ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Saturday 19 February 2011

၃။ ဥပကၠိေလသသုတ္


ရဟန္းတုိ႔!

အညစ္အေၾကး ၅-မ်ိဳးျဖင့္ ညစ္ႏြမ္းေသာ ေရႊသည္ ႏူးညံ႕လည္း မႏူးညံ႕၊ လက္ေကာက္, နားေတာင္း စသည္ ျပဳလုပ္၍လည္း မျဖစ္၊ အေရာင္လည္း မထြက္၊ ၾကြပ္ဆတ္ေသာ သေဘာလည္း ရွိသည္။

ေရႊအညစ္အေၾကး ၅-မ်ိဳးမွာ -

၁။ သံ၊ ၂။ ေၾကး၊ ၃။ ခဲမျဖဴ၊ ၄။ ခဲပုပ္၊ ၅။ ေငြ - တုိ႔တည္း။

ထုိေရႊသည္ ဤအညစ္အေၾကး ၅-မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္ေသာ အခါ၌မူကား -

နူးလည္း နူးညံ႕သည္၊ လက္ေကာက္, နားေတာင္း-စသည္ ျပဳလုပ္၍လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္၊ အေရာင္လည္း ထြက္သည္၊ ၾကြပ္ဆတ္ေသာ သေဘာလည္း မရွိေတာ့ေခ်၊ အလုပ္ခြင္သို႔လည္း ေကာင္းစြာ ေရာက္ႏုိင္သည္၊ လက္စြပ္, နားေတာင္း, လည္ရြဲတန္ဆာ, ေရႊပန္းကိုင္ မည္သည့္တန္ဆာ အထူးမဆုိ အလုိရွိရာ အက်ိဳးကို ျပီးေစႏုိင္သည္။

ဤအတူသာလွ်င္ အညစ္အေၾကး ၅-မ်ိဳးျဖင့္ ညစ္ႏြမ္းေသာ စိတ္သည္ ႏူးညံ႕သည္ မႏူးညံ႕၊ လုိသလုိ ျပဳလုပ္၍လည္း မျဖစ္၊ အေရာင္လည္း မထြက္၊ ၾကြပ္ဆတ္ေသာ သေဘာလည္းရွိသည္၊ အာသေ၀ါတုိ႔ ကုန္ခန္းရန္အတြက္လည္း ေကာင္းစြာ မတည္ၾကည္။

ထုိ စိတ္အညစ္အေၾကး ၅-မ်ိဳးမွာ

၁။ ကာမစၦႏၵ၊ ၂။ ဗ်ာပါဒ၊ ၃။ ထိန, မိဒၶ၊ ၄။ ဥဒၶစၥ, ကုကၠဳစၥ၊ ၅။ ၀ိစိကိစၦာ တုိ႔တည္း။

(ကာမစၦႏၵ-ကာမဂုဏ္လုိလားမူ၊ ဗ်ာပါဒ-သူတပါးကို ပ်က္စီးေစလုိမူ၊ ထိန-စိတ္၏ ေလးလံထုိင္းမူိင္းမူ၊ မိဒၶ-ေစတသိက္တုိ႔၏ ေလးလံထုိင္းမူိင္းမူ၊ ဥဒၶစၥ-ပ်ံ႕လြင့္မူ၊ ကုကၠဳစၥ-ေနာင္တပူပန္မူ၊ ၀ိစိကိစၦာ-သံသယ ျဖစ္မူ)

စိတ္သည္ ထုိအညစ္အေၾကး ၅-မ်ိဳးမွ ကင္းလြတ္ေသာ အခါ၌ မူကား -

ႏူးညံ႕လည္း ႏူးညံ႕သည္၊ လုိသလုိ ျပဳလုပ္၍လည္း ျဖစ္ႏုိင္သည္၊ အေရာင္လည္း ထြက္သည္၊ ၾကြပ္ဆတ္ေသာ သေဘာလည္ မရွိ၊ အာသေ၀ါတုိ႔ ကုန္ခန္းရန္အတြက္လည္း ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္သည္။

ဣဒၶ၀ိဓ-စေသာ ထူးကဲေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳျခင္းငွါ ဣဒၶိ၀ိဓ-စေသာ ထူးကဲေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ တန္ခိုး အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျခင္းစေသာ တရားသေဘာသို႕ စိတ္ကို ေရွးရူညြတ္ေစသည္။

ေရွးဘ၀က အဘိညာဥ္ရျခင္းငွါ အလြန္အကဲ အားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ရရွိသင့္ေသာ အဘိညာဥ္ႏွင့္ အဘိညာဥ္၏ အေျခခံ ပါဒကစ်ာန္ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္းရွိတုိင္း ထုိထုိမ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ တန္ခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျခင္းစေသာ သေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ တန္ခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျခင္းစသည္သို႔ ေရာက္သည္။


ဣဒၶိ၀ိဓ အဘိညာဥ္သို႔ ေရာက္ပံုမွာ -

ထုိသူသည္ အကယ္၍ အလုိရွိမူ မ်ားျပားေသာ တန္ခိုးဖန္ဆင္းျခင္းကို ခံစားသည္။

အဘယ္သို႕ ခံစားသနည္းဟူမူ -

“ငါသည္ တစ္ေယာက္တည္းက အမ်ားျဖစ္ရလုိသည္၊ အမ်ားက တစ္ေယာက္တည္း ျဖစ္ရလုိသည္၊ အမ်ား ျမင္သာေအာင္, အမ်ားမျမင္ ကြယ္ေပ်ာက္ေအာင္ ျပဳရလုိုသည္ နံရံတစ္ဖက္, တံတုိင္းတဖက္, ေတာင္တဖက္သို႔ မထိမျငိဘဲ ေကာင္းကင္မွာလုိ သြားရလုိသည္၊ ေျမေပၚမွာလည္း ငုပ္ျခင္း, ေပၚျခင္းကုိ ေရေပၚမွာလုိ ျပဳရလုိသည္၊ ေရေပၚမွာလည္း မနစ္ျမဳပ္ မျပိဳကြဲေစဘဲ ေျမေပၚမွာလုိ သြားရလုိသည္၊ ေကာင္းကင္၌လည္း ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြလွ်က္ အေတာင္ရွိေသာ ငွက္ကဲ့သို႔ သြားရလုိသည္၊ ေလာကဓာတ္ကို အလင္းေရာင္ ေပးႏုိင္ေလာက္ေအာင္ တန္ခိုးအာႏုေဘာ္ၾကီးကုန္ေသာ လ, ေနတုိ႔ကိုလည္း လက္ျဖင့္ သံုးသပ္ရလုိသည္၊ ဆုပ္ကိုင္ရလုိသည္၊ ျဗဟၼာ့ျပည္တုိင္ ေအာင္လည္း မိမိကိုယ္ကို စိတ္အလိုတုိင္း ျဖစ္ေစလုိသည္” ဟု ခံစားသည္။

ဤသို႔ ေရွးဘ၀က အဘိညာဥ္ရျခင္းငွါ အလြန္အကဲ အားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ရရွိသင့္ေသာ အဘိညာဥ္ႏွင့္ အဘိိညာဥ္၏ အေျခခံ ပါဒကစ်ာန္ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္း ရွိတုိင္း ထုိထုိမ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ တန္ခိုးအမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျခင္း သေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ တန္ခိုး အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ဆင္းျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။(ဣဒၶိ-တန္ခိုး၊ ၀ိဓ-အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အဘိညာဥ္=ထူးေသာ ဥာဏ္)


ဒိဗၺေသာတ အဘိညာဥ္သို႔ ေရာက္ပံုမွာ -

“ငါသည္ အထူးစင္ၾကယ္သျဖင့္ လူ႔နားထက္သာလြန္ေသာ ဒိဗၺေသာတအဘိညာဥ္ျဖင့္ နတ္သံ လူသံ, အေ၀းသံ အနီးသံ ႏွစ္မ်ိဳး ႏွစ္မ်ိဳးေသာ အသံတုိ႔ကို ၾကားလုိသည္” ဟု အလုိရွိလွ်င္ -

ေရွးဘ၀က အဘိညာဥ္ရျခင္းငွါ အလြန္အကဲ အားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ရရွိသင့္ေသာ အဘိညာဥ္ႏွင့္ အဘိညာဥ္၏ အေျခခံ ပါဒကစ်ာန္ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္းရွိတုိင္း ထုိထို မ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ အသံအမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကားရျခင္း သေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ အသံအမ်ိဳးမ်ိဳး ၾကားရျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။(ဒိပၸေသာက-နတ္နားႏွင့္တူေသာ အဘိညာဥ္)


ပရစိတၱ၀ိဇာနန အဘိညာဥ္သို႔ ေရာက္ပံုမွာ -

“ငါသည္ -

သူတပါးတုိ႔၏ စိတ္ကို မိမိစိတ္ျဖင့္ ပိုင္းျခား၍ သိလိုသည္၊ သရာဂစိတ္ကို သရာဂစိတ္ဟု၊ ၀ီတရာဂစိတ္ကို ၀ီတရာဂစိတ္ဟု၊ သေဒါသစိတ္ကို သေဒါသစိတ္ဟု၊ ၀ီတေဒါသစိတ္ကို ၀ီတေဒါသစိတ္ဟု၊ သေမာစိတ္ကို သေမာဟစိတ္ဟု၊ ၀ီတေမာဟစိတ္ကို ၀ီတေမာဟစိတ္ဟု၊ သံခိတၱစိတ္ကို သံခိတၱစိတ္ဟု၊ ၀ိကၡိတၱစိတ္ကို ၀ိကၡိတၱစိတ္ဟု၊ မဟဂၢစိတ္ကို မဟဂၢတစိတ္ဟု၊ အမဟဂၢတစိတ္ကို အမဟဂၢတစိတ္ဟု၊ သဥတၱရစိတ္ကို သဥတၱရစိတ္ဟု၊ အႏုတၱရစိတ္ကို အႏုတၱရစိတ္ဟု၊ သမာဟိတစိတ္ကို သမာဟိတစိတ္ဟု၊ အသမာဟိတစိတ္ကို အသမာဟိတစိတ္ဟု၊ ၀ိမုတၱစိတ္ကို ၀ိမုတၱစိတ္ဟု၊ အ၀ိမုတၱစိတ္ကို အ၀ိမုတၱစိတ္ဟု သိလုိသည္” ဟု အလုိရွိလွ်င္ -

ေရွးဘ၀က အဘိညာဥ္ရျခင္းငွါ အလြန္အကဲ အားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ရရွိသင့္ေသာ အဘိညာဥ္ႏွင့္ အဘိညာဥ္၏ အေျခခံ ပါဒကစ်ာန္ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္းရွိတုိင္း ထုိထုိမ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ သူတပါးစိတ္ကို ခြဲျခားသိျခင္း သေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ သူတပါးစိတ္ကုိ ခြဲျခားသိရျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။

(သရာဂ-ရာဂႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ စိတ္၊ ၀ီတရာဂ-ရာဂကင္းေသာ စိတ္၊ သေဒါသ-ေဒသႏွင့္ တကြျဖစ္ေသာ စိတ္၊ ၀ီတေဒါသ-ေဒါသကင္းေသာ စိတ္၊ သေမာဟ-ေမာဟႏွင့္တကြျဖစ္ေသာ စိတ္၊ ၀ီတေမာဟ-ေမာဟကင္းေသာ စိတ္၊ သံခိတၱ-တြန္႕တုိဆုတ္နစ္(ပ်င္းရိထုိင္းမူိင္း)ေသာ စိတ္၊ ၀ိကၡိတၱ-ပ်ံ႕လြင့္ေသာ စိတ္၊ မဟဂၢတ-ျမတ္ေသာ စိတ္၊ အမဟဂၢတ-မျမတ္ေသာ စိတ္၊ သဥတၱရ- အျမတ္ဆံုး မဟုတ္ေသးသည့္ စိတ္၊ အႏုတၱရ - အျမတ္ဆံုးစိတ္၊ သမာဟိတ-တည္ၾကည္ေသာ စိတ္၊ အသမာဟိတ-မတည္ၾကည္ေသာ စိတ္၊ ၀ိမုတၱ-အကုသိုလ္မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္၊ အ၀ိမုတၱ-မလြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္။)


ပုေဗၺနိ၀ါသာႏုႆတိ အဘိညာဥ္သို႔ ေရာက္ပံုမွာ -

“ငါသည္ ေရွးဘ၀ ေျမာက္မ်ားစြာကို ေအာက္ေမ့လုိသည္။ ေအာက္ေမ့ပံုမွာ -

၁-ဘ၀, ၂-ဘ၀, ၃-ဘ၀, ၄-ဘ၀,၅-ဘ၀, ဘ၀-၅၀, ဘ၀-၁၀၀, ဘ၀-၁၀၀၀, ဘ၀-တစ္သိန္း၊ ပ်က္ကပ္ မ်ားစြာ, ျဖစ္ကပ္ မ်ားစြာ, ပ်က္ကပ္ ျဖစ္ကပ္ မ်ားစြာတုိ႔၌ -

“ငါသည္ မည္သည့္ဘ၀၌ “ဤသို႔ေသာ-အမည္, အႏြယ္, အဆင္း, အစာ, ခ်မ္းသာဆင္းရဲ ခံစားျခင္း, အသက္တမ္း ရွိခဲ့သည္။

ထုိဘ၀မွ ေသခဲ့ျပီးေနာက္ ဤမည္ေသာ ဘ၀၌ ျဖစ္ျပန္သည္” ဟု -

ဤသို႔ အျခင္းအရာ, အျဖစ္သနစ္ႏွင့္တကြ ေရွးဘ၀ေျမာက္မ်ားစြာကို ေအာက္ေမ့လုိသည္” ဟု အလုိရွိလွ်င္ -

ေရွးဘ၀က အဘိညာဥ္ရျခင္းငွါ အလြန္အကဲ အားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ရရွိသင့္ေသာ အဘိညာဥ္ႏွင့္ အဘိညာဥ္၏ အေျခခံ ပါဒကစ်ာန္ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္းရွိတုိင္း ထုိထုိ မ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ ေရွးဘ၀ ေျမာက္မ်ားစြာကို အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့ႏုိင္ျခင္း သေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္ေတြ႕ ေရွးဘ၀ ေျမာက္မ်ားစြာကို အစဥ္ေလွ်ာက္၍ ေလွ်ာက္၍ ေအာက္ေမ့နုိင္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။


ဒိဗၺစကၡဳ အဘိညာဥ္သို႔ ေရာက္ပံုမွာ -

ငါသည္ အထူးစင္ၾကယ္သျဖင့္ လူ႕မ်က္စိထက္သာလြန္ေသာ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ျဖင့္ ေသဆဲ, ျဖစ္ဆဲ, အယုတ္, အျမတ္, အဆင္းလွ, မလွ, ေကာင္းေသာ လားရာ ရွိ, မရွိ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ျမင္လုိသည္။

ကံအေလ်ာက္ျဖစ္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကိုလည္း သိလုိသည္။ သိပံုမွာ -

“အခ်င္းတုိ႔ ! ကာယ, ၀စီ, မေနာဒုစရုိက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္, အရိယာတုိ႔ကို စြပ္စြဲပုတ္ခတ္ကုန္, အယူမွားကုန္, အယူမွားျဖင့္ ျပဳေသာ ကံရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသျပီးေနာက္ ဒုဂၢတိလည္းျဖစ္, ေဖာက္ျပန္ပ်က္စီး၍ က်ေရာက္ရာလည္းျဖစ္ေသာ အပါယ္ငရဲသို႔ ေရာက္ၾကရသည္။(ဒိဗၺစကၡဳ-နတ္မ်က္စိႏွင့္တူေသာ အဘိညာဥ္၊ ဒုဂၢတိ-မေကာင္းေသာ လားရာ)

အခ်င္းတုိ႔ ! ကာယ, ၀စီ, မေနာသုစရုိက္ တစ္မ်ိဳးမ်ိဳးႏွင့္ ျပည့္စံုကုန္, အရိယာတုိ႔ကို မပုတ္ခတ္ မစြပ္စြဲကုန္, အယူမွန္ကန္,အယူမွန္ျဖင့္ ျပဳေသာ ကံရွိကုန္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ခႏၶာကိုယ္ပ်က္စီး၍ ေသျပီးေနာက္ သုဂတိ နတ္ျပည္သို႔ ေရာက္ၾကရသည္”။

ဤသို႔ အလုိရွိလွ်င္ -

ေရွးဘ၀က အဘိညာဥ္ရျခင္းငွါ အလြန္အကဲ အားထုတ္ခဲ့ဖူးျခင္း ဟူေသာ အေၾကာင္းႏွင့္ ယခုဘ၀၌ ရရွိသင့္ေသာ အဘိညာဥ္ႏွင့္ အဘိညာဥ္၏ အေျခခံ ပါဒကစ်ာန္ အစရွိေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္းရွိတုိင္း ထုိထုိမ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ျမင္ျခင္းသေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ကိုယ္ေတြ႕ သတၱ၀ါတုိ႔ကို ျမင္ျခင္းသို႔ ေရာက္သည္။(သုဂတိ-ေကာင္းေသာ လားရာ)


အရဟတၱ ဖလသမာပတ္သို႔ ေရာက္ပံုမွာ -

“အာသေ၀ါတရားမ်ား ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ အာသေ၀ါတရားမရွိေသာ ေစေတာ၀ိမုတၱိႏွင့္ ပညာ၀ိမုတၱိကို ယခုဘ၀၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ ထူးေသာ ဉာဏ္ျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ျပဳလ်က္ ေရာက္၍ ေနလုိသည္” ဟု အလုိရွိလွ်င္ -

ေရွးေရွး အရဟတၱဖိုလ္ႏွင့္ အရဟတၱဖုိလ္၏ ၀ိပႆနာဟူေသာ အေၾကာင္းတရား ရွိတုိင္းရွိတုိင္း ထုိသို႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳထုိက္ေသာ ေစေဟာ၀ိမုတၱိ, ပညာ၀ိမုတၱိသို႔ ေရာက္၍ ေနျခင္းသေဘာတရား၌ပင္ ကိုယ္တုိင္ ကိုယ္ေတြ႕ အရဟတၱ ဖလသမာပတ္၀င္စားႏုိင္ျခင္းသို႕ ေရာက္သည္- ဟု မိန္႕ေတာ္မူသည္။(ေစေတာ၀ိမုတၱိ-ကိလသာတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ စိတ္၊ ပညာ၀ိမုတၱိ-ကိေလသာတုိ႔မွ လြတ္ေျမာက္ေသာ ပညာ)


ေဆာင္ - သံ, ေၾကးႏွင့္ ေငြ၊ တစ္ေထြ ခဲမျဖဴ၊ ခဲပုပ္မူ၊ ငါးဆူ ေရႊ၏ ညစ္အေၾကး။

ကာမစၦႏၵ၊ ဗ်ာပါဒႏွင့္၊ ထိန, မိဒၶါ၊ ဥဒ္, ကုက္ ပါ ၀ိ၊ ငါး၀ သိ၊ မွတ္ဘိ စိတ္၏ ညစ္အေၾကး။

ညစ္ေၾကး ကင္းကြာ၊ ေရႊမွာ ႏူးညံ႕၊ က်န္းခံ့ လုပ္ျဖစ္၊ ထြက္လစ္ ေရာင္၀ါ၊ ခ်ိဳ႕မွာ မရွိ၊ လုိသည့္ တန္ဆာ၊ လုပ္ႏုိင္ရာ ၊ ေသခ်ာ မွတ္ကုန္ၾက။

ညစ္ေၾကးကင္းကြာ၊ စိတ္မွာ ႏူးညံ႕၊ က်န္းခံ့ လုပ္ျဖစ္၊ ထြက္လစ္ ေရာင္၀ါ၊ ခ်ိဳ႕မွာ မရွိ၊ လုိသည့္ ဘိညာ၊ လုပ္ႏုိင္ရာ၊ ေသခ်ာ မွတ္ကုန္ၾက။

ဣဒ္, ေသာ, ေစ, ပုပ္၊ စက္, အာ ထုတ္၊ အခ်ဳပ္ ဘိညာငါး။


တတိယသုတ္ ျပီး၏။

No comments:

Post a Comment