ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Tuesday 20 September 2011

အကုသုိလ္ကံ

အကုသိုလ္ကံဆုိသည္မွာ အျပစ္ရွိျခင္း၊ မေကာင္းေသာအက်ိဳးကိုေပးျခင္း သေဘာရွိသည္။ မေကာင္းမူ ျပဳေသာသူသည္ မေကာင္းမူျပဳသည့္အတြက္ ဤဘ၀၌လည္း ဆင္းရဲဒုကၡအမ်ိဳးမ်ိဳးရရွိခံစားရသည္။ တမလြန္ဘ၀၌လည္း ငရဲက်ျခင္း စေသာ မေကာင္းက်ိဳးမ်ား ခံစားရသည္။

ထုိအကုသုိလ္ကံသည္ ကာယကံ အကုသုိလ္၊ ၀စီကံ အကုသိုလ္၊ မေနာကံ အကုသုိလ္ ဟူ၍ သံုးမ်ိဳးရွိသည္။

သတၱ၀ါတုိ႔သည္ ထုိမိမိတုိ႔ျပဳလုပ္ေသာ ထိုေကာင္းကံ ဆုိးကံအရသာ စံၾကရ ခံၾကရသည္။ ထုိကံအက်ိဳးေပးမူကို တမ်ိဳးတမည္ျဖစ္ေအာင္ မည္သည့္ တန္ခိုးရွင္ကမွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလြဲ ဖယ္ရွား ခုခံႏုိင္ျခင္းမရွိ။ မလြဲမေသြ ဧကန္မုခ် ျဖစ္တတ္ေသာ သေဘာရွိ၍ “နိယာမတရား”ဟု ေခၚသည္။

အကုသိုလ္ကံသည္လည္း ကာယကံ ၃-ပါး၊ ၀စီကံ ၄-ပါး၊ မေနာကံ ၃-ပါးအားျဖင့္ ၁၀-ပါးရွိသည္။ အကုသုိလ္ဟူသည္ အျပစ္ရွိျခင္း၊ မေကာင္းေသာ အက်ိဳးကို ေပးျခင္း သေဘာရွိ၏။ မေကာင္းေသာ ကိုယ္မူ ႏူတ္မူ စိတ္မူတုိ႕ျဖစ္၍ ဒုစရုိက္တရားမ်ား ဟုလည္း ေခၚဆုိၾကသည္။

ထုိဒုစရုိက္တရားဆယ္ပါး တုိ႔သည္ ငရဲ တိရစၦာန္ ျပိတၱာ အသူရကာယ္ဟူေသာ အပါယ္ေလးပါးသို႔ ေရာက္ေစတတ္ေသာ လမ္းခရီး ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ “အကုသလကမၼပထ တရား ၁၀-ပါး” ဟုလည္း ေခၚသည္။

အကုသလကမၼပထတရားဆယ္ပါးတို႔တြင္ ပါဏာတိပါတ၊ ဖရုသ၀ါစာ၊ ဗ်ာပါဒ ဤသံုးပါးတုိ႔သည္ ေဒါသေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကသည္။ ကာေမသုမိစၦာစာရ၊ အဘိဇၥ်ာ၊ မိစၦာဒိ႒ိ ဤသံုးပါးတုိ႔သည္ ေလာဘေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကသည္။ အဒိႏၷာဒါနာ၊ မုသာ၀ါဒ၊ ပိသုဏ၀ါစာ၊ သမၨပၸလာပ ဤေလးပါးတုိ႔သည္ ေလာဘ ေဒါသ ႏွစ္ပါးေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကသည္။

အကုသိုလ္ကံတုိ႔တြင္ မိစၦာဒိ႒ိေခၚ အယူလြဲမွားမူ၊ ကံ ကံ၏အက်ိဳးကို မသိျမင္ မယံုၾကည္မူသည္ အျပစ္အၾကီးဆံုးကံ ျဖစ္သည္။ အကုသိုလ္ကံသည္ ကုသုိလ္ကံေလာက္ အင္အားၾကီးမူ မရွိေပ။ ကုသိုလ္ကံ အကုသိုလ္ကံ ျဖစ္ပြားေရးအတြက္ ကမၼႆကတာဉာဏ္သည္ အေျခခံက်သည္။ “ကံသာလွ်င္ ကိုယ္ပုိင္ဥစၥာရွိသည္၊ မိမိျပဳလုပ္ေသာ ကံမွတပါး ေလာကၾကီးအား စီမံဖန္တီးသူမရွိ” ဟု သိေသာဉာဏ္သည္ ကမၼႆကတာဉာဏ္ ျဖစ္သည္။ ထုိသို႔ သိျမင္ယံုၾကည္မွသာ ကမၼႆကတာသမၼာဒိ႒ိ ျဖစ္သည္။

ကုသုိလ္ကံ အကုသိုလ္ကံတုိ႔၏ အစြမ္းသတၱိေၾကာင့္ သတၱ၀ါ အေပါင္းတို႔သည္ အသက္တုိ ရွည္ ကြာျခားမူ၊ အဆင္းလွ မလွ ကြာျခားမူ၊ ပစၥည္းဥစၥာျပည့္စံုမူ၊ မျပည့္စံုမူ၊ ဘ၀သမၸတၱိျပည့္စံုမူ၊ မျပည့္စံုမူ စသည္တို႔ ျဖစ္ေပၚၾကရသည္။ သို႔ျဖစ္၍ ကုသုိလ္ကံမ်ား ျဖစ္ပြားေစရန္ ၾကိဳးစားၾကရသည္။

အထက္ပါ ကုသလကမၼပထတရားဆယ္ပါး၊ အကုသလကမၼပထ တရားဆယ္ပါးတုိ႔တြင္ တပါးပါးကို ျပဳလုပ္ရာ၌ -

(၁) ကိုယ္တုိင္ ျပဳလုပ္ျခင္း၊

(၂) သူတပါးကို ျပဳလုပ္ရန္ တုိက္တြန္း ခုိင္းေစျခင္း၊

(၃) ရရွိႏုိင္မည့္ အက်ိဳးေက်းဇူးမ်ားကို ေျပာျပ၍ ခ်ီးမြမ္းအားေပးျခင္း၊

(၄) သူတပါးတို႔ ျပဳလုပ္ေနသည္ကို ၀မ္းေျမာက္၀မ္းသာ ေက်နပ္ သေဘာက်ျခင္း၊ သေဘာတူျခင္း -

ဤေလးမ်ိဳးျဖင့္ ေျမွာက္ပြားလုိက္လွ်င္ သုစရုိက္တရား အပါးေလးဆယ္၊ ထို႔အတူ ဒုစရုိက္တရားလည္း အပါးေလးဆယ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။ ေကာင္းက်ိဳး ဆုိးျပစ္မ်ားကို အတူတူပင္ ခံစံၾကရ၏။

ေဆာင္ပုဒ္ ။ ။
ကုိယ္တုိင္, တုိက္တြန္း၊ ခ်ီးမြမ္း, စိတ္တူ၊
ေျမွာက္ပြားမူ၊ မွတ္ယူ ေလးဆယ္ကံ။
ၾကံရာပါလူ၊ ေလးဦးတူ၊ မွ်ယူ ခြဲေ၀ခံ။


မွတ္ခ်က္။ ။ ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္ အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာန ဗုဒၶဘာသာ တရားေတာ္ အေျခံခံအဆင့္ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ေဖာ္ျပထားသည္။

No comments:

Post a Comment