အထက္-ေမ့ျခင္းႏွင့္ ေသျခင္းမ်ား၌ အက်ိဳး၏ အက်ိဳးဟူ၍ ေဖာ္ျပခဲ့၏။
ထုိစကားထက္ အဓိပၸာယ္နက္ေစေသာစကားမွာ -
မေမ့ျခင္းအေၾကာင္းခံေၾကာင့္ မေသျခင္းအက်ိဳး ခံစားရျခင္း ျဖစ္ပါေခ်၏။
ထုိတြင္ -
မေမ့ျခင္းကိုလွ်င္ ဦးစြာလက္ငင္း၊ ေနာင္အေၾကြးအားျဖင့္ အေၾကာင္းခံႏွစ္မ်ိဳး ထားရပါမည္ကို ညႊန္းဆိုလုိ၏။
သင္သည္ စားစား၊ သြားသြား၊ နားနား၊ ေနေန၊ က်ီးသည္ အစာကိုလည္းစား၊ ရန္သူကိုလည္း အလစ္မေပးသည့္ပမာ -
(က) တစ္ဘက္က မိမိျပဳက်င့္ျမဲ ခႏၶာ၀န္၊ ကမၼ၀ဋ္ကိုလည္း မခြ်တ္ ျပဳက်င့္ရပါမည္။
(ခ) တစ္ဘက္ကလည္း ဆြမ္းဆန္ထဲ ၾကြက္ေခ်းအေရာမခံရေအာင္ အမွတ္တင္၍ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ ၀င္ရပါမည္။
ထိုအေလ့အထသည္ -
မေသျခင္း၏ အေၾကာင္းခံ အမွန္ပင္ ျဖစ္ေနပါေတာ့သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ -
(၁) ရုတ္တရက္ တုိး၀င္လာေသာ အႏၱရာယ္ကို ေခါင္းေအးေအးျဖင့္ ေရွာင္တိမ္းႏုိင္ျပီး ျဖစ္၍တည္း။
(၂) ထုိ အႏၱရာယ္ကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အတြင္းကိေလသာရန္မ်ား မထၾကြ၊ မလူံ႕ေဆာ္ႏုိင္ေတာ့၍တည္း။
(၃) အတြင္ကိေလသာပူ၊ မဆူမပြက္လာရကား ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ေကာင္းေကာင္း ထိန္းႏုိင္ျပီျဖစ္၍တည္း။
ထုိလူသား အႏၱရာယ္အတြင္း စက္ကြင္းမိမည္ကို မပူရေတာ့ပါျပီ။
ထုိလူသားျဖစ္ဆဲဘ၀၊ ျဖစ္ဆဲအႏၱရာယ္ေၾကာင့္ မေသရေတာ့ပါျပီ။
ဤကား လက္ငင္းအေၾကာင္းခံ၏ လက္ငင္းအက်ိဳးတရားတည္း။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment