တရားက်င့္ရာမွာ ေ၀ဒနာေတြနဲ႔ ကစားသလုိလုပ္ေနလို႔ကေတာ့ မရပါဘူး။ တစ္ေန႔ တရားထုိင္တာမွာ ဘဂၤအဆင့္ရျပီးေတာ့ ေက်နပ္၀မ္းသာျဖစ္ေနျပီး ေနာက္တစ္ေန႔က်ေတာ့ ၾကမ္းတမ္းေ၀ဒနာေတြ ခံစားရျပန္တယ္ဆုိရင္ စိတ္ဓါတ္အရမ္းက်ျပီး စိတ္မခ်မ္းမသာ ျဖစ္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေယာဂီဟာ ၀ိပႆနာက်င့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
၀ိပႆနာရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို မခံစားရပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေယာဂီကစိတ္ကို ဥေပကၡာျဖစ္ေအာင္ထားျပီး ဘယ္လုိေ၀ဒနာမ်ိဳးပဲ ခံစားရ ခံစားရ သူတို႔ရဲ႕ အနိစၥသေဘာကို သတိရွိေနျပီး တံု႔ျပန္မူမလုပ္ဘဲ ရူေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ၀ိပႆနာရဲ႕ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကို ခံစားရမွာ အမွန္ပါပဲ။ ဒီလိုရူနုိင္တဲ့ တစ္ခဏေလးမွာပဲ အကုသိုလ္စိတ္ေတြ ရပ္စဲေပ်ာက္ကင္းေစပါတယ္။
ဒါေပမယ့္ ေယာဂီက ေ၀ဒနာေတြကို ဥေပကၡာနဲ႔ မရူဘဲ တုံ႔ျပန္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ စိတ္ရဲ႕အက်င့္ျဖစ္ေနျပီး ေဒါသထြက္တဲ့အခါမွာ ေဒါသကို တံု႔ျပန္ေနျပီး ေဒါသဟာ ပြားသထက္ပြား မ်ားသထက္မ်ားလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာက်င့္ရာမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က်က်င့္ဖို႔ရာ အထပ္ထပ္အခါခါ ေျပာေနရတာပါ။ ေျပာသလုိ ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က်က်င့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကိုလည္း အေသအခ်ာ ခံစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္တြင္းမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို အမွန္အတုိ္င္း၊ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အတုိင္း ရူတဲ့အခါမွာလည္း ရူေထာင့္တစ္ခုတည္းကေနျပီးေတာ့ ရူေနရင္ေတာ့ အမွန္ကို လံုး၀အကုန္အစင္မဟုတ္ဘဲ တစ္ပိုင္းတစ္စကိုသာ ရူႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပိုင္းတစ္စသာ ရူႏုိင္တဲ့အမွန္ဟာ လံုး၀အမွန္ပဲလုိ႔ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ လံုး၀အမွန္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေယာဂီလုပ္သမွ် ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြကလည္း မမွန္ကန္ေတာ့ မွားယြင္းတဲ့အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိေတြ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ သူတစ္ပါးကိုေရာ ေယာဂီကိုယ္တုိင္ကိုေရာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစနုိင္ပါတယ္။ အမွန္တရားကို လံုး၀ကုန္စင္ ရူႏုိင္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေယာဂီရဲ႕ ေ၀ဖန္ခ်က္ကလည္း မွန္တယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကလည္း မွန္တယ္ျဖစ္ေတာ့ ေယာဂီရဲ႕ အေျပာအဆုိ အျပဳအမူေတြကလည္း မွန္တာခ်ည္းပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
လူေတြရဲ႕အက်င့္ဟာ ေမြးျပီးမ်က္စိႏွစ္လံုးဖြင့္တဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး အျပင္ဘက္ကိုသာပဲ အျမဲပဲ ၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ အျပင္ဘက္ကိုပဲ ၾကည့္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ရူေထာင့္တစ္ေထာင့္တည္း ျဖစ္ေနၾကျပီး တစ္မ်ိဳးပဲ ျမင္နုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ မမွန္တဲ့ ရူျခင္းေပါ့။ ၀ိပႆနာကိုစက်င့္ျပီး ပညာစခန္းကိုစျပီ ဆုိရင္ေတာ့ ရူေထာင့္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကစျပီး ရူလာပါျပီ။
ပညာဆုိတဲ့စကားဟာ ပကာေရန ဇာနာတီတိ ပညာ၊ ပကာရ = အျပားျပားအထူးထူး အေထြေထြ ရူေထာင့္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္။ တရားတစ္ခုကို ရူေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးကေန ရူမယ္လုိ႔ဆုိရင္ ေယာဂီဟာ အမွန္တရားကို လံုး၀အကုန္အစင္ျမင္ဖုိ႔ရာ ပိုျပီးနီးလာျပီျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ေယာဂီဟာ အမွန္တရားရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကိုသာ ရူႏုိင္ေနျပီး လံုး၀မွန္ကန္တဲ့ တရားလုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။
ဥပမာတစ္ခုေပးပါမယ္။ ေမြးကတည္းက မ်က္စိမျမင္တဲ့ လူငါးဦးကို ဆင္တစ္ေကာင္ အနားေခၚလာျပီး ဆင္ကိုစမ္းသပ္ၾကည့္ျပီး ဆင္အေၾကာင္းထင္ျမင္ခ်က္ကို ေပးခုိင္းပါတယ္။ တစ္ဦးက ဆင္ရဲ႕ေျခေထာက္ကို ကိုင္ၾကည့္ျပီး “ဆင္ဆုိတာ တုိင္ၾကီးနဲ႔တူပါတယ္”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဦးက ဆင္ရဲ႕အျမီးကို ကိုင္ၾကည့္ျပီး “တုိင္နဲ႔မတူပါဘူး တံမ်က္စည္းနဲ႔ တူပါတယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။ မ်က္မျမင္ငါးဦးဟာ တစ္ဦးတစ္မ်ိဳးစီ ထင္ျမင္ခ်က္ ၅-ခုေပးပါတယ္။ သူတုိ႔တစ္ဦးစီေပးတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္က သူတို႔ရဲ႕ ရူေထာင့္ကေနဆုိရင္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွန္ရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လံုး၀ကုန္စင္မွန္တဲ့ အမွန္နဲ႔ေတာ့ အေ၀းၾကီးပါပဲ။
လူေတြရဲ႕ တစ္သက္တာမွာလည္း ဒီလိုျဖစ္တတ္တာပါပဲ။ အမွန္ရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စေလးေတြကိုသာ ျမင္ေနၾကရျပီး လံုး၀ကုန္စင္မွန္တဲ့ အမွန္နဲ႔ကေတာ့ ေ၀းပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကလည္းမွား၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မူေတြလည္း မွား၊ အကုန္အမွားခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဒါေပမယ့္ ေယာဂီက ေ၀ဒနာေတြကို ဥေပကၡာနဲ႔ မရူဘဲ တုံ႔ျပန္ေနမယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ စိတ္ရဲ႕အက်င့္ျဖစ္ေနျပီး ေဒါသထြက္တဲ့အခါမွာ ေဒါသကို တံု႔ျပန္ေနျပီး ေဒါသဟာ ပြားသထက္ပြား မ်ားသထက္မ်ားလာပါလိမ့္မယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၀ိပႆနာက်င့္ရာမွာ ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က်က်င့္ဖို႔ရာ အထပ္ထပ္အခါခါ ေျပာေနရတာပါ။ ေျပာသလုိ ေသေသခ်ာခ်ာ တိတိက်က်က်င့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြကိုလည္း အေသအခ်ာ ခံစားၾကရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ကိုယ္တြင္းမွာ တကယ္ျဖစ္ပ်က္ေနတာေတြကို အမွန္အတုိ္င္း၊ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အတုိင္း ရူတဲ့အခါမွာလည္း ရူေထာင့္တစ္ခုတည္းကေနျပီးေတာ့ ရူေနရင္ေတာ့ အမွန္ကို လံုး၀အကုန္အစင္မဟုတ္ဘဲ တစ္ပိုင္းတစ္စကိုသာ ရူႏုိင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ တစ္ပိုင္းတစ္စသာ ရူႏုိင္တဲ့အမွန္ဟာ လံုး၀အမွန္ပဲလုိ႔ မေျပာႏုိင္ပါဘူး။ လံုး၀အမွန္ မဟုတ္တဲ့အတြက္ေၾကာင့္ ေယာဂီလုပ္သမွ် ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ေ၀ဖန္ခ်က္ေတြကလည္း မမွန္ကန္ေတာ့ မွားယြင္းတဲ့အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိေတြ ျဖစ္ကုန္တတ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ သူတစ္ပါးကိုေရာ ေယာဂီကိုယ္တုိင္ကိုေရာ အႏၱရာယ္ျဖစ္ေစနုိင္ပါတယ္။ အမွန္တရားကို လံုး၀ကုန္စင္ ရူႏုိင္တယ္ဆုိရင္ေတာ့ ေယာဂီရဲ႕ ေ၀ဖန္ခ်က္ကလည္း မွန္တယ္၊ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကလည္း မွန္တယ္ျဖစ္ေတာ့ ေယာဂီရဲ႕ အေျပာအဆုိ အျပဳအမူေတြကလည္း မွန္တာခ်ည္းပဲ ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္။
လူေတြရဲ႕အက်င့္ဟာ ေမြးျပီးမ်က္စိႏွစ္လံုးဖြင့္တဲ့ အခ်ိန္ကစျပီး အျပင္ဘက္ကိုသာပဲ အျမဲပဲ ၾကည့္ေနၾကပါတယ္။ အျပင္ဘက္ကိုပဲ ၾကည့္ေနတယ္ဆုိေတာ့ ရူေထာင့္တစ္ေထာင့္တည္း ျဖစ္ေနၾကျပီး တစ္မ်ိဳးပဲ ျမင္နုိင္ပါတယ္။ ဒါဟာ မမွန္တဲ့ ရူျခင္းေပါ့။ ၀ိပႆနာကိုစက်င့္ျပီး ပညာစခန္းကိုစျပီ ဆုိရင္ေတာ့ ရူေထာင့္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကစျပီး ရူလာပါျပီ။
ပညာဆုိတဲ့စကားဟာ ပကာေရန ဇာနာတီတိ ပညာ၊ ပကာရ = အျပားျပားအထူးထူး အေထြေထြ ရူေထာင့္ေတြအမ်ိဳးမ်ိဳးလုိ႔ ဆိုလုိပါတယ္။ တရားတစ္ခုကို ရူေထာင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးကေန ရူမယ္လုိ႔ဆုိရင္ ေယာဂီဟာ အမွန္တရားကို လံုး၀အကုန္အစင္ျမင္ဖုိ႔ရာ ပိုျပီးနီးလာျပီျဖစ္ပါတယ္။ မဟုတ္ရင္ေတာ့ ေယာဂီဟာ အမွန္တရားရဲ႕ တစ္စိတ္တစ္ပိုင္းကိုသာ ရူႏုိင္ေနျပီး လံုး၀မွန္ကန္တဲ့ တရားလုိ႔ မဆုိႏုိင္ပါဘူး။
ဥပမာတစ္ခုေပးပါမယ္။ ေမြးကတည္းက မ်က္စိမျမင္တဲ့ လူငါးဦးကို ဆင္တစ္ေကာင္ အနားေခၚလာျပီး ဆင္ကိုစမ္းသပ္ၾကည့္ျပီး ဆင္အေၾကာင္းထင္ျမင္ခ်က္ကို ေပးခုိင္းပါတယ္။ တစ္ဦးက ဆင္ရဲ႕ေျခေထာက္ကို ကိုင္ၾကည့္ျပီး “ဆင္ဆုိတာ တုိင္ၾကီးနဲ႔တူပါတယ္”လုိ႔ ေျပာပါတယ္။ ေနာက္တစ္ဦးက ဆင္ရဲ႕အျမီးကို ကိုင္ၾကည့္ျပီး “တုိင္နဲ႔မတူပါဘူး တံမ်က္စည္းနဲ႔ တူပါတယ္”လို႔ ေျပာပါတယ္။ မ်က္မျမင္ငါးဦးဟာ တစ္ဦးတစ္မ်ိဳးစီ ထင္ျမင္ခ်က္ ၅-ခုေပးပါတယ္။ သူတုိ႔တစ္ဦးစီေပးတဲ့ ထင္ျမင္ခ်က္က သူတို႔ရဲ႕ ရူေထာင့္ကေနဆုိရင္ေတာ့ မွန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အမွန္ရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ လံုး၀ကုန္စင္မွန္တဲ့ အမွန္နဲ႔ေတာ့ အေ၀းၾကီးပါပဲ။
လူေတြရဲ႕ တစ္သက္တာမွာလည္း ဒီလိုျဖစ္တတ္တာပါပဲ။ အမွန္ရဲ႕ တစ္ပိုင္းတစ္စေလးေတြကိုသာ ျမင္ေနၾကရျပီး လံုး၀ကုန္စင္မွန္တဲ့ အမွန္နဲ႔ကေတာ့ ေ၀းပါေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူေတြမွာ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြကလည္းမွား၊ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္မူေတြလည္း မွား၊ အကုန္အမွားခ်ည္းပဲ ျဖစ္ေနတတ္ၾကပါတယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment