ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Sunday 27 May 2012

အသုဘကမၼ႒ာန္းပြားမ်ားနည္း

အသုးဘကမၼ႒ာန္းကား အေလာင္းေကာင္၏ အေနအထားေျပာင္းလဲမူအရ (၁၀)ပါးရွိသည္။ ထုိ(၁၀)ပါး၏ အက်ဥ္းခ်ဳပ္ အဓိပၸါယ္ကို သမထကမၼ႒ာန္း (၄၀)တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့ျပီးျဖစ္သျဖင့္ အသုဘကမၼ႒ာန္း ရူပြားပံုကိုသာ ဤ၌ျပဆုိမည္။

အသုဘကမၼ႒ာန္း စီးျဖန္းမည့္သူသည္ အသုဘေကာင္ရွိရာ အရပ္ကို ေရွးဦးစြာ စံုစမ္းေလ့လာရမည္။ မည္သည့္ေနရာတြင္ အသုဘေကာင္ရွိသည္ဟု သတင္းစကား ၾကားရေသာအခါတြင္လည္း အလ်င္စလို မသြားသင့္ေခ်။ အေၾကာင္းမူ၊ ဘီလူး သားရဲ အစရွိေသာ ေဘးအႏၱရာယ္မ်ားႏွင့္ ေတြ႕ၾကံဳရတတ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထုိ႔ျပင္ အသုဘေကာင္ရွိရာသို႔ မသြားမီ ၾကိဳတင္ အသိေပးသင့္သည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကိုလည္း ၾကိဳတင္အသိေပးသင့္သည္။ ထုိသို႔ အသိေပးထားျခင္းျဖင့္ ေဘးအႏၱရာယ္တစ္ခုခု က်ေရာက္သည့္အခါ၌ ကူညီေစာင့္ေရွာက္မူ ရရွိနုိင္မည္ျဖစ္သည္။

အသုဘေကာင္ရွိရာသို႔ သြားေသာအခါ မိမိစီးျဖန္ေးနက် ကမၼ႒ာန္းကိုပင္ ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ကာ တုတ္၊ ေတာင္ေ၀ွး ကိုင္ေဆာင္လ်က္ မိမိသြားသည္ လမ္းေၾကာင္းတစ္ေလွ်ာက္၌ အမွတ္အသားျပဳ၍ သြားရမည္။ အထူးသျဖင့္ အသုဘေကာင္၏ ေလညာ(ေလတင္)ဘက္မွ သြားရမည္။ မလႊဲမေရွာင္သာ၍ ေလေအာက္မွသြားရလွ်င္ အ၀တ္ျဖင့္ ႏွာေခါင္းကို ပိတ္လ်က္ သြားရမည္။ အသုဘေကာင္ရွိရာသို႔ ေရာက္သည့္အခါ အသုဘေကာင္၏ ေလညာဘက္မွ ျဖစ္ေစ၊ ေလေၾက(ေလေအာက္)ဘက္မွ ျဖစ္ေစ၊ ေခါင္းရင္ဘက္မွ ျဖစ္ေစ၊ ေျခရင္းဘက္မွ ျဖစ္ေစ၊ မထုိင္မူ၍ အသုဘေကာင္ႏွင့္ မနီးမေ၀း ေျခရင္းမက် ေခါင္းမက်ေသာ အသုဘေကာင္၏ ဗဟုိခ်က္က်သည့္ ေနရာ၌ ထုိင္ရမည္။

အသုဘကမၼ႒ာန္းရူမည့္ ပုဂၢိဳလ္သည္ အသုဘကမၼ႒ာန္းရူရန္ သင့္ေလ်ာ္ရာ ေနရာ၌ ထုိင္ျပီးေနာက္ အသုဘေကာင္၏ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ သစ္ပင္ သသစ္ငုတ္ ျခံဳႏြယ္ ေက်ာက္ခဲ ေတာင္ပို႔ အစရွိေသာ အရာ၀တၳဳမ်ားႏွင့္ အသုဘေကာင္ကို `ဤကား အသုဘေကာင္၊ ဤကား သစ္ပင္ဟု အရာ၀တၳဳမ်ားႏွင့္ အေလာင္းေကာင္ကို တြဲ၍ ကြဲျပားေအာင္ အျပန္အလွန္ မွတ္သားရမည္။

ထုိသို႔ မွတ္သားျပီးေနာက္ အသုဘေကာင္၏ အဆင္း(၀ဏၰ)၊ အရြယ္(လိဂၤ)၊ ပုံသဏၭာန္(သဏၭာန)၊ အရပ္မ်က္ႏွာ(ဒိသာ)၊ တည္ရာ(ၾသကာသ)၊ ပိုင္းျခားခ်က္(ပရိေစၧဒ) ဟူေသာ အခ်က္အလက္ (၆)မ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ အသုဘအာရုံထင္ျမင္လာေအာင္ ရူမွတ္ရမည္။ ရူမွတ္ပံုမွာ -

ဤအသုဘေကာင္သည္ အသားျဖဴသူ၊ မဲသူ၏ အသုဘေကာင္တည္း(၀ဏၰ)၊ ဤကား ပထမအရြယ္၊ ဒုတိယအရြယ္၊ တတိယအရြယ္ရွိသူ၏ အသုဘေကာင္တည္း(လိဂၤ)၊ ဤကား အသုဘေကာင္၏ ဦးေခါင္း၊ လည္ပင္း၊ လက္၊ ရင္ဘတ္၊ ခ်က္၊ တင္ပါး၊ ေပါင္း၊ ေျခသလံုး၊ ေျခေခ်ာင္းတည္း(သဏၭာန)၊ ဤကား အသုဘေကာင္၏ အလယ္ပိုင္း၊ ဤကားေအာက္ပိုင္းတည္း၊ တစ္နည္း ငါကားေျမာက္ဘက္ အရပ္၌ထုိင္၍၊ အသုဘေကာင္ကား ငါ၏ ေတာင္ဘက္ အရပ္၌ ရွိသည္(ဒိသာ)၊ အသုဘေကာင္၏ လက္၊ ေျခ၊ ဦးေခါင္းစသည္တုိ႔ကား ဤမည္ေသာေနရာ၌ တည္ရွိသည္(ၾသကာသ)၊ ဤအသုဘေကာင္ကား ေအာက္ပိုင္း၌ ေျခဖ၀ါး၊ အလယ္ပိုင္း၌ ဆံပင္မ်ား၊ ခႏၶာကိုယ္ ပတ္၀န္းက်င္၌ အေရျပားတုိ႔ျဖင့္ ပိုင္းျခားထား၍ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အပုပ္နံ႔တုိ႔ျဖင့္ ျပည့္ႏွက္ေနသည္(ပရိေစၧဒ) - ဟု ရူမွတ္စီးျဖန္းရ မည္။

ေဖာ္ျပပါ အခ်က္အလက္(၆)မ်ိဳးျဖင့္ ရူမွတ္စီးျဖန္း၍ အသုဘအာရုံ မထင္ျမင္ေသးလွ်င္္ အသုဘအာရုံ(နိမိတ္) ထင္ျမင္လာေစရန္ အသုဘေကာင္၏ အဆက္အစပ္(သႏၶိ)၊ အေပါက္အၾကား(၀ိ၀ရ)၊ အနိမ့္အခ်ိဳင့္(နိႏၷ)၊ အျမင့္အေမာက္(ထလ)၊ ပတ္၀န္းက်င္(သမႏၱ)ဟူေသာ အခ်က္အလက္(၅)မ်ိဳးတုိ႔ျဖင့္ ဆက္လက္ရူမွတ္ရမည္။ ရူမွတ္ပံုမွာ -

ဤကား အသုဘေကာင္၏ လည္ပင္အစပ္၊ တံေတာင္ဆစ္အစပ္၊ လက္ေကာက္၀တ္အစပ္၊ ခါးအစပ္၊ ေက်ာရိုးအစပ္၊ ေပါင္ဆစ္အစပ္၊ ဒူးဆစ္အစပ္၊ ေျခက်င္း၀တ္အစပ္တည္း(သႏၶိ)၊ ဤကား အသုဘေကာင္၏ ခ်ိဳင္းၾကား၊ ေျခေထာက္ႏွစ္ခုအၾကား၊ ခ်က္ႏွင့္၀မ္းဗုိက္အၾကား၊ နားေပါက္အၾကား၊ ဤကားအသုဘေကာင္၏ မ်က္စိမွိတ္ေနျခင္း၊ ပြင့္ေနျခင္း၊ ခံတြင္းပိတ္ေနျခင္း၊ ပြင့္ေနျခင္းတည္း(၀ိ၀ရ)၊ ဤကား အသုဘေကာင္၏ မ်က္တြင္းခ်ိဳင့္၊ ပါးစပ္တြင္းခ်ိဳင့္၊ လည္ပင္းခ်ိဳင့္ စသည္တည္း(နိႏၷ)၊ ဤကား အသုဘေကာင္၏ ျမင့္ေမာက္ေနေသာ ဒူးဆစ္၊ ရင္ဘတ္၊ နဖူးတည္း(ထလ)၊ ဤကား မတင့္တယ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ ဖူးဖူးေရာင္ ေနေသာ အသုဘေကာင္တည္းဟု အသုဘေကာင္၏ တစ္ကိုယ္လံုးကို ျဖစ္ေစ၊ ဤကား ဖူးဖူးေရာင္ေနေသာ အသုဘေကာင္၏ ကိုယ္အထက္ပိုင္းတည္းဟု အသုဘေကာင္၏ ဖူးဖူးေရာင္လြယ္ေသာ ခႏၶာကိုယ္ အထက္ပိုင္းကိုျဖစ္ေစ၊ ဤကား ေရာင္ေနေသာ အသုဘေကာင္၏ ၀မ္းဗုိက္တည္းဟု ဖူးဖူးအေရာင္ဆံုးေနရာ ၀မ္းဗုိက္ကို ျဖစ္ေစ (သမႏၱ)ရူမွတ္ စီးျဖန္းရပါမည္။

ဤကား ေသျပီးေနာက္ ႏွစ္ရက္၊ သံုးရက္အၾကာတြင္ ဖူးဖူးေရာင္ေနေသာ အသုဘေကာင္ (ဥဒၶဳမာတက)ကို ရူမွတ္ပံုျဖစ္သည္။

အသုဘေကာင္သည္ ဖူးဖူးေရာင္ျပီးေနာက္ နီ ျဖဴ ညိဳ မဲစေသာ အကြက္မ်ားျဖစ္ေပၚလ်က္ စက္စုပ္ဖြယ္ အေျခအေနသို႔ ေရာက္ရွိလာလွ်င္ `၀ိနီလကံ - အသားမ်ားရာ၌ နီ၊ ျပည္စုရာ၌ ျဖဴ၊ ေယဘုယ်အားျဖင့္ ညိဳမည္းေဟာင္းပုပ္ စက္ဆုပ္ဖြယ္ေသာ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

ထုိ႔ေနာက္ အသုဘေကာင္သည္ ျဖဴ နီ ညိဳကြက္ ထရုံသာမက ျပည္မ်ား ယိုစီးထြက္က်လာလွ်င္ `၀ိပုဗၺကံ - ျပည္မ်ားေပါက္ကြဲယိုက်ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

ႏွစ္ပိုင္းျပတ္ေနေသာ အသုဘေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `၀ိစိၧဒၵကံ - ႏွစ္ပိုင္းျပတ္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

ေခြး၊ ဠင္းတ၊ က်ီးတုိ႔ ကိုက္ခဲ စားေသာက္ထားေသာ အသုဘေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `၀ိကၡာယိတကံ - ေခြး၊ ဠင္းတ၊ က်ီး စသည္တုိ႔ ကိုက္ခဲ စားေသာက္ထားေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

ေျခ၊ လက္စေသာ အဂၤါအစိတ္အပိုင္းမ်ား တကြဲတျပားစီ ျဖစ္ေနေသာ အသုဘေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `၀ိကၡိတၱကံ - လက္ ေျခ ဦးေခါင္း ကိုယ္ခႏၶာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား တကြဲတျပား ျဖစ္ေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

ဓား စသည္ျဖင့္ ခြဲ၍ သတ္ျဖတ္ခံထား၇ေသာ အသုဘေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `ဟတ ၀ိကၡိတၱကံ - အဂၤါၾကီးငယ္တုိ႔ကို ဓား စေသာ လက္နက္ျဖင့္ ခြဲ၍ သတ္ျဖတ္ စြန္႔ပစ္ထားေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

နီေတြးေသာ ေသြးမ်ား ေပက်ံလ်က္ေနေသာ အေလာင္းေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `ေလာဟိတကံ - တကိယ္လံုး၌ ေသြးမ်ား ယိုထြက္ ေပက်ံေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

ပိုးေလာက္မ်ား ထြက္က်ေနေသာ အသုဘေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `ပုဠဳ၀ကံ - တစ္ကိုယ္လံုး၌ ပိုးေလာက္တုိ႔ ျပန္႔က်ဲေနေသာ စက္ဆုပ္ဖြယ္ အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊

အရုိးစုသာ က်န္ေတာ့ေသာ အသုဘေကာင္ျဖစ္လွ်င္ `အ႒ိကံ - စက္ဆုပ္ဖြယ္ အရုိးစု အသုဘေကာင္´ဟု လည္းေကာင္း၊ အသီးသီး ရူမွတ္စီးျဖန္းရမည္။

ဤသို႔ အသုဘကမၼ႒ာန္း ရူမွတ္စီးျဖန္းစဥ္ မိမိ ရူမွတ္စီးျဖန္းေနေသာ `အသုဘေကာင္သည္ ထ၍ ရပ္လာသည္၊ မိမိအေပၚ မုိးထားသည္၊ မိမိေနာက္မွ တေကာက္ေကာက္ လုိက္လာသည္´ဟု စိတ္တြင္ ထင္ျမင္၍ ေၾကာက္လန္႔တုန္လူပ္ကာ အရူးသဖြယ္ ျဖစ္သြားတတ္ၾကသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ မိမိစိတ္ကို သတိျဖင့္ ထိန္းလ်က္ `ေက်ာက္ခဲ ေတာင္ပို႔ သစ္ပင္ အစရွိေသာ သက္မဲ့အရာ၀တၱဳတုိ႔သည္ မသြား မလာ တည္ျမဲေနရာ၌သာ တည္ရွိေနၾကသကဲ့သို႔ အသုဘေကာင္သည္လည္း ထ၍ လုိက္မလာႏုိင္ေခ်။ စင္စစ္ အသုဘကမၼ႒ာန္းအာရုံ ထင္ျမင္လာျခင္းသာ ျဖစ္ေပသည္´ဟု ႏွလံုးသြင္းဆင္ျခင္ရမည္။

ျပည္ေထာင္စု ျမန္မာႏုိင္ငံေတာ္အစိုးရ သာသနာေရး၀န္ၾကီးဌာနမွ ထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္မ်ား(အထက္တန္းအဆင့္) စာအုပ္မွ ထုတ္ႏူတ္ေဖာ္ျပသည္။

No comments:

Post a Comment