ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday 21 May 2011

ျပိတၱာတုိ႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အထူးမွတ္သားဖြယ္အခ်က္မ်ား


အပါယ္ဘံုသားျဖစ္ေသာ ျပိတၱာတို႔ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ၎တုိ႔၏ ပကတိအဆင္းအသြင္မွာ မျမင္၀ံ့ေအာင္ ဆုိး၀ါးေၾကာင္း ေပတ၀တၳဳတို႔တြင္ မ်ားစြာေတြ႕ရ၏၊ ပကတိအသြင္ဆုိး၀ါးလွရာတြင္ အကုသိုလ္အက်ိဳးေၾကာင့္ အဂၤါၾကီးငယ္ခြ်တ္ယြင္းမူမ်ား ယားနာစေသာ ေ၀ဒနာႏွိပ္စက္မူမ်ားကလည္း ထပ္ေလာင္း၍ ဆုိးသည္ထက္ ဆုိးေအာင္ ကူပံ့ေပေသးရာ အဘယ္မွာလွ်င္ ရူ၀ံ့စရာရွိေခ်အံ့နည္း၊ ထုိ႕ေၾကာင့္ ရံဖန္ရံခါ ကံအားေလ်ာ္စြာ ပကတိသြင္ျပင္ကို လူသားတို႔ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ၌ ေၾကာက္လန္႕၍ သြားၾက၏၊ တမင္ျပဳျပင္၍ ေခ်ာက္လွန္႕သည္မဟုတ္ေသာ္လည္း ဆုိး၀ါးေသာ အသြင္ေၾကာင့္ ေခ်ာက္လွန္႕သကဲ့သို႔ ျဖစ္သျဖင့္ ေခ်ာက္လွန္႕သည္ (တေဇၨတိ-ေခ်ာက္လွန္႕၏ ဟူေသာပါဠိအရ ေဇၨေခ်ာက္သည္) ဟု ေျပာဆုိၾက၏၊ ရံဖန္ ရံခါ ေခ်ာက္လွည့္သည့္အခါလည္း ရွိေသး၏၊ ျမတ္စြာဘုရားသည္ သူစိေလာမဘီလူးအား ခြ်တ္ရန္ သူစိေလာမ၏ ေနရာသို႕သြားရာ သူစိေလာမဘီလူးက ေခ်ာက္လွန္႕၍ လႊတ္သကဲ့သို႔ ျပိတၱာမ်ားက ေခ်ာက္လွန္႕တတ္ေသးသည္ ဟူ၍လည္း မွတ္သင့္၏။

ျပိတၱာတုိ႔သည္ အစားအေသာက္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ထမင္းတလံုး ေရတေပါက္ စားေသာက္ရမူ မရွိ၊ ငတ္မြတ္ေနရသည္သာမ်ားေၾကာင္း ေပတ၀တၳဳတုိ႔အရ သိရွိႏုိင္၏၊ စားသင့္၍ စားရလွ်င္ ၎တုိ႔၏ အာဟာရမွာ လူတုိ႔၏ တံေတြးႏွပ္ အညစ္အေၾကး စေသာ စက္ဆုပ္ရြံရွာဖြယ္မ်ားသာ ျဖစ္ေၾကာင္း ထုိထုိ ပါဠိအ႒ကထာတုိ႔၌ ဆုိ၏၊ ရံဖန္ ရံခါ လူတုိ႔စြန္႕ပစ္ေသာ လက္ေဆးေရခြက္မွ ထမင္းအစအနမ်ား စြန္႕ပစ္ေသာ ထမင္းက်န္ ဟင္းက်န္မ်ားကိုလည္း ရွာေဖြစားေသာက္ၾကရ၏၊ ထုိသို႔ ျမိဳ႕တြင္းရြာတြင္းတုိ႔၌ သြားလာရွာေဖြစားေသာက္ေနထုိင္ၾကေသာ္လည္း ၎တုိ႔၏ ကမၼဇိဒၶိ တန္ခိုးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ေဆးျမစ္တန္ခိုးေၾကာင့္ျဖစ္ေစ ၎တို႔ကို လူတုိ႔က မျမင္ၾကရေပ၊ ထုိအေၾကာင္းကို မဇၥ်ိမပဏၰာသအ႒ကထာလာ သီဟုိဠ္ကြ်န္း အနုရာဓျမိဳ႕၌ ျဖစ္ေသာ ေအာက္ပါ၀တၳဳေၾကာင့္ျဖင့္ သိသာႏုိင္ေလသည္။

တေယာက္ေသာ ဘီလူး ျပိတၱာမသည္ သားငယ္ႏွစ္ေယာက္တုိ႔ကို ထူပါရုံ ဘုရားမုခ္၀၌ ထားခဲ့ျပီးလွ်င္ အစားအစာရွာေဖြရန္ ျမိဳ႕တြင္းသို႕ ၀င္ေလ၏၊ သားငယ္ႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္ ဆြမ္းခံၾကြေသာ မေထရ္တပါးကိုျမင္၍ “အရွင္ဘုရား အကြ်ႏု္ပ္တုိ႔၏ မိခင္သည္ ျမိဳ႕တြင္းသို႔ ၀င္သြားပါ၏၊ ထုိမိခင္အား “ရ ရသမွ်အစားအစာကို ယူ၍ အျမန္ျပန္လာပါေလာ့၊ သင္၏သား ႏွစ္ေယာက္တုိ႔သည္ ဆာေလာင္လွျပီ၊ ရပ္တည္ျခင္းငွါပင္ မစြမ္းႏုိင္ေတာ့ပါ” ဟု ေျပာၾကားပါေလာ့” ဟု မွာ၏၊ “သင္တုိ႔၏ မိခင္ကိုငါသည္ အဘယ္သို႔လွ်င္ ျမင္ပါအံ့နည္း” ဟု မေထရ္ကေျပာလွ်င္ “ဤေဆးျမစ္ကိုယူသြားပါ” ဟု ဆုိကာ ေဆးျမစ္တခုကို မေထရ္အား ေပးေလ၏၊ ေဆးျမစ္ကိုရလွ်င္ မေထရ္သည္ ဘီလူး ျပိတၱာေထာင္ေပါင္းမ်ားစြာတုိ႔ကို ျမင္ရေလ၏၊ ထုိမေထရ္သည္ ဘီလူးျပိတၱာငယ္ႏွစ္ဦး၏ ေပးထားေသာ အမွတ္အသားျဖင့္ ထုိဘီလူးျပိတၱာမၾကိးကို ဆုိး၀ါး၍ ေၾကာက္မက္ဖြယ္ ေကာင္းေသာ အဆင္းျဖင့္ လမ္းေပၚ၌ ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကးကို ေစာင့္ေျမွာ္ေနခိုက္ ေတြ႕ျမင္ရ၍ ထုိမွာလုိက္ေသာ အေၾကာင္းကို ေျပာျပေလ၏၊ အဘယ္ေၾကာင့္ သင္ရဟန္းသည္ အကြ်ႏု္ပ္ကို ျမင္ပါသနည္းဟု ဆုိေသာ္ ရဟန္းက ေဆးျမစ္ကို ထုတ္၍ျပေလရာ ထုိဘီလူးျပိတၱာမသည္ ေဆးျမစ္ကို လုယက္၍ ေျပးေလ၏။ ၁

ဤ၀တၳဳေၾကာင္းျဖင့္ ဘီလူးျပိတၱာတုိ႔သည္ သားငယ္သမီးငယ္တုိ႔ကို ေမြးဖြားေၾကာင္း ေဆးျမစ္တန္ခိုးျဖင့္ ၎တုိ႔ကိုယ္ကို ကြယ္ေစနုိင္၍ ေဆးျမစ္တန္ခိုးျဖင့္ပင္ ၎တုိ႔ကို ျမင္ႏုိင္ေၾကာင္း ကိုယ္၀န္အညစ္အေၾကး စသည္ကို စားေသာက္ေနထုိင္ေၾကာင္းတုိ႔ကို သိႏုိင္ေလသည္။

ျပိတၱာတုိ႔ႏွင့္ လူတုိ႔ဆက္ဆံေရးမွာကား ျပိတၱာတုိ႔သည္ ကိုယ္ထင္ရွားျပျပီး မိမိဆင္းရဲဒုကၡကို ေျပာျပ၍ လူတုိ႔အား ဒါနျပဳျပီးလွ်င္ အလွဴအဘို႕ကို ရည္ညႊန္းအမွ်ေပးေ၀ပါရန္ ေျပာဆုိျခင္းစေသာ ရုိးရိုး ဆက္ဆံမူမ်ားအျပင္ ထူးထူးဆန္းဆန္းအိမ္ေထာင္ေရးျဖင့္ ဆက္ဆံေသာျပိတၱာမ်ိဳးလည္း ရွိေသးေၾကာင္း ေပတ၀တၳဳအရသိႏုိင္၏၊ ဤေပတ၀တၳဳလာ သုတၱေပတ၀တၳဳႏွင့္ ပါဋလိ ပုတၱေပတ၀တၳဳ ၂ တြင္ ျပိတၱာက လူမကိုေဆာင္ယူ၍ မယားအျဖစ္ထားပံုကို ေတြ႕ရသည္၊ ကဏၰမု႑ေပတိ ၃ ၀တၳဳတြင္မူ ျပိတၱာမက ဗာရာဏသီမင္းႏွင္ ့ေမြ႕ေလ်ာ္ပံုကို ေဖာ္ျပထားေလသည္။

ပါဠိေတာ္ျမန္မာျပန္တြင္ ဇာတ္လမ္းမေပၚသျဖင့္ အ႒ကထာအရ အျမြက္မွ် ေဖာ္ျပရေသာ္ သုတၱေပတၱ၀တၳဳမွာ ျမတ္စြာဘုရားမပြင့္မီ အႏွစ္ ၇၀၀-ေက်ာ္က သာ၀တၳိျမိဳ႕၏ မနီးမေ၀း ရြာတရြာတြင္ လူငယ္တဦးသည္ ပေစၥကဗုဒၶါတပါးကို လုပ္ေကြ်းဘူး၏၊ ထုိလူငယ္ အရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာ္ အမ်ိဳးသမီးတဦးႏွင့္ ထိမ္းျမားရာ ထိမ္းျမားေသာေန႕၌ပင္ သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ျမစ္ဆိပ္သို႔ သြားျပီး ေရခ်ိဳးရာမွ ေျမြကိုက္ခံရ၍ ေသဆံုးေလ၏၊ ပေစၥကဗုဒၶါအား လုပ္ေကြ်ေသာ ကုသိုလ္ရွိေသာ္လည္း အမ်ိဳးသမီး၌ စြဲလမ္းေသာစိတ္ေၾကာင့္ ျပိတၱာျဖစ္ရေလသည္၊ သို႔ေသာ္ ကုသိုလ္ဟုန္ေၾကာင့္ တန္ခိုးၾကီးေလသည္။

ထုိျပိတၱာသည္ ဗိမာန္ျဖင့္ေန၍ အမ်ိဳးသမီးကို စြဲလမ္းေနသျဖင့္ တေန႕တြင္ တန္ခုိးျဖင့္ အမ်ိဳးသမီးကို ကုသုိလ္ျပဳေစျပီးလွ်င္ ၎၏ဗိမာန္သို႔ ေဆာင္ယူေလသည္၊ အမ်ိဳးသမီး၏ မိခင္အားလည္း အုိးခြက္တုိ႔ႏွင့္ အျပည့္ ေရႊေငြတုိ႔ကို ေပးခဲ့ေလသည္၊ အမ်ိဳးသမီးသည္ ထုိဗိမာန္၌ ခ်စ္သူျဖစ္ေသာ နတ္ျပိတၱာႏွင့္ အႏွစ္ ၇၀၀-လံုးလံုး ေနထုိင္ေလသည္၊ အႏွစ္ ၇၀၀-ေနထုိင္ျပီးေနာက္ ျငီးေငြ႕သျဖင့္ လူ႔ျပည္ျပန္ခြင့္ေတာင္း၍ နတ္ျပိတၱာက လုိက္ပို႔ရာ လူ႔ျပည္သို႔ ေရာက္ေသာ္ အုိမင္း၍ သြားကာ ၇-ရက္အတြင္း ကုသိုလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကို ျပဳလုပ္ျပီး ကြယ္လြန္သြားေလသည္။

ဤ၌ လူ႔အျဖစ္ျဖင့္ နတ္ျပိတၱာထံ၌ အႏွစ္ ၇၀၀-ေနထုိင္ျခင္း အႏွစ္ ၇၀၀-လံုး ႏုပ်ိဳေနျခငး္တုိ႔မွာ နတ္၌ျဖစ္ေသာ ဥတုအာဟာရတုိ႔က ေထာက္ပံ့သည္၏အျဖစ္ေၾကာင့္၎ ကံ၏ အာႏုေဘာ္ေၾကာင့္၎ ဤမွ်ေလာက္ ကာလပတ္လံုး ငယ္ရြယ္ႏုနယ္ေသာ အျခင္းအရာျဖင့္ တည္ေနႏုိင္ေၾကာင္း လူ႔ျပည္သို႔ ေရာက္သြားေသာအခါ လူတုိ႔၏ ဥတုအာဟာရ၏ အစါမ္းေၾကာင္း အုိမင္းသြားရေၾကာင္း အ႒ကထာ၌ ျပဆုိထားေပသည္၊ ပါဋလိပုတၱ ေပတ၀တၳဳတြင္မူ ျပိတၱာႏွင့္ လူအမ်ိဳးသမီး တႏွစ္ေပါင္းေဖာ္ ေနေၾကာင္းဆုိ၏။

ကဏၰမု႑ေပတ၀တၳဳမွာ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က ဥပါသိကာမတဦးသည္ ေသေသာက္ၾကဴးႏွင့္ ေမွာက္မွားမိျပီး မိမိ၏လင္ ဥပါသကာအား လိမ္လည္လွည့္ဖ်ား၍ “ေမွာက္မွားမိလွ်င္ ဘ၀တုိင္း ေခြးစားခံရပါေစ” ဟု က်ိန္ဆုိခဲ့ဘူး၏၊ ထုိဘ၀မွ ကြယ္လြန္ေလေသာ္ ထုိမိန္းမသည္ ဟိမ၀ႏၱာ ကဏၰမု႑အုိင္အနီး၌ ျပိတၱာမျဖစ္၍ ေန႕၌ ကႆပဘုရားလက္ထက္က တရားအားထုတ္ခဲ့ေသာ ေကာင္းမူေၾကာင့္ နတ္စည္းစိမ္ကို ခံစားရျပီး ည၌မူ လိမ္လည္က်ိန္ဆိုခဲ့မူေၾကာင့္ ေခြးနက္ၾကီးတေကာင္၏ အစားကို ခံရေလ၏၊ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ ၾကာေသာ္ ေယာက္်ားမရွိသျဖင့္ ျငီးေငြ႕ေသာေၾကာင့္ သရက္သီးကိုေမွ်ာ၍ လူ႔ျပည္မွ လူသားတုိ႔ကို ေသြးေဆာင္ေခၚယူရာ ဗာရာဏသီမင္းၾကီးကိုယ္တုိင္ ထုိျပိတၱာမထံသို႔ သြားေရာက္ကာ ျပိတၱာမႏွင့္ ေပါင္းသင္းေနေလ၏၊ ေနာက္ကာလ၌ တညေသာအခါ ျပိတၱာမ ေခြးစားခံရသည္ကို မင္းၾကီးေတြ႕ျမင္၍ အေၾကာင္းစံုကို ေမးျမန္းသိရွိေလေသာ္ ဗာရာဏသီျပည္သို႔ ျပန္သြားေလသည္။

ေဖာ္ျပပါ ၀တၳဳတုိ႔ကို ေထာက္ထားလွ်င္ တန္ခိုးရွိေသာ ျပိတၱာမ်ိဳးတုိ႔သည္ လူတုိ႔ႏွင့္ အၾကင္လင္မယားအျဖစ္ ေပါင္းသင္းနထုိင္ႏုိင္ၾကေၾကာင္း ဘ၀ျခားလင့္ကစား ႏွစ္ေပါင္းၾကာျမင့္စြာ အတူတကြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ေနေၾကာင္း သိရေပသည္။

အမၺ၀နေပတ၀တၳဳ ၁ တြင္ သူၾကြယ္ဘ၀မွ ဆင္းရဲသြားေသာသူတဦးသည္ သမီးကို မိတ္ေဆြအိမ္တြင္ ေခတၱထားခဲ့၍ ကုန္ကူးသြားရာ ေငြငါးရာရေၾကာင္း ေငြငါးရာႏွင့္ ျပန္လာရာ၌ ခုိးသူတုိ႔ႏွင့္ေတြ႕၍ ေငြကို တေနရာ၌ ၀ွက္ထားျပီး ပုန္းေနစဥ္ ေတြ႕သြားသျဖင့္ အသတ္ခံရေၾကာင္း ေငြကိုစြဲ၍ ျပိတၱာျဖစ္သြားျပိးေနာက္ အျခားမိတ္ေဆြလွည္းကုန္သည္မ်ားကို ေတြ႕ေသာအခါ၌ ကိုယ္ထင္ျပ၍ အက်ိဳးအေၾကာင္းေျပာျပကာ ေငြငါးရာကို ထုတ္ေဖာ္ေပးျပီး သမီးအား တ၀က္ေပးရန္ႏွင့္ ကုသိုလ္ျပဳရန္ မွာၾကားေၾကာင္း သမီးက ယာဂုဆြမ္းႏွင့္ သရက္သီးကိုလွဴ၍ ရည္ညႊန္းမွ ခ်မ္းသာသုခရရွိေၾကာင္းမ်ား ပါရွိရာ ျပိတၱာတုိ႔သည္ မိမိသားသမီးစသည္တုိ႔အား ေငြေၾကးစေသာ ၀တၳဳပစၥည္းမ်ားကို ေပးကမ္းႏုိင္ေၾကာင္းကိုလည္း သိရ၏။

ျပိတၱာတုိ႔သည္ တံေတြး ႏွပ္ စေသာ လူတုိ႔၏ အညစ္အေၾကးတို႔ကို ရွာေဖြစားေသာက္ေနထုိင္ရေၾကာင္းႏွင့္ ဆုိး၀ါးယုတ္ညံ့ေသာ အသြင္အျပင္ကို ကမၼဇိဒၶိေခၚ ကံတန္ခိုးျဖင့္ ျဖစ္ေစ ေဆးျမစ္တမ်ိဳးမ်ိဳး၏ အစြမ္းျဖင့္ျဖစ္ေစ ကြယ္၍ ေနတတ္ေၾကာင္း အထက္၌ အတန္ငယ္ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီး ျဖစ္၏၊ ယုတ္ညံ့ေသာ အာဟာရတုိ႔ကို စားေသာက္အသက္ေမြးရသူတို႔ျဖစ္သည္အားေလ်ာ္စြာ ျပိတၱာတုိ႔သည္ ေသလြန္ေသာအခါ ၎တို႔၏ ၾကမ္းတမ္းေသာ ခႏၶာကိုယ္ကို ကြယ္၍မထားႏုိင္ၾကကုန္၊ ပကတိ အဆင္းအသြင္အတုိင္း ထားခဲ့ရန္လည္း မျဖစ္သျဖင့္ ျပိတၱာတုိ႔ ကြယ္လြန္ေသာအခါ၌ သားတိရစၦာန္ပိုးမႊားစေသာ အေကာင္တမ်ိိိဳးမ်ိဳးအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ ထားရစ္ခဲ့ရေၾကာင္း မိလိႏၵပဥွာတြင္ ဆုိထားေပသည္။

မိလိႏၵပဥွာ ၂၌ “မင္းျမတ္ ေသကုန္ေသာ ဘီလူး(ျပိတၱာ)တုိ႔၏ ကိုယ္ေကာင္ကို ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ ထုိဘီလူး(ျပိတၱာ)တုိ႔၏ အပုပ္နံ႕သည္လည္း လူိင္၏၊ မင္းျမတ္ ေသကုန္ေသာ ဘီလူး(ျပိတၱာ)တုိ႔၏ ကိုယ္ေကာင္ကို ပိုးေကာင္အသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရပါ၏၊ ေပါက္ဖတ္အသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ ျခပုန္းအသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ ပိုးႏွံေကာင္အသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ ကင္းေျခမ်ား အသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ ငွက္အသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရ၏၊ သမင္အသြင္ျဖင့္လည္း ေတြ႕ျမင္ရ၏” ဟု မိလိႏၵမင္းအား အသွ်င္နာဂေသန ေျဖၾကားထား၏။


No comments:

Post a Comment