ဤေနရာသည္ ဗုဒၶဘုရား၏ ေမတၱာရိပ္ေအာက္တြင္ တည္ရွိပါေသာေၾကာင့္ ေမတၱာရိပ္သို႔ လာေရာက္ခုိလူံရင္း အလည္အပတ္ ၾကြေရာက္လာၾကေသာ သူငယ္ခ်င္း မိတ္ေဆြမ်ားအားလံုး ေအးခ်မ္းသာယာၾကပါေစရွင္။
http://api.ning.com/files/bHmmkW-XxGLQN9yR1WXwM7O1jOooBj0ATQasYiGZcJYzT0d2lrE1J9qEhMfqfRVkukdniN63bkOYVZYa9iYcLY2YRiQVhTka/MTY2.gif

Thursday 31 May 2012

၀ိညာဏဆကၠႏွင့္ ၀ီထိဆကၠ


၀ီထိပုိင္း၌လာေသာ ၀ိညာဏ္ ၆-ပါးမွာ စကၡဳ၀ိညာဏ္၊ ေသာတ၀ိညာဏ္၊ ဃာန၀ိညာဏ္၊ ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ္၊ ကာယ၀ိညာဏ္၊ မေနာ၀ိညာဏ္တုိ႔ ျဖစ္ၾက၏။

၀ီထိဆကၠ
၀ီထိ ၆-ပါးကို ဒြါရ၏ အစြမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၀ိညာဏ္၏ အစြမ္းျဖင့္လည္းေကာင္း၊ ၂-မ်ိဳးစီ ေအာက္ပါအတုိင္း ေခၚဆုိႏုိင္၏။

၁။ စကၡဳဒြါရ၀ီထိ (၀ါ) စကၡဳ၀ိညာဏ၀ီထိ = စကၡဳဒြါရ၌ ထင္လာေသာ ရူပါရုံကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္အစဥ္။
၂။ ေသာတဒြါရ၀ီထိ (၀ါ) ေသာတ၀ိညာဏ၀ီထိ = ေသာတဒြါရ၌ ထင္လာေသာ သဒၵါရုံကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္အစဥ္။
၃။ ဃာနဒြါရ၀ီထိ (၀ါ) ဃာန၀ိညာဏ၀ီထိ = ဃာနဒြါရ၌ ထင္လာေသာ ဂႏၶာရုံကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္အစဥ္။
၄။ ဇိ၀ွာဒြါရ၀ီထိ (၀ါ) ဇိ၀ွာ၀ိညာဏ၀ီထိ = ဇိ၀ွာဒြါရ၌ ထင္လာေသာ ရသာရုံကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္အစဥ္။
၅။ ကာယဒြါရ၀ီထိ (၀ါ) ကာယ၀ိညာဏ၀ီထိ = ကာယဒြါရ၌ ထင္လာေသာ ေဖာ႒ဗၺာရုံကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္အစဥ္။
၆။ မေနာဒြါရ၀ီထိ (၀ါ) မေနာ၀ိညာဏ၀ီထိ = မေနာဒြါရ၌ ထင္လာေသာ ပဥၥာရုံ/ဓမၼာရုံကို အေၾကာင္းျပဳ၍ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ စိတ္အစဥ္။

စကၡဳဒြါရ၀ီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း ၄-ပါး
၁။ မ်က္စိပသာဒ ေကာင္းမြန္ရမည္။
၂။ ရူပါရုံဟူသည္ ျမင္ႏုိင္ေသာ အဆင္းရွိရမည္။
၃။ အာေလာကဟူေသာ အလင္းရွိရမည္။
၄။ မနသိကာရဟူသည့္ ႏွလံုးသြင္းမူရွိရမည္။
(စကၡာ, ေလာက၊ ရူပထင္ျပီ၊ မနသီ၊ ေလးလီစကၡဳဖုိ႔)

ေသာတဒြါရ၀ီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း ၄-ပါး
၁။ ေသာတာပသာဒ ေကာင္းမြန္ရမည္။
၂။ သဒၵါရုံဟူသည့္ ၾကားႏုိင္ေသာ အသံရွိရမည္။
၃။ အာကာသဓာတ္ဟူသည့္ ေလျဖတ္သန္းသြားလာႏုိင္ေသာ ဟင္းလင္းနယ္ရွိရမည္။
၄။ မနသိကာရဟူသည့္ ႏွလံုးသြင္းမူရွိရမည္။
(ေသာတာ, ကာသ၊ သဒၵထင္ျပီ၊ မနသီ၊ ေလးလီေသာတဖို႔)

ဃာနဒြါရ၀ီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း ၄-ပါး
၁။ ဃာနပသာဒ ေကာင္းမြန္ရမည္။
၂။ ဂႏၶာရုံဟူသည့္ အနံ႔ရွိရမည္။
၃။ ၀ါတဟူသည့္ အနံ႔ကိုေဆာင္ေသာ ေလရွိရမည္။
၄။ မနသိကာရဟူသည့္ ႏွလံုးသြင္းမူရွိရမည္။
(ဃာန, ၀ါတ၊ ဂႏၶထင္ျပီ၊ မနသီ၊ ေလးလီဃာနဖို႔)

ဇိ၀ွာဒြါရ၀ီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း ၄-ပါး
၁။ ဇိ၀ွာပသာဒ ေကာင္းမြန္ရမည္။
၂။ ရသာရုံဟူသည့္ အရသာရွိရမည္။
၃။ အာပဟူသည့္ လွ်ာရည္ရွိရမည္။
၄။ မနသိကာရဟူေသာ ႏွလံုးသြင္းမူရွိရမည္။
(ဇိ၀ွာ, အာပ၊ ရသထင္ျပီ၊ မနသီ၊ ေလးလီဇိ၀ွာဖုိ႔)

ကာယဒြါရ၀ီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း ၄-ပါး
၁။ ကာယပသာဒ ေကာင္းမြန္ရမည္။
၂။ ေဖာ႒ဗၺာရုံဟူသည့္ အထိအေတြ႕ရွိရမည္။
၃။ ထဒၶပထ၀ီဟူသည့္ ခက္မာေသာ ပထ၀ီရွိရမည္။
၄။ မနသိကာရဟူေသာ ႏွလံုးသြင္းမူရွိရမည္။
(ကာယ, ထဒၶ၊ ေဖာ႒ထင္ျပီ၊ မနသီ၊ ေလးလီကာယဖုိ႔)

မေနာဒြါရ၀ီထိျဖစ္ရန္ အေၾကာင္း ၄-ပါး
၁။ မေနာဒြါရဟုေခၚေသာ ဘ၀င္စိတ္ရွိရမည္။
၂။ ပဥၥာရုံ သို႔မဟုတ္ ဓမၼာရုံဟူသည့္ အာရုံတစ္ခုခုရွိရမည္။
၃။ ဟဒယ၀တၳဳဟူသည့္ စိတ္မွီရာ၀တၳဳရွိရမည္။
၄။ မနသိကာရဟူေသာ ႏွလံုးသြင္းမူရွိရမည္။
(မေနာ, ဟဒယ၊ ဓမၼထင္ျပီ၊ မနသီ၊ ေလးလီမေနာဖို႔)

မွတ္ခ်က္။ ။ ၀ီထိစိတ္ (၀ါ) အသိစိတ္တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ေပၚရန္အေၾကာင္း ၄-ခ်က္စီ ေဖာ္ျပထားရာ၌ ပထမ ၃-ခ်က္စီသည္ သိပၸံလိုအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကိုက္ညီ၏။ စတုတၳအခ်က္မွာ သိပၸံတြင္ မပါေသာ အဘိဓမၼာ၏ ထူးျခားခ်က္ ျဖစ္၏။

`သတိမမူလွ်င္ ဂူမျမင္´ဟူေသာ စကားအတုိင္း ႏွလံုးသြင္းမူမရွိလွ်င္ မျမင္ႏုိင္ေၾကာင္း ထင္ရွားသည္။ ႏုိ႔စို႔ကေလးငယ္ကို ေခ်ာ့သိပ္ရင္း အိပ္ေမာက်ေနေသာ မိခင္သည္ မုိးၾကိဳးျပင္းထန္စြာ ျခိမ္းသည့္အခါ မႏုိးဘဲ ကေလးငယ္က အင့္အင့္ဟု တုိးတုိးငိုလွ်င္ပင္ ႏုိးျခင္းကို ေထာက္ရူ၍ မနသိကာရ၏ အေရးပါပံုကို သိျမင္ႏုိင္၏။

ေဒါက္တာမင္းတင္မြန္ စတုတၳအၾကိမ္ထုတ္ေ၀ေသာ ဗုဒၶအဘိဓမၼတရားေတာ္ အႏွစ္ခ်ဳပ္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ထုတ္ႏုတ္ ေဖာ္ျပေပးသည္။

No comments:

Post a Comment