ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Monday 16 May 2011

ပုရိသ၀ိမာနဆုိင္ရာ မွတ္သားဖြယ္ရာ


ပုရိသ၀ိမာနအပိုင္းတြင္ ၃၃-၀တၳဳမ်ားသာပါရွိသည္၊ ထုိ ၃၃-၀တၳဳတြင္ ဣတၳိ၀ိမာနကဲ့သို႕ အရိယာ (ေသာတာပန္စသည္) အျဖစ္မပါရွိဘဲ ဒါနသက္သက္ျပဳသူ ၂၂-ဦး၊ သီလသက္သက္ ေဆာက္တည္ခဲ့သူ ၂-ဦး၊ ဒါနသီလ ေရာေႏွာျပဳခဲ့သူ ၁-ဦး၊ ၾကည္ညိဳ၍ ရွိခိုးရုံမွ်ျဖင့္ နတ္ျပည္၌ျဖစ္ရသူ ၃-ဦး၊ ေက်ာင္းေ၀ယ်ာ၀စၥျပဳလုပ္ခဲ့သူ ၁-ဦး၊ တိရစၦာန္ဘ၀မွလာသူ ၂-ဦး၊ ဒါနမျပဳပဲ ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ေခတၱက်င့္သံုး၍ လူထြက္ျပီး ေစတီကိုပူေဇာ္ခဲ့သူ ၁-ဦးႏွင့္ သူတပါး ျဖစ္ကတတ္ဆန္းမွ်တင္လွဴခဲ့ေသာ ပနး္ကို ေစတီ၌ ေကာင္းမြန္စြာ ျပဳျပင္တင္လွဴခဲ့သူ ၁-ဦး စုစုေပါင္း ၃၃-ဦးတုိ႔၏ အေၾကာင္းအရာမ်ား ပါရွိေပသည္။

ထုိ ၃၃-ဦးတုိ႔တြင္ အထူးအားျဖင့္ ဘုရားေလာင္းေတာထြက္ရာ၌ စီးေတာ္မူေသာ က႑ကျမင္း ဘ၀မွျဖစ္လာေသာ က႑ကနတ္သားအေၾကာင္းကိုလည္း ဖတ္ရူၾကရမည္ ျဖစ္၏။

(ဤ၀တၳဳႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဖားဘ၀မွ နတ္သားျဖစ္လာသူ မ႑ဴကေဒ၀ပုတၱ၀တၳဳကိုလည္းေတြ႕ႏုိင္ေသး၏၊ တိရစၦာန္ဘ၀ျဖင့္ ဘုရားရွင္ႏွင့္ တုိက္ရုိက္ေတြ႕ဆံုရ၍ နတ္ျပည္၌ နတ္သား ျဖစ္ရသည္မွာ အလြန္ကုသိုလ္ထူးေပသည္၊ ကုသုိလ္ဟုန္ၾကီးမားလွ်င္ တိရစၦာန္ဘ၀မွလာေသာ္လည္း အလြန္တန္ခိုးၾကီးမားၾက၏၊ က႑ကနတ္သား၀တၳဳ, မ႑ဴကနတ္သား၀တၳဳတုိ႔တြင္ တိရစၦာန္မွတျဖစ္လဲ နတ္သားမ်ားပင္ျဖစ္လင့္ကစား အလြန္တန္ခိုးၾကီးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္၏၊ နတ္ျပည္၌ တိရစၦာန္အျဖစ္္မရွိေပရာ အခ်ိဳ႕၀တၳဳမ်ားရွိ အလြန္တန္ခိုးၾကီးေၾကာင္း ေတြ႕ရွိႏုိင္၏၊ နတ္ျပည္၌ တိရစၦာန္အျဖစ္မရွိေပရာ အခ်ိဳ႕၀တၳဳမ်ားရွိ ေရကန္အတြင္းမွ ဥၾသ ဟသၤာႏွင့္ ၾကိဳးၾကာစသည္မ်ားမွာလည္း ဆုိင္ရာ အျခံအရံနတ္မ်ားက တန္ခိုးရွင္နတ္သမီး နတ္သားမ်ား ေပ်ာ္ျမဴးႏုိင္ရန္ ဥၾသအသြင္ ဟသၤာအသြင္ ၾကိဳးၾကာအသြင္စသည္ ဖန္ဆင္းေပးရသည္ဟု အ႒ကထာတြင္ ၁ ဆုိ၏။)။

ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျပီး ေနာက္မွ ကုသိုလ္ျပဳ၍ နတ္ဘံုသို႔ ေရာက္လာေသာ စူဠရထနတ္သားအေၾကာင္းႏွင့္ ကႆပျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္မွ ယခုအထိ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္တြင္ တည္ရွိေနေသးေသာ မဟာရထနတ္သား၀တၳဳမ်ားကိုလည္း အံ့ၾသဖြယ္ရာ ဖတ္ရူၾကရမည္ျဖစ္၏၊ ထုိ႔ျပင္ ကမၻာသံုးေသာင္းထက္ သုေမဓာျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူျပီးေနာက္ ပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူကာ သုေမဓာဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကို ေစတီတည္ျပီးခ်ိန္တြင္ အမ်ိဳးသားတဦးသည္ ဘုရားသာသနာေတာ္အတြင္းမွာပင္ ရဟန္းျပဳ၍ ခုႏွစ္ႏွစ္မွ်သာ အားထုတ္ျပီးေနာက္ လူထြက္ကာ ေစတီယင္ျပင္၌ တံျမက္လွည္းျခင္း သီလေဆာက္တည္ျခင္းကိုျပဳသျဖင့္ တာ၀တိ ံသာနတ္ျပည္၌ ယခုဘုရားလက္ထက္တုိင္ေအာင္ နတ္သားျဖစ္ေနေသးေသာ အေနက၀ဏၰနတ္သား၀တၳဳမွာလည္း တနည္းတဖံု အံ့ၾသဖြယ္ရာ ေကာင္းလွေပသည္။

ထုိ၀တၳဳ၌ “အရွင္ဘုရား ထုိအခါ၌ အကြ်ႏု္ပ္သည္ ေပးလည္းမေပးလွဴခဲ့ဘူးပါ၊ ေပးလွဴရန္လည္း ဒါန၀တၳဳ မရွိခဲ့ပါ၊ ပူေဇာ္ျခင္းငွါထုိက္ေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ ထုိသရိရဓာတ္ေတာ္ကို ပူေဇာ္ၾကကုန္ေလာ့၊ ဤသို႔ ပူေဇာ္သည္ရွိေသာ္ ဤလူ႔ျပည္မွ နတ္ျပည္သို႔ သြားရကုန္လိမ့္သတည္း ဟု သူတပါးတုိ႔ကိုသာလွ်င္ ႏူိးေဆာ္တုိက္တြန္းခဲ့ဘူးပါ၏” ဟု ေျပာဆုိပံု ပါရွိသျဖင့္ ဓာတ္ေတာ္တုိ႔ကို ပူေဇာ္ျခင္း, ပူေဇာ္ရန္ တုိက္တြန္းျခင္းတုိ႔အတြက္ အက်ိဳးေပးပံုတုိ႔မ်ာ အလြန္မွတ္သားစရာ ေကာင္းလွေပသည္။

အထူးမွတ္သား ထားသင့္ေသာ ၀ိမာန၀တၳဳတပုဒ္ကား ေသရီသက၀ိမာန၀တၳဳပင္ ျဖစ္၏၊ ၎၀တၳဳမွ ပါယာသိရာဇညမည္ေသာ ေသတဗ်ျမိဳ႕စားမင္းသည္ ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳေတာ္မူျပီး ေနာက္မွ အသွ်င္ကုမာရကႆပႏွင့္ ေတြ႕ဆံုကာ ေကာင္းေသာဉာဏ္အျမင္၌ တည္ျပီးလွ်င္ ကုသိုလ္ ေကာင္းမူတုိ႔ကိုပြါး၍ ေသရီသကမည္ေသာ စတုမဟာရာဇ္ဘံု အပါအ၀င္ျဖစ္ေသာ ဗိမာန္တခု၌ နတ္သားျဖစ္ခဲ့၏၊ ကုသိုလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကို ဆည္းပူး၍ ဒါနစသည္တုိ႔ကိုျပဳခဲ့ေသာ္လည္း ရုိရုိေသေသ မျပဳခဲ့သျဖင့္ ပ်င္းရိျငီးေငြ႕ဖြယ္ေကာင္းေသာ ဗိမာန္၌ ျဖစ္ခဲ့ရေပသည္၊ ၎၏အဠဳပၸတၱိကို ႏွစ္ေပါင္း အေတာ္ၾကာမွ လွည္းကုန္သည္တုိ႔ႏွင့္စပ္၍ မေထရ္မ်ား သိၾကရသျဖင့္ ဒုတိယသံဂါယနာပြဲတြင္မွ အသွ်င္မဟာယသအမွဴးရွိေသာ မေထရ္မ်ားက မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ၾကရသည္၊ ၀ိမာန၀တၳဳအားလံုးတုိ႔တြင္ ၌ေသရီသက ၀ိမာန၀တၳဳသည္ ဒုတိယသံဂါယနာ၌ ထည့္သြင္းေသာ ၀တၳဳျဖစ္သျဖင့္ ထူးျခားသည္ဟု ဆုိသင့္ေပသည္၊ (စူဠရထနတ္သားကား ဘုရားပရိနိဗၺာန္ျပဳျပီးမွ ျဖစ္ေသာ္လည္း အသွ်င္မဟာကစၥည္ႏွင့္ ေစာေစာေတြ႕ရသျဖင့္ ပဌမသံဂါယနာတြင္ မွတ္တမ္းတင္ခဲ့ေၾကာင္း အဌကထာဆရာ ဆုိေလသည္)။

အခ်ဳပ္အားျဖင့္ဆုိရေသာ္ ၀ိမာန၀တၳဳတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား သာသနာေတာ္၌ ကုိသိုလ္ ေကာင္းမူ ျပဳလုပ္ၾကရန္ႏွင့္ ျပဳလုပ္ျပီးသူတို႔အဖုိ႔လည္း အစဥ္သျဖင့္ ၀မ္းေျမာက္ရႊင္လန္း၍ ေကာင္းမူျပဳရသည့္ အက်ိဳးတရားတုိ႔ တုိးပြါးသည္ထက္ တုိးပြားလာရန္ ရည္ရြယ္ခ်က္ျဖင့္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ရဟႏၱာမာမေထရ္ျမတ္ၾကီး၏ အေတြ႕အျမင္အတုိင္း ျမတ္စြာဘုရားကတဆင့္ ေဟာၾကားထားျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း သဒၶါၾကည္လင္စြာ မွတ္ၾကရာ၏။

ဤမွ်ျဖင့္ ၀ိမာန၀တၳဳႏွင့္ဆုိင္ရာ မွတ္သားဖြယ္ အခ်က္အလက္မ်ားကို ျပဆုိျပီး၍ ေပတ၀တၳဳဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ေဖာ္ျပပါဦးအံ့။

No comments:

Post a Comment