ေယာဂီတုိ႔က်င့္ခဲ့တဲ့ဟာကို တန္ဖုိးခ်ျပီး ေျပာေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေယာဂီတု႔ိဟာ မွန္ကန္တဲ့လမ္းစဥ္မွာ မွန္ကန္တဲ့ဘက္ကို အင္မတန္တန္ဖိုးရွိလွတဲ့ မွန္ကန္တဲ့ေျခလွမ္းကို လွမ္းျပီးၾကပါျပီ။ ေနာက္ျပီးေတာ့ တစ္လွမ္းျပီးတစ္လွမ္း တစ္လွမ္းျပီးတစ္လွမ္းနဲ႔ လမ္းစဥ္ကိုေလွ်ာက္ျပီး ဒုကၡေတြခ်ဳပ္ျငိမ္းရာျဖစ္တဲ့ ပန္းတုိင္ကို ေရာက္ၾကရမွာ မလြဲပါဘူး။
ဒါဟာ ဘာနဲ႔တူသလဲဆုိရင္ အင္မတန္ေျမၾသဇာေကာင္းတဲ့ ေျမထဲမွာ အင္မတန္ ေကာင္းတဲ့မ်ိဳးေစ့ကို ခ်လုိက္ျပီးပ်ိဳးလုိက္သလိုပါပဲ။ ေပါက္လာတဲ့ ပင္ပ်ိဳကေလးကို အင္မတန္ ဂရုစို္က္ျပီး ၾကည့္ရူေပးဖုိ႔လုိပါတယ္။ တတ္ကြ်မ္းတဲ့ ဗဟုသုတနဲ႔ျပည့္စံုတဲ့ ဥယ်ာဥ္မွဴးဆုိရင္ျဖင့္ ပင္ပ်ိဳကေလးေတြကို အထူးဂရုစိုက္ျပီး ပ်ိဳးေထာင္ပါတယ္။ ႏြားလာျပီး စားမသြားေအာင္လုိ႔လဲ ျခံခတ္ေပးထားရပါတယ္။ သင့္ေတာ္တဲ့အခ်ိန္မွာ သင့္ေတာ္သလုိ ေရေလာင္းေပးရ၊ ေနေရာင္ေပးရ၊ အရိပ္ရေအာင္လည္း လုပ္ေပးရပါတယ္။
ဒီလုိျပဳစုေပးေတာ့ ပင္ပ်ိဳကေလးကေနျပီး ပင္စည္ၾကီး တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္နဲ႔ အျမစ္ေတြနက္နက္နဲ႔ သစ္ပင္ၾကီးျဖစ္လာေတာ့ ျပဳစုေပးေနဖုိ႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ သူကေတာင္ျပန္ျပီး သူထြက္သမွ်ကို ေပးပါေတာ့တယ္။ အလားတူပဲ။ ဓမၼပင္ပ်ိဳကေလးကို အခုေတာ့ ၾကည့္ရူေပးရဖို႔ ဂရုစိုက္ျပီးပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ အထူးလိုေနပါတယ္။ ၾကီးထြားလာျပီး အပင္ၾကီးျဖစ္လာေတာ့ ပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ မလုိေတာ့ဘဲ တစ္သက္တာမွာ မခံစားရဖူးတဲ့ အရိပ္အာ၀ါသကို ခိုလူံရပါလိမ့္မယ္။ တစ္သက္တာမွာ မစားရဖူးတဲ့ အသီးေတြကိုလည္း စားရပါလိမ့္မယ္။ မကုန္မခမ္းေပးလုိ႔သာ ေနပါလိမ့္မယ္။
အခုခ်ိန္မွေတာ့ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ အထူးလုိေနပါတယ္။ ႏြားလာမစားႏုိင္ေအာင္လားဆုိေတာ့ ဘယ္ႏြားက လာစားမွာလဲ။ အိမ္ျပန္ေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြက သိခ်င္ၾကလို႔ ေမးၾက ျမန္းၾကပါလိမ့္မယ္။ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့သတံုး။ ဘာေတြ သင္ၾကားခဲ့တယ္လုိ႔ ေျပာျပေတာ့ ေမးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က တရားကို ေသေသခ်ာခ်ာနားမလည္ေတာ့ ဒါဟာျဖင့္ တုိ႔ရဲ႕က်င့္စဥ္လဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒို႔ရဲ႕က်င့္ေနၾကတရားလည္း မဟုတ္ပါလား။ ဒါဟာဒို႔ရဲ႕ ဂုိဏ္းထဲကမွ မဟုတ္ဘဲ အဲဒီက်င့္စဥ္ဟာ က်င့္ဖို႔မေကာင္းဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ ေယာဂီစိတ္ထဲမွာ စေနာင့္စနင္း ရူပ္ေထြးသြားျပီး တရားဆက္လက္မက်င့္ေတာ့ပဲ လက္လႊတ္လုိက္ရင္ေတာ့ ဓမၼပင္ပ်ိဳေလးကို ႏြားလာစားသြားတာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ဘယ္လို ျခံကာေပးထားရပါ့မလဲ။ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာျခံစည္းရုိး ကာထားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼပင္ပ်ိဳကေလးကို သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေတြ ေစာင့္ထိန္းထားျပီး ပြားမ်ားျပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ဘယ္သူက ကန္႔ကြက္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ ျပီးေတာ့ ဒီျခံစည္းရုိးအတြင္းမွာ မြန္ျမတ္တဲ့ ေမတၱာ ကရုဏာေတြကို ပြားေပးရာမွာလည္း ဘယ္သူက ကန္႔ကြက္စရာရွိပါသလဲ။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကိုပဲ က်င့္ျပီး ဒီျပင္အလုပ္ေတြကို မလုပ္ဘူးဆုိရင္ ပင္ပ်ိဳကေလးကို ျခံကာေပးထားျပီးျဖစ္လုိ႔ လံုျခံဳေနပါျပီ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဒီလုိျပဳစုေပးေတာ့ ပင္ပ်ိဳကေလးကေနျပီး ပင္စည္ၾကီး တုတ္တုတ္ခိုင္ခိုင္နဲ႔ အျမစ္ေတြနက္နက္နဲ႔ သစ္ပင္ၾကီးျဖစ္လာေတာ့ ျပဳစုေပးေနဖုိ႔ မလိုေတာ့ပါဘူး။ သူကေတာင္ျပန္ျပီး သူထြက္သမွ်ကို ေပးပါေတာ့တယ္။ အလားတူပဲ။ ဓမၼပင္ပ်ိဳကေလးကို အခုေတာ့ ၾကည့္ရူေပးရဖို႔ ဂရုစိုက္ျပီးပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ အထူးလိုေနပါတယ္။ ၾကီးထြားလာျပီး အပင္ၾကီးျဖစ္လာေတာ့ ပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ မလုိေတာ့ဘဲ တစ္သက္တာမွာ မခံစားရဖူးတဲ့ အရိပ္အာ၀ါသကို ခိုလူံရပါလိမ့္မယ္။ တစ္သက္တာမွာ မစားရဖူးတဲ့ အသီးေတြကိုလည္း စားရပါလိမ့္မယ္။ မကုန္မခမ္းေပးလုိ႔သာ ေနပါလိမ့္မယ္။
အခုခ်ိန္မွေတာ့ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ အထူးလုိေနပါတယ္။ ႏြားလာမစားႏုိင္ေအာင္လားဆုိေတာ့ ဘယ္ႏြားက လာစားမွာလဲ။ အိမ္ျပန္ေရာက္သြားတဲ့အခါက်ေတာ့ ေဆြမ်ိဳးသားခ်င္းေတြ၊ မိတ္ေဆြေတြက သိခ်င္ၾကလို႔ ေမးၾက ျမန္းၾကပါလိမ့္မယ္။ ဘာေတြ လုပ္ခဲ့သတံုး။ ဘာေတြ သင္ၾကားခဲ့တယ္လုိ႔ ေျပာျပေတာ့ ေမးတဲ့ပုဂၢိဳလ္က တရားကို ေသေသခ်ာခ်ာနားမလည္ေတာ့ ဒါဟာျဖင့္ တုိ႔ရဲ႕က်င့္စဥ္လဲ မဟုတ္ပါလား။ ဒို႔ရဲ႕က်င့္ေနၾကတရားလည္း မဟုတ္ပါလား။ ဒါဟာဒို႔ရဲ႕ ဂုိဏ္းထဲကမွ မဟုတ္ဘဲ အဲဒီက်င့္စဥ္ဟာ က်င့္ဖို႔မေကာင္းဘူးလုိ႔ ေျပာလုိက္ေတာ့ ေယာဂီစိတ္ထဲမွာ စေနာင့္စနင္း ရူပ္ေထြးသြားျပီး တရားဆက္လက္မက်င့္ေတာ့ပဲ လက္လႊတ္လုိက္ရင္ေတာ့ ဓမၼပင္ပ်ိဳေလးကို ႏြားလာစားသြားတာပါပဲ။
ဒီေတာ့ ဘယ္လို ျခံကာေပးထားရပါ့မလဲ။ သတိ၊ သမာဓိ၊ ပညာျခံစည္းရုိး ကာထားေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဓမၼပင္ပ်ိဳကေလးကို သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာေတြ ေစာင့္ထိန္းထားျပီး ပြားမ်ားျပီး ကာကြယ္ေစာင့္ေရွာက္ေပးရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ဘယ္သူက ကန္႔ကြက္ႏုိင္ပါ့မလဲ။ ျပီးေတာ့ ဒီျခံစည္းရုိးအတြင္းမွာ မြန္ျမတ္တဲ့ ေမတၱာ ကရုဏာေတြကို ပြားေပးရာမွာလည္း ဘယ္သူက ကန္႔ကြက္စရာရွိပါသလဲ။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကိုပဲ က်င့္ျပီး ဒီျပင္အလုပ္ေတြကို မလုပ္ဘူးဆုိရင္ ပင္ပ်ိဳကေလးကို ျခံကာေပးထားျပီးျဖစ္လုိ႔ လံုျခံဳေနပါျပီ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment