ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday 24 February 2011

ဣႆရနိမၼာန-၀ါဒ(ဖန္ဆင္းရွင္ႏွင့္ ဖန္ဆင္းရွင္ရွိႏုိင္ပံုအေတြး)

ေစာေစာပိုင္းေလာက္မွာ လူသားဟာ သူ႔ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳးကို ဖန္တီးေပးႏုိင္တဲ့ နတ္ျဗဟၼာေလာက္ဘဲ စဥ္းစားေတြးေခၚတယ္။ ေနာက္ပိုင္းက်ေတာ့ ဒီထက္ပိုျပီး တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ရွိတဲ့ အရာအားလုံးကို စနစ္တက် စီမံကြပ္ကဲေနတဲ့ ပုဂၢိဳလ္ၾကီးလည္း ရွိႏိုင္တယ္ဆုိတဲ့ အေတြး၀င္လာျပီး မိမိရဲ႕ပတ္၀န္းက်င္မွာရွိတဲ့ သက္ရွိသက္မဲ့ အရာ၀တၳဳေတြ ျဖစ္ပ်က္ေနပံု နက္နက္နဲနဲ ၾကံစည္ ေတြးေတာလာတယ္၊ ဒီအခါ မိမိဉာဏ္နဲ႕ အေၾကာင္းအကိ်ဳးဆက္စပ္ၾကည့္လုိ႔ရတာရွိသလုိ မရတာလဲ ေတြ႕လာရတယ္။ မိမိဉာဏ္နဲ႕ မမွီတဲ့ အရာေတြကို ဖန္ဆင္းရွင္ၾကီးရဲ႕ လက္ခ်က္လုိ႔ ေကာက္ခ်က္ ခ်ေတာ့တယ္။

ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒီေတြရဲ႕ အေတြးအခ်ိဳ႕ကို နဲနဲေျပာခ်င္ပါတယ္၊ ေတြးပံုက အေအးပိုင္းေဒသမွာ ေနထုိင္က်က္စားတဲ့ သတၱ၀ါရဲ႕ခႏၶာကိုယ္နဲ႕ အပူပိုင္းေဒသမွာ ေနထုိင္က်က္စားတဲ့ သတၱ၀ါရဲ႕ကိုယ္ခႏၶာတည္ေဆာက္ပံု မတူတာကို ေထာက္ျပၾကပါတယ္။ ကုန္းေနသတၱ၀ါနဲ႕ ေရေနသတၱ၀ါေတြရဲ႕ ကြဲျပားပံုကိုလည္း ေတြးၾကည့္တယ္။

ဥပမာ ေရစပ္မွာ ငါးရွာစားတဲ့ ငွက္ရဲ႕ ေျခေထာက္ေတြဟာ ေျခတံရွည္ေနတာေတြ႕ရမယ္၊ ေနာက္ျပီး ေရထဲမွာ ၾကာၾကာစိမ္ႏုိင္ဘို႔ အေရခြံ အမာေတြနဲက ဖံုးေပးထားတယ္၊ ေရနက္မွာရွိတဲ့ ငါးကို ဖမ္းႏုိင္ဘုိ႔ ႏူတ္သီးကို ရွည္ေပးထားတယ္၊ ဒါေတြဟာ တုိက္ဆုိင္မူလုိ႔ ဆုိမလား၊ တမင္ဖန္တီးထားတာ မျဖစ္ႏုိင္ဘူးလား။

ေနာက္တစ္ခု နားထင္စပ္မွာေပါက္တဲ့ ဆံပင္နဲ႕ မ်က္ခံုးမွာေပါက္တဲ့ မ်က္ခံုးေမႊး၊ အေရျပားေပၚမွာ ေပါက္ၾကတယ္၊ ေနရာအားျဖင့္ တစ္လက္မသာသာဘဲ ကြာေ၀းတယ္၊ အေမႊးခ်င္းလည္း တူတယ္၊ ဒါေပမယ့္ ဆံပင္ကို ျဖတ္လုိက္ရင္ ျပန္ရွည္တယ္၊ ၂ေပေလာက္ထိ ျပန္ရွည္တယ္၊ မ်က္ခံုးေမႊးရိတ္လုိက္ရင္လည္း ျပန္ေတာ့ရွည္ပါတယ္၊ ဒါေပမဲ့ လက္မ၀က္ေလာက္ ရွည္ျပီးရင္ ရပ္သြားတယ္၊ ဆက္မရွည္ေတာ့ဘူး၊ ဒါေကာ ဘယ္လုိလဲ။

ေနာက္တစ္ခု လူ႔ခႏၶာကိုယ္တြင္း အပူခ်ိန္၊ အျပင္မွာ အပူအေအး အနိမ့္အျမင့္ရွိေပမဲ့ ခႏၶာကိုယ္တြင္း အပူခ်ိန္ကေတာ့ အျမဲပံုမွန္ရွိေနတယ္၊ ရွိေအာင္ အေရျပားက ထိန္းေပးထားတာ၊ အဲဒီအပူခ်ိန္ထိန္း စနစ္က သူ႔အလုိလုိ ျဖစ္ေပၚတယ္လုိ႔ ဆုိမလား။

ေနာက္တစ္ခု ေန႕ဘက္အလင္းေရာင္ကို အမွီျပဳျပီး သြားလာၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြအတြက္ ၾကည့္စရာမ်က္လံုး ပါတယ္၊ ဒါနဲ႕ၾကည့္သြားၾကေပါ့၊ ညဘက္အေမွာင္နဲ႕ က်က္စားၾကတဲ့ သတၱ၀ါေတြအတြက္ကေတာ့ မ်က္လံုးနဲ႕တင္ မလံုေလာက္ဘူး၊ ဒါေၾကာင့္ လင္းႏုိ႕ေတြမွာ အရာ၀တၳဳကို ဖမ္းယူသိရွိႏုိင္တဲ့ ေရဒါစနစ္ပါရွိေနတယ္။ ဒီလုိသဘာ၀ရဲ႕ ထူးျခား ဆန္းၾကယ္ပံုေတြ ေျမာက္မ်ားစြာကို ၾကံစည္ေတြးေတာရင္း ဖန္ဆင္းရွင္ ရွိႏုိင္တယ္ဆုိတဲ့ အေတြးေပါက္လာတာပါဘဲ။

ဒီအေတြးကို အေဟတုက၀ါဒသမားေတြက လက္ခံမယ္ မဟုတ္ဘူး၊ ဆူးကို ဘယ္သူခြ်န္ေပးသလဲ။ သမင္မ်က္လံုးကို ဘယ္သူမ်က္စဥ္း ခပ္ေပးသလဲ။ သူ႔ဟာသူ ျဖစ္တာပါ၊ သဘာ၀ပဲေပါ့။

ဖန္ဆင္းရွင္သမားေတြရဲ႕ ဖန္ဆင္းရွင္ဆုိတာဟာ ငါတုိ႔ ဗုဒၶဘာသာေတြအေနနဲ႕ကေတာ့ သဘာ၀တရားလို႔ဘဲ ယူဆမွာပါ၊ ဒါဆုိ သဘာ၀တရားသည္သာ ဖန္ဆင္းရွင္ေပါ့။

ဖန္ဆင္းရွင္ၾကီးရွိႏုိင္ပံုကိုေတာ့ သက္ရွိသက္မဲ့ ႏွစ္မ်ိဳးနဲ႕ ေတြးၾကည့္ရေအာင္၊ ဥပမာ - ၾကက္ျခံၾကီးထဲက ၾကက္ကေလးတစ္ေကာင္ဆုိပါစုိ႔။ ဒီၾကက္ကေလး သူ႔မိဘျဖစ္တဲ့ ၾကက္မဖနဲ႕ ၾကက္မတုိ႔ မိတ္လုိက္ရာကေနျပီး “ဥ” အျဖစ္ကုိ ေရာက္လာတယ္။ ေနာက္ဥမွ အေကာင္ျဖစ္လာတယ္။ အေကာင္ျဖစ္ျပီး သူနဲ႕ဘ၀တူ အျခား ၾကက္ကေလးေတြနဲ႕ ေဆာ့ကစားျပီး ၾကက္ငယ္ဘ၀နဲ႕ ရွင္သန္ေနခဲ့တယ္။ အရြယ္ေရာက္တဲ့အခါ အရြယ္တူ ၾကက္ငယ္နဲ႕မိတ္လုိက္ျပီး မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြ ေမြးထုတ္ေပးတယ္၊ ေျပးလႊား ကစားတယ္၊ တစ္ေကာင္နဲ႕တစ္ေကာင္ ရန္ျဖစ္တဲ့အခါ ျဖစ္တယ္။ ဒီလုိေနရင္းကေန ၾကက္ျခံပိုင္ရွင္ၾကီး အဲဒီၾကက္ေတြရဲ႕ အသားထြက္ႏူန္း အေျခအေနကို ၾကည့္ျပီး ေရွ႕ဆက္ထားသင့္ရင္ ထားတယ္၊ အသားေပၚသင့္ရင္ အသားေပၚပစ္လုိက္တယ္။ အသားေပၚပစ္လုိက္ရင္ေတာ့ ၾကက္ကေလး ၾကက္ျခံကေန ၾကက္သားဆုိင္ေပၚ ေရာက္သြားေတာ့တာပဲ၊ အဲဒီ ၾကက္ကေလး သူ႔ဘ၀ သူပိုင္ဆုိင္တယ္။ သဘာ၀အတုိင္း ေမြးလာတယ္လုိ႔ ထင္မွာပါဘဲ၊ ဒါေပမဲ့ သူ႔ဘ၀ကို လႊမ္းမုိးထားတဲ့ ၾကက္ျခံပိုင္ရွင္ၾကီး ရွိေနတယ္။ ပိုင္ရွင္ၾကီးက သူတုိ႔ ေနထုိင္စားေသာက္ဖုိ႔ ေနထုိင္မေကာင္းရင္ ေဆး၀ါးကုသဖုိ႔ဆုိတာေတြကို စီမံေပးေနတယ္၊ ဒီအခ်က္ကို ၾကက္ကေလး ရိပ္မိပါ့မလား။

ေနာက္တစ္ခု လယ္ကြင္းထဲက ေကာက္ပင္ကေလး လယ္ကြက္ထဲမွာ ေပါက္ေရာက္ ရွင္သန္ေနတယ္ဆုိပါစုိ႔၊ ေျမၾကီးေပၚမွာ အျမစ္နဲ႕တြယ္ျပီး ေျမထဲက ေရကိုေသာက္ျပီး ရွင္သန္ခဲ့တယ္၊ ေလကို ရွဴရူိက္တယ္။ ေနေရာင္ျခည္ကို ခိုလူံတယ္၊ သစ္ပင္ရဲ႕ သဘာ၀ႏွင့္အညီ သူရွင္သန္ခဲ့တာပဲ၊ အခ်ိန္တန္ရင္ သီးႏွံထြက္လာတယ္၊ ဒီလုိနဲ႕ သီးႏွံရင့္ေတာ့ လယ္ပုိင္ရွင္က ရိတ္သိမ္းေတာ့တယ္၊ ေကာက္ပင္ကေလး ဘ၀ဇာတ္သိမ္းေတာ့တာေပါ့၊ ေကာက္ပင္ကေလးဟာ သူ႔ဟာသူ သဘာ၀အတုိင္း ေကာက္ပင္ျဖစ္လာတယ္၊ သဘာ၀အတုိင္း ရွင္သန္ေနထုိင္တယ္လုိ႔ ထင္ေပမဲ့ တကယ္ေတာ့ သူ႔ကို စုိက္ပ်ိဳးတဲ့ လယ္ပိုင္ရွင္ၾကီး ရွိတယ္၊ အဲဒီပိုင္ရွင္ၾကီးက ေရတုိ႔ ေျမဆီတုိ႔ကို ေကြ်းေမြးတယ္၊ သူပအတြက္လုိအပ္လာတဲ့အခါ ေကာက္ပင္ကေလးကို ရိတ္သိမ္းေတာ့တာေပါ့၊ သူ႔ဘ၀ကို လႊမ္းမုိးထားတဲ့ လယ္ပိုင္ရွင္ၾကီးရွိတာကို ေကာက္ပင္ကေလး ရိပ္မိပါ့မလား၊ ဒါဖန္ဆင္းရွင္ရွိႏုိင္ပံုကို ၾကံဖန္ေတြးေတာတာပါ။

အလြန္ၾကီးမားတဲ့ တန္ခိုးစြမ္းအားေတြနဲ႕ ျပည့္စံုတဲ့ ဖန္ဆင္းရွင္ၾကီးရွိတယ္၊ အဲဒီ ဖန္ဆင္းရွင္ၾကီးက ငါတုိ႔အေပၚမွာ လႊမ္းမုိးအုပ္စိုးထားတယ္၊ ငါတုိ႔ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးက်ိဳးကို စီမံပိုင္ခြင့္ရွိတယ္လုိ႔ ယံုၾကည္လုိက္ရင္ ဒါ ယံုၾကည္မူျဖစ္တယ္၊ သူ႔ကို အားကိုးအားထားျပဳရေတာ့မယ္၊ ဆုိးက်ိဳးအႏၱရာယ္ မက်ေရာက္ေအာင္ သူနဲ႕ အကာအကြယ္ ယူရေတာ့မယ္၊ ဒီအခါ ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မူ ျဖစ္သြားေရာ၊ ဘာသာေရးဆုိတဲ့ စကားလံုးလည္း ပါ၀င္လာတယ္၊ ဘာသာေရး ယံုၾကည္ကိုးကြယ္မူ ျဖစ္သြားတာေပါ့။


ေမာ္ကြန္းထိန္းဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေကသရ၏ ကမၼ၀ါဒမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးျခင္း စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment