ရဟန္းတုိ႔ !
၁။ သီလပ်က္စီးသူမွာ သမၼာသမာဓိ လံုး၀ မျဖစ္ႏုိင္။
၂။ သမၼာသမာဓိ ပ်က္စီးသူမွာ ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္ လံုး၀ မျဖစ္ႏုိင္။
၃။ ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္ ပ်က္စီးသူမွာ နိဗၺိဒါ(ျငီးေငြ႕မူ), ၀ိရာဂ(စြဲမက္ ျခင္းကင္းမူ) လံုး၀ မျဖစ္ႏုိင္။
၄။ နိဗၺိဒါ, ၀ိရာဂ ပ်က္စီးသူမွာ ၀ိမုတၱိဉာဏ္အျမင္ လံုး၀ မျဖစ္ႏုိင္။
(သီလ, သမၼာသမာဓိ, ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္, နိဗၺိဒါ၀ိရာဂ, ၀ိမုတၱိဉာဏ္အျမင္ - ဤ ၅-မ်ိဳးတုိ႔သည္ အဆင့္ဆင့္ ပ်က္စီးၾက၊ အဆင့္ဆင့္ ျပည့္စံုၾကသည္။) (ဒုႆီလ-သီလမရွိသူ၊ သမၼာသမာဓိ-မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မူ၊ ၀ိမုတၱိ-ကိေလသာမွ လြတ္ေျမာက္မူကို သိေသာ)
ဥပမာ - သစ္ပင္သည္ အခက္အရြက္ပ်က္စီးခဲ့မူ ယင္းသစ္ပင္၏ အေပြးသည္လည္း မျပည့္စံုႏုိင္၊ အခြံအေခါက္ သည္လည္း မျပည့္စံုႏုိင္၊ အကာ သည္လည္း မျပည့္စံုႏုိင္၊ အႏွစ္သည္လည္း မျပည့္စံုႏုိင္သကဲ့သို႔တည္း။
(အခက္ အရြက္, အေပြး, အခြံအေခါက္, အကာ, အႏွစ္ ဤ ၅-မ်ိဳးတုိ႔သည္ အဆင္ဆင့္ ပ်က္စီးၾက၊ ျပည့္စံုၾကသည္)
၁။ သီလျပည့္စံုသူမွာ သမၼာသမာဓိ ျပည့္စံုႏုိင္သည္။
၂။ သမၼာသမာဓိျပည့္စံုသူမွာ ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္ ျပည့္စံုႏုိင္သည္။
၃။ ယထာဘူတ ဉာဏ္အျမင္ျပည့္စံုသူမွာ နိဗၺိဒါ, ၀ိရာဂ ျပည့္စံုႏုိင္သည္။
၄။ နိဗၺိဒါ, ၀ိရာဂျပည့္စံုသူမွာ ၀ိမုတၱိဉာဏ္အျမင္ ျပည့္စံုႏုိင္သည္။
ဥပမာ - သစ္ပင္သည္ အခက္အရြက္ႏွင့္ ျပည့္စံုခဲ့မူ ယင္းသစ္ပင္၏ အေပြး, အခြံ အေခါက္, အကာ, အႏွစ္တုိ႔လည္း အဆင့္ဆင့္ ျပည့္စံုႏုိင္သကဲ့သို႔တည္း။
ေဆာင္ - ခက္, ေပြး, ခြံ, ကာ၊ အႏွစ္ပါဟု၊ ဤငါးခုတုိ႔၊ ပ်က္မူ, ျပည့္စံု၊ အဖံုဖံု၊ မွတ္တံု ဆင့္ဆင့္သာ။
သီလ, သမာ၊ ပညာပါႏွင့္၊ နိဗၺိဒါ, ၀ိ၊ ၀ိမုတၱိဉာ၊ ဤငါးျဖာစု၊ ျဖစ္မူ, ျပည့္စံု၊ အဖံုဖံု၊ မွတ္တံု ဆင့္ဆင့္သာ။
မွတ္ခ်က္ - ယထာဘူတဉာဏ္အျမင္ -
နာမရူပပရိေစၦဒဉာဏ္မွစ၍ တရုဏ(အားေသးေသာ) ၀ိပသာနာ။
နိဗၺိဒါ-ဗလ၀(အားၾကီးေသာ) ၀ိပႆနာ။
၀ိရာဂ-မဂ္။
၀ိမုတၱိဉာဏ္အျမင္ - ဖုိလ္ႏွင့္ ပစၥေ၀ကၡဏာဉာဏ္။
စတုတၱသုတ္ ျပီး၏။
Saturday 19 February 2011
၄။ ဒုႆီလသုတ္
အမ်ဳိးအစား/က႑
ဗုဒၶသုတ္ေတာ္မ်ား(ျမန္မာျပန္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment