ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday 25 September 2011

၆ - ကဏွေပတ၀တၳဳ

၂၀၇။ ကဏွအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ၀ါသုေဒ၀မင္းျမတ္ ထပါေလာ့၊ အဘယ္ေၾကာင့္ ေလ်ာင္းလဲေခြ အိပ္စက္ေနရပါသနည္း၊ သင္ မင္းျမတ္အား ေလ်ာင္းလဲေခြ အိပ္စက္ေနျခင္းျဖင့္ အဘယ္အက်ိဳး ရွိပါအ့ံနည္း၊ သင္၏ ႏွလံုးသား သင္၏ လက္်ာမ်က္စိႏွင့္ တူေသာ ညီအရင္းအား ေလတုိ႔သည္ လႊမ္းမုိးႏွိပ္စက္ေနပါကုန္၏၊ ေကသ၀မင္းျမတ္ ဃဋပညာရွိသည္ ျမည္တမ္းေနပါ၏ (ဟု ေရာဟိေဏယ်အမတ္က ေျပာ၏)။

၂၀၈။ ေရာဟိေဏယ်မည္ေသာ ထုိအမတ္၏ စကားကို ၾကား၍ ေကသ၀မင္းျမတ္သည္ ညီေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ပူေဆြးမူေသာက ႏွိပ္စက္သည္ျဖစ္ရကား ေလ်ာင္းစက္ရာမွ ေဆာလ်င္စြာ ထ၏။

၂၀၉။ အဘယ္ေၾကာင့္ သူရူးကဲ့သို႔ ဤဒြါရ၀တီတျမိဳ႕လံုး အႏွံ႕လွည့္လည္လ်က္ ယုန္ယုန္ဟု ျမည္တမ္းေနဘိသနည္း၊ အဘယ္သို႔ေသာ ယုန္ကို သင္ အလုိရွိသနည္း။

၂၁၀။ ေရႊျဖင့္ ျပီးေသာ ယုန္ေလာ၊ ျမေက်ာက္ရတနာျဖင့္ျပီးေသာ ယုန္ေလာ၊ ေၾကးနီျဖင့္ျပီးေသာ ယုန္ေလာ၊ ေငြစင္ျဖင့္ျပီးေသာ ယုန္ေလာ၊ ခရုသင္း ေက်ာက္သလင္း သႏၱာျဖင့္ျပီးေသာ ယုန္ေလာ၊ သင့္အတြက္ ယုန္ကို ျပဳလုပ္ေစပါအံ့။

၂၁၁။ ေတာၾကီး ျမိဳင္လယ္၌ က်က္စားၾကေသာ အျခားယုန္တုိ႔သည္လည္း ရွိၾကကုန္၏၊ ထုိယုန္တုိ႔ကိုလည္း သင့္အား ေဆာင္ယူေပးအံ့။ အဘယ္သို႔ေသာ ယုန္ကို သင္အလုိရွိသနည္း (ဟု ေကသ၀မင္းက ေျပာဆုိ ေမးျမန္း၏)။

၂၁၂။ ေျမ၌မွီကုန္ေသာ ယုန္တုိ႔ကို အကြ်ႏု္ပ္ အလုိမရွိ၊ လဗိမာန္မွ ယုန္ကိုသာ အလုိရွိပါ၏၊ ေကသ၀မင္းျမတ္ အကြ်ႏု္ပ္အား ထုိယုန္ကို ေဆာင္ယူေပးေလာ့ (ဟု ဃဋပ႑ိတက ေျဖၾကား၏)။

၂၁၃။ ညီေတာ္ သင္သည္ လဗိမာန္မွ ယုန္ကို ေတာင့္တဘိ၏၊ ေတာင့္တမရေကာင္းသည္ကို သင္ေတာင့္တဘိ၏၊ ထုိသင္သည္ ေကာင္းျမတ္ေသာ အသက္ကို မုခ် စြန္႕ရလိမ့္မည္ဟု ငါထင္၏(ဟု ေကသ၀မင္းက ေျပာဆုိ၏)။

၂၁၄။ ကဏွအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ၀ါသုေဒ၀မင္းျမတ္ သူတပါးကို ဆံုးမသကဲ့သို႔ ဤအတူ သင္သည္ သိေတာ္မူခဲ့ပါမူ ေရွး(ေလးလေလာက္)က ေသေသာ သားကို(အေၾကာင္းျပဳ၍) ယေန႕တုိင္ေအာင္ အဘယ္ေၾကာင့္ ပူေဆြးေနရဘိသနည္း။

၂၁၅။ ေမြးဖြားလာေသာ ငါ၏ သားသည္ မေသပါေစလင့္ဟု လူသည္၎၊ နတ္သည္၎(ေတာင့္တ၍) မရႏုိင္၊ ယင္းသို႔ ေတာင့္တ၍ မရေကာင္းေသာ ၀တၳဳကို အဘယ္မွာ ရႏုိင္ပါမည္နည္း။

၂၁၆။ ကဏွအႏြယ္ျဖစ္ေသာ ေနာင္ေတာ္မင္းျမတ္ သင္သည္ ေသသူကို အေၾကာင္းျပဳ၍ အဖန္တလဲလဲ ပူေဆြး၏၊ ထုိေသသူကို မႏၱန္ မန္းမူတ္ျခင္းျဖင့္ေသာ္၎၊ ေဆးျမစ္ျဖင့္ေသာ္၎ အထူးစီရင္ေဖာ္စပ္ေသာ ေဆးတုိ႔ျဖင့္ေသာ္၎ ေဆာင္ယူျခင္းငွါ မတတ္ေကာင္း။

၂၁၇။ မ်ားေသာ ဥစၥာရွိကုန္ေသာ မ်ားေသာ စည္းစိမ္ရွိကုန္ေသာ မင္းမ်ိဳး၌ ျဖစ္၍ မ်ားေသာ ဥစၥာစပါးလည္းရွိကုန္ေသာ ထုိထုိတုိင္းျပည္အရွင္ ဘုရင္တုိ႕ေသာ္မွလည္း အိုရကုန္ ေသရကုန္ေသး၏။

၂၁၈။ မင္းမ်ိဳးတုိ႔သည္၎ ပုဏၰားမ်ိဳးတုိ႔သည္၎ ကုန္သည္မ်ိဳးတုိ႔သည္၎ သူဆင္းရဲမ်ိဳးတုိ႔သည္၎ ဒြန္းစ႑ားမ်ိဳး ပန္းမူိက္သြန္မ်ိဳးတုိ႔သည္၎ ထုိဆုိအပ္ခဲ့ျပီးသူတုိ႔မွ တပါးေသာ အမ်ိဳးဇာတ္ရွိသူတို႔သည္၎ ရွိကုန္၏၊ ထုိသူတုိ႔သည္လည္း အုိရကုန္ ေသရကုန္ေသး၏။

၂၁၉။ (ပုဏၰားတုိ႔အက်ိဳးငွါ) ျဗဟၼာသည္ ၾကံစည္ေဟာေျပာအပ္ေသာ အဂၤါေျခာက္ပါးတုိ႕ႏွင့္ ယွဥ္ေသာ ေဗဒင္ကို သရဇၥ်ာယ္ပု႔ိခ်ကုန္ေသာ သူတို႔သည္၎ တပါးေသာ အတတ္ပညာႏွင့္ ျပည့္စံုသူတုိ႔သည္၎ ရွိကုန္၏၊ ထုိသူတုိ႔ေသာ္မွလည္း အုိရကုန္ ေသရကုန္ေသး၏။

၂၂၀။ ကိုယ္စိတ္တုိ႔ျဖင့္ ျငိမ္းေသာ သေဘာရွိကုန္ေသာ ေစာင့္စည္းအပ္ေသာ စိတ္ရွိ၍ ကိေလသာကို ပူပန္ေစတတ္ေသာ အက်င့္လည္း ရွိကုန္ေသာ ရေသ့ရဟန္းတုိ႔ေသာ္မွလည္း ေသခ်ိန္ေရာက္ေသာအခါ ကိုယ္ကို စြန္႕လႊတ္ၾကရကုန္ေသး၏။

၂၂၁။ (စတုသစၥကမၼ႒ာန္းဘာ၀နာ၌) ပြါးမ်ားျပီးေသာ စိတ္ရွိကုန္ေသာ မဂ္ကိစၥကို ျပဳျပီးကုန္ေသာ အာသေ၀ါ ကင္းကုန္ျပီးေသာ ရဟႏၱာတုိ႔ေသာ္မွလည္း ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ကံ ကုန္ျခင္းေၾကာင့္ ဤခႏၶာကိုယ္ကို စြန္႕ပစ္ၾကရကုန္ေသး၏(ဟု ဃဋပ႑ိတက ေျပာ၏)။

၂၂၂။ ညီေတာ္ ေထာပတ္ျဖင့္ သြန္းေလာင္းထားသည္ ျဖစ္၍ ရဲရဲညီးညီး ေတာက္ေနေသာ မီးကို ေရျဖင့္ သြန္းေလာင္းလုိက္ဘိသကဲ့သို႕ ထုိ႔အတူ သင္သည္(ေသာက) မီး ေတာက္ေလာင္ေနေသာ ပူပန္မူအားလံုးကို ျငိမ္းေအးေစေလျပီတကား။

၂၂၃။ အၾကင္သင္သည္ ပူေဆြးမူ ေသာက ႏွိပ္စက္ေနေသာ ငါ့အား သားေၾကာင့္ျဖစ္ေသာ ပူေဆြးမူ ေသာကကို ပယ္ေဖ်ာက္ပါေပ၏၊ ထုိသင္သည္ ငါ၏ ႏွလံုး၌မွီေသာ ပူေဆြးမူ ေသာကတည္းဟူေသာ ေျငာင့္ကို ႏုတ္ေပးျပီတကား။

၂၂၄။ ညီေတာ္ ငါသည္ ပူေဆြးမူ ေသာကတည္းဟူေသာ ေျငာင့္ကို ႏုတ္ပယ္ျပီးသူ ျငိမ္းခ်မ္းျပီးသူ ျငိမ္းေအးျပီးသူ ျဖစ္ေပေတာ့၏၊ ညီေတာ္ သင္၏ တရားစကားကို ၾကားနာရေသာေၾကာင့္ ငါသည္ မပူေဆြးေတာ့ပါ၊ မငိုေၾကြးေတာ့ပါ။

၂၂၅။ အၾကင္ပညာရွိသည္ သနားေစာင့္ေရွာက္တတ္ကုန္၏၊ ထုိပညာရွိတုိ႔သည္ ဤသို႔ပင္ ျပဳလုပ္ၾကကုန္၏၊ ဃဋ(ပ႑ိတ)သည္ ေနာင္ေတာ္ကို ပူေဆြးမူ ေသာကမွ ျငိမ္းေစသကဲ့သို႔ တပါးေသာ ပညာရွိတုိ႔သည္လည္း ပူေဆြးမူ ေသာကမွ ျငိမ္းေအးေစကုန္၏။

၂၂၆။ ဃဋ(ပ႑ိတ)သည္ ေနာင္ေတာ္ကို ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ အတုလုိက္ေစသကဲ့သို႔ အၾကင္သူအား ဤသို႔ သေဘာရွိကုန္ေသာ အမတ္တုိ႔သည္၎၊ အလုပ္အေကြ်းတုိ႕သည္၎ ရွိကုန္၏၊ ထုိသူအား ထုိအမတ္အလုပ္အေကြ်းတုိ႔သည္ ေကာင္းစြာ ေျပာဆုိျခင္းျဖင့္ အတုလုိက္ေစကုန္၏ (ဟု ၀ါသုေဒ၀မင္းၾကီးက ေျပာဆုိ၏)။

ေျခာက္ခုေျမာက္ေသာ ကဏွေပတ၀တၳဳ ျပီး၏။


မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဆ႒သံဂါယနာတင္ ပိဋကတ္ေတာ္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment