ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Wednesday 11 May 2011

အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္ႏွင့္ နတ္ျပည္ေလာက


ဤ၀ိမာန၀တၳဳ၌ အသွ်င္မာေမာဂၢလႅာန္စေသာ ရဟႏၱာအရွင္ျမတ္ၾကီးတုိ႔သည္ -

“ပုစၦာမိ တံ ေဒ၀ိ မဟာႏုဘာေ၀၊
မႏုႆဘူတာ ကိမကာသိ ပုညံ။


“အာႏုေဘာ္ၾကီးေသာ နတ္သမီး သင့္ကုိ ငါေမးပါ၏၊ လူျဖစ္ခဲ့စဥ္က အဘယ္ ကုသိုလ္ထူးကို ျပဳခဲ့ပါသနည္း” ---

စသည္ျဖင့္ ေတြ႕ရေသာ နတ္သမီး၏ စည္းစိမ္ကို ခ်ီးမြမ္းျပီးေနာက္ လူျဖစ္ခဲ့စဥ္က အဘယ္ကုသိုလ္ထူးကို ျပဳခဲ့၍ ဤမွ်စည္းစိမ္ ခံစားေနရသနည္းဟု ဒိ႒သံသႏၵနာ(သိလ်က္ ႏွီးေႏွာေဆြးေႏြးလုိေသာ) အေနျဖင့္ ေမးျမန္းခဲ့သည္မွာ ေဖာ္ျပပါ ပရမတၳမႏုႆဘ၀၏ မြန္ျမတ္ပံု ပေဒသာပင္ၾကီးႏွင့္ တူပံုတုိ႔ကို ထင္ရွားေစလုိေသာ မဟဇၥ်ာသယ ျမတ္ေသာအလုိဆႏၵ စိတ္ဓာတ္ေတာ္ေၾကာင့္ပင္ ျဖစ္ေပ၏၊ ထုိမွတပါး ထုိေခတ္ ထုိအခါ၌ ေခတ္စားလ်က္ ရွိေသာ “ဘ၀သည္ ျပတ္၏၊ တမလြန္မရွိ၊ ေကာင္းမူ မေကာင္းမူ အက်ိဳးမရွိ”စေသာ ဥေစၦဒ၀ါဒ, နတၳိက၀ါဒသမားမ်ားအား တမလြန္ဘ၀ မုခ်ရွိေၾကာင္းႏွင့္ ကုသိုလ္ေကာင္းမူ၏ အက်ိဳးတုိ႔ကို ထင္ရွားေစလုိေသာ အလုိေတာ္ေၾကာင့္လည္း ျဖစ္ေပေသးသည္။

အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္ျမတ္ၾကီးသည္ နတ္ျပည္သို႔ ၾကြေတာ္မူ၍ နတ္သမီးသစ္ နတ္သားသစ္မ်ားႏွင့္ မၾကာခဏေတြ႕ဆံုကာ ေမးျမန္းစံုစမ္းခဲ့သည္မွာ ထုိမဟဇၥ်ာဘယဆႏၵေတာ္ ျမတ္ေၾကာင့္ပင္ျဖစ္ေၾကာင္း ထင္ရွားရန္ မေထရ္ျမတ္ၾကီးအေၾကာင္းကို အနည္းငယ္မွ် ေဖာ္ျပပါဦးမည္။

အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္ျမတ္ၾကီးသည္ လြန္ခဲ့ေသာ တသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတသိန္းထက္က ပြင့္ေတာ္မူေသာ အေနာမဒႆီျမတ္စြာဘုရားလက္ထက္က လက်္ာေတာ္ရံ အဂၢသာ၀က အသွ်င္သာရိပုၾတာအေလာင္းေတာ္ႏွင့္ အတူ တြဲ၍ လက္၀ဲေတာ္ရံ အဂၢသာ၀ကဆုကို ေတာင္းေတာ္မူခဲ့ျပီး တသေခၤ်ႏွင့္ ကမၻာတသိန္းတုိင္တုိင္ အဂၢသ၀ကပါရမီကို ျဖည့္က်င့္ေတာ္မူခဲ့၍ ယခုေဂါတမျမတ္စြာဘုရား ပြင့္ေတာ္မူခ်ိန္တြင္ ရာဇျဂိဳလ္ျပည္အနီး ေကာလိတရြာ ေမာဂၢလိ ပုေဏၰးမ၀မ္း၌ ပဋိသေႏၶယူ၍ ဖြားေတာ္မူေသာအခါ ေကာလိတဟု အမည္တြင္လ်က္ အရြယ္သို႔ ေရာက္ေသာ္ အတတ္ပညာအားလံုး သင္ၾကားတတ္ေျမာက္ခဲ့ေလသည္၊ တရံေရာအခါ အသွ်င္သာရိပုၾတာအေလာင္း ဥပတိႆႏွင့္အတူ ေတာင္ထိပ္ပြဲသဘင္ကိုၾကည့္ရူစဥ္ သံေ၀ဂရ၍ တရားရွာထြက္ၾကရာ ဘုရားပြင့္ေတာ္မမူေသးသျဖင့္ ထုိအခ်ိန္က ရာဇျဂိဳလ္ျပည္၌ ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားလွေသာ သိဥၥည္းဆရာၾကီးအထံ၌ ပရိဗုိဇ္ျပဳ၍ ေနရေလသည္။

ေနာက္မၾကာမီ ျမတ္စြာဘုရားပြင့္ေတာ္မူ၍ ဓမၼစၾကာတရားကို ေဟာေတာ္မူျပီးေနာက္ အစဥ္အတုိင္း ရာဇျဂိဳလ္ျပည္သို႔ ေရာက္ဆဲအခါ တေန႕သ၌ ပဥၥ၀ဂၢီငါးဦးအပါအ၀င္ အသွ်င္အႆဇိမေထရ္ႏွင့္ အသွ်င္သာရိပုၾတာအေလာင္း ဥပတိႆပရိဗုိဇ္ ေတြ႕ၾကရာမွအစ လမ္းမွန္သို႔ ေရာက္ကာ ျမတ္စြာဘုရား၏ တပည့္သာ၀က ျဖစ္လာျပီး “အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္” ဟူေသာ အမည္ေတာ္ျဖင့္ ရဟန္းျဖစ္ျပီးေနာက္ ခုႏွစ္ရက္ေျမာက္အခ်ိန္တြင္ မဂဓတုိင္း ကလႅ၀ါလရြာကို အမွီျပဳ၍ ရဟန္းတရားကို အားထုတ္ကာ သာ၀ကပါရမီဉာဏ္၏ အထြတ္အထိပ္သို႔ ေရာက္ေတာ္မူခဲ့သည္၊ ထုိ႔ေနာက္ တန္ခိုးအရာတြင္ ျပိဳင္ယွက္ဖက္မရွိ ျဖစ္ေတာ္မူသည့္အတုိင္း ေအာက္ပါ အေၾကာင္းေလးခ်က္ကို ပဓာနျပဳ၍ တန္ခိုးအရာတြင္ အၾကီးျမတ္ဆံုး “ဣဒၶမႏၱဧတဒဂၢ” ဘြဲ႕ထားျဖင့္ ျမတ္စြာဘုရားက ခ်ီးက်ဴးေျမွာက္စားခဲ့ေလသည္။

အေၾကာင္းေလးခ်က္မွာ -

(၁) နေႏၵာပနႏၵနဂါးမင္းႏွင့္တူေသာ နဂါးမင္းတုိ႔ကိုေသာ္လည္း ႏွိမ္ႏွင္းဆံုးမႏုိင္ေသာ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ရွိျခင္း။

(၂) ဤဘ၀၌သာ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးသည္မဟုတ္၊ လြန္ခဲ့ေသာ ဘ၀ေပါင္း ငါးရာတုိင္တုိင္ ရေသ့ရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးသူ ျဖစ္ခဲ့ျခင္း။

(၃) ငရဲျပည္သို႔ ၾကြ၍ မိမိ၏ တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္ ငရဲသားသတၱ၀ါတုိ႔အား သက္သာရာ ရေစျခင္းငွါ ေအးျမေစရန္ အဓိ႒ာန္ျပဳ၍ လွည္းဘီးပမာဏရွိေသာ ပဒုမာၾကာပြင့္ၾကီးကို ဖန္ဆင္း၍ ပဒုမာၾကာ၏ အလယ္ခ်က္ေဗြ၌ ထုိင္ေနျပီးလွ်င္ တရားေဒသနာ ေဟာၾကားျခင္းႏွင့္ နတ္ျပည္ေလာကသုိ႔ ၾကြသြား၍ နတ္အေပါင္းအား ကမၼဂတိကို သိေစ၍ သစၥာေလးပါးတရားကို ေဟာၾကားျခင္း။

(၄) သမၼာသမၺဳဒၶျမတ္စြာဘုရားကိုထား၍ တပါးေသာ မည္သည္သာ၀ကမွ အသွ်င္မဟာာေမာဂၢလႅာန္ ကဲ့သို႕ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးသူ မရွိျခင္းတို႕တည္း။

ဤအေၾကာင္းေလးခ်က္သည္ပင္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္ ဣဒၶိမႏၱဧတဒဂ္ ရျခင္း၏ အေၾကာင္းျဖစ္ေပသည္။

တေန႕ေသာအခါတြင္ အသွ်င္မဟာေမာဂၢလႅာန္မေထရ္ျမတ္ၾကီးသည္ ဆိတ္ျငိမ္ရာအရပ္၌ သီတင္းသံုးေတာ္မူလ်က္ ဤသို႔ ၾကံစည္ေတာ္မူမိေလသည္၊ “ယခုအခါ လူတုိ႔သည္ ၀တၳဳ၏ ျပည့္စံုျခင္း ေခတ္၏ ျပည့္စံုျခင္း မရွိေသာ္လည္း မိမိ၏ စိတ္ၾကည္လင္မူ ျပည့္စံုျခင္းေၾကာင့္ ထုိထုိကုသိုလ္ေကာင္းမူတုိ႔ကိုျပဳ၍ နတ္ျပည္ေလာက၌ ျဖစ္ၾကကုန္ျပီးလွ်င္ မြန္ျမတ္ေသာ နတ္စည္းစိမ္တုိ႔ကို ခံစားသံုးေဆာင္၍ ေနၾကကုန္၏၊ ငါသည္ နတ္ရြာ နတ္ျပည္သို႔ လွည့္လည္သြားလာလ်က္ ထုိနတ္တုိ႔ကို သက္ေသထား၍ ထုိနတ္တုိ႔ျပဳလုပ္ခဲ့ေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမူႏွင့္ ရရွိခံစားရေသာ ကုသိုလ္ေကာင္းမူ၏ အက်ိဳးတရားကို ေျပာၾကားေစ၍ ထုိအေၾကာင္းအရာ အျပည့္အစံုကို ျမတ္စြာဘုရားအား ေလွ်ာက္ထားရမူ ေကာင္းေလစြ၊ ဤသို႔ ေလွ်ာက္ထားလွ်င္ ငါတုိ႔၏ဆရာ ျမတ္စြာဘုရားသည္ ေကာင္းကင္ျပင္၌ လျပည့္၀န္းၾကီးကို ထင္ထင္ရွားရွား ၾကြတက္လာေစသကဲ့သို႔ လူတုိ႔၏ ေကာင္းမူအက်ိဳးကို ျပလ်က္ အနည္းငယ္မွ်ျပဳအပ္ေသာ ေကာင္းမူကိုလည္း အာရုံျပဳ၍ သဒၶါဒအစြမ္းျဖင့္ မြန္ျမတ္ေသာအက်ိဳးရွိသည္ အျဖစ္ကို ထင္ရွားေစေတာ္မူလ်က္ ထုိထိုေသာ ၀ိမာန၀တၳဳအ႒ဳပၸတၱိကို တရားထံုးျပဳေတာ္မူ၍ မ်ားျမတ္ေသာတရားေဒသနာေတာ္ကို ေဟာေတာ္မူလိမ့္လတၱံ႕၊ ထုိတရားေဒသနာေတာ္သည္ လူမ်ားအေပါင္း၏ အက်ိဳးစီးပြါးအလုိ႔ငွာ နတ္လူတုိ႔၏ ခ်မ္းသာျခင္း အလုိ႔ငွါ ျဖစ္ေပလတၱံ႕တကား”။

ထိုသို႔ ၾကံစည္ေတာ္မူမိသည့္အားေလ်ာ္စြာ အသွ်င္မာေမာဂၢလႅာန္ မေထရ္ျမတ္ၾကီးသည္ သီတင္းသံုးရာမွ ထေတာ္မူကာ ႏွစ္ထပ္ႏွစ္လႊာ နီးစြာေသာသင္းပိုင္ ဧကသီသကၤန္းတုိ႔ကို ျပဳျပင္ေတာ္မူ၍ ျမတ္စြာဘုရားရွိရာသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျပီးလွ်င္ သင့္တင့္ေလ်ာက္ပတ္ေသာေနရာ၌ ထုိင္လ်က္ မိမိ၏အလုိဆႏၵကို ေလွ်ာက္ထား၏၊ ျမတ္စြာဘုရား ခြင့္ျပဳအပ္သည္ရွိေသာ္ ျမတ္စြာဘုရားကို ရွိခိုးျပီး အရုိအေသျပဳ၍ ေနရာမွထျပီးေနာက္ အဘိညာဥ္၏ အေျချဖစ္ေသာ စတုတၳစ်ာန္ကို ၀င္စား၏။ ထုိစ်ာန္မွ ထျပီးေနာက္ တန္ခိုးအစြမ္းျဖင့္ တခဏျခင္းသာလွ်င္ တာ၀တိ ံသာဘံုသို႔ ၾကြသြားျပီး ကံကို ေမး၍ ေျဖဆုိေစျပိးလွ်င္ ထုိနတ္ျပည္မွ လူ႔ျပည္သို႔ ျပန္လည္ၾကြလာခဲ့ျပီးေနာက္ ထုိအျဖစ္ အပ်က္အလံုးစံုကို ျမတ္စြာဘုရားအား အေၾကာင္း အ႒ဳပၸတၱိကို သေဘာတူလက္ခံေတာ္မူ၍ ေရာက္လာေသာ ပရိသတ္တုိ႔အား အက်ယ္အားျဖင့္ ျပန္လည္ေဟာၾကားေတာ္မူ၏။

ဤသို႔ျဖင့္ ၀ိမာန၀တၳဳမ်ားသည္ လူ႔ျပည္ေလာက၌ ထင္ရွား၍လာျပီးလွ်င္ လူ႔ဘ၀၏မြန္ျမတ္ပံု ဘ၀ပေဒသာပင္ၾကီးျဖစ္ပံုတုိ႔ကို ေပၚလြင္ေစရုံမက “ဘ၀သည္ ျပတ္၏” ဟူေသာ ဥေစၦဒါ၀ါဒ, “ေကာင္းမူ, မေကာင္းမူတုိ႔၏ အက်ိဳးသည္ မရွိ” ဟူေသာ နတၳိက၀ါဒစေသာ အယူမွားသူမ်ားအားလည္း နွိမ္ႏွင္းသကဲ့သို႔ ျဖစ္ဘိရကား ဤ၀ိမာန၀တၳဳတရားေဒသနာသည္ အလြန္အက်ိဳးရွိေသာ ေဒသနာေတာ္မ်ားတြင္ အပါအ၀င္ျဖစ္ေနေပေတာ့သည္။

No comments:

Post a Comment