္၀တည့္တည့္ခ်ိန္လ်က္က ျမားလႊတ္စဥ္ -

(၁) တစ္ၾကိမ္မွဓာ သာမာ၀တီထံ ျမားကမသြား၊ မိမိပစ္ခတ္သူထံ တန္ျပန္လွည့္လာခဲ့၏။

(၂) ဒုတိယအၾကိမ္မွာ သာမာ၀တီထံသို႔ ျမား လံုး၀မသြား ပစ္ေလသူ မိမိနားရြက္နားအထိ တုိးကပ္လာကာ ထိမည္လုပ္သျဖင့္ ေရွာင္ေပးလုိက္ရ၏။

(၃) ေနာက္တစ္ၾကိမ္ သည္တစ္ခ်ီကား မည္သို႔မွ် ငါ့ဘက္ မလွည့္ေစရေအာင္ အေသခ်ာဆံုးျမား အေသခ်ာဆံုး လက္မွန္းလက္ဆမ်ားျဖင့္ ခ်ိန္လႊတ္ေပးလုိက္ရာ ထုိအေသခ်ားကား သာမာ၀တီ၌ကားမဟုတ္၊ ျမားသည္ တစ္ဟုန္ထုိး မိမိရင္၀တည့္တည့္ ဆီသို႔ ေျပး၀င္လာရာ အေရွာင္ျမန္သျဖင့္သာ ေသမင္းထံ အမိန္႔မနာခံခဲ့ရသည္မ်ားကို ယခုတုိင္ သတိရဆဲ ျဖစ္ေနေသး၏။ သို႔ေၾကာင့္ -

ဥေတနမင္းသည္ သာမာ၀တီ၏ သီလကိုကား အၾကြင္းမဲ့ ယံုျပီးသားတည္း။ မာဂ႑ီ၏ အတြင္းသေဘာကိုလည္း အၾကြင္းမဲ့ သိျပီးသားတည္း။ ထုိႏွစ္ဦးတုိ႔၏ တူေသာ မတူျခင္းကို စိတ္ထားခ်င္းမ်ားက သက္ေသျပေနၾကျပီ ကိုယ္အမူအရာခ်င္းတုိ႔ကပါ ေထာက္ခံေနၾကပါသည္ကို ဥေတန သိ၏။

မာဂ႑ီကား အလုိရမၼက္ ၾကီး၏။ အာရုံအေတါ႕ ေမ့ေမ့ၾကီးျဖင့္ ေဆြ႕ေဆြ႕ခုန္ တုန္တုန္လူပ္လူပ္ခံစားေလ့ရွိ၏။ အလုိၾကီးသျဖင့္ ဘာမဆုိ သူတစ္ပါးအေပၚ မာန္ဖီေနတတ္၏။ သူတစ္ပါး မာန္ဖီေနသျဖင့္ ေမတၱာေရစက္ ခန္းေျခာက္လ်က္။

ထုိအေၾကာင္းကို ေကာင္းေကာင္းၾကီး သိေနေတာ့သျဖင့္ မာဂ႑ီတုိက္ကြက္ သာမာ၀တီဘက္ ျမားဦး မလွည့္ေတာ့ေပ။ ေနႏွင့္ဦးေပါ့။ ထင္းေခြမၾကံဳ ေရခပ္ၾကံဳ မာဂ႑၏ ၾကံဳး၀ါးသံ၊

(က) သူ႔ရန္ဘက္ ေဂါတမအေပၚ ၾကည္ညိဳေနျခငး္သည္ သူ႔ႏွိပ္စက္သည္သို႔ ထင္၏။

(ခ) သူ႔ထက္သာ ဘုရင္က အေရးေပးသည္ကို သူ႔ေရွ႕ဆီးခံေနေသာ တံုးတစ္တံုးသို႔ ထင္၏။ ထုိႏွစ္ခ်က္တုိ႔ေၾကာင့္ပင္ ဤနန္းမတြင္းမွ သာမာ၀တီကို ဖယ္ရွားပစ္ရန္ သူ႔မွာ တာ၀န္ရွိေလ၏။

တစ္ေန႔ -

ဥေတနမင္းေစာ ေနာက္ပါ အျခံအရံမ်ားျဖင့္ ဥယ်ာဥ္ေတာ္သို႔ ထြက္၏။ ထုိအခ်ိန္သည္ မာဂ႑ီအတြက္ အခြင့္ေကာင္းတည္း။

မာဂ႑ီသည္ -

ဦးမင္းေတာ္ စူဠမာဂ႑ီပုဏၰားႏွင့္တကြ သူ႔တစ္ေဆြမ်ိဳးအားလံုးကို စုရုံးေစကာ ဘုရင္ မ်က္ႏွာေတာ္ ကြယ္ေနဆဲ

သာမာ၀တီမိဖုရားၾကီးႏွင့္တကြ သူ႔အေျခြအရံ သူ႔နန္းမတစ္ခုလံုး မီးေလာင္တုိက္သြင္းေတာ့၏။

(က) သတ္သူ မာဂ႑ီအုပ္စုကား
သူတုိ႔ရွိ တစ္ဘက္သို႔ အျငိဳးထားမူ အာဃာတ ရမၼက္ၾကီးမူရာဂ ဘက္ျပိဳင္လုိမူ မာနတုိ႔ ႏွိပ္စက္ခံရသျဖင့္ ေခြ်းျပန္။

(ခ) ေသရမည့္ သာမာ၀တီအုပ္စုကား
သူတုိ႔ရွိ တစ္ဘက္သို႔ခြင့္လႊတ္တတ္မူ ခႏီၱ၊ ရမၼက္ပါးရွားမူ ေမတၱာ၊ အာရုံေပၚ စိတ္မသြား၊ မိမိခႏၶာၾကား ထားေသာသတိတုိ႔ေၾကာင့္ ေအးေအးသာသာခံ။

မီးၾကီးကား သာမာ၀တီတုိ႔နန္းမ ေလာင္ကြ်မ္းစျပဳျပီ။

သာမာ၀တီကိုလည္း မေမ့သတိျဖင့္ ကိုယ့္ကိေလသာကို ရူိ႕ျမိဳက္ၾကရာ မီးၾကီးလည္း နန္းမတစ္ခုလံုး (သာမာ၀တီတုိ႔ပါ) ၀ါးစားအျပီး သာမာ၀တီတစ္အုပ္စုလံုးလည္း -

(က) အခ်ိဳ႕ကား အနာဂါမ္ဘ၀ျဖင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ လားၾကရေခ်ျပီ။

(ခ) အခ်ဳိ႕ကား သကဒါဂါမ္ဘ၀ျဖင့္ ျဗဟၼာ့ျပည္ သြားၾကရေခ်ျပီ။

မီးသည္ သာမာ၀တီတုိ႔သာမက သာမာ၀တီတုိ႔အတြင္းရွိ ကိေလသာေဟာင္းမ်ားကိုပါ မီးသမွ် ေလာင္ျမိဳက္၀ါးျမိဳသြားေခ်ျပီ။

ဘုရင္ ဥေတနမင္း ေရာက္လာေသာအခါတြင္မူကား -

သာမာ၀တီနန္းမတုိ႔အစား ျပာပံုသာ ရူျမင္ရေတာ့သည္ ျဖစ္ရာ ျဖစ္ရေလ သာမာ၀တီရယ္။ အေၾကာင္းစံု အကုန္သိသြားေသာ ထုိမင္းေစာ
မာဂ႑ီမိဖုရားႏွင့္တကြ

မာဂ႑ီေဆြမ်ိဳးမွန္သမွ် ပုခက္တြင္း ကေလးပါမက်န္ နန္းရင္ျပင္ ထုတ္ေခၚေစျပီး

ကေလးမ်ားကိုကား ဓားျဖင့္ခုတ္ တြင္းထဲ ျမွဳပ္ေစ၏။

စူဠမာဂ႑ီႏွင့္ လူၾကီးမ်ားကိုသာ ဥေကၡာင္းေပၚရုံမွ် ကိုယ့္တြင္း ကိုယ္တူးခိုင္း၊ တူးျပီးေသာ္ ကိုယ့္တြင္း ကိုယ္ဆင္းေစျပီး

မင္းခ်င္းမ်ားသည္ တစ္ကိုယ္လံုးကိုကား ေျမမွာမျမွဳပ္၊ ဥေကၡာင္းကိုကား ေဖာ္ေပးထား၏။

ထုိ႔ေနာက္ မင္းခ်င္းမ်ားကား -

သံသြားတပ္ ထြန္မ်ားႏွင့္ ထုိဥေကၡာင္းမ်ား မျပတ္မခ်င္း ထြန္ယက္ သတ္ျဖတ္ေပးရ၏။ ကာလ၀ိပါက္ ေနာက္ပိုးတတ္ၾကျပီ။

မည္မွ် စိတ္ဆင္းရဲၾကရေလမည္နည္း။

ထုိမွ် လုပ္ရက္သူ မင္းခ်င္းမ်ားအေပၚ မည္မွ် အာဃာတထား အျငိဳးပြားၾကေလမည္နည္း။

အမိန္႔ေပးရက္စက္သူ ဘုရင့္အေပၚ မည္မွ်ျပစ္မွား ေဒါသမာန္ပြားၾကေလမည္နည္း။ ၎တုိ႔ အျပန္လမ္းကား အဆန္းမဟုတ္၊ အမွန္လည္း မဟုတ္၊ ခံရန္မွ်သာတည္း။

မာဂ႑ီမိဖုရားကိုကား -

ဦးစီးညႊန္ၾကားသူ၊ မိမိျမတ္ႏိုးေသာ မိဖုရားၾကီးကို ရက္စက္ၾကမ္းၾကဳတ္စြာ လုပ္ၾကံ၀ံ့သူ၊ ရမၼျပင္းထန္ အေကာက္ဉာဏ္ထားတတ္သူ၊

ထုိစြဲခ်က္သံုးခ်က္တုိ႔ျဖင့္-

ဥေတနမင္းေစာႏွင့္ ပရိတ္သတ္အားလံုး ျမင္သာရာ နန္းမကြင္းျပင္ၾကီးမွာပင္ ကိုယ့္ဆီခ်က္အုိး ကိုယ္မီးထိုးလ်က္က တည္ေပးရပါျပီ။ ဆီခ်က္အုိး ပြက္ပြက္အဆူ ကိုယ့္ေပါင္သား ကိုယ္ဓားျဖင့္လွီး၍ ေၾကာ္စားျပေနရပါေခ်ျပီ။

အသားဆတ္ဆတ္ ေသြးအထပ္ထပ္ မေသမခ်င္း ကိုယ့္အသား ကိုယ္စားျပေနရပါေခ်ျပီ။

ထုိမာဂ႑ီေလး သာမာ၀တီလုိ ျပံဳးျပံဳးေလး ေသႏုိင္ပါ့မလား။

ထုိမာဂ႑ီေလး သာမာ၀တီလုိ ကိုယ့္အျဖစ္ကိုယ္ျမင္ ဆင္ျခင္ႏုိင္ပါ့မလား။


ဘယ္သူလူေသ ဘယ္သူလူရွင္လဲ
ထုိႏွစ္အုပ္စုေသသတင္း -

ဆြမ္းခံရင္း ရဟန္းေတာ္မ်ား ၾကားသိေတာ္မူလာခဲ့ၾကရေလရာ ေက်ာင္းေတာ္တြင္း၌လည္း ပုထုဇဥ္ရဟန္းအားလံုး အံုးအံုးကြ်က္ကြ်က္သာတည္း။

ေန႔ခင္း တရားသဘင္ က်င္းပေတာ္မူခ်ိန္တြင္ကား -

ဘုန္းေတာ္ၾကီးေသာ ျမတ္စြာဘုရား

တစ္ဖက္မွာ -

(က) မာဂ႑ီႏွင့္ သူ႔ေဆြမ်ိဳးမ်ား၏ လုပ္ၾကံမူေၾကာင့္ သာမာ၀တီ မိဖုရားၾကီးႏွင့္တကြ မိဖုရား ခုႏွစ္ရာ၊ အေျခြအရံပါ မက်န္ေသဆံုး၍ သြားရွာၾကပါျပီ။

တစ္ဖက္မွာကား -

(ခ) ဥေတနမင္းၾကီး၏ ကြပ္မ်က္ခံရမူေၾကာင့္ပင္ မာဂ႑ီမိဖုရားႏွင့္တကြ သူ႔တစ္ေဆြတစ္မ်ိုဳးလံုး ေသဆံုး၍ သြားၾကရပါသည္။

ထုိႏွစ္ခင္း -

ဘယ္ဒင္းသည္ ေသ၍ ဘယ္ဒင္းသည္ အရွင္ျဖစ္ပါသလဲ ဘုရားဟူ၍ ရဟန္းတုိ႔က ေလွ်ာက္ထားေတာင္းပန္ၾကရာ

အပၸမာေဒါ အမတံပဒံ၊ ပမာေဒါ၊ မစၥဳေနာပဒံ
အပၸမတၱာ နမိယႏိၱ၊ ေယပမတၱာ မတာယထာ။

ဤဂါထာေတာ္ကို ရွင္ေတာ္ဘုရား မိန္႔ျမြက္ၾကားေခ်သည္တကား။ ထုိဂါထာ၏ အနက္အဓိပၸာယ္မ်ား ေနာက္ကပင္ ျပဆုိရွင္းလင္းခဲ့ျပီးျပီ။

(က) မေမ့ျခငး္သည္ အေသျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ျပီး၊ မေမ့ေသာသူ လူေသေသာ္မွလည္း ေသသည္မမည္။

(ခ) ေမ့ျခင္းကား ေသျခင္း၏ အေၾကာင္းခံ အမွန္ျဖစ္ျပီး ထုိေမ့ေလသူ လူမေသသည့္တုိင္ ေသသည္ႏွင့္ ဘာမွ် မျခားနားျပီဟူ၍ပင္တည္း။

ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။

No comments:

Post a Comment