ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Monday 10 January 2011

ဖူးစာမွန္ လြဲရုိးတဲ့လား




“ဟုိမွာ ဟုိမွာ သစၥာခင္…သစၥာခင္”

ဆုိသည့္ ေက်ာ္ေက်ာ္မငး္၏ ထိတ္လန္႕တၾကား ေအာ္ဟစ္သံေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ၾကက္သီးျဖန္းခနဲထလ်က္ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း၏ လက္ညွိဳးညႊန္ရာဆီသို႔ ကမန္းကတန္း လွည့္ၾကည့္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္နည္းတူ ေက်ာ္ေဇာႏွင့္ မိုးထြန္းလည္း ျပဴးတူးျပဲတဲႏွင့္ လွည့္ၾကည့္ၾကသည္။

သစၥာခင္ကို မေတြ႕မျမင္ရပါမွ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း တမင္တကာ ေနာက္ေျပာင္ျခင္းမွန္းသိကာ ကြ်န္ေတာ္ အသက္ရွဴရဲေတာ့သည္။ သုိ႔ေသာ္ ရုတ္တရက္ ေဆာင့္တက္လာေသာ ေၾကာက္စိတ္ကေတာ့ သိပ္မျပယ္ခ်င္ေသး။ ကြ်န္ေတာ္ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္းကို ရူပ္တည္တည္ၾကည့္ျပီး ပါးစပ္လူပ္ဆဲေရး လုိက္သည္။

“၀ါးဟားဟား”

ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း သေဘာက်ျပီး ရယ္ေမာေလရာ ေက်ာ္ေဇာႏွင့္ ဖုိးထြန္းလည္း အလုိတူအလုိပါ လုိက္လံရယ္ေမာေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္လည္း သည္ေကာင္ေတြကို ဘာမွ်တုျပိဳင္ ေျပာဆုိမေနေတာ့ဘဲ လက္ဖက္ရည္လက္က်န္ကို တစ္က်ိဳက္တည္းႏွင့္ ကုန္ေအာင္ ေသာက္ပစ္လုိက္သည္။

“မဟုတ္တာလုပ္ထားတဲ့လူမွန္း သိသာတယ္။ အလုိလုိေနရင္းကို မလံုမလဲျဖစ္ေနတာ”

“ဟား ဟား ဟား”

ကြ်န္ေတာ့္ကို ေစာင္းေျမာင္းေျပာဆုိေနေသာ မုိးထြန္းကို သေဘာက်န္ျဖင့္ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္းႏွင့္ ေက်ာ္ေဇာက လုိအပ္တာထက္ ပိုမိုက်ယ္ေလာင္စြာ ရယ္ေမာၾက၏။ ေဘး၀ုိင္းမ်ားကပင္ သတိထားမိျပီး လွည့္ၾကည့္ၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ္ လက္ဖက္ရည္ခြက္ကို ေရေႏြးအနည္းငယ္ထည့္၍ ေဆးက်င္းလုိက္ျပီးေနာက္ ေရေႏြးျဖည့္ကာ ေသာက္ရန္ျပင္လုိက္သည္။ ထုိစဥ္
“ဟုိက္ ဟုိိုမွာ သစၥာခင္ သစၥာခင္”

ဆုိသည့္ ေက်ာ္ေဇာ္၏ ထိတ္လန္႕တၾကားေအာ္ဟစ္သံေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ ေသာက္လက္စေရေႏြးပင္ သီးမတတ္ျဖစ္သြား၏။ သို႔ေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ့ကိုယ္ ကြ်န္ေတာ္ ထိန္းေက်ာင္းႏုိင္လုိက္သည္။ ကြ်န္ေတာ္က အမူမထားေသာမ်က္ႏွာျဖင့္ ေက်ာ္ေဇာကို တစ္ခ်က္ၾကည့္ကာ “ဒါမ်ိဳးေတြရုိးေနျပီ” ဟူေသာ အျပံဳးကို ျပံဳးျပလုိက္သည္။

“ဟား …ဟုတ္တယ္ကြ၊ သစၥာခင္မွ သစၥာခင္ အစစ္”

“ဟာ … ဒီကိုလာေနတာပဲကြ”

ေက်ာ္ေက်ာ္မင္းႏွင့္ မုိးထြန္းသည္လည္း ေက်ာ္ေဇာ လက္ညိွဳးညႊန္ရာဆီသို႔ ျပဳးျပဲလွမ္းၾကည့္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ ေၾကာက္အားပိုေစရန္ ၀ိုင္း၀န္းညာသံေပးၾက၏။

ေပါင္းသင္းလာတာ သည္ေလာက္ၾကာျပီ၊ သည္ေကာင္ေတြအေၾကာင္းမ်ား မသိတာက်လုိ႔။ တစ္ခါပဲ အလိမ္ခံမည္။ ႏွစ္ခါအလိမ္မခံ။

“ဟိတ္ေကာင္ … တကယ္ေျပာေနတာ…ေနာက္လွည့္ၾကည္ဦး”

“ႏုိး … ႏုိး”

ကြ်န္ေတာ္ ရယ္မေယာင္ ခပ္ေလွာင္ေလွာင္ မ်က္ႏွာေပးျဖင့္ ေခါင္းခါရမ္းျပရင္း သည္ေကာင္ေတြ၏ သတိေပးမူကို ျပက္ရယ္ျပဳလုိက္သည္။ သည္ေကာင္ေတြလည္း မေအာင္ျမင္ေသာ သူတို႔၏ အၾကံအစည္အတြက္ သူတို႔ဘာသာ စိတ္ပ်က္သြားဟန္ျဖင့္ မ်က္ႏွာေတြ မအီမလည္ ျဖစ္ကုန္ၾကပါသည္။

ကြ်န္ေတာ္ သေဘာက်န္ျဖင့္ ဟက္ခနဲ တစ္ခ်က္ရယ္လုိက္ရင္း သည္ေကာင္ေတြကို စကားျဖင့္ အႏုိင္ယူႏွိပ္ကြက္ရန္ ျပင္ဆင္လုိက္သည္။

“ဘယ္လုိလဲ … မေအာင္ျမင္ေသာ ထုိဇာတ္ၾကီးအတြက္ သိပ္ကို စိတ္အားပ်က္သြားသလား။ ေဘာ္ … ေဘာ္ … ေဘာ္ … ေဘာ္ … ဒါ …ဒါ”

“ကိုမ်ိဳးမင္း”

ကြ်န္ေတာ္ စကားဆံုးေအာင္ မေျပာႏုိင္လုိက္ပါ။ ေနာက္ေက်ာဆီမွာ မိန္းမတစ္ေယာက္၏ ပိုင္စုိးပုိင္နင္း နာမည္ေခၚသံေၾကာင့္ စကားထစ္လ်က္ ခႏၶာကိုယ္ဆတ္ခနဲ တုန္သြားရကာ ကပ်ာကယာ လွည့္ၾကည့္မိသည္။

သစၥာခင္... ဟုတ္ပါသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ ေနာက္ေက်ာတြင္ သစၥာခင္ဆုိေသာ ဖက္တီးမက အခန္႕သားေရာက္လုိ႔ေနပါျပီ။ ကြ်န္ေတာ္လည္း လန္႕ဖ်ပ္ျပီး ဘာလုပ္လုိ႔ ဘာကိုင္ရမွန္းမသိေတာ့။ ဟုိေကာင္ သံုးေကာင္ကို အားကိုးတၾကီး ၾကည့္ေသာ္လည္း တစ္ေယာက္မွ် အားကိုးရမည့္ ပံုမေပၚ။ “မင္းထုိက္နဲ႕ မင္းကံ မင္းပဲခံ” ဆုိသည့္သေဘာထားကို ေဆာင္ၾကဥ္းထားသည္။ သူတို႔မ်က္ႏွာမ်ားက အျမင္ကတ္ဖြယ္ ေဖာ္ျပေနၾကသည္။

“ေၾသာ္ ဘယ္သူမ်ားလဲလုိ႔ အဟဲ သစၥာခင္ကိုး အဟဲ”

ကြ်န္ေတာ္ မသက္မသာရယ္ျပ ႏူတ္ဆက္ရင္း သစၥာခင္၏ လက္ႏွစ္ဖက္ဆုိသို႔ အကဲခတ္ရေသးသည္။ ေျပာမရ။ ကြ်န္ေတာ့္ကို တုိက္ခုိက္ေခ်မူန္းဖုိ႔ ကိရိယာေတြ ေဆာင္လာႏုိင္သည္။ လက္ထဲတြင္ ဘာလက္နက္မွ်မေတြ႕ရမွ ကြ်န္ေတာ္လည္း စိတ္သက္သာရာ ရသြားေတာ့သည္။

“ေတာ္ပါေသးရဲ႕”

“ဘာေတာ္ပါေသးရဲ႕လဲ”

ကြ်န္ေတာ္ စိတ္သက္သာရာရမူကို ႏူတ္မွ လႊတ္ခနဲ ထုတ္ေျပာလုိက္မိေသးသည္။

“ေၾသာ္ … ဟုိ … ဟုိ မေတာ္ေသးပါဘူး”

သစၥာခင္ဆုိသည့္ ဖက္တီးမက ျပႆနာရွာရန္ဟူေသာ ရည္ရြယ္ခ်က္ကို ရင္မ်ာပိုက္လာဟန္တူသည္။ ကြ်န္ေတာ့္မွာ အေယာင္ေယာင္အမွားမွားျဖင့္ ဘာေျပာလို႔ ေျပာရမည္မွန္း မသိေတာ့။

“ေၾသာ္ - တစ္ေယာက္တည္းလားလုိ႔ ေမး … ေမးတာပါ”

“ ဘယ္ႏွေယာက္ေတြ႕လုိ႔လဲ”

“တစ္ … တစ္ေယာက္တည္းပဲ ေတြ႕ပါတယ္”

“ဒါဆိုလည္း တစ္ေယာက္တည္းလားလုိ႔ ဘာလို႔အပိုလုပ္ျပီး ေမးေနရတာလဲ”

“ဟုတ္ … ဟုတ္ကဲ့”

“ဘာဟုတ္ကဲ့လဲ”

“အဲဟုိေလ … ဖက္ရည္ေလး ဘာေလး ေသာက္ပါဦးလား”

“အင္း ေသာက္မယ္ … မွာလုိက္”

“ဟုတ္ကဲ့ … ဟုတ္ကဲ့”

ကြ်န္ေတာ္ အၾကီးအက်ယ္ ညစ္သြားရကာ ခံုတစ္လံုးဆြဲျပီး အခန္႕သား ၀င္ထုိင္လုိက္ေသာ သစၥာခင္အတြက္ လက္ဖက္ရည္ တစ္ခြက္ လွမ္းမွာေပးရသည္။ သစၥာခင္ကေတာ့ ဗလအားကိုးျဖင့္ အႏုိင္က်င့္ခ်င္သည့္ထင့္။ ဟုိသံုးေကာင္ကိုပါ တစ္ေယာက္ခ်င္းစီ မုိက္ၾကည့္ ၾကည့္လုိက္ေသး၏။ သည္ေကာင္ေတြလည္း သစၥာခင္၏ေဒါသ သူတို႕အေပၚ မက်ေစရန္ မ်က္ႏွာခ်ိဳေသြးေသာအားျဖင့္ သြားၾကီးေတြျဖီးလ်က္ အျပိဳင္အဆုိင္ ရယ္ျပၾက၏။

“အဟဲ”

“အဟဲ”

သစၥာခင္ကေတာ့ အေၾကြးရွင္တစ္ေယာက္၏ မ်က္ႏွာထားမွ တစ္ျပားသား မေလ်ာ့တမ္း ပံုဖမ္းထားရင္း ေပါက္စီ တစ္လံုးကို ယူစား၏။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္းေတြ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္မ်က္ႏွာငယ္ ေလးမ်ားျဖင့္ လွမ္းၾကည့္မိ၏။ သစၥာခင္လည္း ေပါက္စီစားျပီးသည္ႏွင့္ လက္ဖက္ရည္ ဆက္ေသာက္ျပန္၏။ လက္ဖက္ရည္ေသာက္ျပီးသည္ႏွင့္ အၾကမ္းပန္ကန္တစ္လံုးကို ကြ်န္ေတာ့ေရွ႕ ထိုးေပးရင္း ေရေႏြးျဖည့္ခုိင္း၏။ ကြ်န္ေတာ္လည္း က်ိဳးက်ိဳးႏြံႏြံျဖင့္ ေရေႏြးျဖည့္ေပးျပီး ေရေႏြးခြက္ကို သစၥာခင္ေရွ႕သိုိိ႔ ျပန္ပို႔ေပးရ၏။

သစၥာခင္က ေရေႏြးခြက္ကို လွမ္းယူကိုင္လုိက္ေသာ္လည္း မေသာက္ေသးဘဲ ကြ်န္ေတာ့္ကို တစ္ခ်က္ၾကည္၏။ သစၥာခင္၏ မာေၾကာေသာ အၾကည့္ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ လန္႕ဖ်ပ္သြားရျပန္သည္။ ကြ်နေတာ့မ်က္ႏွာကို ေရေႏြးျဖင့္ လွမ္းပိုက္လုိက္လုိ႔ကေတာ့ ဒုကၡ။ ေတာ္ပါေသးသည္။ လက္ထဲမွ ေရေႏြးခြက္ကို စားပြဲေပၚ ျပန္ခ်ထားလုိက္၍သာ။

“ကိုမ်ိဳးမင္း”

“ခ … ခင္ဗ်ာ”

“ရွင္တုိ႔ ေယာက္်ားေတြာ ဒီလုိပဲလား”

“ဘာ … ဘာလို႔လဲဟင္”

“ဘာ ဘာလို႔လဲရမွာလဲ။ ရွင္လုပ္ထားတဲ့ အျပစ္ကို ရွင္မသိဘူးလား”

“သိ … သိပါတယ္”

“သိရင္လည္း ေျပာျပစမ္းပါဦး …. ရွင့္မုိက္ျပစ္ေတြကို”

ကြ်န္ေတာ္လဲသာ ေသလုိက္ခ်င္ေတာ့သည္။ အတတ္ႏုိင္ဆံုး ေရွာင္ပုန္းေနသည့္ၾကားက သစၥာခင္ဆုိသည့္ ဖက္တီးမႏွင့္မွတုိးျဖစ္ေအာင္ တုိးရသည္။ ရန္ကုန္တကၠသိုလ္ ေက်ာင္း၀င္းသည္လည္း က်ဥ္းက်ဥ္းေလးျဖစ္ေၾကာင္း ကြ်န္ေတာ္ သေဘာေပါက္သြားေတာ့သည္။

“ကြ်န္ေတာ္ … ကြ်န္ေတာ္လည္း အဲဒီကိစၥအတြက္ပဲ ေတာင္းပန္ခ်င္ေနတာ”

ကြ်န္ေတာ့္စကားကို သေဘာက်ဟန္ျဖင့္ သစၥာခင္ မဲ့ျပံဳးျပံဳးေလ၏။ ဘယ္ေလာက္မ်ား နေမာ္နမဲ့ႏုိင္လုိက္သည့္ ေကာင္လဲဆုိတာ ကြ်န္ေတာ့္ကိုကြ်န္ေတာ္ အထင္ၾကီးစိတ္ေတြ လႊမ္းမိုးေနေသာ ျမင္ကြင္းကို ျပန္ျမင္ေယာင္မိသည္။

တိတိယႏွစ္ (IR) တက္ေနေသာ မိန္းကေလး တစ္ဦးကို ကြ်န္ေတာ္ရင္ခုန္မိသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ အမရေဆာင္ သူမ၏ အတန္းသို႔သြားျပီး သူမကိုသြားခံစားသည္။ ကြ်န္ေတာ့အၾကည့္မ်ားမွ တဆင့္ ကြ်န္ေတာ့္အခ်စ္ကို သူမ သိေလာက္ျပီဟု ယူဆယံုၾကည္ႏုိင္ေသာေန႕မွာသူမ၏စာသင္ခံုမွာ ၀င္ထုိင္ျပီး သူမကို စကားသြားေျပာသည္။ ကြ်န္ေတာ့ကိုကြ်န္ေတာ္ အမည္ေျပာျပမိတ္ဆက္ျပီး သူမနာမည္ကို ေမးသည္။ သူမက မေျပာ။ သည္မွာတင္ ကြ်န္ေတာ္က လူလည္ၾကီးလုပ္ျပီး သူမ၏ လြယ္အိတ္ထဲမွ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ထုတ္ယူၾကည့္လုိက္သည္။

သစၥာခင္
တတိယႏွစ္ (IR)

ဆုိသည္ကို ေတြ႕ရသည္။ သည္မွာတင္ ကြ်န္ေတာ္သူမနာမည္ကို “သစၥာခင္” ဟူ၍သာ စြဲျမဲမွတ္သားျပီး ခ်စ္ခြင့္တြင္တြင္ေတာင္းသည္။ သူမ အေျဖေပးမည္ဆုိေသာေန႕မွာေတာ့ ကြ်န္ေတာ္ ဒုကၡလွလွ ေတြ႕ရေတာ့သည္။ ကြ်န္ေတာ္ ရည္းစားစကားလုိက္ေျပာေနေသာ သူမ၏ နာမည္ကား သစၥာခင္ မဟုတ္ပါဘဲ၊ သစၥာခင္ အစစ္အမွန္မွာ ယခု ကြ်န္ေတာ့္ကို ျပႆနာရွာေနေသာ ဖက္တီးမသာလွ်င္ ျဖစ္ေခ်ေတာ့သည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ သစၥာခင္ထံမွ သူမက စာအုပ္ငွားထားခ်ိန္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ္က သူမ၏ လြယ္အိတ္ထဲမွာ စာအုပ္ကို ထုတ္ယူျပီး သူမ၏နာမည္ကိုၾကည့္ခ်ိန္ တုိက္ဆုိင္သြားဟန္ တူပါသည္။ သူမ လြယ္အိတ္ထဲမွ စာအုပ္ျဖစ္သျဖင့္ ထုိစာအုပ္သည္ သူမစာအုပ္ပဲဟု ကြ်န္ေတာ္ အပုိင္တြက္လုိက္ျခင္းျဖစ္သည္။ သို႔ေသာ္ကံမ်ား ဆုိးခ်င္ေတာ့လည္း လူႏွင့္နာမည္ လြဲျဖစ္ေအာင္ လြဲသြားရသည္။

“အဟမ္း … အဟမ္း”

ကြ်န္ေတာ့္ထံမွ စကားသံ ေတာ္ေတာ္ႏွင့္ ထြက္ေပၚမလာသျဖင့္ သစၥာခင္ ေခ်ာင္းဟန္႕သံေပးျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို သတိေပးကာ စိတ္မရွည္ေၾကာင္းေျပာသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္လည္း ပ်ာပ်ာသလဲ ရွင္းျပရေတာ့သည္။

“ေျပာရမယ္ဆုိရင္ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္က ေပါ့ဆ ညံ့ဖ်င္းလြန္းတာပါ။ ကြ်န္ေတာ္က မသစၥာခင္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းနာမည္အမွန္ကို ေသခ်ာသိေအာင္ အားထုတ္သင့္ပါလ်က္နဲက အားမထုတ္ခဲ့ဘူး။ လြယ္လြယ္ကူးကူပဲ သူ႔နာမည္ကို သစၥာခင္လုိ႔ မွတ္ခဲ့တယ္..။ ဒါေၾကာင့္လည္း အခုလုိ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥ ျဖစ္လာရတာပဲ”

“ျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥေတြ၊ မျဖစ္သင့္တဲ့ ကိစၥေတြ ကြ်န္မစိတ္မ၀င္စားဘူး၊ ရွင့္ပါးစပ္က သစၥာခင္ကို ခ်စ္တာပါဆုိ္တာ ေျပာခဲ့သလား။ မေျပာခဲ့ဘူးလား”

“ဒါ…ဒါက သူ႔နာမည္ကို ကြ်န္ေတာ္က သစၥာခင္လုိ႔ပဲ ထင္မွတ္ေနတာကိုး”

“ထင္မွတ္တဲ့ကိစၥေတြ လာေျပာမေနနဲ႕၊ မၾကားခ်င္ဘူး၊ ကြ်န္မေျပာခ်င္တာက ၇ွင္ကိုယ္တုိင္ သစၥာခင္ဆိုတဲ့ အမည္ကို အၾကိမ္တစ္ေသာင္းေလာက္ေခၚျပီး တကယ္ခ်စ္တာပါ၊ အဟုတ္ခ်စ္တာပါ၊ ေသာက္က်ိဳးနည္းခ်စ္တာပါဆုိျပီး ေျပာခဲ့သလား၊ မေျပာခဲ့ဘူးလား ဆုိတာပဲ”

“ဟုတ္ … ဟုတ္ကဲ့ ေျပာခဲ့ဖူးပါတယ္”

“ဒါဆုိ ျပီးျပီေပါ့ ဘာမွ အပိုေတြ ေျပာစရာမလုိေတာ့ဘူးပဲ၊ ကဲ ရွင္တုိ႔လည္း ၾကားတယ္ေနာ္၊ ရွင္တုိ႔ သူငယ္ခ်င္း ေျပာတာကို၊ ခ်စ္တယ္လုိ႔ေျပာတုန္းက ေျပာျပီး အေျဖေပးေတာ့မွ ရူးသလုိ ေပါသလုိလုပ္ျပီး ေရွာင္ေျပးတယ္။ ဒါမ်ိဳး ဘယ္ရမလဲ၊ ဒီကိစၥ ဘယ္သူလြန္တယ္ ဘယ္သူမလြန္ဘူးဆုိတာ ရွင္တုိ႔လည္း ဉာဏ္ပညာၾကီးမားတဲ့ လူၾကီးလူေကာင္းေတြပဲ သေဘာေပါက္မွာေပါ့။”

သစၥာခင္ဆုိသည့္ မာရ္နတ္၏ သမီးဦးကား ကြ်န္ေတာ့္ကို ေျပးေပါက္မရွိေအာင္ ပိတ္ဆုိ႔ေနသည့္အျပင္ ကြ်န္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္းေတြကိုလည္း စစ္ကူေခၚလုိက္ေသးသည္။ ဟုိေကာင္ေတြကလည္း သစၥာခင္ကို ေၾကာက္လုိ႔လား၊ ဒါမွမဟုတ္ ရွင္တုိ႔လည္း ဉာဏ္ပညာၾကီးမားတဲ့ လူၾကီးလူေကာင္းေတြပဲ” ဆုိသည့္ သစၥာခင္၏ ေျမွာက္ပင့္လံုးကို သေဘာေခြ႕လုိ႔လားမသိ၊ တည္ၾကည္ေသာ မ်က္ႏွာထားကိုယ္စီျဖင့္ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ ညိတ္ျပၾက၏။ ကြ်န္ေတာ္ အျမင္ကတ္ကတ္ျဖင့္ ၾကိတ္ျပီး ဆဲေရးလုိက္သည္။

သစၥာခင္ထံမွ ေအာင္ႏုိင္သူ တစ္ေယာက္၏ ေလသံက နားမခ်မ္းေျမ႕ဖြယ္ထြက္ေပၚလာျပန္သည္။

“ဒီမယ္ … ကိုမ်ိဳးမင္း”

“ဟုတ္ … ဟုတ္ကဲ့”

“ဘာပဲေျပာေျပာ သစၥာခင္ဆုိတဲ့ ကြ်န္မဟာ မိန္းမသားေလ”

“ဟုတ္ … ဟုတ္ကဲ့”

ကြ်န္ေတာ္ဟုတ္ကဲ့သာ ထြင္ထြင္လုိက္ရင္း ေျပးေပါက္ရွာေနရသည္။ ၾကာရင္ သူ႔စကားေတြ နားေထာင္ျပီး ကြ်န္ေတာ္ ရူးသြားႏုိင္သည္။ စကားလံုးေတြေရာ မ်က္ႏွာအမူအရာပါ ပိုမုိထိေရာက္စြာ ခံစားလာေသာ သစၥာခင္၏ သရုပ္ေဆာင္မူ ေအာင္ျမင္ပါသည္။ ဟုိသံုးေကာင္ေတာင္ သစၥာခင္၏ ဇာတ္မွာ ေမ်ာေနၾကသည္။

“အခုဆုိရင္ ကြ်န္မဘယ္ေလာက္ အရွက္ရျပီး နစ္နာေနသလဲဆုိတာသိရဲ႕လား။ ကိုမ်ိဳးမင္းက သစၥာခင္ကို ခ်စ္ပါတယ္ဆုိ ေျပာခဲ့ျပီးမွ သစၥာခင္ အေျဖလည္း ျပန္ေပးေရာ ခင္လုိ႔ေနာက္တာပါ ဘာညာဆုိျပီး အရူးဇာတ္ခင္းျပီး ေရွာင္ေျပးေရာတဲ့ၾကည့္ ဘယ္ေလာက္ရွက္ဖုိ႔ေကာင္းသလဲ၊ ကိုမ်ိဳးမင္းနဲ႕ ကြ်န္မက ရန္ျငိဳးရွိလုိ႔ ကြ်န္မကို အခုလုိ ရက္ရက္စက္စက္ခ်ိဳးရတာလဲဟင္”

သစၥာခင္တစ္ေယာက္ ဇာတ္နာသထက္နာေအာင္ အေျပာေကာင္းလု႔ိထင္၏။ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း၊ ေက်ာ္ေဇာႏွင့္ မုိးထြန္းတုိ႔သည္ပင္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ဘုၾကည့္ၾကည့္ၾက၏။ ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္လည္း သစၥာခင္ကို အားနာသြားရသည္။ သို႔ေသာ္ မတတ္ႏုိင္။ ဒီလုိကိစၥမ်ိဳးက အားနာလုိမရ။
ေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္မွားေသာ္လည္း မလြန္ပါ။ လြန္သည္မွာ သစၥာခင္ ဘက္က ျဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ အခါခါ ခ်စ္ေရးလုိက္ဆုိေနသည္မွာ မည္သူ႔ကိုမွန္း ရွင္းရွင္းလင္းလင္း သိပါလ်က္နဲ႕ မသိက်ိဳးက်င္ျပဳျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို ပညာျပခဲ့သည္။ လူႏွင့္ နာမည္ လြဲျပီး ခ်စ္ေရးဆုိခဲ့သည့္ ကြ်န္ေတာ့ဟာကြက္ကိုနင္းျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို တုိက္ရိုက္ ေစာ္ကားခဲ့သည္။ ကြ်န္ေတာ့္အခ်စ္ကို အတိအလင္း ျပက္ရယ္ျပဳခဲ့သည္။ တကယ္တမ္း အခ်ိဳးခံရသည္မွာ ကြ်န္ေတာ္သာလွ်င္ ျဖစ္ေၾကာင္း ေကာင္းစြာ သေဘာေပါက္မိေတာ့သည္။ အစကေတာ့ ဒါကို မစဥ္းစားမိ။ ယခုမွ စဥ္းစားမိျခင္းျဖစ္သည္။

ကြ်န္ေတာ္ ေတြးရင္း ေတြးရင္းနဲ႕ တႏုန္႕ႏုန္႕ ခံစားရလ်က္ စိတ္ကို ေျဖႏုိင္ေအာင္ ၾကိဳးစားသည့္အေနျဖင့္ သစၥာခင္ႏွင့္ အၾကည့္လႊဲျပီး ဟုိဒီ ေလွ်ာက္ၾကည့္ေနမိသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ထုိင္ေနေသာ အာရ္စီ လက္ဖက္ရည္ဆုိင္ကေတာ့ စကားသံေတြ ေ၀စည္လ်က္ပင္။

စာၾကည့္တုိက္ဘက္ကို ကြ်န္ေတာ္အၾကည့္ ေရာက္သြားခ်ိန္ ကြ်န္ေတာ့္ ေသြးေၾကာေတြ တင္းခနဲျဖစ္သြားရသည္။ ကြ်န္ေတာ့္ကို လုပ္ၾကံခဲ့သူၾကီးကို တန္းခနဲ ေတြ႕ရသည္။

သူမ …

ကြ်န္ေတာ့္ကို အရူးလုပ္ခဲ့သည့္ သူမ။ ကြ်န္ေတာ္ ခံျပင္းစိတ္ျဖင့္ ေဒါသေတြ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ရင့္ထန္သြားရသည္။

“ေတာက္”

ကြ်န္ေတာ္ ေတာက္ခါက္လုိက္ျပီး ေနရာမွထကာ သူမဆီသို႔ ခပ္သြက္သြက္ေလွ်ာက္သြားလုိက္သည္ သစၥာခင္ႏွင့္ ကြ်န္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းမွာ ေၾကာင္အမ္းအမ္းျဖစ္လ်က္ ကြ်န္ေတာ့္ကို ၾကည္သည္။

“သစၥာခင္ဟု ဆုိေလသူၾကီး”၊ ခဏေလာက္ ေနပါဦးခင္ဗ်ာ”

ကြ်န္ေတာ္႕အသံေၾကာင့္ သူမ တုန္႕ခနဲ ရပ္ျပီး၊ သမင္လည္ျပန္ၾကည္၏။ ကြ်န္ေတာ္မွန္းသိသည္ႏွင့္ သူမ်က္ႏွာက ျပံဳးခ်င္ရယ္ခ်င္သလုိ ျဖစ္လာသည္။
“ေၾသာ္ ဘယ္သူမ်ားလဲလုိ႔ အဟင္း”

“ ဟုတ္ပါတယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ပါ၊ ခင္ဗ်ားရဲ႕ ခ်ိဳးႏွိမ္ရက္စက္မူကို လည္စင္းခံခဲ့ရတဲ့ ခပ္ညံ့ညံ့သားေကာင္ တစ္ေကာင္ပါ”
“အုိ”

ကြ်န္ေတာ့္ စကာနာထုိးမူက သူမအေပၚထိ ထိေရာက္သြားဟန္တူသည္။ သူမ အာေမဍိတ္သံျပဳျပီး ကြ်န္ေတာ့္ကို တအံ့တၾသ ျပန္ၾကည့္၏။

“ခင္ဗ်ားဟာ ရုပ္ကေလးလွသေလာက္ သိပ္ကို ရက္စက္တာပဲ”

“ရွင္ ရွင္ ဘာေတြ လာေျပာေနတာလဲ”

“ကြ်န္ေတာ္ ဘာေတြလာေျပာေနတယ္ဆုိတာ ခင္ဗ်ားေလးသိပါတယ္။ ကြ်န္ေတာ့မွာေတာ့ ခင္ဗ်ားကို ခ်စ္လုိက္ရတာ မေျပာပါနဲ႕ေတာ့၊ ဒါေပမဲ့ လုပ္ရက္တယ္ဗ်ာ၊ မလုပ္သင့္မလုပ္အပ္တဲ့ ကိစၥကိုမွ ေရြးခ်ယ္ျပီး လုပ္ရက္ႏုိင္တဲ့ ခင္ဗ်ားႏွလံုးသားကို ကြ်န္ေတာ္ အံ့ၾသတယ္”

ခံစားခ်က္ျဖင့္ ေျပာေသာေၾကာင့္ ထင္၏။ ကြ်န္ေတာ့္စကားသံေတြက အနည္းငယ္ တုန္ခါေနသည္။ ခံျပင္းေၾကကြဲမူေတြ ေပၚလြင္ေနေသာ ကြ်န္ေတာ့္မ်က္ႏွာကို ကြ်န္ေတာ္ျပန္ျမင္ေနရသည္။

ကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားေလးတစ္ေယာက္တည္းကိုပဲ သီးသီးသန္႕သန္႕ ခ်စ္မိျပီး ကြ်န္ေတာ္ကိုယ္တုိင္ ခင္ဗ်ားေလးကို ခ်စ္ေရးလုိက္ဆုိေနပါလ်က္နဲ႕ ခင္ဗ်ားဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ့ကို …၊ ကြ်နေ္တာ့ကို အေျဖေပးမယ္ဆုိျပီး အျခားတစ္ေယာက္နဲ႕ အစားထိုးလူုိက္တယ္ တကယ္ဆုိ”

“ဒါကေတာ့္ ကိုမ်ိဳးမင္းရဲ႕ ႏူတ္ကကို သစၥာခင္၊ သစၥာခင္ဆုိျပီး တဖြဖြ ျဖစ္ေနတာေလ၊ ကြ်န္မနာမည္က သစၥာခင္မွ မဟုတ္တာ”

“ကြ်န္ေတာ္ နာမည္မွားတာပဲ၊ လူမွားတာမဟုတ္ပါဘူး၊ ဒါကို သိသိၾကီးနဲ႕ဗ်ာ”

“ကိုမ်ိဳးမင္းအေနနဲ႕ ကိုယ္ခ်စ္တဲ့ မိန္းကေလးရဲ႕ နာမည္ကိုေတာ့ ေသခ်ာသိေအာင္ လုပ္သင့္တာေပါ့ မဟုတ္ဘူးလား”

“ဒါ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္က အမွားပါ၊ ကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားေလးနာမည္ကို မွားသိေနတဲ့ကိစၥကို ခင္ဗ်ားေလး ကိုယ္တုိင္က ေနာက္ေျပာင္ခ်င္စိတ္နဲ႕ ဆက္ျပီးလႊတ္ထားေပးသလုိ အျေဖေပးမယ္ဆုိျပီးေတာ့လည္း ကြ်န္ေတာ္ ခင္ဗ်ားေလးကို မွားေခၚေနမိတဲ့ နာမည္ပိုင္ရွင္အစစ္ သစၥာခင္ကို လႊတ္ျပီး အေျဖေပးခုိင္းတယ္၊ ခင္ဗ်ားတုိ႔က ေပ်ာ္ခ်င္လုိ႔ ေနာက္ခ်င္ေျပာင္ခ်င္လုိ႔ ေပါ့ေပါ့ေလး လုပ္လုိက္တာ ျဖစ္ခ်င္ျဖစ္မွာေပါ့။ ဒါေပမဲ့ ကြ်န္ေတာ့္ဘက္မွာေတာ့ လိမ့္ေနေအာင္ခံစားလုိက္ရတယ္၊ ရွင္းရွင္း ေျပာရရင္ ကြ်န္ေတာ္ အေစာ္ကားခံလုိက္ရတာ၊ အခ်ိဳးခံလုိက္ရတာ၊ ခင္ဗ်ားမုိ႔ လုပ္ရက္တယ္ဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ္ဘယ္ေလာက္ေမွ်ာ္လင့္ခဲ့သလဲ သိလား၊ မခ်စ္ႏုိင္ရင္ မခ်စ္ႏုိင္ဘူးေျပာ၊ ကြ်န္ေတာ္ ေက်ေက်နပ္နပ္ လက္ခံမယ္၊ ဒီလုိနည္းနဲကေတာ့ဗ်ာ၊ ကြ်န္ေတာ့္ကို မညွဥ္းဆဲသင့္ပါဘူး၊ တကယ္တမ္း အရူးလုပ္ခံခဲ့တာက ဒီေကာင္ပါ၊ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ခုိင္မာေလးနက္တဲ့ ခ်စ္ျခင္းတရားကို ခင္ဗ်ားမုိ႔ ျပက္ရယ္ျပဳရကတယ္၊ ေစာ္ကားရက္တယ္၊ ကြ်န္ေတာ္ …. ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀မွာ တစ္ခါပဲ ခ်စ္ခဲ့ဖူးပါတယ္။ တစ္ခါတည္းနဲ႕ပဲ မွတ္ေလာက္ေအာင္ ထိလုိက္ ခံစားလုိက္ရပါျပီ။ ဘ၀မ်ာ ဘယ္မိန္းမကိုမွ ခ်စ္ရဲေတာ့ပါဘူး”

ကြ်န္ေတာ္ခံစားခ်က္အတုိင္း စီးေမ်ာေျပာခ်လုိက္မိျပီး သူမကို ေဆြးေျမ႕နာက်င္စြာ ၾကည့္လုိက္သည္။ ထုိ႔ေနာက္ ခ်ာကနဲ လွည္ထြက္လုိက္ေတာ့သည္။

“ကိုမ်ိဳးမင္း”

ကြ်န္ေတာ့္ေနာက္ေက်ာစီမွ ကြ်န္ေတာ့္နာမည္ေခၚသံကို ၾကားလုိက္ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္နာၾကည္း လက္စနဲ႕ ဆက္လက္နာၾကည္းသြားရန္အတြက္ ေနာက္လွည့္မၾကည့္တမ္း ဆက္ေလွ်ာက္သြား လုိက္သည္။

“ဘယ္မိန္းမကိုမွ မခ်စ္ရဲေတာ့ေပမယ့္ ကြ်န္မကိုေတာ့ ဆက္ခ်စ္ရဲတယ္ မုတ္လား”

အေျပးတစ္ပိုင္းလုိက္လာေသာ ေျခသံတဖ်က္ဖ်က္ႏွင့္အတူ ထြက္ေပၚလာေသာ စကားသံေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္ရင္ ဒိတ္ခနဲခုန္ျပီး ေျခလွမ္းေတြတုန္႕ခနဲ ရပ္မိသြား၏။

“ကြ်န္မ ကြ်န္မ ကိုမ်ိဳးမင္းရဲ႕ အခ်စ္ကို လက္ခံပါတယ္”

ကြ်န္ေတာ့္ေဘးမွာ ယွဥ္ရပ္ရင္း မ်က္ႏွာေလးေအာက္စုိက္ကာ ေျပာလာခဲ့ေသာ စကားေၾကာင့္ ကြ်န္ေတာ္သူမကို မယံုႏုိင္ၾကည့္မိ၏။ အိပ္မက္ေလလား။ မဟုတ္ပါ။

ကြ်န္ေတာ့္ႏွလံုးသားရဲ႕ တစ္ပါးတည္းေသာ နတ္သမီးေလးသည္ ကြ်န္ေတာ့္ဘ၀ဥယ်ာဥ္နန္းမွာ စံျမန္းဖုိ႔ အသင့္ျဖစ္ေနပါျပီ။ အဟုတ္ျပင္းေသာ ၀မ္းသာၾကည္ႏူးမူတုိ႔သည္ ကြ်န္ေတာ့္ခႏၶာကိုယ္အႏွံ႕ကို တုိးေ၀ွ႕၀င္ေရာက္လာၾကသည္။

ကြ်န္ေတာ္ သူမ၏ျဖဴသြယ္ေခ်ာႏု လက္ေခ်ာင္းေလးမ်ားကို လွမ္းဆုပ္ကိုင္လုိက္သည္။ သူမ ရွက္ျပံဳးေလး ျပံဳးရင္း ကြ်န္ေတာ့္ကို ၾကည့္၏။ ကြ်န္ေတာ္ မ်က္စိ တစ္ဖက္ မွိတ္ျပလုိက္သည္။ ထုိအခုိက္မွာပင္ ေနာက္ေက်ာ္ဘက္ဆီမွ လက္ခုပ္သံမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္။
“ေျဖာင္း ေျဖာင္း ေျဖာင္း ေျဖာင္း”

ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ ႏွစ္ေယာက္စလံုး ျပိဳင္တူလွည့္ၾကည့္ရူာ သစၥာခင္၊ ေက်ာ္ေက်ာ္မင္း၊ ေက်ာ္ေဇာႏွင့္ မိုးထြန္းတုိ႔ကို သြားၾကီး အျဖီးသားေတြ႕ရသည္။ ကြ်န္ေတာ္တုိ႔ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ကိုတစ္ေယာက္ ၾကည့္လုိက္ၾကသည္။

မိန္းမတစ္ေယာက္၏ အလွပဆံုး အျပဳးသည္ ရွက္ျပဳးသာလွ်င္ျဖစ္ေၾကာင္း သည္ေန႕ ကြ်န္ေတာ္ေကာင္းစြာ သိလုိက္ျပီ ျဖစ္သည္။ ကြ်န္ေတာ္မသိေသးသည္က ခ်စ္လွစြာေသာ သူကေလး၏ နာမည္သာ ျဖစ္သည္။

မ်ိဳးကိုမ်ိဳး

Page-142, Idea, February,2004



No comments:

Post a Comment