ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday 22 May 2011

ပိယကၤရမာတာႏွင့္ ဥတၱရမာတာ


ဤေနရာ၌ သံယုတ္ပါဠိေတာ္လာ ပိယကၤရမာတာႏွင့္ ဥတၱရမာတာ၀တၳဳကို သိထုိက္သျဖင့္ ထုတ္ျပဦးမည္။

ျမတ္စြာဘုရား သီတင္းသံုးေတာ္မူေသာ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းတုိက္အတြင္း၌ ေကာသမၺကမည္ေသာ ေက်ာင္းေဆာင္သည္ရွိ၏၊ တေန႕သ၌ အသွ်င္အႏုရုဒၶါသည္ ေကာသမၺက ေက်ာင္းေဆာင္အတြင္း၌ ထုိင္ေန၍ သာယာေသာအသံျဖင့္ ဓမၼပဒ အပၸမာဒ၀ဂ္ကို သရဇၥ်ာယ္၍ ေနေတာ္မူခုိက္ျဖစ္၏၊ ထုိအခါ ပိယကၤရမည္ေသာ သားငယ္ရွိသူ ေ၀မာနိကျပိတၱာမ(ပိယကၤရမာတာ)သည္ သားပိယကၤရ ျပိတၱာငယ္ကုိ ရင္ခြင္ျဖင့္ပိုက္ခ်ီလ်က္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း၏ေနာက္ဖက္မွစ၍ အစာရွာထြက္လာေလရာ အစဥ္အားျဖင့္ သာ၀တၳိျမဳိ႕ဖက္သို႔ေရွးရွဴလ်က္ က်င္ၾကီးက်င္ငယ္ တံေတြးႏွပ္စသည့္ မေကာင္းဆုိးရြား အစားအစာတုိ႔ကို ရွာေဖြသည္ရွိေသာ္ အသွ်င္အႏုရုဒၶါ၏ေနရာသို႔ေရာက္၍ သာယာေသာ တရားရြတ္ဖတ္သံကို ၾကားရေလ၏၊ ထုိတရားသံသည္ ပိယကၤရမာတာအား အေရအစရွိသည္ကို ေဖာက္ခြဲ၍ ရုိးတြင္းျခင္ဆီကို ထိခိုက္ကာ ႏွလံုးသို႔ဆုိက္ေရာက္၍ တည္ေလ၏၊ ထုိအခါ ပိယကၤရ သားျဖစ္သူ ပိယကၤရကား ငယ္ရြယ္သူျဖစ္၍ တရားနာျခင္း၌ စိတ္မရွိ၊ ထုိပိယကၤရသည္ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္မူျဖင့္ ႏွိပ္စက္ရကား “မိခင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ေရာက္ရာေနရာ၌ သစ္ငုတ္ကဲ့သို႔ ရပ္ေနသနည္း၊ အကြ်ႏု္ပ္အတြက္ ခဲဘြယ္ေဘာဇဥ္တုိ႔ကိုလည္း အဘယ္ေၾကာင့္မရွာသနည္း” ဟုထပ္ကာ ထပ္ကာ မိခင္အား ေမးေလ၏၊ ပိယကၤရမာတာသည္ ငါ့အား ဓမၼ ႏၱရာယ္ျပဳလွ၏ဟု သားငယ္ကို .......

“ပိယကၤရ အသံမျပဳလင့္၊ ရဟန္းသည္ ဓမၼအစုိတုိ႔ကို ရြတ္ဆုိေန၏၊ ငါတုိ႕သည္ ဓမၼအစုကို သိ၍ က်င့္နုိင္ကုန္ျငားအံ့လည္း မသိ၊ ငါတုိ႔အား အစီးအပြါးျဖစ္တန္ရာ၏။

သတၱ၀ါတုိ႔၌လည္း ေစာင့္စည္းၾကရကုန္အံ့၊ သိလ်က္မမွန္စကားကို မဆိုၾကရကုန္အံ့၊ မိမိ၏ေကာင္းေသာ အက်င့္သီလကိုလည္း က်င့္သံုးၾကရကုန္အံ့ ေျမဖုန္ဘီလူးျပိတၱာဘ၀မွ လြတ္ၾကေကာငး္တန္ရာ၏”
၁ ဟု ႏွစ္သိမ့္ေစ၏။

ဤသို႔ သားငယ္ကို ႏွစ္သိမ့္ေစ၍ တရားနာေလေသာ္ ထုိေန႕၌ပင္ ေသာတာပတၱိဖုိလ္သို႔ ေရာက္ေလ၏။ (ဤကား ပိယကၤရမာတာ၀တၳဳျဖစ္၏)။

တရံေရာအခါ ျမတ္စြာဘုရားသည္ (ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူစဥ္) ဆြမ္းစားျပီးခ်ိန္၌ လူအေပါင္းအား တရားေဟာေတာ္မူျပီးေသာ္ လူအေပါင္းကို ျပန္လႊတ္လုိက္ျပီးေနာက္ ေရခ်ိဳးအိမ္၌ ေရသပၸါယ္ေတာ္မူကာ ဂႏၶကုဋိတုိက္ ပရိ၀ုဏ္အတြင္း ခင္းထားအပ္ေသာ ဘုရားေနရာေတာ္၌ အေရွ႕ေလာကဓာတ္ကို မ်က္ႏွာတူရူ ရူေတာ္မူလ်က္ ထုိင္ေနေတာ္မူ၏၊ ထုိအခါ ဧကစာရိက ဒြိစာရိကစေသာ ပံသုကူလိက ပိ႑ပါတိက ရဟန္းတုိ႔သည္ မိမိ မိမိတုိ႔၏ ေန႕သန္႕ရာ အရပ္အသီးသီးမွ ထြက္လာၾကကုန္ျပီးလွ်င္ ျမတ္စြာဘုရားထံသို႔ လာၾကကုန္၍ ရွိခိုးၾကျပီးေနာက္ တင္းတိမ္နီျဖင့္ ကာရံဘိသကဲ့သို႔ ထုိင္ေနၾကကုန္၏၊ ထုိအခါ ထုိရဟန္းတုိ႔၏ အလုိကိုသိေတာ္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားသည္ နိဗၺာန္ႏွင့္စပ္ေသာ တရားစကားကို ေဟာေတာ္မူ၏။

ထုိစဥ္အခါ (ပုနဗၺသုမ္ေသာ သားအၾကီးကို လက္မွာဆြဲ၍ ဥတၱရာမည္ေသာ သမိးအငယ္ကို ရင္ခြင္၀ယ္ပိုက္ခ်ီထားေသာ) ေျမဖုတ္ဘီလူး ျပိတၱာမ ပုနဗၺသုမာတာ၊ သို႔မဟုတ္ - ဥတၱရမာတာသည္ သမီးငယ္ကို ေပြ႕ခ်ီ သားၾကီးကိုလက္ဆြဲ၍ ေဇတ၀န္ေက်ာင္း ေနာက္ဖက္တံတုိင္းအနီး၌ က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ တံေတြးႏွပ္တုိ႔ကို ရွာေဖြရင္း အစဥ္သျဖင့္ ေဇတ၀န္ေက်ာင္းေတာ္ တံခါးမုခ္နားသို႕ ေရာက္လာ၏။

“အာနႏၵာ သပိတ္ကို ယူခဲ့ေလာ့၊ သကၤန္းကို ယူခဲ့ေလာ့၊ စားၾကြင္းစားတုိ႔အား စားဖြယ္ကို ေပးေလာ့” ဟု ျမတ္ဆုိေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ အသံေတာ္သည္ ထက္၀န္းက်င္ တဆယ့္နွစ္ေတာင္မွ်၌သာ ၾကားရ၏၊ တရားေဟာေတာ္မူေသာ ျမတ္စြာဘုရား၏ အသံေတာ္မူကား စၾက၀ဠာအဆံုးတုိင္ေအာင္ ပရိသတ္ထုိင္ေနကာမူလည္း ပရိသတ္အဆံုးတုိင္ေအာင္ သြား၏၊ ပရိသတ္ အပသို႕မူကား “ခ်ိဳျမိန္ေသာ အသံေတာ္သည္ အေၾကာင္းမဲ့(နာယူသူမရွိပဲ) မပ်က္စီးေစလင့္” ဟု လက္တသစ္မွ်လည္း မထြက္သြားေပ၊ ထုိအခါ၌ ဥတၱရမာတာ (ေျမဖုတ္ဘီလူးျပိတၱာမ) သည္ ပရိသတ္၏အပ၌ တည္သျဖင့္ ဘုရားရွင္၏ အသံေတာ္ကို မၾကားရေပ၊ တံခါးမုခ္၌တည္ရွိေသာ ထုိဥတၱရမာတာအား က်ယ္ျပန္႕ေသာ ဘုရားလမ္းမေတာ္သည္ ေရွးရူတည္ရွိ၍ ဂႏၶကုဋိေတာ္သည္ ထင္လာ၏၊ ထုိဥတၱရမာတာသည္ ေလျငိမ္ရာ၌ရွိေသာ ဆီမီးကဲ့သို႔ ဘုရား၌ ရုိေသျခင္းျဖင့္ လက္ေျခလူပ္ရွားျခင္းစသည္မွကင္း၍ ျငိမ္သက္ေနေသာ ပရိသတ္ကို ျမင္သည္ရွိေသာ္ “ဤေနရာ၌ တစံုတရာ စားဖြယ္ပစၥည္းဘ႑ာကို ေ၀ဖန္သည္ျဖစ္လတၱံ႕။ ငါသည္ ေထာပတ္ ဆီ ပ်ား တင္လဲ စသည္တုိ႔တြင္ တခုခုကို သပိတ္လက္စသည္တုိ႔မွ ေျမသို႔စီးက်ဖိတ္စင္သည္ကို ရလတၱံ႕” ဟု ႏွလံုးသြင္း၍ (သားသမီးတုိ႔ႏွင့္) ေက်ာင္းတြင္းသို႔ ၀င္ေလ၏။

ေက်ာင္းတံခါးမုခ္၌ ၾကမ္းထမ္းေသာ ဘီလူးစသည္တုိ႔အား တားျမစ္ရန္ တည္ရွိေသာ ေက်ာင္းေစာင့္နတ္တုိ႔သည္ ဥတၱရမာတာ၏ ဥပနိႆယကိုသိ၍ မတားျမစ္ၾကကုန္၊ ဥတၱရမာတာသည္ ပရိသတ္ႏွင့္ တေပါင္းတည္းအျဖစ္သို႔ ေရာက္လတ္၍ ျမတ္စြာဘုရား၏ ခ်ိဳျမိန္သာယာေသာ အသံေတာ္သည္ အေရအစရွိသည္ကို ေဖာက္ခြဲ၍ ရုိးတြင္းျခင္ဆီကို ထုိခုိက္ကာ (ႏွလံုးသို႔ဆုိက္ေရာက္၍) တည္ေလ၏၊ ဥတၱရမာတာသည္ တရားနာရန္ မတုန္မလူပ္ ရပ္တည္သည္ရွိေသာ္ ေရွးပိယက္ရမာတာကဲ့သို႔ သားသမီးတုိ႔က ေမးျမန္းၾကသျဖင့္ ငါ့အား တရားနာျခင္း၏ အႏၱရာယ္ကို မျပဳၾကလင့္ဟု သားသမီးတုိ႔ကို .......

“ခ်စ္သမီး ဥတၱရာ နတ္လူတုိ႔ကို ဆံုးမေတာ္မူတတ္ေသာ ဘုရားျမတ္၏တရားကို ငါနာယူေနသမွ်အတြင္း ဆိတ္ဆိတ္ေနပါေလာ့၊ ခ်စ္သားပုနဗၺသု ဆိတ္ဆိတ္ေနပါေလာ့”၁ စသည္ျဖင့္ ႏွစ္သိမ့္ေစ၍ တရားကို နာၾကကုန္၏။

ျမတ္စြာဘုရားသည္ တရားေဟာေတာ္မူရာမွ ပရိသတ္ကို အမွတ္ျပဳေလေသာ ထုိဥတၱရမာတာ၏၎ သားပုနဗၺသု၏၎ ေသာတာပတၱိဖုိလ္၏ ဥပနိႆယကို ျမင္၍ ေဒသနာေတာ္ကို လည္ေစလ်က္ သစၥာေလးပါးတရားစကားကို ျပေတာ္မူ၏၊ ထုိတရားေတာ္ကို ၾကားနာရ၍ ထုိေနရာ၌ သာလွ်င္ ရပ္တည္လ်က္ သားပုနဗၺႏွင့္အတူ မိခင္ဥတၱရမာတာ ေျမဖုတ္ဘီလူးျပိတၱာမသည္ ေသာတာပတၱိဖုိလ္၌ တည္ေလ၏၊ သမီးဥတၱရာသည္ကား ဥပနိႆယကား ရွိ၏၊ သို႔ေသာ္ အလြန္ငယ္လြန္းသျဖင့္ တရားေတာ္ကို ခံယူျခင္းငွါ မတတ္ႏိုင္ေသးေပ။

ဤေဖာ္ျပပါ ပိယကၤရမာတာ ဥတၱရမာတာတုိ႔ကား အဆင္းအသြင္ဆုိး၀ါး၍ လူတုိ႔၏ က်င္ၾကီး က်င္ငယ္ တံေတြး ႏွပ္စေသာ အညစ္အေၾကးတုိ႔ကို ရွာေဖြစားေသာက္ေနရေသာ ေျမဖုတ္ဘီလူးမ်ိဳး ျပိတၱာတုိ႔ပင္ ျဖစ္ၾကေပ၏၊ သုိ႔ေသာ္ ပဋိသေႏၶအားျဖင့္ အဟိတ္ပဋိသေႏၶမဟုတ္၊ တိဟိတ္ပဋိသေႏၶ ေနသူမ်ားျဖစ္ေပရာ၊ စတုမဟာရာဇ္ဘံုသား စာရင္း၌ ၀င္ၾကရေပသည္၊ ထုိ႔ေၾကာင့္ ၎တို႔ကို အပါယ္ဘံုသားမုတ္ေသာ ျပိတၱာမ်ားဟု ဆုိရေပသည္။

ဤမွ်ျဖင့္ ေပတ၀တၳဳႏွင့္ ပတ္သက္၍ မွတ္သားဖြယ္ရာမ်ားကို နိဂံုးခ်ဳပ္ေပအံ့၊ ဤေပတ၀တၳဳမ်ားကုိ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ထုတ္ေဖာ္ေဟာၾကားေတာ္မူ၍ သတၱ၀ါေပါင္းမ်ားစြာကို အကြ်တ္တရားရေစေတာ္မူခဲ့သည္၊ ဤသို႔ရေစေတာ္မူရာ၌ ျပိတၱာမ်ိဳးဇာတ္၌ ျဖစ္ရျခင္း၏အျပစ္ကို ဖြင့္ျပေတာ္မူ၍ တရားနာယူသူတုိ႔၏ ႏွလံုးသားကို သံေ၀ဂျဖင့္ ဖ်န္းပက္ေတာ္မူျခင္းကို အရင္းျပဳေတာ္မူေပသည္၊ ထုိအရင္းမွသည္ လူအေပါင္းကို သံေ၀ဂတရားရရွိေစျပီး၍ အကုသိုလ္တရားမွ ေရွာင္ၾကဥ္ေစျပီးလွ်င္ ဒါနအစရွိေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကိုျပဳ၍ နတ္ရြာသုဂတိလွ်င္ လည္းေလ်ာင္းရာ ျဖစ္ေစခဲ့ေပသည္။

No comments:

Post a Comment