ထုိ ေမ့ေမ့ေပ်ာက္ေပ်ာက္ အာရုံခံစားေလ့ရွိသူ၌ -
၁။ ငါကပင္ အာရုံခံစားေနသည္၊ အာရုံခံစားမူ ငါကပင္ ျပဳက်င့္ေနသည္၊ ငါ့အလိုက် ငါရေနသည္ ငါ့ကို ငါပိုင္သည္ဟူေသာ ငါစြဲသည္ ဦးစြာ ေပၚလာေခ်ေတာ့မည္။
ထုိအခါ ငါ၏ဆန္႔က်င္ဘက္ သူေတြ တစ္သီတစ္တန္းၾကီး ေပၚလာေခ်ဦးေတာ့မည္။
၂။ ထုိအခါ သက္ရွိသက္မဲ့သူမ်ားကို ငါေကာင္းစားေရးအတြက္ အသံုးခ်ဦးေတာ့မည္။ ထုိအခါ စိတ္ၾကိဳက္ရေလ အေကာင္းထင္ေလျဖင့္ အေကာင္းစြဲ ကဲတက္လာေခ်ဦးေတာ့မည္။
၃။ ထုိ စိတ္ၾကိဳက္ရေလတုိင္း ငါႏွင့္ငါသာ ႏူိင္းစရာပမာ ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ငါ တယ္ဟုတ္ပါကလား၊ အထင္ၾကီးလူသည္လည္း အားၾကီးစြာ တက္ေရာက္လာေခ်ဦးေတာ့မည္။
- ထုိလူသား တစ္ခုႏွင့္လည္း အားမရေတာ့ျပီ၊ တစ္ခုမွ တစ္ခုဆီသို႔။
- ထိုလူသား တစ္ၾကိမ္ျဖင့္လည္း အားမရေတာ့ျပီ။ တစ္ၾကိမ္မွသည္ တစ္ၾကိမ္ဆီသို႔။
ထိုအခါ ရမွန္းသိ သာအိတစိုစို အလုိပူဆာမူကလည္း အလုိခ်ည္း ျပေနပါေတာ့မည္။
လုပ္သလုိရသျဖင့္ ရသလို လုပ္မည့္မာန္ကလည္း အလုိျပတုိင္း ျဖည့္ေပးေနရပါေတာ့မည္။
ျဖည့္သလုိ ျဖည့္သျဖင့္ မရွိကို အရွိဟူ၍ သိေနေသာ ငါစြဲကလည္း ငါပိုင္အျဖစ္ အျမဲမွတ္ထားပါေတာ့မည္။
သံုးခု အေေထာက္ပါေသာ ျခားရဟတ္တစ္ခုကို လွည့္လည္ရာ၌ အရွိန္ျပတ္က ရပ္ရသည္ရွိေသး၏။
ထုိငါစြဲ အေကာင္းၾကိဳက္ အဟုတ္ထင္ သံုးခုတုိ႔ကား မေသမခ်င္း မရပ္ၾကရေတာ့ျပီ။
ကံ၊ စိတ္၊ ဥတု၊ အာဟာရ၊ ထုိ သခၤါရေလးခုတုိ႔သည္ ဘ၀စသည္မွ ဘ၀အဆံုးသို႔တုိင္ ပိုင္ပိုင္ႏုိင္ႏုိင္ၾကီး လူသားတစ္ဦးကို ျပဳျပင္ဖန္ဆင္းေပးေနပါ၏။
ထိုသခၤါရတုိ႔ လက္အၾကား ေရာက္ရွိသြားေသာ ထုိသံုးခု အေထာက္ပါေသာ အခ်ဲ႕ကိရိယာၾကီးသည္လည္း အဘယ္မွာလွ်င္ ရပ္၍ရပါအံ့နည္း။
(၁) တဏွာသည္ ပူဆာတတ္ေသာ သတၱိမွ် ရွိ၏။ သူ႔အျပင္ ဘာမွမရွိ၊ ထုိတဏွာသည္ ျမင္တုိင္း၊ ၾကားတုိင္း၊ သူ႔အေပၚ ငါ တပ္ခြင့္ရရန္ သို႔မဟုတ္ သူ႔အိမ္ေန သူ႔သမီး ငါ့ဇနီးအျဖစ္ ေပ်ာ္ပါးခြင့္ရရန္ မရမခ်င္း ပူဆာေနမည္။
(၂) မာနသည္ ဖက္ျပိဳင္သတၱိမွ် ရွိ၏။ သူ႔အျပင္ ဘာမွ မရွိ၊
ထုိအခါ မာေၾကာေၾကာမာနကလည္း ငါၾကံခံႏုိင္ရုိးလားျဖင့္ ၾကိဳးစားေပးမည္၊ တစ္ဖက္က အတံု႔ မႏွဳံ႕မခ်င္း ကြင္းဆင္းၾကိဳးစားေပးလိမ့္မည္။
(၃) ဒိ႒ိသည္ ငါပိုင္အစြဲသတၱိမွ် ရွိ၏။ သူ႔အျပင္ ဘာမွ်မရွိ။
ထုိဒိ႒ိသည္ မာနၾကိဳးစား၍ရလာေသာ မယားျဖစ္က ထုိမယားအေပၚ ငါတပ္ေပးတဲ့ကာ ငါ့မယား၊ ငါ့မယား အပိုင္သိမ္းေပးထား၏။
အကယ္တိတိ ဆုိင္ေပၚေန ေရႊျဖစ္က ထုိေရႊရလာေသာအခါ ေရႊေပၚငါတပ္ေပးတဲ့ကာ ငါ့ေရႊ ပါ၊ ငါ့ေငြပါစသည့္ အပိုင္သိမ္းထား ေပးေပလိမ့္မည္။
၁။ လိုခ်င္သည္ပူဆာ၏။ ျပီးလွ်င္ အလုိကား အလုိသာတည္း။
၂။ မရအရ ျပိဳင္ဆုိင္ယူ၏။ ျပီးလွ်င္ အျပိဳင္ကား အျပိဳင္သာတည္း။
၃။ ရလာေသာ္ အစြဲထား၏။ ျပီးလွ်င္ အစြဲကား အစြဲသာတည္း။
ထိုသံုးခု တစ္ပတ္ရမွ သူ႔ဟာမွ ကိုယ့္ဟာသို႔ ေျပာင္းေရႊ႕ရပါသည္။
ဤသို႔ျဖင့္ တစ္ကား အလုိျပည့္သြားျပီ၊ သို႔ေသာ္ ႏွစ္ဘို႔ အလုိရွိေနျပန္သည္။
တဖန္ ႏွစ္ကား အလုိျပည့္သြားျပီ၊ သို႔ေသာ္ သံုးဘို႔ အလိုရွိေနျပန္ပါသည္။
အလုိကား ဘယ္ေသာကာလမွ ပိုသည္မရွိျပီ၊ ဗီဇဘြား ကုလားမဲတူတူကမွ ေရေႏြးအိုးပြက္ပြက္ဆူထဲက် အျဖဴဘ၀ ရေကာင္းရေပဦးမည္၊ ဤအလုိသေဘာကား မလုိပါသေဘာသို႔ ဘယ္ေသာကာလမွ မေျပာင္းလဲျပီ။
ထုိအလုိက အလုိျပေနသမွ်လည္း မာနလည္း မေနသာျပီ။
ေသခါနီး အဘိုးႏွင့္အဘြား စံုတြဲမ်ားေသာ္မွလည္း ေတာ္ျပီတန္ျပီစကား မေျပာ၊ အားၾကေလရကား ၎တုိ႔ႏွင့္ တန္သေလာက္အင္အား၊ မာနထားလ်က္က လက္မလႊတ္ႏုိင္ၾကေခ်။
ထိုမာန လက္စြမ္းျပေနသမွ်လည္း ငါစြဲဒိ႒ိလည္း မေနသာျပီ။
အသက္ထြက္ခါနီးဆဲဆဲ အဘိုးအုိေသာ္မွလည္း မေသမီ သမီးႏွင့္ သားေျမးမ်ားတို႔ လာေရာက္ကန္ေတာ့ရာမွ ရထားေသာ ပုဆိုးေခါက္ကေလး အမွတ္ရကား -
ဟဲ့ရွင္မ ငါ့ပုဆုိးေလး ဘယ္နားထားလဲ
ဤသို႔ေမးရင္းက အသက္ထြက္သြားရေခ်ျပီ။
တစ္ဖန္ ထုိ အခ်ဲ႕ကိရိယာသံုးခုတုိ႔သည္ -
ကိုယ့္ကိုကိုယ္ ငါ-ကိုယ္ရပစၥည္းကိုကား ငါပိုင္ဟူ၍ ကင္ပြန္းတပ္ထား၏။
သို႔ေၾကာင့္ အျခားျခားတုိ႔ကား သူႏွင့္ သူပိုင္တုိ႔ခ်ည္းသာ အလိုလုိ ျဖစ္သြားရ၏။
ငါဆုိသည္ကား တစ္ေယာက္တည္းသမား၊
သူဆုိသည္ကား အမ်ားအျပား အစားစား။
သို႔ဆုိေသာ္ ပစၥည္းႏွင့္ အေျခြရံမ်ားလည္း အမ်ားဘက္ အားသာေနမည္မွာ ဧကန္တည္း။
ထုိစဥ္ တဏွာသည္ အာရုံဆန္းကို ငန္းဖမ္းတတ္ေသာ သေဘာရွိေလရာ
၎လက္ မေရာက္ေသးသမွ် တစ္ပတ္ႏြမ္းပင္ ဆန္းေနတတ္ပါသည္။
၎ မျမင္ရ၊ မေတြ႕ရဖူးေသးသည္ မွန္သမွ်လည္း အဆုိးကပင္ ေကာင္းေနတတ္ပါသည္။
ရုိးရိုးမ်က္စိ တဏွာမ်က္လံုးေလး ထည့္ေပးထားျပီး အၾကည့္ခိုင္းလွ်င္ တစ္ဖက္မ်က္စိေစြေလးမွသည္ စပယ္ၾကည့္ ၾကည့္ေနပံုမ်ိဳးေလးသို႔ ျမင္သိေစႏုိင္စြမ္း ရွိပါသည္။ တစ္ဖက္၏ ခါးခ်ိခ်ိသြား၊ ေလးကပင္၊ မခုိ႔တရုိ႕ သြားေလးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေပးႏုိင္စြမ္း ရွိလာပါသည္။
ထုိတဏွာ တံခါးစံုတပ္၍ အာရုံမွန္သမွ် ပံုဟပ္ၾကည့္ေပးလုိက္ေသာအခါတြင္ကား သူပိုင္မွ ငါပုိင္သို႔ ခ်ိဳင္ေပးရေသာ မာန၊ သူကိုင္ ငါကိုင္ခြင့္၊ ရသမွ် သူ႔ဟာမွ ငါ့ဟာသို႔ ကိုင္ေပးရေသာ ဒိ႒ိတုိ႔လည္း တဏွာ၏ေနာက္ ခါးေတာင္းက်ိဳက္လုိက္ပါရေခ်ျပီ။
ထုိစဥ္ အၾကိဳက္ခ်င္းဆံု၍ ဂုဏ္ျပိဳင္ရသည္မ်ားလည္း ရွိႏုိင္ပါသည္။
ကိုယ့္အၾကိဳက္ သူ႔အၾကိဳက္အျဖစ္ တုိက္ယူသြားခံရေသာ ျဖစ္ရပ္မ်ားလည္း ေတြ႕ႏိုင္ပါသည္။ တဏွာေနာက္ပါး မာနအားသည္ ထုိအခါ မနားမေန ျပိဳင္ဆုိင္ရပါေတာ့မည္။
ႏုိင္လွ်င္ကား ခါးေထာက္၊ မႏုိင္ ေတာက္ေခါက္က်န္ရစ္ခဲ့ရပါမည္။ ႏုိင္လွ်င္ကား မာန္ျပင္းျပင္း၊ မႏုိင္ မာန္တင္းတင္းႏွင့္ပင္ အႏုိင္ေစာင့္ရေပဦးေတာ့မည္။ ယေန႔ ျပိဳင္ဆုိင္ေနၾကေသာ စကားႏုိင္လုမူ၊ ျငင္းခုန္မူမ်ားမွသည္ လက္နက္ အၾကီးအေသး ကိုင္ေဆာင္လ်က္က တုိက္ခိုက္ေနရမူအထိ အားလံုးပင္ ထုိမာန၏ ထန္ျပင္းတက္ၾကြေသာ ေျမာက္ၾကြၾကြေၾကာင့္ခ်ည္း မဟုတ္ေလ။
မယားခ်င္းျပိဳင္၊ သားခ်င္းျပိဳင္ေနရသည္မွာ သည္မာန၊ စကားခ်င္းျပိဳင္၊ အၾကြားခ်င္းျပိဳင္ေနရသည္မွာ သည္မာနေၾကာင့္ -
ယုတ္စြအဆံုး ဘာသာခ်င္း မတူသူတို႔၏ တရားခ်င္း ျပိဳင္ဆုိင္ေနရမူ၊ နည္းခ်င္းမတူသူတို႔၏ တရားျခင္းျပိဳင္ဆုိင္ေနရမူ၊ နည္းခ်င္းမတူသူတုိ႔၏ တရားျခင္းျပိဳင္ဆုိင္ေနရမူတုိ႔သည္ပင္ ကိုယ့္ဘာသာကိုယ္မင္၊ သူ႔ဘာသာ အထင္ေသးရာမွျဖစ္ေသာ မာန၏ လက္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ ကိုယ့္နည္း ကိုယ့္အထင္ၾကီး၊ သူ႔နည္း တင္စီးရာမွျဖစ္ေသာ မာန၏ တုိက္ကြက္ပင္ ျဖစ္ပါ၏။ မာသေလာက္ထ၍ မာသေလာက္ အေစ၊ နေစသည့္ အာဂမာနပင္တည္း။
ထုိမာနက တစ္ဖက္ထက္ အထ သာ၍ အရသာလာေလေသာအခါ ဒိ႒ိသည္ စီးပြားရွာေကာင္းေသာ လင္သား၊ ပစၥည္းေတြ တစ္ေပြ႕တစ္ပိုက္ လွည္းတစ္စီး၊ ကားတစ္တုိက္တုိ႔ျဖင့္ အိမ္ျပန္အလာ မယားလွလွေလးက ခ်ိဳျပံဳးေသာ မ်က္ႏွာေပးေလးျဖင့္ အေ၀းမွပင္ ဆီးၾကိဳငံ့့လင့္ေနသည့္ပမာ၊ ဒါမွ ငါ့လင္ဟူေသာ မာယာအသြင္ျဖင့္ ျမင္သာရာ အရပ္မွေန ၾကိဳဆုိေနသည့္ပမာ။ ထုိမာန ရွာေဖြေပးေသာ အရာမွန္သမွ် အားလံုးကိုလွ်င္ ရယူသိမ္းပိုက္ေပးလ်က္ ရွိပါ၏။
ယေန႔ သိမ္းပိုက္ထားၾကရသမွ်ေသာ ပလတ္စတစ္အိတ္ခြံေသးေသးေလးမွသည္ ေနအိမ္တုိက္တာ ကားၾကီးကားငယ္မ်ားအထိ အားလံုးပင္လွ်င္ ထုိဒိ႒ိ၏ သူ႔ဟာ၊ ငါ့ဟာအမွတျ္ဖင့္ တြင္တြင္ သိမ္းပိုက္ေပးရာမွ ျဖစ္ေသာ အစြဲခ်ည္းပင္ ျဖစ္ပါ၏။
အဘသမီး၊ ငါ့ဇနီးထင္ သိမ္းပိုက္ထားျခင္းသည္လည္း ဒိ႒ိ၏ ပေယာဂ။
သားမက္ဇနီး၊ ငါ့သမီးထင္ သိမ္းပိုက္ေနျခင္းသည္လည္း ဒိ႒ိ၏ ပေယာဂ။
ေခြ်းမလင္ ငါ့သားထင္ သိမ္းပိုက္ေနျခငး္သည္လည္း ဒိ႒ိ၏ ပေယာဂ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment