လူတစ္ဦးဟာ လူတစ္ဦးကို ေတြ႕လုိက္ရင္ ကိုယ္ထင္ခ်င္သလို ထင္တတ္ၾကပါတယ္။ တကယ့္အမွန္မွ မဟုတ္ဘဲ လူေကာင္းကို လူယုတ္မာထင္ လူယုတ္မာကို လူေကာင္းထင္ခ်င္လဲ ထင္ေနတတ္တာပါပဲ။ ျပီးေတာ့ ကိုယ္ထင္တဲ့ရုပ္ကို တံု႔ျပန္မူလုပ္ေတာ့ မွားကုန္ၾကတာေပါ့။
လူေတြဟာ သူတုိ႔ရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဘာေတြျဖစ္ေနသလဲဆုိတာကိုေတာ့ ခြဲျခားေ၀ဖန္ျခင္း လုပ္ေလ့မရွိၾကဘူး။ အျပင္က ျမင္ရတာကိုပဲ တစ္ဖက္သတ္ၾကည့္တတ္ၾကပါတယ္။ အတြင္းမွာ ျဖစ္ပ်က္ေနၾကတာကိုေတာ့ မျမင္ၾကပါဘူး။ ရူေထာင့္ တစ္ခုတည္းက ျမင္ရတာဟာ ရာခုိင္ႏူန္းျပည့္ အမွန္တရား မဟုတ္ႏုိင္ပါဘူး။ အခ်ိဳ႔တစ္၀က္ေလာက္သာ အမွန္ျဖစ္ေတာ့ ဒီျမင္ကြင္းဟာ အျမင္မွန္လုိ႔ မယူဆႏုိင္ပါဘူး။ ရူေထာင့္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးကေနၾကည့္ျပီး ျမင္ရတာကိုမွ အားလံုးကို ျမင္ရျပီး အျမင္မွန္ျဖစ္ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီေတာ့မွ ေယာဂီတုိ႔ရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ဟာ မွန္ကန္တဲ့ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ေတြျဖစ္ျပီး အျပဳအမူေတြကလည္း မွန္ကန္တဲ့ အျပဳအမူေတြ ျဖစ္ႏုိင္ပါလိမ့္မယ္။
အခု ဒီ၀ိပႆနာရူနည္းဟာ ေယာဂီတုိ႔ အျမင္မွန္နဲ႔ အစစအရာရာကို ၾကည့္ရူတတ္လာေအာင္ အကူအညီေပးႏုိင္တဲ့နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာဂီတုိ႔ဟာ ဒါကို ဘာ၀နာမယဉာဏ္အဆင့္နဲ႔ သိလာၾကပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာကို တကယ့္နည္းလမ္းမွန္ကန္စြာနဲ႔ က်င့္သံုးမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္ဆုိတာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ သာယာတဲ့ေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္ဆုိတာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ သာယာတဲ့ေ၀ဒနာေတြ သိမ္ေမြ႕တဲ့ေ၀ဒနာေတြ သုခေ၀ဒနာေတြ ခံစားေနရေတာ့ စိတ္ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနျပီး မသာယာတဲ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြကို ခံစားရေတာ့ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ၀ိပႆနာက်င့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
၀ိပႆနာဆုိတာ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္မွန္ကို အမွန္အတုိင္းရူဖို႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထပ္ထပ္အခါခါ ခြဲစိတ္ျပီး ရူေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္လဲ မပါရပါဘူး။ အျမင္လြဲတာ အထင္လြဲတာေတြထဲ မပါရပါဘူး။ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလုိလည္း မဟုတ္ရပါဘူး။ သူျဖစ္ေနတဲ့အတုိင္းကို ရူေနရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတကယ္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အတုိင္း ဟုတ္တုိင္းမွန္ရာကို ရူျပီးသတိရွိေနဖို႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ကို ရူေထာင့္ႏွစ္ေထာင့္ကေန ၾကည့္ရမယ္ဆုိတာကို ေယာဂီတုိ႔သိလာၾကပါျပီ။ ရူေထာင့္တစ္ခုက ျပင္ပက ရူေထာင့္၊ တစ္ခုက အတြင္းက ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ဘဲ အေတာ္ ထူးျခားလာပါျပီး ေနာက္ဆက္ျပီး တရားက်င့္သံုးသြားမယ္ဆုိရင္ ရူေထာင့္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးက ၾကည့္တတ္လာျပီး ပညာစခန္းမွာ တုိးတက္လာပါလိမ့္မယ္။
ဥပမာ - လူတစ္ဦးက ေယာဂီကိုဆဲတယ္ဆုိပါေတာ့။ ေယာဂီက ရူေထာင့္တစ္ခုတည္းက ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလူကို ေဒါသနဲ႔တံု႔ျပန္ျပီး ကလဲ့စားေခ်ပါလိမ့္မယ္။ အခုေတာ့ ေယာဂီက အျခားရူေထာင့္တစ္ခုက အတြင္းရူေထာင့္ကလည္း ၾကည့္တတ္၊ ျမင္တတ္လာျပီဆုိေတာ့ ဒီကိုယ့္ကိုလာဆဲတဲ့သူကို ကလဲ့စားမေခ်ေတာ့ပါဘူး။ ၀ိပႆနာက်င့္ရာမွာ ပညာသိကၡာကလည္း ရင့္က်က္လာျပီး ေယာဂီဟာ ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ကိုယ္တြင္း၊ စိတ္တြင္းမွာ ရွိေနသလို ခံစားႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီလူရဲ႕ရူေထာင့္ကေန ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ ေၾသာ္ - ဒီလူက ေဒါသမီးေတြေလာင္ေနျပီး စိတ္ဆုိးတာကိုးလုိ႔ သူ႔ရူေထာင္ကေန ၾကည့္တတ္လာပါတယ္။
ေရွ႕ဆက္ျပီး တရားက်င့္သြားျပီး တရားရင့္က်က္လာရင္ ေယာဂီဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာေတြကို ကိုယ္တုိင္ခံစားနုိင္ရုံသာမက တျခားပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ သိမ္ေမြ႕တဲ့ ေ၀ဒနာေတြကိုပါ သိရွိခံစားႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုျဖစ္ဖုိ႔ရာကိုေတာ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ အမ်ားၾကီး ထုတ္ပစ္ရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခါက်ေတာ့ မိမိရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ ျပင္ပမွာရွိတဲ့ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာကိုလည္း ခံစားႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
အခု ဒီ၀ိပႆနာရူနည္းဟာ ေယာဂီတုိ႔ အျမင္မွန္နဲ႔ အစစအရာရာကို ၾကည့္ရူတတ္လာေအာင္ အကူအညီေပးႏုိင္တဲ့နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေယာဂီတုိ႔ဟာ ဒါကို ဘာ၀နာမယဉာဏ္အဆင့္နဲ႔ သိလာၾကပါလိမ့္မယ္။ ၀ိပႆနာကို တကယ့္နည္းလမ္းမွန္ကန္စြာနဲ႔ က်င့္သံုးမယ္ဆုိရင္ ဘယ္လုိေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္ဆုိတာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ သာယာတဲ့ေ၀ဒနာကို ခံစားရတယ္ဆုိတာနဲ႔ မဆုိင္ပါဘူး။ သာယာတဲ့ေ၀ဒနာေတြ သိမ္ေမြ႕တဲ့ေ၀ဒနာေတြ သုခေ၀ဒနာေတြ ခံစားေနရေတာ့ စိတ္ေက်နပ္ေပ်ာ္ရႊင္ေနျပီး မသာယာတဲ့ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ ဒုကၡေ၀ဒနာေတြကို ခံစားရေတာ့ စိတ္မခ်မ္းမသာျဖစ္ေနမယ္ဆုိရင္ ဒါဟာ ၀ိပႆနာက်င့္ေနတာ မဟုတ္ပါဘူး။
၀ိပႆနာဆုိတာ တကယ့္အျဖစ္အပ်က္မွန္ကို အမွန္အတုိင္းရူဖို႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အထပ္ထပ္အခါခါ ခြဲစိတ္ျပီး ရူေနရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ကူးယဥ္လဲ မပါရပါဘူး။ အျမင္လြဲတာ အထင္လြဲတာေတြထဲ မပါရပါဘူး။ ကိုယ္ျဖစ္ေစခ်င္သလုိလည္း မဟုတ္ရပါဘူး။ သူျဖစ္ေနတဲ့အတုိင္းကို ရူေနရမွာပဲျဖစ္ပါတယ္။ သူတကယ္ ျဖစ္ပ်က္ေနတဲ့အတုိင္း ဟုတ္တုိင္းမွန္ရာကို ရူျပီးသတိရွိေနဖို႔ရာ ျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ကို ရူေထာင့္ႏွစ္ေထာင့္ကေန ၾကည့္ရမယ္ဆုိတာကို ေယာဂီတုိ႔သိလာၾကပါျပီ။ ရူေထာင့္တစ္ခုက ျပင္ပက ရူေထာင့္၊ တစ္ခုက အတြင္းက ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလုိဆုိရင္ဘဲ အေတာ္ ထူးျခားလာပါျပီး ေနာက္ဆက္ျပီး တရားက်င့္သံုးသြားမယ္ဆုိရင္ ရူေထာင့္ေတြ အမ်ိဳးမ်ိဳးက ၾကည့္တတ္လာျပီး ပညာစခန္းမွာ တုိးတက္လာပါလိမ့္မယ္။
ဥပမာ - လူတစ္ဦးက ေယာဂီကိုဆဲတယ္ဆုိပါေတာ့။ ေယာဂီက ရူေထာင့္တစ္ခုတည္းက ၾကည့္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ဒီလူကို ေဒါသနဲ႔တံု႔ျပန္ျပီး ကလဲ့စားေခ်ပါလိမ့္မယ္။ အခုေတာ့ ေယာဂီက အျခားရူေထာင့္တစ္ခုက အတြင္းရူေထာင့္ကလည္း ၾကည့္တတ္၊ ျမင္တတ္လာျပီဆုိေတာ့ ဒီကိုယ့္ကိုလာဆဲတဲ့သူကို ကလဲ့စားမေခ်ေတာ့ပါဘူး။ ၀ိပႆနာက်င့္ရာမွာ ပညာသိကၡာကလည္း ရင့္က်က္လာျပီး ေယာဂီဟာ ဒီပုဂၢိဳလ္ရဲ႕ ကိုယ္တြင္း၊ စိတ္တြင္းမွာ ရွိေနသလို ခံစားႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။ ျပီးေတာ့ ဒီလူရဲ႕ရူေထာင့္ကေန ျမင္လာပါလိမ့္မယ္။ ေၾသာ္ - ဒီလူက ေဒါသမီးေတြေလာင္ေနျပီး စိတ္ဆုိးတာကိုးလုိ႔ သူ႔ရူေထာင္ကေန ၾကည့္တတ္လာပါတယ္။
ေရွ႕ဆက္ျပီး တရားက်င့္သြားျပီး တရားရင့္က်က္လာရင္ ေယာဂီဟာ ကိုယ့္ရဲ႕ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာေတြကို ကိုယ္တုိင္ခံစားနုိင္ရုံသာမက တျခားပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ သိမ္ေမြ႕တဲ့ ေ၀ဒနာေတြကိုပါ သိရွိခံစားႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။ ဒီလိုျဖစ္ဖုိ႔ရာကိုေတာ့ ကိေလသာ အညစ္အေၾကးေတြ အမ်ားၾကီး ထုတ္ပစ္ရဦးမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီအခါက်ေတာ့ မိမိရဲ႕ခႏၶာကိုယ္ ျပင္ပမွာရွိတဲ့ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာကိုလည္း ခံစားႏုိင္လာပါလိမ့္မယ္။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment