ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Monday 28 February 2011

၈။ အလဗၻနီယ ဌာနသုတ္


ရဟန္းတုိ႔ ! ေလာက၌ သမဏ, ျဗာဟၼဏ, နတ္, မာရ္, ျဗဟၼာ မည္သူမဆုိ ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ အရာ ၅-မ်ိဳးမွာ -

၁။ အုိတတ္ေသာ သေဘာတရားကို “မအိုပါေစလင့္” ဟု မည္သူမွ ေတာင့္တ၍ မရ။

၂။ နာတတ္ေသာ သေဘာတရားကို “ မနာပါေစလင့္” ဟု မည္သူမွ ေတာင့္တ၍ မရ။

၃။ ေသတတ္ေသာ သေဘာတရားကို “ မေသပါေစလင့္” ဟု မည္သူမွ ေတာင့္တ၍ မရ။

၄။ ကုန္ခန္းတတ္ေသာ သေဘာတရားကို “ မကုန္ခန္းပါေစလင့္” ဟု မည္သူမွ ေတာင့္တ၍ မရ။

၅။ ပ်က္စီးတတ္ေသာ သေဘာတရားကို “ မပ်က္စိးပါေစလင့္” ဟု မည္သူမွ ေတာင့္တ၍ မရ။

အၾကားအျမင္ နည္းပါးေသာ ပုထုဇဥ္သည္ အုိျခင္းသေဘာတရားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳေသာအခါ -

“အုိျခင္းသေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းမွာသာ ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကာ ဤဘ၀သို႔ ေရာက္လာျခင္း, ဤဘ၀မွ ေျပာင္းသြားျခင္း, ေသျခင္း, ပဋိသေႏၶေနျခင္းရွိသည့္ သတၱ၀ါမွန္သမွ်မွာ အုိျခင္း သေဘာတရားဆုိတာ ျဖစ္မည္သာ။

အိုတိုင္းသာ ငါ ပူေဆြး, ပင္ပန္း, ငိုေၾကြး, ရင္ဘတ္စည္တီးျမည္တမ္း, မိန္းေမာေနမည္ ဆုိလွ်င္ ထမင္းလည္း စားႏုိင္မည္မဟုတ္၊ ရုပ္အဆင္းလည္း ပ်က္ယြင္းမည္၊ အလုပ္လည္း မလုပ္ႏုိင္ရာ၊ ရန္သူမ်ား ေက်နပ္ျပီး မိတ္ေဆြမ်ား စိတ္ဆင္းရဲရုံရွိမည္” ဟု ဆင္ျခင္သင့္လ်က္ ဤသို႕ မဆင္ျခင္ႏုိင္။

ယင္းသို႔ မဆင္ျခင္ႏုိင္ဘဲ ပူေဆြးေနသည္၊ ပင္ပန္းေနသည္၊ ငိုေၾကြးေနသည္၊ ရင္ပတ္စည္တီး ငိုျမည္တမ္း ေနသည္၊ ေတြေ၀မိန္းေမာေနသည္။

အၾကားအျမင္ နည္းပါးေသာ ဤပုထုဇဥ္ပုဂၢိဳလ္ကို “ေသာက အဆိပ္ဆူး စူး၀င္သည္ျဖစ္၍ မိမိကုိယ္ကိုပင္ ပူပန္ေစတတ္သူ” ဟု ဆုိရမည္။

အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္သည္ အုိျခင္းသေဘာတရားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳေသာအခါ -

“အုိျခင္းသေဘာတရားသည္ ငါတစ္ေယာက္တည္းမွာသာ ျဖစ္သည္ မဟုတ္၊ စင္စစ္မူကာ ဤဘ၀သို႔ ေရာက္လာျခင္း, ဤဘ၀မွ ေျပာင္းသြာျခင္း, ေသျခင္း, ပဋိသေႏၶေနျခင္းရွိသည့္ သတၱ၀ါမွန္သမွ်မွာ အုိျခင္း သေဘာတရားဆိုတာ ျဖစ္မည္သာ။

အိုတုိင္းသာ ငါ ပူေဆြး, ပင္ပန္း, ငိုေၾကြး, ရင္ဘတ္စည္တီး ျမည္တမ္း, မိန္ေမာေနမည္ ဆုိလွ်င္ ထမင္းလည္း စားႏုိင္မည္မဟုတ္၊ ရုပ္အဆင္းလည္း ပ်က္ယြင္းမည္၊ အလုပ္လည္း မလုပ္ႏုိင္ရာ၊ ရန္သူမ်ား ေက်နပ္ျပီး မိတ္ေဆြမ်ား စိတ္ဆင္းရဲရုံ ရွိမည္” ဟု ဤသို႔ ဆင္ျခင္ႏုိင္သည္။

ယင္းသုိ႔ ဆင္ျခင္ႏုိင္ေသာ အရိယာတပည့္သည္ မပူေဆြး၊ မပင္ပန္း၊ မငုိေၾကြး၊ ရင္ပတ္စည္တီး မျမည္တမ္း၊ မေတြေ၀ မမိန္းေမာေတာ့ေခ်။

အၾကားအျမင္ရွိေသာ ဤ အရိယာတပည့္ကို “ ေသာကအဆိပ္ဆူး ပယ္ႏူတ္သူ” ဟု ဆုိရမည္။

ထုိ႔အတူ နာျခင္း, ေသျခင္း, ကုန္ခန္းျခင္း, ပ်က္စီးျခင္းတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရာ၌လည္း အၾကားအျမင္ရွိေသာ အရိယာတပည့္သည္ ဆုိခဲ့ျပီးအတုိင္း ဆင္ျခင္သင့္သည္ကို ဆင္ျခင္ျပီး မပူေဆြး၊ မပင္ပန္း၊ မငိုေၾကြး၊ ရင္ပတ္စည္တီး မျမည္တမ္း၊ မေတြေ၀ မမိန္းေမာေတာ့ေခ်။

အၾကားအျမင္ရွိေသာ ဤအရိယာတပည့္ကို “ေသာကအဆိပ္ဆူး ပယ္ႏူတ္သူ” ဟု ဆုိရမည္။

အၾကားအျမင္နည္းပါးသည့္ ပုထုဇဥ္သည္ ေသာကအဆိပ္ဆူး စူး၀င္ေနေသာေၾကာင့္ မိမိကုိယ္ကိုပင္ ပူေလာင္ေစသည္။

ဤသို႔ မိန္႕ေတာ္ူမျပီး ပါဠိကဗ်ာ ဂါထာျဖင့္ မိန္႕ေတာ္မူျပန္သည္မွာ -

“ဤေလာက၌ ပူေဆြးျခင္း, ငိုေၾကြးျခင္းျဖင့္ အက်ိဳးအနည္းငယ္မွ်လည္း စင္စစ္ မရႏုိင္၊ ပူေဆြးဆင္းရဲသူကို ရန္သူတုိ႔ သိ၍ ၀မ္းေျမာက္ၾကသည္။

အေၾကာင္းကို ဆံုးျဖတ္ႏုိင္သူက ပညာရွိက ေဘးရန္တုိ႔ေၾကာင့္ မတုန္မလူပ္ေသာအခါ ရန္သူတုိ႔သည္ ပညာရွိ၏ ေရွးမူအတုိင္း မေဖာက္ျပန္ေသာ မ်က္ႏွာကို ေတြ႕ျမင္ရ၍ ဆင္းရဲၾကသည္။

အုိ, နာ, ေသ, ကုန္ခန္း, ပ်က္စီးျခင္းတုိ႔ႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳေသာအခါ -

ယင္းတုိ႔၏ ဂုဏ္ေက်းဇူးကို ခ်ီးမြမ္းသျဖင့္ ျဖစ္ေစ (ေျမွာက္ပင့္ျခင္း, ကပ္ဖားျခင္းမ်ိဳးကို ဆုိလုိသည္)

တန္ခိုးၾကီးေသာ မႏၱာန္ကုိ ရြတ္အံသရဇၥ်ာယ္သျဖင့္ျဖစ္ေစ (အားကိုး တစ္ခုခု ရွာျခင္းကို ဆုိလုိသည္)

ေကာင္းမြန္ေသာ စကားကို ေျပာဆုိ၍ ျဖစ္ေစ (ေတာင္းပန္ျခင္း, ေက်နပ္ေအာင္ ေျပာျခင္း စသည္ကို ဆုိလုိသည္)

တံစိုးလက္ေဆာင္ ေပးသျဖင့္ ျဖစ္ေစ (လာဘ္ထုိးျခင္ကို ဆုိလုိသည္)

မ်ိဳးရုိးစဥ္ဆက္ကို ျပသျဖင့္ ျဖစ္ေစ (မ်ိဳးရုိး, အက်င့္သိကၡာ ဟူေသာ အေျခအေန အဆင့္အတန္းကို ျပျခင္း - စသည္ကို ဆုိလုိသည္)

မအုိျခင္းစေသာ အက်ိဳးရႏုိင္မည္ဆုိလွ်င္ ရႏုိင္သမွ် ၾကိဳးစား အားထုတ္ေလရာသည္။

သို႔ေသာ္ မည္သို႔ပင္ ၾကိဳးစားေစကာမူ အုိမည္ နာမည္ ေသမည္ ကုန္ခန္းမည္ ပ်က္စီးမည္သာ ျဖစ္သည္။

ငါျဖစ္ေစ, အျခားသူ ျဖစ္ေစ မအုိ မနာ မေသ မကုန္ခန္း မပ်က္စီးဖို႔ မည္သို႔ပင္ အားထုတ္၍ မရႏုိင္ဟု သိပါမူ -

“ငါသည္ ၀ဋ္ဆင္းရဲ၌ ျဖစ္ေစတတ္ေသာ ကံကို ႏူတ္လုိ႔မရေအာင္ အားထုတ္မိခဲ့ျပီ၊ ခုေတာ့ ဘာတတ္ႏုိင္ေတာ့မွာလဲ” ဟု ဆင္ျခင္၍ ပူေဆြးျခင္းမရွိဘဲ ေအာင့္အည္း သည္းခံရမည္။”

ေဆာင္ - အုိျခင္း တစ္ျဖာ၊ နာျခင္း တစ္ေထြ၊ ေသျခင္း တစ္ဖံု၊ ကုန္ခန္း တစ္ခ်က္၊ ပ်က္စီး ဟူျငား၊ ဤငါးပါးကို၊ မျဖစ္လုိ၊ ေတာင္းဆုိ မရမွတ္။

အ႒မသုတ္ ျပီး၏။

No comments:

Post a Comment