ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday 2 April 2011

၇။ ေစာဒနာသုတ္


ထုိအခါ အရွင္သာရိပုၾတာက ရဟန္းတုိ႔ကို မိန္႕ေတာ္မူသည္မွာ-

“ငါ့ရွင္တုိ႔ ! သူတပါးကို ေစာဒနာလုိေသာ ေစာဒကရဟန္းသည္ ဤဆိုလတံ့ေသာ တရား ၅-မ်ိဳးတုိ႔ကို မိမိသႏၱာန္၌ ျဖစ္ေစ၍ သူတပါးကို ေစာဒနာရမည္။ (ေစာဒနာ-စြပ္စြဲမူ)

ယင္း ၅-မ်ိဳးမွာ -
၁။ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အခါ၌ ဆုိမည္၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အခါ၌ မဆုိ။
၂။ ဟုတ္မွန္ေသာ စကားျဖင့္ ဆုိမည္၊ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ မဆုိ။
၃။ နူးညံ႕ေသာ စကားျဖင့္ ဆုိမည္၊ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားျဖင့္ မဆုိ။
၄။ အက်ိဳးႏွင့္စပ္ေသာ စကားျဖင့္ ဆုိမည္၊ အက်ိဳးႏွင့္ မစပ္ေသာ စကားျဖင့္ မဆုိ။
၅။ ေမတၱာစိတ္ထားျဖင့္ ဆုိမည္၊ ေဒါသစိတ္ထားျဖင့္ မဆုိ။

ငါ့ရွင္တုိ႕ ! ဤသာသနာေတာ္၌

ဆုိခဲ့ျပီးေသာ အခ်က္အလက္ ၅-မ်ိဳးျဖင့္ တရားသျဖင့္ မေစာဒနာဘဲ ယင္းတုိ႔၏ ဆန္႕က်င္ဘက္ မတရားေသာ ေစာဒနာနည္း တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျဖစ္ေစ, ၅-မ်ိဳးလံုးျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေစာဒနာခံရေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ အမ်က္ထြက္တတ္သည္၊ ထုိပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကို ငါ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။

ထုိ မတရားသျဖင့္ ေစာဒနာခံရသူ စုဒိတကပုဂၢိဳလ္ကို -

“အရွင္သည္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အခါ၌ ေစာဒနာခံရပါသည္၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာ အခါ၌ ေစာဒနာခံရသည္ မဟုတ္ပါ” စသည္ျဖင့္ တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျဖစ္ေစ, ၅-မ်ိဳးလံုးျဖင့္ ျဖစ္ေစ စိတ္သက္သာရာရေအာင္ (ေတာင္းပန္) ေျပာဆုိရမည္။

တဖန္

မတရားသျဖင့္ ေစာဒနာတတ္ေသာ ေစာဒကပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း -

“ငါ့ရွင္ ! သင္သည္ မသင့္ေလ်ာ္ေသာအခါ၌ ေစာဒနာေပသည္၊ သင့္ေလ်ာ္ေသာအခါ၌ မေစာဒနာခဲ့” စသည္ျဖင့္ တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျဖစ္ေစ, ၅-မ်ိဳးလံုးျဖင့္ျဖစ္ေစ ေနာင္တရမိေအာင္ (အသိေပး) ေျပာဆုိရမည္။

ထုိသို႕ ေနာင္တရေအာင္ (အသိေပး) ေျပာဆုိရျခင္းမွာ -

“ဤကဲ့သို႔ မဟုတ္မမွန္ ေစာဒနာသင့္သည္” ဟု အျခားသူမ်ား မမွတ္ထင္ေစလုိ ေသာေၾကာင့္တည္း။ (မဟုတ္မွန္ မေစာဒနာသင့္-ဟု မွတ္ထင္ေစလုိေသာေၾကာင့္တည္း။)

ငါ့ရွင္တုိ႔ ! ဤသာသနာေတာ္၌ -

ဆုိခဲ့ျပီးေသာ အခ်က္အလက္ ၅-မ်ိဳးျဖင့္ တရားသျဖင့္ ေစာဒနာခံရပါလ်က္ အမ်က္ထြက္တတ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ိဳးကိုလည္း ငါ ေတြ႕ျမင္ေနရသည္။

ထုိ တရားသျဖင့္ ေစာဒနာခံရသူ စုဒိတကပုဂၢိဳလ္ကို -

“အရွင္သည္ သင့္ေလ်ာ္ေသာအခါ၌ ေစာဒနာခံရသည္၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာ အခါ၌ ေစာဒနာခံရသည္ မဟုတ္” စသည္ျဖင့္ တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျဖစ္ေစ, ၅-မ်ိဳးလံုးျဖင့္ျဖစ္ေစ ေနာင္တရမိေအာင္ (အသိေပး) ေျပာဆုိရမည္။

တဖန္

တရားသျဖင့္ ေစာဒနာတတ္ေသာ ေစာဒကပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း -

“ငါ့ရွင္ ! သင္သည္ သင့္ေလ်ာ္ေသာအခါ၌ ေစာဒနာပါေပသည္၊ မသင့္ေလ်ာ္ေသာအခါ ဤေစာဒနာခဲ့သည္ မဟုတ္ပါ” စသည္ျဖင့္ တမ်ိဳးမ်ိဳးျဖင့္ ျဖစ္ေစ, ၅-မ်ိဳးလံုးျဖင့္ျဖစ္ေစ စိတ္သက္သာရာရေအာင္ ေျပာဆုိရမည္။

ထုိသို႔ စိတ္သက္သာရာရေအာင္ ေစာဒကပုဂၢိဳလ္ကိုလည္း -

“ဤကဲ့သို႔ ဟုတ္မွန္စြာ ေစာဒနာသင့္သည္” ဟု အျခားသူမ်ား မွတ္ထင္ေစလုိေသာေၾကာင့္တည္း။

ငါ့ရွင္တုိ႔ ! စြပ္စြဲခံရသူ စုဒိတက ပုဂၢိဳလ္သည္ -
၁။ မွန္ကန္ျခင္း၌ လည္းေကာင္း၊
၂။ အမ်က္ မထြက္ျခင္း၌လည္းေကာင္း ဤ တရား ၂-ပါး၌ တည္ရမည္။

ေဆာင္ - သစၥာတရား၊ မ်က္မပြားဟု၊ တရားႏွစ္ခု၊ လက္ကိုင္ျပဳ၊ စုဒိတက ပုဂၢိဳလ္မွာ။

ငါ့ရွင္တုိ႔ ! သူတစ္ပါးတို႔သည္ -
၁။ ေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ ျဖစ္ေစ မေလ်ာက္ပတ္ေသာ အခါ၌ျဖစ္ေစ၊
၂။ ဟုတ္မွန္ေသာ စကားျဖင့္ျဖစ္ေစ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊
၃။ ႏူးည့ံေသာစကားျဖင့္ျဖစ္ေစ ၾကမ္းတမ္းေသာ စကားျဖင့္ျဖစ္ေစ၊
၄။ အက်ိဳးႏွင့္ စပ္ေသာ စကားျဖင့္ျဖစ္ေစ မဟုတ္မမွန္ေသာ စကားျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊
၅။ ေမတၱာစိတ္ထားျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေဒါသစိတ္ထားျဖင့္ ျဖစ္ေစ၊

ငါ့ကို အကယ္၍ ေစာဒနာၾကလွ်င္ -

ငါသည္လည္း မွန္ကန္ျခင္းႏွင့္ အမ်က္မထြက္ျခင္း ဤတရား ၂-ပါး၌သာ ရပ္တည္မည္။

“သူေျပာေသာ ဤအရာသည္ ငါ၌ရွိ၏” ဟု အကယ္၍ ငါ သိပါမူ “ဤအရာသည္ ငါ၌ ရွိ၏၊ ငါ၌ ထင္ရွား၏” ဟု ထုိသူကို ေျပာဆုိ၀န္ခံမည္။

“သူေျပာေသာ ထုိအရာသည္ ငါ၌ မရွိ”ဟု အကယ္၍ ငါသိပါမူ “ထုိအရာသည္ ငါ၌ မရွိ၊ ငါ၌ မထင္ရွား” ဟု ထုိသူကို ေျပာဆုိေျဖရွင္းမည္။

ဤသို႕ အရွင္သာရိပုၾတာက ရဟန္းတုိ႔ကို မိန္႕ၾကားေတာ္မူသည္။

ထုိအခါ ျမတ္စြာဘုရားက ဤသို႔ မိန္႕ေတာ္မူသည္ -

“သာရိပုၾတာ! သင္ ဤသို႕ ဆံုးမေနပါလ်က္ ဤသာသနာေတာ္၌ မဂ္, ဖုိလ္မမွီး အခ်ည္းႏွီးျဖစ္ေသာ ေယာက္်ားအခ်ိဳ႕တုိ႔သည္ ရုိေသစြာ မနာယူၾကဘူး။”

“အရွင္ဘုရား !
၁။ သဒၶါတရားမရွိၾကသူ,
၂။ အသက္ေမြးေၾကာင္းအလုိ႔ငွါ သဒၶါတရားမရွိဘဲ လူ႔ေဘာင္မွ ရဟန္းေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္ၾကသူ,
၃။ စဥ္းလဲၾကသူ,
၄။ လွည့္ပတ္ၾကသူ,
၅။ ေကာက္က်စ္ၾကသူ,
၆။ ပ်ံ႕လြင့္ၾကသူ,
၇။ ေထာင္လႊားၾကသူ,
၈။ လွ်ပ္ေပၚေလာ္လီၾကသူ,
၉။ နူတ္ၾကမ္းၾကသူ,
၁၀။ ဖရုိဖရဲ စကားေျပာတတ္ၾကသူ,
၁၁။ မ်က္စိ စေသာ ဣေျႏၵတံခါးတုိ႔ကုိ မပိတ္ဆုိ႔ၾကသူ,
၁၂။ ဆြမ္း-စေသာ ပစၥည္း ၄-ပါး၌ ပမာဏကို မသိၾကသူ,
၁၃။ ႏုိးႏုိးၾကားၾကား မေနၾကသူ,
၁၄။ ရဟန္းအျဖစ္ကို မငဲ့ကြက္ၾကသူ,
၁၅။ သိကၡာ၌ ထက္သန္ ရုိေသမူ မရွိၾကသူ,
၁၆။ ပစၥည္းေလးပါး ေပါမ်ားရန္သာ က်င့္ၾကသူ,
၁၇။ ေပါ့ေလ်ာ့စြာ က်င့္ၾကသူ,
၁၈။ ေအာက္သို႔ ဆင္းေၾကာင္း နီ၀ရဏ တရားငါးပါးကို ေရွ႕တန္းတင္ၾကသူ,
၁၉။ ၀ိေ၀ကတရားကို တာ၀န္မဲ့ ထားၾကသူ,
၂၀။ ပ်င္းရိၾကသူ,
၂၁။ လံု႕လေလ်ာ့ရဲၾကသူ,
၂၂။ သတိလက္လြတ္ေနၾကသူ,
၂၃။ ဆင္ျခင္ဉာဏ္ မရွိၾကသူ,
၂၄။ မတည္ၾကည္ၾကသူ,
၂၅။ စိတ္ပ်ံ႕လြင့္ၾကသူ,
၂၆။ ပညာ မရွိၾကသူ,
၂၇။ ဆြံ႕အၾကသူ ရဟန္းဆုိးတုိ႔သည္ -
တပည့္ေတာ္တုိ႔က ဆုိဆံုးမေသာ္လည္း ရုိေသစြာ မနာယူၾကပါ။

အရွင္ဘုရား ! သဒၶါတရားရွိၾကသူ-စေသာ ဆုိခဲ့ျပီးသည္မွ ဆန္႕က်င္ဘက္ တရားရွိသူတုိ႔သည္ကား တပည့္ေတာ္တုိ႔က ဆုိိဆံုးမသည္ရွိေသာ္ ရိုေသစြာ နာယူၾကပါသည္။”

“သာရိပုၾတာ ! သဒၶါတရား မရွိၾကသူ စသည့္ မဂ္, ဖိုလ္မမွီး အခ်ည္းႏွီးေသာ ရဟန္းဆုိးတုိ႔ကို ဖယ္ထားျပီ - သဒၶါတရားရွိၾကသူ စေသာ ရဟန္းေကာင္းတုိ႔ကို သင္ ဆုိဆံုးမေလာ့။

သီတင္းသံုးေဖာ္တုိ႔ကို “မသူေတာ္တရားမွ ထေစျပိး သူေတာ္ေကာင္းတရား၌ တည္ေစမည္” ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ သြန္သင္ဆံုးမေလာ့။”

ေဆာင္ - သင့္ေလ်ာ္ရာခါ၊ ဟုတ္မွန္ရာႏွင့္၊ ခ်ိဳသာတံုလတ္၊ က်ိဳးႏွင့္ စပ္ျငား၊ ေမတၱာထား၊ ငါးပါး ေစာဒနာပံု။

မွတ္ခ်က္ - ၀တၳဳသႏၵႆနာ, အာပတၱိသႏၵႆနာ, သံ၀ါသပၸဋိေကၡပ, သာမီစိပၸဋိေကၡပ ဟူေသာ ေစာဒနာ ၄-မ်ိဳးျဖင့္ ေစာဒနာတတ္သူကို ေစာဒကပုဂၢိဳလ္ ဟု ေခၚသည္။

သတၱမသုတ္ ျပီး၏။

No comments:

Post a Comment