ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday 17 April 2011

၃။ သဂၤါရ၀သုတ္


သဂၤါရ၀ပုဏၰားသည္ ျမတ္စြာဘုရားထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ ျမတ္စြာဘုရားႏွင့္အတူ ၀မ္းေျမာက္ဖြယ္ သတိရဖြယ္ စကားကို ေျပာဆုိျပီးဆံုးေစျပီးေနာက္ သင့္တင့္ေသာ ေနရာ၌ ထုိင္ကာ ျမတ္စြာဘုရားကို ဤသို႔ ေလွ်ာက္သည္ -

“အရွင္ေဂါတမ !

(က) ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ ရြတ္အံသရဇၥ်ာယ္ထားပါကုန္လ်က္လည္း ေဗဒင္တုိ႕ တစ္ရံတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚမလာၾကပါ၊ မရြတ္အံ မသရဇၥ်ာယ္ပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

(ခ) တဖန္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ မရြတ္အံ မသရဇၥ်ာယ္ ထားပါေသာ္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚလာၾကပါသည္၊ ရြတ္အံထား သရဇၥ်ာယ္ထားပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဤသို႔ ျဖစ္ရျခင္းကား အဘယ္ေၾကာင့္ပါနည္း?။”

ထိုအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔ျပန္လည္ မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္ -

“ပုဏၰား !

၁။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ကာမရာဂ ႏွိပ္စက္ခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ကာမရာဂမွ လြတ္ေျမာက္မူ နည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ အခါတုိ႔၌ - ကိုယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္ထားပါကုန္လ်က္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ခါတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚမလာၾက၊ မသရဇၥ်ာယ္ပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ ခ်ိပ္ရည္, နႏြင္း, စိမ္းညိဳေသာ ေဆးေရာင္, ေမာင္းေသာ ေဆးေရာင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေရာေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၂။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ဗ်ာပါဒ(ပ်က္စီးေစလုိမူ) ႏွိပ္စက္ခံရေသာအခါႏွင့္ ယင္း ဗ်ာပါဒမွ လြတ္ေျမာက္မူ နည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ အခါတုိ႔၌ - ကိုယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္ထားပါကုန္လ်က္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚမလာၾက၊ မသရဇၥ်ာယ္ပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ မီးျဖင့္ က်ိဳခ်က္၍ က်ိဳက္က်ိဳက္ဆူလ်က္ အေငြ႕ထြက္ေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၃။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ထိန,မိဒၶ(ေလးလံထုိင္းမူိင္းမူ) ႏွိပ္စက္ခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ထိန, မိဒၶမွ လြတ္ေျမာက္မူ နည္းလမ္းကို လည္းဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ အခါတုိ႔၌ - ကုိယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္ထားပါကုန္လ်က္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚမလာၾက၊ မသရဇၥ်ာယ္ပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာ ခြက္၌ ေမွာ္, ေရညွိတုိ႔ျဖင့္ ေျမွးယွက္ေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူ ဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၄။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ဥဒၶစၥ, ကုကၠဳစၥ (ပ်ံ႕လြင့္မူ, ေနာင္တပူပန္မူ) ႏွိပ္စက္ခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥမွ လြတ္ေျမာက္မူနည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ အခါတုိ႔၌ - ကိုယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္ထားပါကုန္လ်က္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚမလာကုန္၊ မသရဇၥ်ာယ္ပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာ ခြက္၌ ေလတုိက္ခတ္သည္ျဖစ္၍ ေရႊ႕ရွား တုန္လူပ္လ်က္ လူိင္းထေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိ မ်က္ႏွာရိပ္ကိုၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၅။ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ၀ိစိကိစၦာ(ယံုမွားသံသယျဖစ္မူ) ႏွိပ္စက္ခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း၀ိစိကိစၦာမွ လြတ္ေျမာက္မူနည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိေသာ အခါတုိ႔၌ - ကိုယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိ မျမင္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္ထားပါကုန္လ်က္လည္း ေဗဒင္တုိ႕ တစ္ရံတစ္ခါဉာဏ္၌ ေပၚ မလာၾက၊ မသရဇၥ်ာယ္ပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာ ခြက္၌ ေနာက္က်ဳလည္း နာက္က်ဳ, အနည္လည္းထ, ညႊန္လည္းျဖစ္, အေမွာင္ထဲလည္း ေရာက္ေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ မသိမျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။

တစ္ဖန္ -

၁။ ကာမရာဂ အႏွိပ္စက္မခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ကာမရာဂမွ လြတ္ေျမာက္မူနည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာအခါတုိ႔၌ - ကိုယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္မထားပါေသာ္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါ ဉာဏ္၌ ေပၚလာၾကသည္၊ သရဇၥ်ာယ္ထားပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ ခ်ိပ္ရည္, နႏြင္း, စိမ္းညိဳေသာ ေဆးေရာင္, ေမာင္းေသာ ေဆးေရာင္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ေရာ၍ မေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၂။ ဗ်ာပါဒ အႏွိပ္စက္မခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ဗ်ာပါဒမွ လြတ္ေျမာက္မူ နည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာအခါတုိ႔၌ - ကုိယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိငး္မွန္စြာ သိျမင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္မထားပါေသာ္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါဉာဏ္၌ ေပၚလာၾကသည္၊ သရဇၥ်ာယ္ထားပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ မီးျဖင့္ မက်ိဳခ်က္သျဖင့္ က်ိဳက္က်ိဳက္မဆူ အေငြ႕မထြက္ေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၃။ ထိန, မိဒၶ အႏွိပ္စက္ မခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ထိန, မိဒၶမွ လြတ္ေျမာက္မူနည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာအခါတုိ႔၌ ကုိယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိငး္မွန္စြာ သိျမင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္မထားပါေသာ္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါဉာဏ္၌ ေပၚလာၾကသည္၊ သရဇၥ်ာယ္ထားပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ ေမွာ္, ေရညွိတုိ႔ျဖင့္ ေျမွးယွက္ မေနေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၄။ ဥဒၶစၥ, ကုကၠဳစၥ အႏွိပ္စက္ မခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ဥဒၶစၥ, ကုကၠဳစၥၶမွ လြတ္ေျမာက္မူ နည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာအခါတုိ႔၌ ကုိယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိငး္မွန္စြာ သိျမင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္မထားပါေသာ္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါဉာဏ္၌ ေပၚလာၾကသည္၊ သရဇၥ်ာယ္ထားပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ ေလ မတုိက္ခတ္သည္ျဖစ္၍ မေရြ႕ရွား မတုန္လူပ္ဘဲ လူိင္းမထေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။


၅။ ၀ိစိကိစၦာ အႏွိပ္စက္ မခံရေသာ အခါႏွင့္ ယင္း ၀ိစိကိစၦာမွ လြတ္ေျမာက္မူ နည္းလမ္းကိုလည္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိေသာအခါတုိ႔၌ ကုိယ္က်ိဳး, သူက်ိဳး တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးကိုျဖစ္ေစ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကိုျဖစ္ေစ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ ေန႕ညဥ္႕ရွည္စြာ သရဇၥ်ာယ္မထားပါေသာ္လည္း ေဗဒင္တုိ႔ တစ္ရံတစ္ခါဉာဏ္၌ ေပၚလာၾကသည္၊ သရဇၥ်ာယ္ထားပါမူ အဘယ္ဆုိဖြယ္ရာ ရွိေတာ့အံ့နည္း။

ဥပမာ -

ေရျပည့္ေသာခြက္၌ ၾကည္လင္သန္႕ရွင္းလ်က္ မေနာက္က်ဳသည္ျဖစ္၍ အလင္းေရာင္၌ ခ်ထားေသာအခါ မ်က္စိအျမင္ရွိေသာ ေယာက္်ားသည္ မိမိမ်က္ႏွာရိပ္ကို ၾကည့္ရူဆင္ျခင္ေသာ္ ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိျမင္ရာ သကဲ့သို႔တည္း။”

ဤသို႔ မိန္႕ေတာ္မူေသာ အခါ အဂၤါရ၀ပုဏၰားက -

“အရွင္ေဂါတမ ! တရားေတာ္သည္ အလြန္ႏွစ္သက္ဖြယ္ ရွိပါေပသည္” စသည္ျဖင့္ ေလွ်ာက္ထားျပီး -

“အကြ်ႏု္ပ္ကို ယေန႕မွစ၍ ရတနာ ၃-ပါးကို အသက္ထက္ဆံး ကိုးကြယ္ဆည္းကပ္ေသာ ဥပါသကာအျဖစ္ မွတ္ေတာ္မူပါ” ဟု ေလွ်ာက္ထားေလသည္။

(ဆုိလုိရင္းမွာ -

ကာမစၦႏၵ, ဗ်ာပါဒ, ထိန မိဒၶ, ဥဒၶစၥ ကုကၠဳစၥ, ၀ိစိကိစၦာ နီ၀ရဏမ်ား ဖိစီးလႊမ္းမုိးခံရျခင္းေၾကာင့္ ေဗဒင္မ်ားဉာဏ္၌ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚမလာတတ္ပါ၊ ယင္းနီ၀ရဏမ်ား ဖိစီးလႊမ္းမုိးမခံရျခင္းေၾကာင့္ ေဗဒင္မ်ားဉာဏ္၌ ထင္ထင္ရွားရွား ေပၚလာတတ္သည္။)


ေဆာင္ - ကာမစၦႏၵ၊ ဗ်ာပါဒႏွင့္၊ ထိနမိဒၶါ၊ တစ္ျဖာ ဥဒ္ ကုက္၊ ၀ိစိ ထုတ္ကာ၊ သုတၱန္လာ၊ ငါးျဖာ နီ၀ရဏ။

ခ်ိပ္ စသည္ေရာင္၊ ပူေလာင္ဆူပြတ္၊ အခိုးထြက္ ႏွင့္၊ တစ္ခ်က္ လူိင္းထ၊ ေမွာင္က် ေနာက္က်ိ၊ ေရရွိ မ်က္ႏွာ၊ မၾကည္သာ၊ ပမာ နီ၀ရဏ။


တတိယသုတ္ ျပီး၏။

No comments:

Post a Comment