ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday 30 January 2011

သေရေခတၱရာျပည္သို႔ သာသနာေတာ္ ေရာက္ရွိလာပံု

မွန္နန္းရာဇ၀င္ေတာ္ၾကီးတြင္ သေရေခတၱရာျပည္ကို သာသနာသကၠရာဇ္ ၁၀၁-ခုႏွစ္၊ တန္ခူးလဆန္း ၁-ရက္၌ တည္ေၾကာင္း အဆုိရွိသည္။ ဒြတၱေပါင္မင္းၾကီးလက္ထက္၌ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ သံုးေထာင္ရွိသည္။ ေန႕စဥ္ ပစၥည္းေလးပါး လွဴဒါန္း၍ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္မ်ားကိုလည္း “ေပါေပါ၊ ညည္းညည္း၊ စည္စည္၊ ေလ်ာေလ်ာ၊ ေသာၾကမၼာ၊ ျမင္ဗာဟု၊ ျမသီထင္၊ ဘုရားေတာင္၊ ဆုေတာင္းျပည့္ ၂-ဆူ၊ ပုထုိးၾကီး”ဟူ၍ ေစတီၾကီး ၁၁-ဆူ တည္ေတာ္မူ၏။ ယခုထက္တုိင္ ဖူးေျမာ္ႏုိင္ၾကသည္။

ဒြတၱေပါင္မင္းၾကီး၏ မိဖုရားၾကီးမ်ားသည္ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္မ်ားကို ကိုးကြယ္ၾကသည္။ မင္းၾကီးသမီးေတာ္ သု၀ဏၰမာလာ မင္းသမီးသည္ မဟာယာမ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီး၏ တရားကို နာၾကားရသျဖင့္ အေျခြအရံ တစ္ေထာင္ႏွင့္အတူ ဘိကၡဳနီမ ၀တ္သည္၊ သုဓမၼာေထရီအမည္ျဖင့္ ထင္ရွားေတာ္မူသည္။

ဒြတၱေပါင္မင္းၾကီးသည္ မိဖုရား သားေတာ္ သမီးေတာ္တုိ႔အား ဆႏၵအေလ်ာက္ ရဟန္း၊ ရဟန္းမ ျပဳခြင့္ေပးေတာ္မူ၏။ မင္းၾကီးကိုယ္တုိင္လည္း သားေတာ္ ရဟႏၱာ ႏွစ္ပါး၏တရားကို နာၾကားရသျဖင့္ ေသာတာပန္တည္သည္။ တစ္ေန႕ တစ္ေန႕လွ်င္ ကိုးသိန္းေသာ ဥစၥာတုိ႔ကို စြန္႕ေပ၏။ ရဟန္းေယာက္်ား ေလးသိန္း၊ ရဟန္းမိန္းမ သံုးသိန္း၊ တစ္ေန႕ တစ္ေန႕လွ်င္ ၇-သိန္းေသာ ရဟန္း သာမေဏတုိ႔ကို စြန္႕လွဴကုန္၏။ သေရေခတၱရာျပည္တြင္ ဘိကၡဳသာသနာ ဘိကၡဳနီသာသနာေတာ္ ႏွစ္ရပ္စလံုး တည္ရွိသည္။

သေရေခတၱရာ ပ်ဴတုိ႔၏ ေပါင္းသင္းဆက္ဆံေရး အျပဳအမူတုိ႔သည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ဗုဒၶသာသနာေတာ္မွ သက္ေရာက္လာသည္ လကၡဏာမ်ား ျဖစ္သည္။ ရုပ္ပြားဆင္းတုေတာ္ ေစတီေတာ္မ်ားကို ပူေဇာ္ေသာ အေလ့အထ ေကာင္းမြန္စြာ ထြန္းကားလ်က္ရွိျပီး ျဖစ္သည္။ ေရွးေဟာင္း သာသနိကပစၥည္းမ်ားကို ေထာက္ထား၍ ဗုဒၶဘာသာသည္ သေရေခတၱရာနယ္ေျမ၌ ေစာစီးစြာကပင္ စည္ပင္ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိသာသည္။

ခင္ဘကုန္းမွ တူးေဖာ္ရရွိသည့္ ေရႊေပအခ်ပ္ ၂၀-တြင္ အိႏၵိယျပည္ေတာင္ပိုင္း ေရွးေဟာင္း ေတလဂူကနာဍိအကၡရာျဖင့္ ပိဋကေတာ္ ေကာက္ႏုတ္ခ်က္မ်ား ပါရွိျခင္း၊ ကန္၀က္ေခါင္းကုန္းမွ တူးေဖာ္ေတြ႕ရွိရေသာ မဏိေတာ္က်ိဳး ဗုဒၶရုပ္ပြားေတာ္ တစ္ဆူ၏ ပလႅင္ပတ္လည္ မ်က္ႏွာေလးဘက္စလံုး၌ ပ်ဴႏွင့္ သကၠတစာ ေရာစပ္ေရးထိုးထားခ်က္မ်ား စသည္တုိ႔ကို အေထာက္အထားျပဳ၍ ဗုဒၶဘာသာစာေပေကာင္းစြာ ထြန္းကား၍ ဘာသာေရး အသိစိတ္ဓာတ္ အလြန္ျမင့္မားေနၾကျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိသာသည္။

ဗိႆႏုိး၊ သေရေခတၱရာတုိ႔ႏွင့္ မေရွးမေႏွာင္းမွာပင္ ဟန္လင္း ပ်ဴျမိဳ႕ျပႏုိင္ငံ ေပၚထြန္းခဲ့ဖူးသည္။ ဟန္လင္းေခတ္တြင္လည္း ဗုဒၶဘာသာေရာက္ရွိေနျပီဟု ခန္႕မွန္းၾကသည္။ ခရစ္မေပၚမီကာလ ပ်ဴျမိဳ႕ျပႏုိင္ငံေခတ္တြင္ ဗုဒၶဘာသာ ကိုးကြယ္မူႏွင့္ စပ္၍ “ေယာက္်ားေလးေရာ မိန္းကေလးပါ အသက္ခုႏွစ္ႏွစ္အရြယ္ေရာက္လွ်င္ ဆံခ်၍ ဘုန္းၾကီးေက်ာင္းသို႔ ပို႕ကာ သာသနာ့အဆံုးအမကို ယူေလ့ရွိၾကသည္။ အသက္ ၂၀-ျပည့္၍ သာသနာေဘာင္၌ မေပ်ာ္ေမြ႕လွ်င္ ဆံရွည္ျပန္ထားကာ လူ၀တ္လဲျပီး လူတုိ႔က်င့္၀တ္အတုိင္း ေနၾကသည္” ဟု တရုတ္ရာဇ၀င္မ်ားက ဆုိသည္။ သို႔ျဖစ္၍ သေရေခတၱရာ အခ်ိန္တေလွ်ာက္တြင္ သာသနာေတာ္သည္ လြန္စြာထြနး္ကား ေနျပီျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရသည္။

သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၁၀၀ႏွင့္ ၂၃၅-အၾကား အခ်ိန္သည္ မဇၥ်ိမေဒသ၌ သာသနာဂုိဏ္းအသီးသီး ေပၚေပါက္လာခ်ိန္ျဖစ္သည္။ အရွင္ယသမေထရ္ဦးေဆာင္ေသာ မထရ္တုိ႔သည္ အဓမၼ၀တၳဳဆယ္ပါးကို မအပ္စပ္ေၾကာင္း ဆံုးျဖတ္၍ ရဟႏၱာမေထရ္ ၇၀၀-ျဖင့္ ေ၀သာလီ၌ သံဂါယနာတင္ေတာ္မူၾကေသာအခါ ဆန္႕က်င္ဘက္ကို လုိလားၾကကုန္ေသာ ၀ဇၨီတုိင္းသား ရဟန္းတုိ႔သည္ အဓမၼ၀ါဒီ ရဟန္းတစ္ေသာင္း စုေ၀းၾကလ်က္ ေကာသမၺီျမိဳ႕ေတာ္၌ စင္ျပိဳင္ သံဂါယနာတင္ၾကကုန္၏။ သုတ္ ၀ိနည္း အဘိဓမၼာ ပဋိသမၻိဒါ နိေဒၵသ ဇာတက အခ်ိဳ႕ကိုပယ္ထုတ္ၾကကုန္၏။ မဟာသံဃိက သံဂါယနာဟု ေခၚသည္။ လဇၨီသူေတာ္ေကာင္း မေထရ္ၾကီးမ်ား၏ အစဥ္အလာ က်င့္ေဆာင္ျမဲ ေထရ၀ါဒမွ ခြဲထြက္ကာ မဟာသံဃိတိ ဂုိဏ္းဟု ဂုိဏ္းသီးျခား တည္ေထာင္ကာ ၎တုိ႔၀ါဒ က်ယ္ျပန္႕ေအာင္ အားထုတ္ၾကကုန္၏။

ထုိ႔ေနာက္ ထပ္မံ၍ မဟာသံဃိတိဂိုဏ္းမွ ေဂါကူလိကဂိုဏ္း၊ ဧကေဗ်ာဟာရဂိုဏ္း ကြဲျပန္သည္။ ေဂါကူလိကဂိုဏ္းမွ ပဏၰတၱိဂိုဏ္း (ပညတၱိ၀ါဒဂိုဏ္းဟုလည္းေခၚ၏)၊ ဗဟုႆုတိကဂိုဏ္းဟု ကြဲျပန္သည္။ ထုိဂိုဏ္းတုိ႔အတြင္းမွ ေစတိယဂိုဏ္း ေပးလာျပန္သျဖင့္ ဂုိဏ္း ၆-ဂိုဏ္း ကြဲလာသည္။ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းၾကီးမွလည္း မဟိ ံသာသကဂိုဏ္း၊ ၀ဇၨိပုတၱက ဂိုဏ္းဟု ၂-ဂိုဏ္း ကြဲျပန္သည္။ မဟိ ံသာသကဂိုဏ္းမွ သဗၺတၳိဂိုဏ္းမွ ကႆပိယဂိုဏ္း၊ ဘဒၵယာနိကဂိုဏ္း၊ ဆႏၵာဂါရိကဂိုဏ္း (အနာဂါရိကဂိုဏ္း ဟုလည္းေခၚ၏)၊ သမိတိဂိုဏ္းဟု ၄-ဂိုဏ္းကြဲျပန္၏၊ သဗၺတၳိဂိုဏ္းမွ ကႆပိယဂိုဏ္း (ကာႆပိယဂိုဏ္းလည္းခၚ၏)၊ သကၤႏၱိကဂိုဏ္း၊ သုတၱ၀ါဒဂိုဏ္းအားျဖင့္ ၁၁-ဂိုဏ္း ကြဲသျဖင့္ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းရင္းႏွင့္တကြ ၁၂-ဂိုဏ္း ျဖစ္၍ မဟာသံဃိကဂိုဏ္းကြဲ ၆-ဂိုဏ္း၊ ေထရ၀ါဒဂိုဏ္းကြဲ ၁၂-ဂိုဏ္း ဤသို႔အားျဖင့္ တစ္ဆယ့္ရွစ္ဂိုဏ္း ကြဲခဲ့ၾကကုန္၏။

ဤသို႔ ဂိုဏ္းအမ်ိဳးမ်ိဳး ကြဲေသာ္လည္း ပင္ရင္းမူလ ပင္မ ေထရ၀ါဒ ဂုိဏ္းၾကီးသည္သာလွ်င္ တည့္မတ္မွန္ကန္စြာ ရွင္သန္ က်န္ရစ္ခဲ့ျပီး က်န္ဂိုဏ္းတုိ႔အား အခ်င္းခ်င္း ျငင္းခံုတုိက္ခုိက္ရင္း တျဖည့္းျဖည္း ေပ်ာက္ကြယ္သြားၾကကုန္၏။ အခ်ိဳ႕ဂိုဏ္းမ်ားလည္း လူၾကိဳက္မ်ားေစရန္ ျဗာဟၼာဏ၀ါဒ၊ ေဒသႏၱရအက်င့္ဓေလ့မ်ားႏွင့္ ေရာေမႊ က်င့္သံုးၾကလ်က္ မဟာယာန ဗုဒၶဘာသာမည္ျဖင့္ ပင္မ ေထရ၀ါဒမွ ေ၀းကြာ၍ ေ၀းကြာ၍ သြားၾကေလသည္။ ဒီပ၀င္က်မး္၌ ေထရ၀ါဒမွ က်န္ဂိုဏ္းကြဲ ၁၇-ခုကို ပင္မ ပေညာင္ပင္ၾကီး၌ မွီတြယ္ေပါက္ေရာက္လာေသာ ဆူးေျငာင့္မ်ားဟု ဆိုေလသည္။

အဓမၼ၀ါဒမ်ား တုိး၀င္လာသျဖင့္ မဇၥ်ိမေဒသ၌ သာသနာေတာ္ ယုတ္ေလ်ာ့အားနည္းေနသည္ကို သိေတာ္မူၾကေသာ ဒုတိယသံဂါယနာတင္ မေထရ္တုိ႔သည္ သာသနာေတာ္ အရွည္တည္တံ့ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မည့္သူကို ရွာေဖြၾကည့္ေတာ္မူၾကေသာအခါ ျဗဟၼာ့ျပည္ရွိ တိႆျဗဟၼာၾကီးကို ေတြ႕၍ လူ႔ျပည့္၌ ပဋိသေႏၶယူကာ သာသနာျပဳပါရန္ ေတာင္းပန္ၾကကုန္။ ျဗဟၼာၾကီးလည္း မေထရ္ျမတ္တုိ႔ကို ကတိေပးျပီး ျဗဟၼာ့ျပည္မွ စုေတကာ ေမာဂၢလိပုဏၰားမၾကီး၏ ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶ ယူေလ၏။ ေမြးဖြားလာေသာအခါ ေမာဂၢလိပုတၱတိႆဟု အမည္တြင္၏၊ ပုဏၰားလူမ်ိဳးတုိ႔၏ အတတ္ပညာ ေ၀ဒသံုးပံု၌ ပါရဂူေျမာက္ တက္ကြ်မ္း၏။ အရွင္သိဂၢ၀မေထရ္၏ ၾကိဳးပမ္းမူေၾကာင့္ သာသနာေတာ္ေဘာင္သို႔ ၀င္ေရာက္လာသည္။ အရွင္စႏၵ၀ဇၨီမေထရ္၏ သင္ျပမူေၾကာင့္ ပိဋကတၱယပါရဂူ ျဖစ္လာ၏။ ေနာင္အခါ အရွင္မဟာေမာဂၢလိ ပုတၱတိႆဟူေသာ အမည္ျဖင့္ လြန္စြာ ထင္ရွားေသာ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီး ျဖစ္ေတာ္မူကာ အေဟာဂဂၤါ အရပ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူ၏။

ထုိအခ်ိန္ မဇၥ်ိမေဒသ အိႏၵယႏုိင္ငံ၌ ေမာရိယမင္းဆက္ စႏၵဂုတၱမင္းမ်ိဳးတုိ႔ အုပ္စိုးေနခ်ိန္ျဖစ္၏။ ဗိႏၵဳသာရမင္းၾကီးသည္ အဂၢမေဟသီ မိဖုရားေခါင္ၾကီးအျဖစ္ ဓမၼာ မိဖုရားၾကီးကိုခ်ီေျမွာက္ေတာ္မူသည္။ ထို မိဖုရားၾကီးမွ အေသာကမင္းသားကို ေမြးဖြားသည္၊ အရြယ္ေရာက္ေသာအခါ ဥေဇၨနီျမိဳ႕ကို စားရသည္။ ေ၀ဒိႆကျမိဳ႕မွ သူေဌးသမီးကို မိဖုရားေျမွာက္ရာ သားေတာ္ မဟိႏၷႏွင့္ သမီးေတာ္ သဃၤမိတၱာတုိ႔ ထြန္းကားသည္၊ ခမည္းေတာ္ ကြယ္လြန္ခ်ိန္တြင္ ထီးနန္းကို သိမး္ပိုက္ခဲ့သည္။ တုိင္းေရးျပည္ေရး မေအးေဆးသျဖင့္ ေလးႏွစ္တုိင္တုိင္ အဘိသိက္မခံယူေသးဘဲ ႏုိင္ငံေတာ္ကို ခ်ဲ႕ထြင္းခဲ့သည္။ အင္ပါယာ ဧကရာဇ္ဘုရင္ၾကီးအျဖစ္ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၁၈-ႏွစ္တြင္ အဘိသိက္ခံယူခဲ့သည္။ ျဗာဟၼဏဘာသာ၀င္ ေျခာက္ေသာင္းေက်ာ္ကို ဆြမ္း၀တ္မပ်က္ ေကြ်းေနခဲ့သည္။

တစ္ေန႕ေသာ္ ေနာင္ေတာ္ သုမနမင္းသား၏ သားေတာ္ ၇-ႏွစ္အရြယ္ နိေျဂာဓသာမေဏကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ မင္းတရားၾကီး ျဖစ္လာသည္။ မင္းၾကီးသည္ တိတၳိတုိ႔ကို ေထာက္ပံ့လွဴဒါန္းမူ ရပ္စဲ၍ သာသနာေတာ္ျမတ္အား အၾကီးအက်ယ္ လွဴဒါန္းေတာ္မူသည္။ တိတၳိေျခာက္ေသာင္းတုိ႔သည္ လာဘ္လာဘနည္းပါးၾကသျဖင့္ လာဘ္ေပါမ်ားရာ သာသနာေဘာင္သို႔ ရဟန္းေယာင္ေဆာင္၍ ၀င္လာၾကကုန္၏။ ၎တုိ႔၏ ၀ါဒမ်ားကိုလည္း သြတ္သြင္းလာၾကကုန္၏။ ထုိအခါ ဥပုသ္ ပ၀ါရဏာ ကံၾကီး ကံငယ္ကိစၥတုိ႔၌ သံဃာ့ပရိသတ္ မစင္ၾကယ္ မသန္႕ရွင္း ေတာ့ေပ။ ပရိတ္သတ္ မစင္ၾကယ္ေသာေၾကာင့္ ရဟန္းသံဃာေတာ္တုိ႔ ဥပုသ္မျပဳၾကကုန္၏။ သာသနာေတာ္၌ အညစ္အေၾကး ဆူးေျငာင့္ေဘးရန္ မ်ားစြာျဖစ္၍ ခုႏွစ္ႏွစ္တုိင္တုိင္ ဥပုသ္မျပဳၾကကုန္။

မင္းၾကီးၾကားသိေသာအခါ အဓိကရုဏ္းကို ျငိမ္းေစ ဥပုသ္ျပဳေစဟု အမတ္တစ္ေယာက္ကို ေစလုိက္ေသာ ဥပုသ္ျပဳခုိင္းရာ မျပဳသူ သံဃာေကာင္းမ်ားကို သတ္မိေလသည္။ မင္းၾကီး၏ညီေတာ္ တိႆမေထရ္အလွည့္တြင္ မသတ္ရဲသျဖင့္ မည္သို႔ျပဳရပါမည္နည္းဟု မင္းၾကီးကို ေမးေလွ်ာက္၏။ ထုိအခါ မင္းၾကီးသည္ “ထုိသို႔ ငါမေစခိုင္းဘဲလ်က္ သတ္ေလသည္ကား ငါ့အား မေကာင္းမူ ျဖစ္ေလသေလာ”ဟု သံသယ၀င္သျဖင့္ သံဃာအား ေမးေတာ္မူ၏။ အရွင္ေမာဂၢလိပုတၱတိႆမေထရ္မွာ အေဟာဂဂၤါတြင္ သီတင္းသံုးေနသျဖင့္ ထုိအေမးကို ေျဖရန္ ပင့္ေဆာင္ေစ၏။ ေစတနာမပါရွိလွ်င္ ေကာင္းမူမွလြတ္ေၾကာင္း တိတၳိရဇာတ္ကိုကိုးကား၍ ေျဖေတာ္မူ၏။ ခုႏွစ္ရက္တုိင္ေအာင္လည္း ျမတ္စြာဘုရား၏ အယူ၀ါဒကို သင္ၾကားေပးေတာ္မူ၏။ ရဟန္းတုိ႔ကို စုေ၀းေစ၍ မင္းၾကီးကိုယ္တုိင္ ေမးျမန္းစစ္ေဆးေတာ္မူသည္။ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ၀ိဘဇၨ၀ါဒ ရွိေတာ္မူ၏ဟု ေျဖဆုိေသာ ရဟန္းတုိ႔ကိုသာ အမွန္ေျဖဆုိသူမ်ားဟု သတ္မွတ္၍ အျခား ၀ါဒေျဖဆုိသူတုိ႔ကို လူ၀တ္လဲေစ၏။ သံဃာေတာ္တုိ႔ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္သြားျပီျဖစ္၍ ဥပုသ္ျပဳေတာ္မူၾကကုန္၏။

ထုိသံဃာ့အစည္းအေ၀းပြဲၾကီးတြင္ အရွင္မဟာေမာဂၢလိပုတၱတိႆ မေထရ္ျမတ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား ထားေတာ္မူခဲ့ေသာ မာတိကာရွစ္ပါးကို အဦးထားလ်က္ ျမတ္စြာဘုရား၏၀ါဒ (သက၀ါဒ) ၌ သုတ္ငါးရာ၊ အျခားသူတုိ႔၏ အယူ၀ါဒ (ပရ၀ါဒ) ၌ သုတ္ငါးရာ ၀ါဒေပါင္း တစ္ေထာင္၊ သုတ္ေပါင္း တစ္ေထာင္တုိ႔ကို ထုတ္ႏုတ္ရွင္းျပ၍ ပရ၀ါဒတုိ႔ကို ပယ္ရွားကာ ကာထာ၀တၳဳက်မ္းၾကီးကို ေဟာေတာ္မူ၏။ ထုိ႔ေနာက္ သာသနာေတာ္ သန္႕ရွင္းစင္ၾကယ္ေစရန္အတြက္ ရဟႏၱာမေထရ္ၾကီးတစ္ေထာင္ ေရြးခ်ယ္ေတာ္မူကာ ကိုးလပတ္လံုး ပါဋလိပုတ္ျပည္ အေသာကာရုံ ေက်ာင္းေတာ္၌ တတိယ သံဂါယနာတင္ေတာ္မူ၏။ တတိယ သံဂါယနာတင္ခ်ိန္သည္ မဇၥ်ိမေဒသ ပါဋလိပုတ္ျပည္၌ သီရိဓမၼာေသာကမင္းၾကီး နန္းစံ တစ္ဆယ့္ရွစ္ႏွစ္၊ ျမန္မာႏုိင္ငံ သေရေခတၱရာျပည္၌ ရန္ေပါင္မင္း နန္းစံ ၂၁-ႏွစ္ ျဖစ္ေလ၍ သာသနာေတာ္ႏွစ္ ၂၃၅-ခုႏွစ္ ျဖစ္ေလသည္။ သီရိဓမၼာေသာကႏွင့္ ရန္ေပါင္းမင္းနန္းျပိဳင္ျဖစ္၏။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္ (အထက္တန္း) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment