အထက္ဆုိခဲ့ျပီး'
(က) အတြင္းရန္၊ အျပင္ရန္ အႏၱရာယ္မ်ား
(ခ) အတိတ္ကံ၊ ပစၥဳပၸန္ကံ အႏၱရာယ္မ်ား
ထုိ ေခါင္းဆီးႏွစ္ခုတို႔အတြင္းမွ ခုန္ဆင္းလာၾကေလေသာ အႏၱရာယ္ဆုိး၊ ေဘးရန္အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ကား စာရင္းထုိး ျပ၍မရႏုိင္။
တစ္ခါတစ္ခါ ခံရေလမွ ေအာ္… ဒါ အႏၱရာယ္ေပးကိုး သိရမည္။
တစ္မ်ိဳးတစ္မ်ိဳး ေပၚလာေလမွ ေအာ္… ဒါေဘးေျငာင့္၊ ရန္ေျငာင့္ေပကိုး သိရမည္။
သင္တစ္ေန႔တစ္ေန႔ အတြင္း သင့္ေရွ႕ ေတြ႕သမွ်တုိ႔က -
၁။ သင္ အၾကိဳက္ေတြ႕ေနတုန္း တုိက္ဖ်က္ထားခဲ့ေသာ အႏၱရာယ္အေရအတြက္။
၂။ သင္ အမုန္းေဖာက္ေနတုန္း တုိက္ဖ်က္ထားခဲ့ေသာ အႏၱရာယ္အေရအတြက္။
၃။ သင္ အေမ့ေကာက္ေနတုန္း တုိက္ဖ်က္ထားခဲ့ေသာ အႏၱရာယ္အေရအတြက္။
သင္ အမွတ္မမိသျဖင့္ မမွတ္မိလွ်င္သာ ရွိရမည္။
(က) ခံေကာင္းေနဆဲ သာသာေလးႏွင့္ တူးျဖိဳထားခဲ့သျဖင့္ ခံလုိက္ရေသာ ရုပ္ပ်က္၊ နာမ္ပ်က္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ကား မနည္းပါးခဲ့ျပီ။
(ခ) အခံဆုိးေနဆဲ နာနာေလးႏွင့္ တူးျဖိဳထားခဲ့ျပန္သျဖင့္ ခံလုိက္ရေသာ ရုပ္ပ်က္နာမ္ပ်က္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ကား မနည္းပါးလွျပီ။
(ဂ) ခံျမဲခံဆဲ မသိမသာေလးႏွင့္ တူးျဖိဳဖ်က္ထားခဲ့သျဖင့္ ခံလုိက္ရေသာ ရုပ္ပ်က္၊ နာမ္ပ်က္ ဒဏ္ရာဒဏ္ခ်က္ကလည္း မနည္းပါးလွျပီ။
ထုိထုိ အႏၱရာယ္အေပါင္းတုိ႔ကို တူရာစု၍ ေရတြက္ေသာ္ -
(၁) စိတ္ျဖစ္ ကိေလသာ၀ဋ္၊ အတြင္းရန္ေၾကာင့္ ခံရေသာ ေဘးအႏၱရာယ္အသြယ္သြယ္။
(၂) ကိုယ္ျဖစ္ ကမၼ၀ဋ္ ျပင္ပရန္ေၾကာင့္ ခံရေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ အသြယ္သြယ္။
(၃) ကိုယ္ျဖစ္၊ စိတ္ျဖစ္ ၀ိပါက၀ဋ္ တြင္းျပင္ရန္ေၾကာင့္ ခံရေသာ ေဘးအႏၱရာယ္ အသြယ္သြယ္။
(၄) ထုိသံုးပါး ေပါင္းစာအားျဖင့္ မျပစ္မွားသင့္သည္ကို ျပစ္မွားမိခဲ့ရာမွ ခံရေသာ ေဘးအႏၱရာယ္အသြယ္သြယ္။
(၅) ထုိသံုးပါး ေပါင္းစုအားျဖင့္ မက်င့္သင့္ရာ က်င့္မိမွားရာမွ ခံစားရေသာ ေဘးအႏၱရာယ္အသြယ္သြယ္။
ထုိငါးမ်ိဳးမွ်သာ ရွိ၏။ အႏၱရာယ္အားလံုး ထုိငါးမ်ိဳးထဲ ထူရာသြင္း၍ စာရင္းထုိးရ၏။
ထုိအႏၱရာယ္တုိ႔သည္ မသိရာမွ ေပၚေပါက္လာျခင္းတည္း။
ထိုမသိမူသည္ကား အႏၱရာယ္အစုစုကို သယ္ယူလာေသာ အႏၱရာယ္ေကာင္တည္း။
ဤ၌ ဤသို႔ ညႊန္းဆုိျပေနရျခင္းမွာ မေမ့ျခင္းျဖင့္ မေသျခင္းကို ေဖာ္ျပရာ၌ ေထာက္ခံခ်က္ေပးရန္ ေရွ႕ေျပးလမ္းခင္းမ်ားဟူ၍ မွတ္ပါေလ။
ထိုအႏၱရာယ္မ်ိဳးတုိ႔သည္ အမ်ားအားျဖင့္ ျပင္ပအာရုံမ်ားႏွင့္ မိမိရွိ အၾကည္ဓာတ္ခံအားတုိ႔ ဆံုမိၾကစဥ္ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိေသာ အႏၱရာယ္ၾကီးခ်ည္းသာ ျဖစ္ၾကေလရကား သူေပး-လူေပးအႏၱရာယ္ သို႔မဟုတ္ ဧည့္သည္အႏၱရာယ္မ်ားခ်ည္း မွတ္ပါေလ။
ေရႊေက်ာင္းကုန္းဆရာေတာ္ ၀န၀ါသီ ေဉယ်ဓမၼသာမိေထရ္ ေရးသားစီရင္ေတာ္မူသည့္ သတိမူသူတို႔၏ နားရာစခန္း၊ သတိမဲ့သူတို႔၏သြားရာလမ္း စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏူတ္ ေဖာ္ျပေပးထားပါသည္။
No comments:
Post a Comment