ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Tuesday 10 May 2011

လူ႔ျပည္လူ႔ဘ၀၏ ေက်းဇူးတရားမ်ား


“တီဟိ ဘိကၡေ၀ ဌာေနဟိ ဇမၺဳဒီပကာ မႏုႆာ ဥတၱရကုရုေက စ မႏုေႆ အဓိဂၢဏွႏၱိ ေဒေ၀ စ တာ၀တိ ံ ေသ၊ ကတေမဟိ တီိ သူရာ သတိမေႏၱာ ဣဓ ျဗဟၼစရိယ၀ါေသာ၊ ဣေမဟိ ေခါ ဘိကၡေ၀ တီိ ဌာေနဟိ ဇမၺဳဒီပကာ မႏုႆာ ဥတၱရကုရုေက စ မႏူေႆ အဓိဂၢဏွႏိ ၱ ေဒေ၀ စ တာ၀တိ ံ ေသ တိ”၁။

“ရဟန္းကို ဇမၺဴဒိပ္ကြ်န္းသူ လူတုိ႔သည္ အေၾကာင္းသံုးမ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ ဥတၱရကုရုကြ်န္းေန လူတုိ႔ကို၎ တာ၀တိ ံသာနတ္တုိ႔ကို၎ လႊမ္းမုိးသာလြန္ကုန္၏၊ အဘယ္အေၾကာင္း သံုးမ်ိဳးတုိ႔နည္းဟူမူ ရဲရင့္ကုန္၏၊ ခိုင္ျမဲေသာ သတိရွိကုန္၏၊ ဤကြ်န္း၌ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သံုးရ၏၊ ရဟန္းတုိ႔ ဤအေၾကာင္းသံုးမ်ိဳး တုိ႔ျဖင့္ ဇမၺဴဒိပ္ကြ်န္းသူ လူတုိ႔သည္ တာ၀တိ ံသာနတ္တုိ႔ကို၎ ဥတၱရကုရုကြ်န္းေန လူတို႔ကို၎ လႊမ္းမုိးသာလြန္ကုန္၏။” ၂။

သုတၱႏၱပိဋက ခုဒၵကနိကာယ္ ဒုတိယက်မး္စာလာ ၀ိမာန၀တၳဳႏွင့္ ေပတ၀တၳဳတုိ႔ကို ၾကည့္ရူ သံုးသပ္သူတုိင္းပင္ အထက္ေဖာ္ျပပါ အဂၤုတၳိဳရ္လာ စကားရပ္ကို ပိုမုိ၍ သေဘာေပါက္ႏုိင္ၾကေပမည္၊ အထူးအားျဖင့္ ၀ိမာန၀တၳဳတြင္ မိမိတုိ႔၏ ကုသိုလ္ကံအေလ်ာက္ နတ္သမီး နတ္သားတုိ႔၏ စညး္စိမ္ခံစားရပံုႏွင့္ ဥယ်ာဥ္ဗိမာန္ ေရကန္ပေဒသာပင္ ျမင္း ဆင္ ရထား အစားအစာတုိ႔ကို တခမ္းတနား ေဖာ္ျပထားေပသည္၊ မုိးပ်ံေျမလွ်ိဳး တန္ခိုးေတဇာ အေရာင္အ၀ါတုိ႔ကိုလည္း အားက်ဖြယ္ရာ ေဟာၾကားထားေပသည္၊ သို႔ျဖစ္ေစကာမူ ယင္းစည္းစိမ္ခ်မ္းသာ တန္ခိုးေတဇာတုိ႔ကို နတ္ျပည္ေလာကတြင္ လူ႔ျပည္၌ကဲ့သို႔ က်ပ္ျပည့္တင္းျပည့္ ဖန္တီး၍ မျဖစ္၊ ေလ့လာဆည္းပူး၍ မရ၊ ရွိျပီးစည္းစိမ္တန္ခိုးမွ်ကိုပင္ တုိးပြါးသစ္လြင္လာရန္ လုပ္ေဆာင္ျခင္းငွါ မလြယ္ကူေပ၊ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ တန္ခိုးေတဇာ အားလံုးကိုပင္ မ်ားေသာအားျဖင့္ လူ႔ျပည္ေလာကမွ ကုသိုလ္ပုညဟူေသာ လက္နက္ေကာင္းျဖင့္ ျပဳလုပ္ဖန္တီးေပးရေလသည္။

ေဖာ္ျပပါ အဂၤုတၱိဳရ္လာ လူ႔ျပည္ေလာက၏ ရဲရင့္ျခင္း သတိရွိျခင္းတုိ႔အျပင္ အထူးအားျဖင့္ ျမတ္ေသာအက်င့္ကို က်င့္သံုးႏုိင္ျခင္းတုိ႔သည္ ထုိနတ္ျပည္အထပ္ထပ္၏ စည္းစိမ္တန္ခိုး အမ်ိဳးမ်ိဳးတုိ႔ ျဖိဳးျဖိဳးေ၀မူတုိ႔ကို ဖန္တီး၍ ေပးေနၾကေပသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ လူ႔ျပည္ေလာကၾကီးသည္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္တုိ႔၏ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာ တန္ခိုးေတဇာတုိ႔ကို ေန႕ညမေရြး ထုတ္လုပ္ျပဳျပင္၍ ေပးေနသည့္ အခ်က္အခ်ာ ဗဟုိငွာနၾကီးျဖစ္ျပီးလွ်င္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္သို႔ သြားရာ ကူးတုိ႔ဆိပ္ၾကီး သဖြယ္လည္းျဖစ္၍ လူ႔ျပည္မွ လူတုိ႔သည္ မိမိတုိ႔၏ ကုသိုလ္ပုညာအားေလ်ာ္စြာ နတ္ျပည္ျဗဟၼာ့ျပည္တုိ႔သို႔ ေန႕ညမေရြး ကူးသန္းေရြ႕ေျပာင္း ေနၾကရေပသည္။

ဤေနရာ၌ “လူ” ဟူေသာ အမည္ပညတ္၏ အဓိပၸါယ္ကို သိထားထုိက္ေပသည္။ “လူ” ဟူသည္ ျမန္မာေ၀ါဟာရမ်ာ ပါဠိဘာသာအားျဖင့္ “မႏုႆ” ဟူေသာပုဒ္ ျဖစ္သည္၊ ယင္း “မႏုႆ” ပုဒ္ကို အ႒ကထာဆရာက “ေလာဘာဒီဟိ အလာဘာဒီဟိ စ သဟိတႆ မနႆ ဥႆႏၷတာယ မႏုႆာ = ေလာဘ အေလာဘ အစရွိသည္တုိ႔ႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ စိတ္၏ ျပန္႕ေျပာမ်ားျပားသည္၏ အျဖစ္ေၾကာင့္ မႏုႆ “လူ” မည္၏ဟု ဆုိထားရာ တလူလူျမင့္မား တက္ၾကြေနသည့္ အဓိပၸါယ္ေရာက္ေသာ ျမန္မာပညတ္ လူဟူသည္ႏွင့္ ထပ္တူလုိပင္ျဖစ္နေပသည္၊ လူသတၱ၀ါတုိ႔သၫ္ ေလာဘဟူေသာ စိတ္ျပန္ေျပာေန၍ပင္ အပါယ္ဘံုသို႔ ဆင္းသက္ၾကရျပီး အေလာဘစေသာ စိတ္ေကာင္း စိတ္ျမတ္မ်ား ျပန္႔ေျပာမ်ားျပား တလူလူျမင့္မားေန၍ပင္ နတ္ျပည္ ျဗဟၼာ့ျပည္ႏွင့္ နိဗၺာန္ခရီးလမ္းတြင္ ျပည့္လွ်မ္း၍ ေနရေပသည္။

လူ႔ဘံုဟူေသာ ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီး သုဂတိကူးတုိ႔ဆိပ္ၾကီးမွပင္ လူနတ္နိဗၺာန္ သံုးတန္ေသာ ခ်မ္းသာ သံုးျဖာေသာ စည္းစိမ္ၾကီးမ်ားကို ခူးဆြတ္စားေသာက္ ကူးေျမာက္ ေရြ႕ေျပာင္းသြားႏုိင္သျဖင့္ ဘ၀အမ်ိဳးမ်ိဳးတြင္ လူ႔ဘ၀သည္သာ အေကာင္းမြန္ဆံုး ေကာင္းမူကုသိုလ္ အျပဳႏုိင္ဆံုးဟု ႏွလံုးပိုက္အပ္ေပ၏။ ဤစကားရပ္ျဖင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမူ ျပဳလုပ္ျခင္းဟူေသာ ပုညကိရိယအမူမ်ားကို လူ႔ဘ၀မွတပါး အျခားေသာဘ၀ အျခားေသာ ဂတိမ်ား၌ ျပဳခြင့္မရဟူ၍ ကား မဆုိလုိေပ၊ သင့္တန္သေလာက္ ရႏုိင္သည္ဟုကား ဆုိရေပမည္၊ ငရဲဘံု၌ပင္ ကာမာ၀စရ ကုသိုလ္စိတ္၏ျဖစ္ျခင္းကို ရခါ ရနုိင္ေပေသးရာ အျခားဘံုမ်ား၌ကား ဆုိဖြယ္ရာမရွိေပ၊ သို႔ျဖစ္ေစကာမူ နတ္ဘံု ငရဲဘံုႏွင့္ တိရစာၦန္ဘံုတုိ႔သည္ ခ်မ္းသာစင္စစ္ ဆင္းရဲစင္စစ္ႏွင့္ ဆငး္ရဲမ်ားျပားသည္ဒအျဖစ္ေၾကာင့္ ပုညကိရိယ ကုသိုလ္ေကာင္းမူ ျပဳခြင့္မ်ားကို ရရွိရန္ မလြယ္ကူေပ၊ ထုိ႔ျပင္ သပၸဳရိသူပနိႆယစက္ဟူေသာ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္တုိ႔ႏွင့္ ေပါင္းေဖာ္ေတြ႕ဆံုႏုိင္ခြင့္စသည့္ အေၾကာင္းမ်ိဳးတုိ႔ႏွင့္ ယွဥ္စပ္ရန္ အလြန္ခဲယဥ္းျခင္းေၾကာင့္လည္း ပုညကိရိယ ကုသိုလ္ေကာင္းမူ ျပဳခြင့္မ်ားမွာ ေ၀းသည္ထက္ေ၀း၍ ေနရေပသည္။

လူ႔ဘံုသည္ကား နတ္ဘံုကဲ့သို႔လည္း ခ်မ္းသာအတိ စံစားရသည္မဟုတ္၊ ငရဲဘံုကဲ့သုိ႔လည္း ဆင္းရဲအတိ ခံစားရသည္မဟုတ္၊ တိရစာၦန္ဘံုကဲ့သို႔လည္း ဆင္းရဲမ်ားျပားလွသည္မဟုတ္၊ ခ်မ္းသာမ်ားျပားေသာ “သုခ ဗဟုလ” ဘံုမ်ိဳးသာျဖစ္ရာ ပုညကိရိယ ၀တၳဳျဖစ္ခြင့္လည္းလြယ္ကူ၍ သပၸဳရိသူပနိႆယစက္ႏွင့္ လည္း ျပည့္စံုႏုိင္ေလေတာ့သည္၊ လူ႔ဘံုသည္ ဆင္းရဲဒုကၡႏွင့္ကား မကင္းေသးေပ၊ သို႔ေသာ္ ထုိဆင္းရဲသည္ပင္ ပုညကိရိယ၀တၳဳေကာင္းမူျပဳရန္အတြက္ အေထာက္အကူ ျပဳ၍ ေနေပေသး၏၊ မွန္၏-ဆင္းရဲကိုမွီ၍ပင္ ဘုရား တရား သံဃာ ရတနာသံုးပါး၌ မီးခ်ည္းဖုတ္ေနလွ်င္၎ ေရခ်ည္းေလာင္းေနလွ်င္၎ ထုိးခုတ္သံုးစြဲႏုိင္ေသာလက္နက္ ျဖစ္မလာႏုိင္ေပ၊ မီးလည္းထုိက္သင့္ သေလာက္ဖုန္ ေရလည္း ထုိက္သင့္သေလာက္ေလာင္းမွ လက္နက္ေကာင္းျဖစ္လာသကဲ့သုိ႔ မီးႏွင့္တူေသာ ဆင္းရဲခ်ည္းခံစားေနရမူ ဆင္းရဲမ်ားျပားေနရမူ, ေရႏွင့္တူေသာ ခ်မး္သာခ်ည္းခံစားေနရမူ တုိ႔သည္ ပုညကိရိယ ဟူေသာ လက္နက္ေကာင္းတုိ႔ကို မ်ားစြာ မျဖစ္ေပၚေစႏုိင္၊ မီးေရမွ်တ ဒုကၡသုခသင့္ရုံမွ် ခံစား စံစားရေသာ လူ႔ဘံုမ်ိဳးမွာသာ ပုညကိရိယလက္နက္ေကာင္းမ်ားကို အျခားဘံုတုိ႔ထက္ပို၍ ထုတ္လုပ္ႏုိင္ေၾကာင္း ႏွလံုးပိုက္သင့္ေပသည္။

No comments:

Post a Comment