ကဲ ဒီေလာက္ရိုင္းရုိင္းစုိင္းစုိင္း မျဖစ္ပါဘူးဆုိပါေတာ့၊ အပါးေတာ္ျမဲက ေဒါသျဖစ္တဲ့ အေၾကာင္းကို သတိေပးလာတဲ့ အခါက်ေတာ့ အင္း ေဒါသကို ရူရမယ္လုိ႔ေျပာတယ္။ ငါအခု ေဒါသကို ရူမွပဲဆုိရင္ ေဒါသကို ဘယ္လုိလုပ္ျပီး ရူရမွာပါပဲ။ မ်က္စိမွိတ္ျပီး ရူစရာ ေဒါသမွာ ပံုပန္းသ႑ာန္လည္း မရွိဘူး။ အေရာင္အေသြးလဲ မရွိဘူး။ ဘာကို ဘယ္လိုလုပ္ ရူရမွာပါလဲ။
မ်က္စိမွိတ္ျပီး အာရုံစိုက္လုိက္တဲ့အခါမွာ ဒီေဒါသေပၚလာရတဲ့ အေၾကာင္းရင္းကိစၥေတြပဲ စိတ္ထဲမွာ ေပၚေနမွာျဖစ္ပါတယ္။ “သူက ငါ့ကို ဒီလုိေျပာလုိက္တာ။ ဒီလို လုပ္လုိက္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ငါခုလိုစိတ္ဆုိးရတာ” ဆုိျပီးေတာ့ ေဒါသျဖစ္ရတဲ့ ျပင္ပကကိစၥဟာ စိတ္ထဲမွာ ေပၚေနျပီး ေဒါသကို ပိုပိုျပီးဆြေပးေနပါတယ္။ ျဖစ္ရတဲ့ကိစၥကို၊ ပုဂၢိဳလ္ကို သတိရေလေလ ေဒါသဟာ ပိုျပီးမ်ားသထက္ မ်ားလာပါတယ္။ ေပ်ာက္ကြယ္မသြားပါဘူး။ ေဒါသကို ေဒါသသက္သက္အျဖစ္နဲ႔ ျပင္ပကအျဖစ္အပ်က္ေတြ၊ အရာ၀တၳဳေတြ၊ ပုဂၢိဳလ္ေတြနဲ႔ ခြဲျပီး ရူဖုိ႔ရာဟာ လြယ္တာမဟုတ္ပါဘူး။ လုပ္လုိ႔မလြယ္ရင္ ဒီဟာအေျဖမဟုတ္ေသးပါဘူး။
သိပ္မခဲယဥ္းတဲ့ လက္ေတြ႕လုပ္နုိင္မယ့္ အေျဖလုိပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသ၊ ေလာဘ၊ တဏွာစိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာရင္ ကိုယ္ခႏၶာမွာ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္မူႏွစ္ခု ေပၚလာပါတယ္။ ၾကမ္းတမ္းေ၀ဒနာအဆင့္မွာဆုိရင္ ၀င္သက္ထြက္သက္ အသက္ရွဴတာဟာ နဂိုအတုိင္းထက္ နည္းနည္းေလးပိုျပီး ျပင္းထန္လာပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာအဆင့္မွာကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဓါတ္သဘာ၀ေျပာင္းလဲမူေတြ ျဖစ္ေပၚလာျပီး ေ၀ဒနာတစ္ခုတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာ ခံစားလာရပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္လာတာဟာ သဘာ၀ဓမၼပါ။
ဒီေတာ့ ေဒါသကို ဘယ္လုိရင္ဆုိင္ရမလဲ ဘယ္လုိရူရမလဲဆုိတဲ့ အေမးရဲ႕ အေျဖမွန္ေပၚလာပါတယ္။ ေဒါသကို ေဒါသရယ္လုိ႔ ရူလုိ႔မရေပမယ့္ ေယာဂီဟာ ၀င္သက္ထြက္သက္ကိုေတာ့ ရူႏုိင္တာပါပဲ။ တရားက်င့္ထားတဲ့ ေယာဂီဆုိရင္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာခံစားရမူေတြကိုလည္း ရူႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခုေပၚလာတဲ့အခါမွာ ေယာဂီဟာ ၀င္သက္ ထြက္သက္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ဒနာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရူေနလုိက္ရင္ ျပႆနာကေန ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အာရုံတျခား လႊဲေျပာင္းလုိက္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဒဂၤါတစ္ခုရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ ၂-ခုလိုပါပဲ။ အကုသိုလ္ေတြ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြဟာ ဒဂၤါးရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခု၊ ၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာေတြဟာ ဒဂၤါးရဲ႕ တျခားဘက္က မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အားလံုး ဆက္သြယ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီဒဂၤါးျပားတစ္ခုတည္းကိုပဲ တစ္ဖက္စီ ရူတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာကို ရူေနျခင္းဟာ အကုသိုလ္ေတြ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကို ရူေနတာပဲျဖစ္ေတာ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မူ ျဖစ္ၾကတာဟာ အတူတူပါပဲ။ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြဟာ အလႊာလုိက္ အလႊာလုိက္ ကြာက်သြားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီဟာ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အေျဖမွန္ပါပဲ။
၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာေတြဟာ ေယာဂီတုိ႔ရဲ႕ အပါးေတာ္ျမဲေတြျဖစ္ျပီး တစ္ေန႔မွာ ၂၄-နာ ရီ တစ္သက္တာပတ္လံုး အမူထမ္းၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆုိ စိတ္ထဲမွာ အကုသိုလ္တစ္ခုခု ၀င္လာရင္ အသက္ရူတာဟာ ေျပာင္းလဲလာျပိး ေ၀ဒနာေတြကလည္း ပိုမုိထင္ရွားလာျပီး ဆရာ ဆရာတစ္ခုခုျဖစ္ေနျပီ တစ္ခုခုမွားေနျပီလုိ႔ သတိေပးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီအပါးေတာ္ျမဲေတြကေတာ့ ရုိက္လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ သူတို႔ေပးတဲ့ သတိကိုလက္ခံျပီး ၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာေတြကိုရူၾကရမွာပါပဲ။ ဒီလုိရူေနႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္၊ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္လည္းမထား၊ ၀စီမူ ကာယမူ= ႏူတ္နဲ႔ကိုယ္နဲ႔ အျပဳအမူေတြကိုလည္း မျပဳဘူးဆုိရင္ သူမ်ားေတြကိုလည္း အႏၱရာယ္မျပဳ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း အႏၱရာယ္မျပဳဘဲ ေယာဂီဟာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လာေတာ့ ဒီနည္းဟာ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အေျဖပါပဲ။ ဒီေတာ့အေျဖက ဘာလဲလုိ႔ဆုိေတာ့ ၀င္သက္ထြက္သက္မဟုတ္ရင္ ေ၀ဒနာေတြကို ရူရုံမွ်သာ ရူေနပါဆုိတာပါပဲ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
သိပ္မခဲယဥ္းတဲ့ လက္ေတြ႕လုပ္နုိင္မယ့္ အေျဖလုိပါတယ္။ စိတ္ထဲမွာ ေဒါသ၊ ေလာဘ၊ တဏွာစိတ္၊ ေၾကာက္စိတ္၊ အကုသိုလ္စိတ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေပၚလာရင္ ကိုယ္ခႏၶာမွာ တစ္ျပိဳင္နက္တည္း ျဖစ္မူႏွစ္ခု ေပၚလာပါတယ္။ ၾကမ္းတမ္းေ၀ဒနာအဆင့္မွာဆုိရင္ ၀င္သက္ထြက္သက္ အသက္ရွဴတာဟာ နဂိုအတုိင္းထက္ နည္းနည္းေလးပိုျပီး ျပင္းထန္လာပါတယ္။ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာအဆင့္မွာကေတာ့ ခႏၶာကိုယ္ထဲမွာ ဓါတ္သဘာ၀ေျပာင္းလဲမူေတြ ျဖစ္ေပၚလာျပီး ေ၀ဒနာတစ္ခုတစ္ခု ျဖစ္ေပၚလာပါတယ္။ ကိုယ္ေပၚမွာ ခံစားလာရပါတယ္။ ဒီလုိျဖစ္လာတာဟာ သဘာ၀ဓမၼပါ။
ဒီေတာ့ ေဒါသကို ဘယ္လုိရင္ဆုိင္ရမလဲ ဘယ္လုိရူရမလဲဆုိတဲ့ အေမးရဲ႕ အေျဖမွန္ေပၚလာပါတယ္။ ေဒါသကို ေဒါသရယ္လုိ႔ ရူလုိ႔မရေပမယ့္ ေယာဂီဟာ ၀င္သက္ထြက္သက္ကိုေတာ့ ရူႏုိင္တာပါပဲ။ တရားက်င့္ထားတဲ့ ေယာဂီဆုိရင္ ခႏၶာကိုယ္ေပၚမွာ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ ေ၀ဒနာခံစားရမူေတြကိုလည္း ရူႏုိင္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ စိတ္ထဲမွာ အကုသိုလ္စိတ္တစ္ခုခုေပၚလာတဲ့အခါမွာ ေယာဂီဟာ ၀င္သက္ ထြက္သက္ကိုပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ေ၀ဒနာကိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ရူေနလုိက္ရင္ ျပႆနာကေန ထြက္ေျပးတိမ္းေရွာင္ေနတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ အာရုံတျခား လႊဲေျပာင္းလုိက္တာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။
ဒါေၾကာင့္ ဒဂၤါတစ္ခုရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္ ၂-ခုလိုပါပဲ။ အကုသိုလ္ေတြ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြဟာ ဒဂၤါးရဲ႕ မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခု၊ ၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာေတြဟာ ဒဂၤါးရဲ႕ တျခားဘက္က မ်က္ႏွာျပင္တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။ သူတို႔အားလံုး ဆက္သြယ္ေနၾကပါတယ္။ ဒီဒဂၤါးျပားတစ္ခုတည္းကိုပဲ တစ္ဖက္စီ ရူတာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာကို ရူေနျခင္းဟာ အကုသိုလ္ေတြ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကို ရူေနတာပဲျဖစ္ေတာ့ အက်ိဳးသက္ေရာက္မူ ျဖစ္ၾကတာဟာ အတူတူပါပဲ။ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြဟာ အလႊာလုိက္ အလႊာလုိက္ ကြာက်သြားၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေတာ့ ဒီဟာ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အေျဖမွန္ပါပဲ။
၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာေတြဟာ ေယာဂီတုိ႔ရဲ႕ အပါးေတာ္ျမဲေတြျဖစ္ျပီး တစ္ေန႔မွာ ၂၄-နာ ရီ တစ္သက္တာပတ္လံုး အမူထမ္းၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္အခ်ိန္မွာမဆုိ စိတ္ထဲမွာ အကုသိုလ္တစ္ခုခု ၀င္လာရင္ အသက္ရူတာဟာ ေျပာင္းလဲလာျပိး ေ၀ဒနာေတြကလည္း ပိုမုိထင္ရွားလာျပီး ဆရာ ဆရာတစ္ခုခုျဖစ္ေနျပီ တစ္ခုခုမွားေနျပီလုိ႔ သတိေပးၾကပါလိမ့္မယ္။ ဒီအပါးေတာ္ျမဲေတြကေတာ့ ရုိက္လုိ႔လည္း မရပါဘူး။ သူတို႔ေပးတဲ့ သတိကိုလက္ခံျပီး ၀င္သက္ထြက္သက္နဲ႔ ေ၀ဒနာေတြကိုရူၾကရမွာပါပဲ။ ဒီလုိရူေနႏုိင္မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ျပႆနာေတြက လြတ္ေျမာက္ႏုိင္ၾကပါလိမ့္မယ္၊ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြကို ဖိႏွိပ္ခ်ဳပ္ခ်ယ္လည္းမထား၊ ၀စီမူ ကာယမူ= ႏူတ္နဲ႔ကိုယ္နဲ႔ အျပဳအမူေတြကိုလည္း မျပဳဘူးဆုိရင္ သူမ်ားေတြကိုလည္း အႏၱရာယ္မျပဳ၊ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုလည္း အႏၱရာယ္မျပဳဘဲ ေယာဂီဟာ သန္႔ရွင္းစင္ၾကယ္လာေတာ့ ဒီနည္းဟာ အင္မတန္ေကာင္းတဲ့ အေျဖပါပဲ။ ဒီေတာ့အေျဖက ဘာလဲလုိ႔ဆုိေတာ့ ၀င္သက္ထြက္သက္မဟုတ္ရင္ ေ၀ဒနာေတြကို ရူရုံမွ်သာ ရူေနပါဆုိတာပါပဲ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment