ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday 11 May 2011

တတိယနာ၀ါ၀ိမာန၀တၳဳ -၁



ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေဒသစာရီလွည့္လည္ေတာ္မူသည္ရွိေသာ္ မ်ားစြာေသာရဟန္းသံဃာႏွင့္ တကြ ေကာသလတုိင္း ထူဏပုဏၰားရြာသို႔ ဆုိက္ေရာက္ေတာ္မူခဲ့ေလ၏၊ ထူဏရြာရွိပုဏၰားႏွင့္ အမ်ိဳးသားတုိ႔သည္ “ရဟန္းေဂါတမသည္ ငါတုိ႔၏ရြာသို႔ ေရာက္လာသတ္” ဟု ၾကားသိၾကေလ၏၊ ထုိအခါ ထူဏရြာသား ပုဏၰားႏွင့္ အမ်ိဳးသားတုိ႔သည္ သာသနာေတာ္ကို မၾကည္ညိဳၾကေသာ မိစၦာဒိဌိအယူရွိ၍ မေစၦရေျပာသူမ်ား ျဖစ္ၾကရကား “ရဟန္းေဂါတမသည္ ဤရြာ၌ ႏွစ္ရက္ သံုးရက္ ေနေကာင္းေနရာ၏၊ ဤရြာသားအားလံုးကို မိမိစကား၌ တည္ေစရာ၏၊ ထုိမွလြဲ၍ ျဗဟၼဏဓမၼ၌ တည္ျခင္းကို မရရာ” ဟု စဥ္းစားမိသျဖင့္ ထုိရြာ၌ ျမတ္စြာဘုရားအား ေနရာမရစိမ့္ေသာငွါ အားထုတ္ၾကကုန္လ်က္ ျမစ္ဆိပ္တုိ႔၌ရွိေသာ ေလွဘုိ႔ကိုလည္း ၀ွက္ထားဖယ္ရွားၾကကုန္၏၊ တံတား တုိ႔ကိုလည္း ဖ်က္ဆီးၾကကုန္၏၊ ထုိ႔အတူ ေရခ်မ္းစင္ မ႑ပ္တုိ႔ကိုလည္း ဖ်က္ဆီးၾကကုန္၏၊ ေရတြင္းတတြင္းကိုသာ (ရြာသူရြာသားတုိ႔သံုးရန္) ခ်န္ထား၍ ေရတြင္းအားလံုးတုိ႔ကို ျမက္စသည္တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ေစ၍ ဖို႔ပိတ္ၾကကုန္၏။



ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထိုပုဏၰားတုိ႔၏ ေဖာက္ျပန္ေသာအျခင္းအရာကို သိေတာ္မူ၍ ထုိပုဏၰားတုိ႔ကို အစဥ္ သနားေတာ္မူသျဖင့္ ရဟန္းသံဃာႏွင့္တကြ ေကာင္းကင္ခရီးျဖင့္ ျမစ္ကို ေက်ာ္၍ ၾကြလာေတာ္မူျပီးလွ်င္ အစဥ္အတုိင္း ထူဏပုဏၰားရြာသို႔ ေရာက္ေသာ္ လမ္းမေပၚသို႔ သက္ဆင္းကာ သစ္ပင္ရင္းတခု၌ အသင့္ရွိေနေသာ ေနရာ၀ယ္ ထုိင္ေနေတာ္မူေလ၏။



ထုိအခါ၌ မ်ားစြာကုန္ေသာ ေရခပ္သူအမ်ိဳးသမီးတုိ႔သည္ (ဘုရားႏွင့္) မနီးမေ၀းလမ္းျဖင့္ (ေရအိုးတုိ႔ကိုရြက္၍) သြားၾကကုန္၏၊ ထုိရြာ၌ “အကယ္၍ ရဟန္းေဂါတမ ေရာက္လာခဲ့မူ ထုိရဟန္း ေဂါတမအား ခရီးဦးၾကိဳဆုိျခင္း မျပဳရ၊ အိမ္သို႔ၾကြလာသည့္ ရဟန္းေဂါတမ၏ တပည့္တို႔အားလည္း ထမင္းမေပးရ”ဟု ကတိက၀တ္ ျပဳထားၾကကုန္၏။



ထုိအခါ၌ ပုဏၰားတဦး၏ကြ်န္မ အမ်ိဳးသမီးကေလးတဦးသည္ အုိးျဖင့္ ေရခပ္ျပီးျပန္လာသည္ရွိေသာ္ ရဟန္းအေပါင္းျခံရံကာ ထုိင္ေနေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရားကို၎ ခရီးျဖင့္ပင္ပန္း ႏြမ္းနယ္လာသည့္ ရဟန္းအေပါင္းကို၎ ေတြ႕ျမင္၍ ၾကည္လင္ေသာစိတ္ရွိလ်က္ ေသာက္ေရကို ေပးလွဴလုိသည္ျဖစ္ရကား “ရဟန္း ေဂါတမအား တစံုတရာမွ် မေပးရ ခရီးဦးၾကိဳျခင္းမွ်လည္း မျပဳရဟု ရြာသားတုိ႔ ထားခဲ့ေသာ ကတိ၀တ္သည္ ငါ့အား တည္ရွိခဲ့၏၊ သို႔ပင္ျဖစ္ေသာ္လည္း ဤသို႔ ေကာင္းမူျပဳရာ လယ္တာ ေျမေကာင္းသဖြယ္ ျဖစ္ေသာ အလွဴခံပုဂၢိဳလ္ျမတ္တုိ႔ကို ရပါလ်က္ ဤသို႔ ေသာက္ေရလွဴဒါန္းျခင္းမွ်ျဖင့္လည္း မိမိအဖုိ႔ ေထာက္တည္ရာကို မျပဳျငားအံ့၊ အဘယ္အခါ၌ ငါသည္ ဆင္းရဲစြာ အသက္ေမြးရျခင္းမွာ လြတ္ပါအံ့နည္း၊ ငါ၏သခင္သည္၎ ရြာသားအားလံုးတုိ႔သည္၎ ငါ့အား သတ္လုိက သတ္ေစ၊ ဤသို႔ေသာ ေကာင္းမူျပဳရာ လယ္ေျမျမတ္၌ ေသာက္ေရ လွဴဒါန္းမူတည္းဟူေသာ ကုသိုလ္မ်ိဳးေစ့ကို စိုက္ပ်ိဳးမည္သာတည္း” ဟု သႏၷိ႒ာန္ျပဳျပီးလွ်င္ အျခားေသာ ေရခပ္အမ်ိဳးသမီးတို႔က တားျမစ္ၾကေသာ္လည္း အသက္ကိုမငဲ့ကြက္ပဲ ဦးေခါင္းေပၚမွ ေသာက္ေရအိုးကိုခ်၍ လက္ႏွစ္ဖက္တုိ႔ျဖင့္ ခ်ီမကာ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ ခ်ဥ္းကပ္လ်က္ ငါးပါးေသာထိျခင္းတုိ႔ျဖင့္ ရွိခိုးျပိးေနာက္ ေသာက္ေရျဖင့္ ဖိတ္ၾကားေလ၏ (ေသာက္ေရကိုလွဴ၏)။



ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိအမ်ိဳးသမီး၏ စိတ္ၾကည္လင္မူကို ရူငဲ့၍ အမ်ိဳးသမီးကို ခ်ီးေျမွာက္ေတာ္မူေလ၏၊ အုိး၌ ေရသည္ ကုန္ခန္းျခင္းသို႔မေရာက္၊ အမ်ိဳးသမီးသည္ ထုိအျခင္းအရာကိုျမင္ရေသာ္ တဖန္ၾကည္လင္ေသာစိတ္ျဖင့္ ရဟန္းတပါးအား ေပးလွဴျပန္၏၊ ထုိမွတပါးအျခားအျခား ရဟန္းမ်ားအားလည္း ပးလွဴျပန္၏၊ ဤသို႔ျဖင့္ အလံုးစံုေသာ ရဟန္းတုိ႔အား ေပးလွဴေလ၏၊ ေရျပည့္ျမဲတုိင္းေသာ ေရအုိးျဖင့္ အိမ္သို႔ေရွးရွဴျပန္သြား၏၊ ထုိအမ်ိဳးသမီး၏ အရွင္သခင္ျဖစ္ေသာ ပုဏၰားသည္ ေသာက္ေရေပးလွဴသည့္ျဖစ္ကို ၾကားသိ၍ ဤကြ်န္မသည္ ရြာ၏ ကတိက၀တ္ကို ဖ်က္ဆီး၏၊ ငါကိုယ္တုိင္ ရူတ္ခ်သင့္၏ ဟု ၾကံစည္ကာ အမ်က္ေဒါသ (မီး)သည္ တဖ်စ္ဖ်စ္ ျမည္ေအာင္ေတာက္ေလာင္သည္ျဖစ္၍ အမ်ိဳးသမီးကို ေျမသို႔လဲက်ေစလ်က္ လက္တုိ႔ျဖင့္၎ ေျခတုိ႔ျဖင့္၎ ရုိက္ႏွက္ကန္ေက်ာက္၏၊ အမ်ိဳးသမီးသည္ ထုိလံု႕လပေယာဂျဖင့္ အသက္ကုန္ျခင္းသို႔ ေရာက္၍ တာ၀တိ ံသာနတ္ဘံု၌ ျဖစ္ေလ၏။



အမ်ိဳးသမီး၏ ကုသိုလ္ကံ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္ ပေဒသာပင္ျဖင့္ တင့္တယ္ေသာ ၾကီးစြာေသာ ဗိမာန္သည္ျဖစ္၏၊ ထုိဗိမာန္ကို ၀န္းရံ၍ ေငြျဖင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ပုလဲကြန္ရက္ကဲ့သို႔ေသာ သဲတုိ႔ျဖင့္ ျဖန္႕ၾကဲအပ္ေသာ ျဖဴစင္ေသာ သဲေသာင္ကမ္းပါးရွိေသာ ပတၱျမား အစံုကဲ့သို႔ သန္႕ရွင္းၾကည္လင္ေသာ ေရကို ေဆာင္သည့္ျမစ္သည္ ရွိ၏၊ ထုိျမစ္၏ ကမ္းပါးႏွစ္ဖက္တုိ႔၌ ရွိသည့္ ဥယ်ာဥ္ႏွင့္တကြ ၾကီးစြာေသာ အဆင္းငါးမ်ိဳးရွိေသာ ၾကာအေပါင္းတုိ႔ႏွင့္ တန္ဆာဆင္အပ္ေသာ ေရႊေလွႏွင့္ တကြ ၾကီးစြာေသာ ေရကန္ၾကီးသည္ ျဖစ္ေပၚ၏၊ နတ္သမီးသည္ နတ္စည္းစိမ္ကို အစဥ္ခံစားလ်က္ ေလွျဖင့္ ကစားျမဴးထူးသည္ျဖစ္၍ လွည့္လည္သြားလာေန၏။



ထုိအခါ၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ အသွ်င္အာနႏၵာကို “အာနႏၵာ ငါတုိက္တြန္း၏၊ ေရတြင္းမွ ေရကို ေဆာင္ယူေခ်ေလာ့” ဟု အမိန္႕ေတာ္ရွိ၏၊ အာနႏၵာမေထရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရားအား “ျမတ္စြာဘုရား ယခုအခါ ေရတြင္းကို ထူဏရြာသားတုိ႔သည္ ဖ်က္ဆီးအပ္ပါျပီ၊ ေရကုိေဆာင္ယူရန္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ” ဟု ေလွ်ာက္ထား၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ႏွစ္ၾကိမ္ သံုးၾကိမ္ ေစခုိင္း၏၊ သံုးၾကိမ္ေျမာက္ေစခုိင္းရာ၌ အာနႏၵာမေထရ္သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏ သပိတ္ေတာ္ကို ေဆာင္ယူ၍ ေရတြင္းသို႔ ေရွးရွဴသြားေလ၏၊ အာနႏၵာမေထရ္ ေရတြင္းသို႔ ၾကြသြားသည္ရွိေသာ္ ေရတြင္းသည္ ေရျပည့္သည္ျဖစ္၍ လွ်ံတက္လာျပီးလွ်င္ ထက္၀န္းက်င္စီးဆင္း၏၊ ထုိစီးေသာေရသည္ အဆင့္ဆင့္တုိးပြါး၍ တပါးေသာေရအုိင္တုိ႔ကို ျပည့္ေစလ်က္ ထုိထူဏပုဏၰားရြာကို ထက္၀န္းက်င္မွ ၀န္းရံ၍ ရြာတစိတ္ကို လႊမ္းမုိးသြားေလ၏။



ထုိတန္ခုိးျပာဋိဟာကို ျမင္ေလေသာ္ ပုဏၰားတုိ႔သည္ တအံ့တၾသ မျဖစ္ဘူးျမဲ ထူးကဲေသာစိတ္ျဖစ္ၾက၍ ျမတ္စြာဘုရားကို ေတာင္းပန္ၾကကုန္၏၊ ထုိေတာင္းပန္ေသာ တခဏ၌ပင္ ေရအယဥ္သည္ ကြယ္ေပ်ာက္ေလ၏၊ ပုဏၰားတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရား၏၎ ရဟန္းသံဃာ၏၎ ေနရာဌာနကို စီရင္၍ နက္ျဖန္ဆြမ္းအလုိ႔ငွါ ပင့္ဖိတ္ကာ ဒုတိယေန႕၌ ၾကီးစြာေသာအလွဴကို ျပဳျပင္ဆင္ယင္လ်က္ ဘုရားအမွဴးရွိေသာ သံဃာကို မြန္ျမတ္ေသာ ခဲဘြယ္ ေဘာဇဥ္ျဖင့္ လုပ္ေကြ်းျပီးေသာ္ အလံုးစံုေသာ ထူဏရြာသား ပုဏၰားႏွင့္ အမ်ိဳးသားတုိ႔သည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ဆြမ္းစားျပီး၍ သပိတ္မွ လက္ကို ဖယ္ျပီးသည့္တုိင္ေအာင္ ေကာင္းစြာလုပ္ေကြ်းၾကကုန္လ်က္ ထုိင္ေနၾကကုန္၏။



ထုိအခါ နတ္သမီးသည္ မိမိ၏စည္းစိမ္ကို ဆင္ျခင္၍ ထုိအေၾကာင္းကို စူးစမ္းသည္ရွိေသာ္ ထုိေသာက္ေရလွဴဒါန္းခဲ့သည္ကို သိ၍ ႏွစ္သက္၀မ္းေျမာက္လ်က္ “ယခုပင္ ငါသည္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးအံ့၊ ေကာင္းေသာအမူကိုျပဳရာ၌ ျပဳသူတုိ႔အား အနည္းငယ္မွ်ကို ျပဳလုပ္ေသာ္လည္း မ်ားျမတ္ေသာ အက်ိဳးေပးသည့္အျဖစ္ကို လူ႔ေလာက၌ ထင္ရွားေအာင္ ျပဳေပအံ့” ဟု ၾကံစည္၍ အားထုတ္မူကို ျဖစ္ေစလ်က္ နတ္သမီးတေထာင္အျခံအရံရွိေသာ ဗိမာန္ႏွင့္အတူသာလွ်င္ ၾကီးက်ယ္ေသာနတ္တန္ခိုး ၾကီးမားေသာနတ္အာႏုေဘာ္ျဖင့္ လာလတ္၍ လူအမ်ားျမင္စဥ္ပင္ ဗိမာန္မွ သက္ဆင္းလ်က္ ျမတ္စြာဘုရားကိုခ်ဥ္းကပ္ရွိခိုး၍ လက္အုပ္ခ်ီကာ ရပ္တည္လာ၏။



ထုိ႔ေနာက္၌ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုိပရိသတ္အား ကံ၏အက်ိဳးကို မ်က္ေမွာက္ထင္ရွား ျပလုိေသာေၾကာင့္ နတ္သမီးအား ေမးေတာ္မူပံု နတ္သမီးက ျပန္၍ ေလွ်ာက္ထား ေျဖၾကားပံုတုိ႔ကို ၀ိမာန၀တၳဳစာကိုယ္တြင္ ဖတ္ရူနုိင္ရန္ ေဖာ္ျပေပအံ့ ၁၊ ဤ၀တၳဳ၌ ျမတ္စြာဘုရား ခ်ီးေျမွာက္ပံုႏွင့္ အမ်ိဳးသမီး၏ အသက္ကိုမွ် ပဓာနမထား စြန္႕စား၍ လွဴဒါန္းပံုတုိ႔ကိုဆင္ျခင္လွ်က္ တမလြန္၌ အက်ိဳးခံစားရပံုမွာ မ်ားလြန္းသည္ဟု မဆုိသာေခ်၊ ဒါန၀တၳဳတုိ႔၏ ၾကီးမားက်ယ္ေျပာမူသည္သာ ပဓာနျဖစ္ရပံုကို ဤ၀ိမာန၀တၳဳျဖင့္ သက္ေသတင္ႏုိင္ေပေတာ့သည္။



ဤ၀တၳဳမွာ ထူးထူးကဲကဲ ရဲရဲ၀ဲ့၀ဲ့ စြန္႕စားလွဴဒါန္းေသာ ဒါန၏ အက်ိဳးျပ၀တၳဳျဖစ္၏၊ ထုိမွတပါး ကိုယ္က်င့္တရားႏွင့္ သီလေစာင့္သံုးမူေၾကာင့္ အက်ိဳးေပးရာတြင္ တပါးသူထက္ သာပံု ၀တၳဳတခုကိုလည္း ၀ိမာန၀တၳဳအ႒ကထာမွ ထုတ္ေဆာင္၍ ျပလုိေပေသးသည္။

No comments:

Post a Comment