ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Friday 21 January 2011

ဘယ္လုိခြဲေ၀မလဲ



ဘဲဥမက မုန္႔ေတြလုပ္ယူလာၿပီး သူငယ္ခ်င္းေတြကုိေကၽြးတယ္။



မုန္႔လံုးေရေပၚ အုန္းသီးဆန္ျဖဴးထားတာ။ စားရတာ အရသာရွိတယ္။



မုန္႔လံုးေရေပၚကုိ ခက္ရင္းနဲ႔ထုိးၿပီးစားရတာ ။



ခက္ရင္းက သံုးေခ်ာင္းတည္းမုိ႔ လက္မလည္ဘူး။



မဲတူက သူ႔လက္ထဲကခက္ရင္းကုိ မခ်ဘဲ မုန္႔လံုး တစ္လံုးၿပီးတစ္လံုး ပါးစပ္ထဲသြတ္ ေနတယ္။



" အင္း၊ ခက္ရင္းရလုိမႈနဲ႔ တရားစြဲေတာင္းရမဲ႔ပံုျဖစ္ေနၿပီ " လုိ႔ ကၽြဲမက ဟာသေဖာက္မွ မဲတူ လက္ထဲကခက္ရင္းကုိခ်တယ္။



" အမ်ားနဲ႔စားေသာက္တဲ႔ေနရာမွာ ကုိယ့္အတၱႀကီး ျပဴးခနဲ မထြက္ဖုိ႔ လုိတယ္ကြ "ဆုိၿပီး လန္ဘားကေျပာပါတယ္။



ရႊီးကေတာ့ သူ႔ထံုးစံအတုိင္း ပံုျပင္ေျပာဖုိ႔ ပါးစပ္သုတ္ေနၿပီ။



" တစ္ခါကေပါ့ကြာ၊ ဆရာက ဒီမွာ ကိတ္မုန္႔တစ္လံုးရွိတယ္။



စားမယ့္သူက အေယာက္ ၂၀ ရွိတယ္ဆုိပါစုိ႔။ဘယ္လုိခြဲေ၀ၾကမွာလဲ လုိ႔ေမးရင္း လက္ထဲကကိတ္မုန္႔ကုိ စားပြဲေပၚခ်တယ္။



စာသင္ခန္းထဲက ေက်ာင္းသားေတြ မ်က္ႏွာကုိ တစ္ဦးခ်င္းလုိက္ၾကည့္တယ္။



ေရွ႕ဆံုးတန္းမွာ ထုိင္ေနတဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က အရင္ဆံုး လက္ေထာင္လုိက္ၿပီး အလယ္ကေန ႏွစ္ျခမ္းအရင္ျခမ္းမယ္၊ၿပီးေတာ့ တစ္ျခမ္းကုိ ၁၀ စိတ္စီ အညီအမွ်ရေအာင္စိတ္မယ္လုိ႔ ေျပာတယ္၊ ဆရာက သင္ပုန္းေပၚေရးမွတ္လုိက္တယ္ "



" ေအးေလ ဘာခက္တာမွတ္လုိ႔ "



" ဆုိလုိခ်င္တာက တူညီတဲ႔အစိတ္ ၂၀ ရေအာင္ပုိင္းမယ္ဆုိပါေတာ့လုိ႔ ဆရာက ေမးတယ္။ ခပ္၀၀ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ ဒီလုိမခြဲဘူးလုိ႔ ေျပာတယ္။ သူ႔မ်က္ႏွာေပးက ခပ္ၿပဳံးၿပဳံး၊ သူက ေပ်ာ္တတ္ပံုရတယ္ "



" ............ "



" ကုိယ္ခႏၶာအခ်ိဳးအစားအလုိက္ ခြဲမယ္၊ ၀တဲ႔လူေတြကုိ အစိတ္ႀကီးႀကီးေပးမယ္။ ပိန္တဲ႔လူေတြကုိ အစိတ္ေသးေသးေပးမယ္ ဆုိေတာ့ တစ္တန္းလံုး ၀ါးခနဲ ရယ္ေမာလုိက္ၾကတယ္၊ အတန္းက ပုိၿပီး အသက္၀င္လာတယ္တဲ႔ "



" ဒီလုိခြဲရင္ေတာ့ ကၽြဲမ က မ်ားမ်ားစားရမွာပဲ "



" မိန္းကေလးတစ္ေယာက္က ဘယ္ဟုတ္မွာလဲဆရာ၊ မိန္းကေလးေတြကုိ ဦးစားေပးတဲ႔အေနနဲ႔ အစိတ္ႀကီးႀကီးေပးရမယ္၊ ေယာက်္ားေလးေတြက အစိတ္ေသးေသး ယူရမယ္လုိ႔ ခပ္သြက္သြက္၀င္ေျပာေတာ့အမ်ိဳးသမီးအုပ္စုက ဟုတ္တယ္၊ ဟုတ္တယ္ လုိ႔ ၀ုိင္းေအာ္ၾကတယ္ "



" ဘဲဥမတုိ႔၀ၿပီေပါ့ "



" ဟစ္ပ္ေဟာ့စတုိင္ေပါက္ေနတဲ႔ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကဟာ ဒီလုိေျပာေၾကးဆုိရင္ အသက္ေပၚမူတည္ၿပီးခြဲသင့္တာေပါ့၊အသက္ႀကီးတဲ႔လူေတြက ကိတ္မုန္႔ကုိ ပုိၿပီးစားဖူးလုိ႔ နည္းနည္းပဲယူသင့္တယ္၊ ငယ္တဲ႔သူေတြက မ်ားမ်ားယူရမယ္၊ သာမန္အားျဖင့္ဆုိရင္ ငယ္တဲ႔လူေတြက ဘ၀မွာ အခ်ိန္ၾကာေအာင္ဆက္ အသက္ရွင္ေနရဦးမယ္၊ မဟုတ္လား၊ သူတုိ႔ကုိ ဦးစားေပးသင့္တယ္လုိ႔ အားက်မခံေျပာလုိက္ျပန္တယ္ "



" ဒါလဲ ဟုတ္သလုိလုိပဲ "



" ထိပ္ေျပာင္ေျပာင္နဲ႔ ေက်ာင္းသား တစ္ေယာက္က ကပ်ာကယာ ကန္႔ကြက္ လုိက္တာကေတာ့ေဟ့ ေဟ့ ေမာင္ရင္ေျပာတာက ေျပာင္းျပန္ေတြျဖစ္ေနၿပီ၊ အသက္ႀကီးတဲ႔ သူေတြကုိ အရုိအေသေပးတဲ႔အေနနဲ႔ ပုိၿပီးမ်ားမ်ားေပးသင့္တာ မဟုတ္လား တဲ႔၊ မ်က္မွန္ထူထူ တပ္ထားတဲ႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က လက္ကုိခါရမ္းလုိက္ၿပီး တစ္ခုမ ွမဟုတ္ေသးဘူးထင္တယ္ ဆရာ၊ဦးစားေပးတယ္ဆုိရင္လဲ ဘယ္သူ႔ကုိပဲေပးေပး စားႏုိင္ မစားႏုိင္ သိဖုိ႔ကလုိေသးတယ္၊မႀကိဳက္တဲ႔သူက ရွိအံုးမယ္။ ဘယ္သူစားခ်င္သလဲ၊ ဘယ္ေလာက္စားႏုိင္သလဲ ေမးၿပီးမွလုိသလို ခြဲေပးတာေကာင္းမယ္ထင္ပါတယ္၊ ႏုိ႔မဟုတ္ရင္ အလဟႆေတြျဖစ္ကုန္မွာစုိးရတယ္ လုိ႔ေျပာျပန္တယ္ "



" အဲဒီလုိေမးရင္ မဲတူက သူပဲစားခ်င္တယ္၊ သူတစ္ေယာက္တည္းအကုန္စားႏုိင္တယ္လုိ႔ ေျပာၿပီး အားလံုးသိမ္းက်ဳံးစားသြားမွာပဲ "



" ဆရာကေတာ့ ေျပာသမွ်နည္းလမ္းေတြကုိ သင္ပုန္းေပၚမွာ ခ်ေရးတယ္၊ ဟုတ္လာၿပီ၊ ဆက္စဥ္းစားၾကပါအံုးလုိ႔ တပည့္ေတြကုိ တုိက္တြန္းတယ္ "



" စားနည္းသင္ေပးတာလား "



" အေႏြးထည္ထူထူ၀တ္ထားၿပီး အခန္းေထာင့္မွာ ခပ္ကုတ္ကုတ္ေလး ထုိင္ေနတဲ႔ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က လက္ေထာင္လုိက္ၿပီးကၽြန္ေတာ္စဥ္းစားမိတာေျပာပါရေစ လုိ႔ခြင့္ေတာင္းတယ္။ သူစကားေျပာရင္ တံု႔ေႏွးေႏွးႏုိင္လွတယ္၊ သူ႔ဆီက စကားသံ ထြက္လာဖုိ႔ အခ်ိန္နည္းနည္းေစာင့္ရတယ္ "



" ........... "



" ကိတ္မုန္႔မွာ သစ္သီးအခ်ိဳ႕လဲပါေနတယ္၊ လွီးလုိက္တဲ႔အခါ အစိ္တ္တုိင္းမွာ သစ္သီးပါမွာ မဟုတ္ဘူး၊ ေနာက္တစ္ခုက ပဲ႔တာ ရြဲ႕တာေတြလဲျဖစ္ႏုိင္တယ္၊ စားခ်င္သူစားႏုိင္တုိင္း လုိသလုိခြဲေပးရင္ မွ်တဖုိ႔ခက္တယ္ဆရာ၊ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ လုပ္အားစုိက္ထုတ္တဲ႔ အေပၚမူတည္ၿပီး ခြဲခ်င္ပါတယ္တဲ႔၊ ဆရာက ဟုတ္ၿပီ၊ ဒီေတာ့ ဆုိၿပီး စကားေထာက ေပးတယ္၊ဒီကိတ္မုန္႔ကုိ သယ္လာရတဲ႔သူ၊ ခြဲေ၀ေပးဖုိ႔ ဓားနဲ႔လွီးေပးတဲ႔လူ၊ၿပီးေတာ့ စားဖုိ႔ ပန္းကန္ေတြေဆးေၾကာေပးရတဲ႔လူ၊ စားေသာက္ၿပီးရင္ သန္႔ရွင္းေရး အမိႈက္ပစ္ေပး လုပ္တဲ႔လူ စတဲ႔လူေတြဟာ ကိတ္မုန္႔ခြဲေ၀တဲ႔ကိစၥမွာ ကမကထလုပ္ၿပီး လုပ္အားစုိက္လုိ႔ သူတုိ႔လုိခ်င္တဲ႔အပုိင္းကုိ အရင္ေရြးခြင့္ေပးသင့္ပါတယ္ ဆရာလုိ႔ ဆက္ေျပာတယ္။



" လုပ္အားနဲ႔ခြဲရင္ေတာ့ မဲတူတုိ႔ ဘိတ္ဆံုးျဖစ္မယ္ "



" တစ္ခ်ိန္လံုးၿငိမ္ေနခဲ႔တဲ႔ ဆံပင္ရွည္ရွည္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္က ဟာဒါဆုိရင္ ေရွ႕လူေတြ အႀကိဳက္ဆံုး အေကာင္းဆံုးေတြ ယူသြားၿပီး အျခားလူေတြအတြက္ မက်န္ရင္ ဘယ္လုိလုပ္မွာလဲလုိ႔ ထေအာ္တယ္။ဆရာ ကေတာ့ ေခါင္းတဆတ္ဆတ္ညိတ္ရင္း ခ်ေရးလုိက္ျပန္တယ္ "



" ေတာ္ေတာ္စဥ္းစားသင့္တာပဲ "



" ဆရာက ဒီေလာက္ဆုိရင္ စဥ္းစားၾကတာ လံုလံုေလာက္ေလာက္ရွိပါၿပီ၊ အားလံုး ေျပာထားတာေတြ ၿခဳံၾကည့္လုိက္ရင္ ဒီလုိမွတ္ခ်က္ခ်ရမယ္၊ ပထမဆံုးေျပာရမွာေတာ့ ကိတ္မုန္႔တစ္လံုး ခြဲေ၀ရတာ ထင္သေလာက္မလြယ္ဘူး "



" ဟုတ္တယ္ "



" ဆရာေျပာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ၀ါးခနဲ ရီၾကတယ္၊အညီအမွ်ျဖစ္ျခင္းနဲ႔ မွ်တျခင္းဆုိတာ မတူဘူး၊ မတူညီတဲ႔အေျခခံေတြေပၚကုိ အညီအမွ်သြားလုပ္လုိက္လုိ႔ မမွ်မတျဖစ္သြားတာေတြရွိတတ္တယ္၊ မွ်တဖုိ႔အတြက္ ညီညီမွ်မွ် မဟုတ္ဘဲ ခြဲေ၀ရတာေတြလဲရွိတယ္၊ ဦးစားေပးသင့္တာေတြကုိ ထည့္တြက္ဖုိ႔လုိသလုိ လုပ္အားစုိက္ထုတ္မႈကုိလဲ ထည့္တြက္ရမယ္၊ အေလအလြင့္မရွိေအာင္လဲ တြက္ခ်က္ရမယ္၊ အဲဒီလုိမွ်တေအာင္ လုပ္ရမဲ႔စဥ္းစားပံုေတြက ဒီအတုိင္း ညီညီမွ်မွ် အပုိင္းခ်လုိက္တဲ႔ နည္းထက္ ပုိရႈတ္ေထြးတယ္၊ ခြဲေ၀ပံုေတြ စဥ္းစားတဲ႔အခါ ကုိယ့္အက်ိဳးစီးပြားနဲ႔လဲ ယွဥ္တြဲေနတတ္တယ္၊ အလြဲသံုးစားမလုပ္ေစဖုိ႔လဲ လုိတယ္။ ဒါေၾကာင့္အမ်ားသူငါေရွ႕မွာ ရွင္းရွင္းလင္းလင္းျဖစ္ဖုိ႔နဲ႔ ေထာက္ျပခြင့္ရွိဖုိ႔လဲလုိမယ္။ ေနာက္ထပ္ ဘာေတြရွိဦးမွာလဲ ဆက္စဥ္းစားၾကတာေပါ့၊ ဒီေန႔ေတာ့ ဒါေလာက္ပါပဲ၊ ဆရာ၀ယ္လာတဲ႔ကိတ္မုန္႔ကုိ လက္ေတြ႔တကယ္စားၾကဦးလုိ႔ ဆရာက ရယ္သံစြက္ကာေျပာရင္း ဓားတစ္ေခ်ာင္းကုိ ကိတ္မုန္႔ေဘးမွာ ခ်ေပးတယ္၊ ကဲ တရားအမွ်တဆံုးျဖစ္ေအာင္ခြဲၿပီးစားၾကေပေတာ့၊ ဆရာဖုိ႔လဲ တစ္စိတ္ခ်န္ထားဦးေနာ္ ဆုိေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေပ်ာ္ရႊင္ရယ္ေမာၾကသတဲ႔ "



(ေက်ာင္းသားဘ၀ အေတြ႕အႀကဳံကုိ ဆင့္ပြားခံစား တင္ေျပေပးလုိက္တဲ႔ ပန္ဒုိရာကုိ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္)

........................။................................



ေဖလင္းသစ္

Ref: ေမာ္ဒန္သတင္းဂ်ာနယ္၊ ၂၁၊ ဇန္န၀ါရီလ၊ ၂၀၁၁ စာမ်က္ႏွာ(၂၀-၂၁-၃၀)




No comments:

Post a Comment