ရဟန္းတုိ႔ ! ေလာက၌ သူရဲေကာင္း ၅-မ်ိဳးတုိ႔ ထင္ရွားရွိၾကသည္။
ယင္း ၅-မ်ိဳးမွာ -
အခ်ိဳ႕ေသာ သူရဲေကာင္းသည္
၁။ ဆင္တပ္, ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမူန္ထုကို ျမင္၍ပင္ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္္၊ ပို၍လည္း တြန္႕ဆုတ္သြားသည္၊ ၾကံ႕ၾကံ႕မခံနုိင္ေတာ့၊ ရင္ဆုိင္ မတုိက္၀ံ့ေတာ့၊ ဤကား ဒုတိယ သူရဲေကာင္းတည္း။
၃။ ဆင္တပ္, ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမူန္ထုႏွင့္ ရန္သူတပ္ အလံဖ်ားကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ ခံႏုိင္ေသးသည္၊ မ်ားစြာကို ၾကား၍ တြန္႕ဆုတ္သြာသည္၊ ပို၍လည္း တြန္႕ဆုတ္သြာသည္၊ ၾကံ႕ၾကံ႕မခံႏုိင္ေတာ့၊ ရင္ဆုိင္ မတုိက္၀ံ့ေတာ့၊ ဤကား တတိယ သူရဲေကာင္းတည္း။
၄။ ဆင္တပ္, ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမူန္ထု, ရန္သူ႔တပ္ အလံဖ်ားျမင္ျခင္းႏွင့္ ခ်ီတက္လာေသာ ဆင္, ျမင္း, ရထား, ဗုိလ္ေျခတုိ႔၏ က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာကို ၾကားရေသာ္လည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္ေသးသည္၊ သို႔ေသာ္ ပစ္ခတ္ထုိးသတ္ျခင္းေၾကာင့္ အင္အား ကုန္ခန္းသြားသည္၊ တပ္ပ်က္သြားသည္၊ ဤကား စတုတၳ သူရဲေကာင္းတည္း။
၅။ ဆင္တပ္, ျမင္းတပ္စသည္တုိ႔ေၾကာင့္ တက္လာေသာ ျမဴမူန္ထုႏွင့္ ရထား, ဗုိလ္ေျခတုိ႔၏ က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာကို ၾကားျခင္းကိုလည္းေကာင္း၊ ပစ္ခတ္ထိုးသတ္ျခင္းကို လည္းေကာင္း ဤအားလံုးကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္သည္၊ ထုိသူရဲေကာင္းသည္ စစ္ပြဲေအာင္ျမင္ျပီး စစ္ေျမျပင္ အားလံုကိုပင္ လႊမ္းမုိးအုပ္စိုးထားႏုိင္သည္၊ ဤကား ပဉၥမ သူရဲေကာင္းတည္း။
ဤအတူပင္ -
အဆိုပါ သူရဲေကာင္းမ်ားႏွင့္တူသည့္ ရဟန္း ၅-မ်ိဳးတုိ႔ ထင္ရွားရွိၾကသည္။
ယင္း ၅-မ်ိဳးမွာ -
ဤသာသနာေတာ္၌ ရဟန္းသည္ -
၁။ ျမဴမုန္႕ထုကိုသာ ျမင္၍ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္၊ ပုိ၍လည္း တြန္႕ဆုတ္ဖုိ႕ရာ မတတ္ႏုိင္ေတာ့၊ သိကၡာပုဒ္လုိက္နာမူ အားေပ်ာ့ေၾကာင္း အသိေပးကာ သိကၡာခ်ျပီး လူ၀တ္လဲသြားသည္။
ဤေနရာ၌ ျမဴမူန္ထု ဟူသည္မွာ -
ရဟန္းသည္ “မည္သည့္ ရြာ, နိဂံုးေန မည္သည့္ အမ်ိဳးသမီးသည္ အေတာ့္ကို လွသည္၊ ၾကည့္လုိ႔ေကာင္းသည္၊ စိတ္ကို ဆြဲေဆာင္ႏုိင္သည္၊ အဆင္းသဏၭာန္ အလြန္႕အလြန္ ျပည့္စံုသည္” ဟူေသာ သတင္းၾကားရုံျဖင့္ပင္ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္၊ ရဟန္းဘ၀မ်ာ ဆက္လက္ မရပ္တည္ႏုိင္ေတာ့၊ ဤသည့္ အမ်ိဳးသမီးသည္ ရဟန္းအတြက္ ျမဴမူန္ထုပင္တည္း။
အမ်ိဳးသမီးသတင္းၾကားရရုံမွ်ျဖင့္ တြန္႕ဆုတ္သြားေသာ ရဟန္းကို “ျမဴမူန္ထုျမင္ရရုံျဖင့္ တြန္႕ဆုတ္သြားေသာ ပထမ သူရဲေကာင္းႏွင့္ တူသည္” ဟု ဆုိရမည္။
၂။ ျမဴမူန္ထုကို ျမင္ရေသာ္လည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္ေသးသည္၊ သို႔ေသာ္ ရန္သူ႔တပ္ အလံဖ်ားကို ျမင္ရေသာအခါ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္၊ ရဟန္းဘ၀မွာ ဆက္လက္ မရပ္တည္နုိင္ေတာ့။
ဤေနရာ၌ အလံဖ်ား ဟူသည္မွာ -
ရဟန္းသည္ သတင္းၾကားရျခင္းမဟုတ္ဘဲ အမ်ိဳးသမီးကို ကုိယ္တုိင္ ေတြ႕ျမင္ရသည္၊ ေတြ႕ျမင္ရ၍ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္၊ ရဟန္းဘ၀မွာ ဆက္လက္ မရပ္တည္ႏုိင္ေတာ့၊ ဤသည့္ ကိုယ္တုိင္ေတြ႕ျမင္အပ္ေသာ အမ်ိဳးသမီးအားရုံသည္ အလံဖ်ားပင္တည္း။
ကိုယ္တုိင္ေတြ႕ျမင္ရေသာအခါ တြန္႕ဆုတ္သြားေသာ ရဟန္းကို “အလံဖ်ားကို ျမင္ေသာအခါ တြန္႕ဆုတ္ သြားေသာ ဒုတိယ သူရဲေကာင္းႏွင့္ တူသည္” ဟု ဆုိရမည္။
၃။ ျမဴမူန္႕ထုျမင္ရျခင္း, အလံဖ်ားျမင္ရျခင္းတုိ႔ကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္ေသာ္လည္း က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာကို ၾကားရေသာအခါ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္။ ရဟန္းဘ၀မွာ ဆက္လက္ မရပ္တည္ႏုိင္ေတာ့။
ဤေနရာ၌ က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာ ဟူသည္မွာ -
ေတာသို႔ ျဖစ္ေစ, သစ္ပင္ရင္းသို႔ ျဖစ္ေစ, ဆိတ္ျငိမ္ရာအရပ္သို႔ ျဖစ္ေစ ကပ္ေရာက္ေနသူ ရဟန္းထံ အမ်ိဳးသမီးခ်ဥ္းကပ္လာျပီး ျပံဳးလည္း ျပံဳးျပသည္၊ ေျမွာက္ပင့္၍လည္း ေျပာဆုိသည္၊ အသံထြက္ေအာင္ ရယ္ေမာသည္၊ ေျပာင္လည္း ေျပာင္ျပသည္။ ထုိအခါ ရဟန္းသည္ တြန္႕ဆုတ္သြားသည္၊ ရဟန္းဘ၀မွာ ဆက္လက္ မရပ္တည္ႏုိင္ေတာ့၊ ဤသည့္ ျပံဳးျခင္းစေသာ အမ်ိဳးသမီးအမူအရာသည္ က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာပင္တည္း။
ျပံဳးျပျခင္းစသည္ကို ၾက့႕ၾကံ႕မခံႏုိင္ေသာ ရဟန္းကို “က်ယ္ေလာင္သံ မ်ားစြာကို ၾကံ႕ၾကံ႕မခံႏုိင္ေသာ တတိယ သူရဲေကာင္းႏွင့္ တူသည္” ဟု ဆုိရမည္။
၄။ ရဟန္းသည္ ျမဴမူန္႕ထုႏွင့္ အလံဖ်ားကို ျမင္ရျခင္း, က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာကို ၾကားရျခင္းတုိ႔ကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္ေသာ္လည္း တကယ္ ရင္ဆုိင္တုိက္ခိုက္ေသာအခါ အင္အားကုန္သြားသည္၊ တပ္ပ်က္သြားသည္။
ဤေနရာ၌ တကယ္ ရင္ဆုိင္တုိက္ခိုက္ခံရျခင္း ဟူသည္မွာ -
ေတာသုိ႔ ျဖစ္ေစ, သစ္ပင္ရင္းသို႔ ျဖစ္ေစ, ဆိတ္ျငိမ္ရာ အရပ္သို႔ ျဖစ္ေစ ကပ္ေရာက္ေနေသာ ရဟန္းထံ အမ်ိဳးသမီး ခ်ဥ္းကပ္လာျပီး အနီးကပ္ထုိင္သည္၊ အိပ္သည္၊ ဖိထားသည္၊ ထုိအခါ ရဟန္းသည္ သိကၡာပုဒ္ လုိက္နာမူ အားေပ်ာ့ေၾကာင္း အသိမေပး သိကၡာမခ်ဘဲ ေမထွန္မွီ၀ဲလုိက္သည္၊ ဤသည့္ ပူးပူးကပ္ကပ္ထုိင္ျခင္းစေသာ အမ်ိဳးသမီးအေတြ႕အထိ သည္ တကယ္ ရင္ဆုိင္တုိက္ခိုက္ခံရျခင္း ပင္တည္း။
အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ထုိင္ရျခင္း, အိပ္ရျခင္း, အဖိခံရျခင္း တုိ႔ကို ၾကံ႕ၾကံ႕မခံႏုိင္ေသာ ရဟန္းကို “တကယ္ ရင္ဆုိင္တုိက္ခိုက္ေသာအခါ ၾကံ႕ၾကံ႕မခံနုိင္ဘံ တပ္ပ်က္သြားေသာ စတုတၱ သူရဲေကာင္းႏွင့္တူသည္” ဟု ဆုိရမည္။
၅။ ရဟန္းသည္ ျမဴမူန္ထုႏွင့္ အလ့ဖ်ား ျမင္ရျခင္း, က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာကို ၾကားရျခင္း, တကယ္ရင္ဆုိင္ တုိက္ခုိက္ခံရျခင္းတုိ႔ကို ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္ရုံမက စစ္ပြဲေအာင္ႏုိင္ျပီး ထုိစစ္ေျမျပင္အားလံုးကုိပင္ လႊမ္းမုိးအုပ္စိုးထားနုိင္သည္။
ဤေနရာ၌ စစ္ပြဲေအာင္ႏုိင္ျခင္း ဟူသည္မွာ -
ရဟန္းသည္ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ထုိင္ရျခင္း, အိပ္ရျခင္း, အဖိခံရျခင္းတုိ႔ကို လြတ္ေအာင္ ရုန္းထြက္၍ ေတာ၊ သစ္ပင္ရင္း၊ ေတာင္း, ေခ်ာက္, ေတာင္ေခါင္း, သခၤ်ဳိင္း, ေတာအုပ္, လြင္ျပင္, ေကာက္ရုိးပံုဟူေသာ ဆိတ္ျငိမ္ရာ ေက်ာင္း အိပ္ရာေနရာကို မွီ၀ဲသည္။
ထုိရဟန္းသည္ ေတာ, သစ္ပင္ရင္း, ဆိတ္ျငိမ္ရာ တစ္ခုခုသို႔ ခ်ဥ္းကပ္ျပီး -
၁။ ထက္၀ယ္ဖြဲ႕ေခြကာ,
၂။ အထက္ပိုင္း ကိုယ္ကိုလည္း ေျဖာင့္မတ္စြာ ထားျပီး,
၃။ ကမၼ႒ာန္းသို႔ ေရွးရူ သတိကို ျဖစ္ေစလ်က္ ထုိင္ေနသည္။
ဤ ဥပါဒါနကၡႏၶာ ၅-ပါးဟူေသာ ေလာက၌ -
၁။ အဘိဇၥ်ာ(မက္ေမာျခင္း) ကို ပယ္၍ အဘိဇၥ်ာကင္းေသာ စိတ္ျဖင့္ ေနသည္၊ အဘိဇၥ်ာမွ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳသည္။
၂။ ဗ်ာပါဒ(ပ်က္စီးေစလုိျခင္း)ကို ပယ္၍ မပ်က္စီးေစလုိေသာ စိတ္ျဖင့္ သတၱ၀ါအားလံုးတုိ႔၏ အစီးအပြါးကို လုိလားလ်က္ ေနသည္။ ဗ်ာပါဒမွ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳသည္။
၃။ ထိနမိဒၶ(ေလးလံ ထုိင္းမူိင္းျခင္း) ကို ပယ္၍ ထိနမိဒၶမွ ကင္းသည္ ျဖစ္၍ သတိ, ပညာလက္ကိုင္ထားကား အလင္းေရာင္ကို အာရုံယူ၍ ေနသည္၊ ထိနမိဒၶမွ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳသည္။
၄။ ဥဒၶစၥ(ပ်ံ႕လြင့္ျခင္း) , ကုကၠဳစၥ(ေနာင္တ ပူပန္ျခင္း) ကို ပယ္၍ မိမိ သႏၱာန္၀ယ္ စိတ္ ျငိမ္းေအးေအာင္ မပ်ံ႕မလြင့္ ေနသည္၊ ဥဒၶစၥ, ကုကၠဳစၥမွ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳသည္။
၅။ ၀ိစိကိစၦာ(ယံုမွားျခင္း)ကို ပယ္၍ ၀ိစိကိစၦာကို လြန္ေျမာက္၍ ကုသိုလ္တရားတုိ႔၌ သံသယကင္းလ်က္ေနသည္၊ ၀ိစိကိစၦာမွ စိတ္ကို စင္ၾကယ္ေအာင္ ျပဳသည္။
ထုိရဟန္းသည္ စိတ္၏ ညစ္ညဴးေၾကာင္းလည္းျဖစ္, ပညာအားနည္းျခင္းကိုလည္း ျပဳတတ္သည့္ ဤ နီ၀ရဏ(အပိတ္အပင္) တရား ၅-ပါးတုိ႔ကို ပယ္စြန္႕၍ ကာမဂုဏ္တရားတုိ႔မွ ဆိတ္၍သာလွ်င္ ပထမစ်ာန္, ဒုတိယစ်ာန္, တတိယစ်ာန္, စတုတၳစ်ာန္တုိ႔သို႔ အဆင့္ဆင့္ ေရာက္၍ ေနသည္။ (ဤစ်ာန္မ်ားသို႔ ေရာက္ပံုု-ဗလ၀ဂ္၊ ၀ိတၱတသုတ္၊ သမာဓိဗလ၌ လာသည့္အတုိင္း သိေလ)
ဤသို႔ စ်ာန္သမာဓိျဖင့္ တည္ၾကည္သည့္စိတ္ -
ျဖဴစင္, သန္႕ရွင္း, ညစ္ေၾကးကင္းျပီး, ႏူးညံ႕, သင့္ေလ်ာ္, တည္တံ့, ခိုင္မာလာေသာ အခါ ထုိရဟန္းသႏၱာန္မွာ အာသ၀ကၡယ(အာသေ၀ါတရားတို႔ကို ကုန္ေစတတ္ေသာ) ဉာဏ္ျဖစ္ေပၚလာသည္။
အာသ၀ကၡယဉာဏ္ျဖစ္ေပၚပံုမွာ -
၁။ “ဤကား ဆင္းရဲ” ဟု လည္းေကာင္း၊
၂။ “ဤကား ဆင္းရဲျဖစ္ေပၚေၾကာင္း” ဟု လည္းေကာင္း၊
၃။ “ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္” ဟု လည္းေကာင္း၊
၄။ “ဤကား ဆင္းရဲခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သို႔ ေရာက္ေၾကာင္းအက်င့္” ဟုလည္းေကာင္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိသည္။
ထုိ႕ျပင္ -
၁။ “ဤသည္တုိ႔ကား အာသေ၀ါတရားတုိ႔” ဟု လည္းေကာင္း၊
၂။ “ဤကား အာသေ၀ါတုိ႔ျဖစ္ေၾကာင္း” ဟု လည္းေကာင္း၊
၃။ “ဤကား အာသေ၀ါတုိ႔ ခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္” ဟု လည္းေကာင္း၊
၄။ “ဤကား အာသေ၀ါခ်ဳပ္ရာ နိဗၺာန္သုိ႔ ေရာက္ေၾကာင္း အက်င့္” ဟု လည္းေကာင္း ဟုတ္တုိင္းမွန္စြာ သိသည္။
ဤသို႔ သိျမင္ေသာ ထုိရဟန္း၏ စိတ္သည္ ကာမာသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္သြားသည္၊ သ၀ါသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္သြားသည္၊ အ၀ိဇၨာသ၀မွလည္း လြတ္ေျမာက္သြားသည္၊ လြတ္ေျမာက္ျပီးေသာအခါ “ လြတ္ေျမာက္ေလျပီ” ဟု အသိဉာဏ္ ျဖစ္ေပၚလာသည္။
၎ျပင္ “ငါ့မွာ ပဋိသေႏၶေနမူလည္း ကုန္ျပီ၊ ျမတ္ေသာအက်င့္ကိုလည္း က်င့္သံုးျပီးျပီ၊ မဂ္ကိစၥကိုလည္း ျပဳျပီးျပီ၊ မဂ္အတြက္ ေနာက္ထပ္လုပ္စရာလည္း မရွိေတာ့ျပီ”ဟု ကိုယ္တုိင္ သိသြားသည္။
ဤသည္ အမ်ိဳးသမီးအေတြ႕အထိမွ လြတ္ေအာင္ ရုန္းထြက္၍ က်င့္ၾကံျပီး ရဟႏၱာျဖစ္လာျခင္းသည္ စစ္ပြဲေအာင္ႏုိင္ျခင္း ပင္တည္း။
ဤသို႔ အမ်ိဳးသမီးႏွင့္ နီးနီးကပ္ကပ္ ထုိင္ရျခင္း, အိပ္ရျခင္း, အဖိခံရျခင္းတုိ႔ကို လြတ္ေအာင္ ရုန္းထြက္၍ အာသေ၀ါကင္းကြာ ရဟႏၱာျဖစ္ေအာင္ က်င့္ႏုိင္ေသာ ရန္းကို “ျမဴမူန္ထုႏွင့္ အလံဖ်ားကို ျမင္ရျခင္း က်ယ္ေလာင္သံမ်ားစြာကို ၾကားရျခင္းတုိ႔ကိုလည္း ၾကံ႕ၾကံ႕ခံႏုိင္, စစ္ပြဲကို ေအာင္ျမင္ေအာင္လည္း တုိက္ခိုက္ႏုိင္ေသာ ပဥၥမ သူရဲေကာင္းႏွင့္ တူသည္” ဟု ဆုိရမည္။
ေဆာင္ - ျမဴမူန္ကို၊ အလံျမင္ နင့္၊ ထုိ႔ျပင္ သံၾကား၊ တြန္႕ဆုတ္သြာသူ၊ တုိက္မူ က်ရူံး၊ ထိုအားလံုးေအာင္၊ ရဲေခါင္ လူစြမ္းေကာင္း၊ ငါးမ်ိဳးေပါင္း၊ မွတ္ေၾကာင္း သူရဲေကာင္း။
သူရဲေကာင္းမ်ား၊ အလားတူစြာ၊ ရဟန္းမွာလည္း၊ ငါးမ်ိဳးကြဲ၊ မလြဲ မွတ္ေစေၾကာင္း။
ပဥၥမသုတ္ ျပီး၏။
Saturday 5 March 2011
၅။ ပထမ ေယာဓာဇီ၀သုတ္
အမ်ဳိးအစား/က႑
ဗုဒၶသုတ္ေတာ္မ်ား(ျမန္မာျပန္)
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment