ယံုၾကည္မူဆုိတာ လူသားရဲ႕ စိတ္အေတြးမွာ ျဖစ္တတ္တဲ့သေဘာ တစ္ခုပါ၊ စိတ္အေတြးဆုိတာဟာလဲ လူသားနဲ႕ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး အနိမ့္အျမင္နဲ႕ အေတြ႕အၾကံဳ ရင့္က်က္မူ အေပၚမူတည္ျပီး ေျပာင္းလဲတတ္ပါတယ္။ သမုိင္းဦးေခတ္က လူသားေတြဟာ ေကာင္းကင္ကေန လနကၡတ္တာရာေတြရဲ႕ ေတာက္ပတဲ့ အလင္းေရာင္ကို ၾကည့္ျပီး စိတ္ကူးနဲ႕ တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္ရွိတဲ့ နတ္ေဒ၀တာေတြရဲ႕ ဘံုဗိမာန္ေတြကို ေတြးထင္ခဲ့ၾကတယ္။ ေနာက္ပုိင္း တုိးတက္လာတဲ့ အခါမွာက်ေတာ့ ဒီအေတြး ေျပာင္းလဲသြားတယ္။ ဒါေပမဲ့ ေရွးေရွးဘိုးဘြားေတြရဲ႕ အေတြးကို နိမ့္က်တယ္ဆုိျပီး မရူံ႕ခ်ဘဲ ဆီေလ်ာ္ေအာင္ ေတြးယူရပါမယ္။
ဥပမာ - ျမစ္ရဲ႕ အနီးမွာ ေနထုိင္ၾကတဲ့ လူသားေတြက ျမစ္ေစာင့္နတ္ၾကီးကို အရုိအေသျပဳတဲ့ အေနနဲ႕ ပူေဇာ္ခဲ့ၾကတယ္။ ဒီလုိပူေဇာ္ျခင္း အရုိအေသျပဳျခင္းျဖင့္ ငါတုိ႔ရဲ႕ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာကို ဒီနတ္ၾကီးက ေဆာင္က်င္းေပးလိမ့္မယ္လုိ႔ ယံုၾကည္တယ္။ သူ႔ကို မရုိမေသ လုပ္ရင္ေတာ့ ေဘးဒုကၡအႏၱရာယ္နဲ႕ ၾကံဳေတြ႕ရျပီသာမွတ္ေတာ့၊ ဒါက ေရွးလူသားေတြရဲ႕ အေတြး၊ အခုေခတ္အျမင္နဲ႕ ၾကည့္ရေအာင္၊ ျမစ္ေစာင့္နတ္ဆုိတာ ျမစ္ပါဘဲ၊ တစ္ကြဲ တစ္ျပား မဟုတ္ပါဘူး၊ အတူတူပါ၊ မိမိတုိ႔ အမွီျပဳေနတဲ့ ျမစ္ကို မိမိတုိ႔က မရုိေသဘူး၊ မေလးစားဘူး၊ အညစ္အေက်းေတြ ျမစ္ထဲစြန္႕ပစ္မယ္၊ ျမစ္ေရေတြကို မရုိးမေသသံုးစြဲမယ္ဆုိရင္ ဒီျမစ္ကျပန္ျပီး ေရာဂါေတြျဖစ္ေအာင္ သီးႏွံ႕စိုက္ခင္းေတြ ပ်က္စီးေအာင္ ေဘးဒုကၡေပးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ထုိ႔အတူ ေတာနဲ႕ ေတာေစာင့္နတ္၊ ေတာင္နဲ႕ ေတာင္ေစာင့္နတ္၊ သစ္ပင္နဲ႕ သစ္ပင္ေစာင့္နတ္ အတူတူပါဘဲ၊ လူသားေတြရဲ႕ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြပါ ေကာင္းကင္က နကၡတ္တာရာဆုိတာေတြဟာလဲ ကမၻာျဂိဳလ္နဲ႕ မိသားစုေတြပါ။ သဘာ၀ပတ္၀န္းက်င္ေတြပါ ဒါေတြကို မရုိမေသ မေလးမစားလုပ္ရင္ လူသားေတြ ေဘးဒုကၡနဲ႕ ၾကံဳႏုိင္တယ္ဆုိတာ ဒီကေန႕ ကမၻာ့သိပၸံ ပညာရွင္ၾကီးေတြကိုယ္တုိင္ ေျပာဆုိေနၾကပါျပီ။
ဟိႏၵဴသွ်ီ၀ျဗဟၼာၾကီးရဲ႕ ဂုဏ္ေတာ္ေတြကို ေဖာ္ျပတဲ့ ေနရာမွာ ေန၊ လ၊ ေျမ၊ ေရ၊ ေလ၊ မီး၊ အာကာသေတြကို ဂုဏ္ပုဒ္အျဖစ္ ေဖာ္ျပပါတယ္။ ဒါကိုၾကည့္ရင္ ေရွးေဟာင္းလူသား ေတြဟာ သဘာ၀တရားကို နတ္ေဒ၀တာအျဖစ္ တင္စားသံုးစြဲခဲ့ၾကတာပါ။ ဒါေတြကိုၾကည့္ရင္ ဖန္ဆင္းရွင္ ထာ၀ရဘုရားသခင္ဆုိတာ သဘာ၀တရားၾကီးကို ေျပာတာပါ။ ဖန္ဆင္းရွင္နဲ႕ သဘာ၀တရားထပ္တူပါ။
အခုဘာသာ၀ါဒေတြ တည္ေဆာက္ထားပံု တူညီတဲ့အခ်က္ကို ၾကည့္ရေအာင္ -
အတၱ၀ါဒမွာ ပရမအတၱၾကီးကေန အတၱကေလးခြဲထုတ္ျပီး သတၱ၀ါအျဖစ္ ဖန္ဆင္းေပးတယ္။ ဒီသတၱ၀ါေလး သတၱ၀ါအျဖစ္ က်င္လည္ျပီး ေနာက္ဆံုး ပရမအတၱၾကီးနဲ႕ ျပန္လည္ေပါင္းဆံုတယ္။ ဒါ သံသရာျပတ္ပံုပဲ။
ဖန္ဆင္းရွင္၀ါဒမွာ ဖန္ဆင္းရွင္ၾကီးက သတၱ၀ါေတြကို ဖန္ဆင္းေပးလုိက္တယ္။ သတၱ၀ါအျဖစ္ ရွင္သန္ေနထုိင္ရတယ္။ အေကာင္းအဆုိးအလုိက္ သုခဘံု ဒုကၡဘံုမွာ ခံစားစံစားရတယ္။ ေနာက္ဆံုးက်ေတာ့ ဖန္ဆင္းရွင္ၾကီးက ျပန္လည္ေခၚယူရတယ္။ ဒါသံသရာ ျပတ္တာဘဲ။
ကမၼ၀ါဒမွာ ကံက သတၱ၀ါေတြကို ဖန္ဆင္းေပးတယ္။ သတၱ၀ါအျဖစ္ ရွင္သန္ေနစဥ္ ကံအသစ္ေတြ ထပ္ျပဳတယ္။ အဲဒီကံေတြရဲ႕ အက်ိဳးကုိ ခံစားစံစားတယ္။ ေနာက္ဆံုးၾကေတာ့ တရားထူးကိုရျပီး ကံေတြကို ပယ္လုိက္တယ္။ ဒီအခါ ဘ၀သံသရာ အဆက္ျပတ္ျပီး နိဗၺာန္၀င္ေတာ့တာဘဲ။ သိပ္မကြာၾကပါဘူး၊ ဆင္တူပါတယ္။ ဒီေလာက္ဆုိ ကမၼ၀ါဒကို မွန္းဆႏုိင္ပါျပီ။
ေမာ္ကြန္းထိန္းဆရာေတာ္ ဘဒၵႏၱေကသရ၏ ကမၼ၀ါဒမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးျခင္း စာအုပ္မွ ေကာက္ႏုတ္တင္ျပသည္။
Sunday 27 February 2011
ယံုၾကည္မူေျပာင္းလဲတတ္ျခင္း
အမ်ဳိးအစား/က႑
ဓမၼေဆာင္းပါး
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment