ဒီရန္သူ ၅-ဦးဟာ ဘယ္သူေတြပါလဲ။ ရန္သူ ၅-ဦးကို နီ၀ရဏ ၅-ပါးလုိ႔လဲ ေခၚပါတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း တရားလမ္းကို ေလွ်ာက္သြားရာမွာ ပိတ္ဆုိ႔တတ္တဲ့ ေႏွာင္ေႏွးေစတတ္တဲ့ ကာကြယ္ေစတတ္တဲ့ အေၾကာင္းတရား ၅-ပါးပါပဲ။ အေရးၾကီးတဲ့ ပထမနဲ႔ ဒုတိယရန္သူ အဖ်က္ေတြကေတာ့ ကာမစၦႏၵနဲ႔ ဗ်ာပါဒ ေတြျဖစ္ပါတယ္။
ကာမစၦႏၵက ကာမဂုဏ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ေလာဘစိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ ဗ်ာပါဒကေတာ့ သူတစ္ပါးအေပၚ မေကာင္းေသာစိတ္၊ ေဒါသစိတ္နဲ႔စပ္ေသာ စိတ္ျဖစ္ပါတယ္။ တရားစခန္းကိုလာျပီး ၀ိပႆနာတရား အားထုတ္ၾကတာဟာ ဒီရန္သူေဘးေတြက လြတ္ေျမာက္ဖုိ႔ ေလာဘေဒါသေတြက လြတ္ကင္းၾကဖုိ႔ လာၾကပါတယ္။ အမွန္မသိမူေၾကာင့္ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုေတာ့ ငါေလးေလးနက္နက္ တရားအားထုတ္ေနတာပဲ၊ ငါဟာ၀ိပႆနာ က်င့္ေနတာပဲလုိ႔ ထင္ေနေပမယ့္ တစ္ခ်ိန္လံုးမွာေတာ့ လုိခ်င္ေတာ့တမူေတြ၊ မလုိခ်င္မုန္းထားမူေတြ ပြားမ်ားေနၾကေတာ့ ရန္သူေတြက အႏုိင္ယူသြားၾကပါတယ္။
ဥပမာ - ဆုိၾကပါစို႔။ ဒီ ၁၀-ရက္တရားပတ္မွာ ပထမ ၉-ရက္မွာ လံုး၀စကားမေျပာဘဲနဲ႔ ၀စီပိတ္ ႏူတ္ပိတ္ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကပါလုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။ ေယာဂီတခ်ိဳ႕က စကားမေျပာဘဲ မေနႏုိင္ၾကပါဘူး။ စကားစေျပာတာနဲ႔ သူမ်ားအေၾကာင္းတယ္ သိခ်င္ၾကပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္လဲ ထုိင္လုိ႔ရရဲ႕လား၊ ဘာေ၀ဒနာေတြမ်ား ခံစားေနရပါသလဲလုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ အေမးခံရတဲ့ ေယာဂီကသူေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးက်င္သြားသလုိ ခံလုိက္ရပါတယ္။ မဟုတ္ရင္လည္း သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာေတြက ေကာင္းလုိက္တာလုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။
ေနာက္စေမးတဲ့ေယာဂီက တရားထိုင္ေတာ့ သူမ်ားခံစားရတဲ့ ေ၀ဒနာမ်ိဳး သူလည္းခံစားခ်င္လာပါတယ္။ လိုခ်င္ေတာ့တလာပါတယ္။ ဒါကိုလုိခ်င္ ဟိုဟာကိုလိုခ်င္ လုိခ်င္တာေတြ မ်ားလာပါတယ္။ တရားထုိင္ရင္ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာကို လုိခ်င္တာကလည္း ေတာင့္တမူပါပဲ။ လိုခ်င္တာေတြအားလံုးက အတူတူပါပဲ။ တဏွာ ေတာင့္တမူ မွန္သမွ်ဟာ ေယာဂီအတြက္ ရန္သူပါပဲ။ နိဗၺာန္ကို လုိခ်င္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ကိုလုိခ်င္ပါတယ္လုိ႔ တဏွာနဲ႔ ေတာင့္တေနရင္ေတာင္မွ နိဗၺာန္ရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ ခရီးကို ေျပးေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ဆုိတာ လုိခ်င္ေတာ့တမူ တဏွာအားလံုး ကုန္ခန္းသြားတဲ့စခန္းပဲ။ နိဗၺာန္ကို တဏွာျဖင့္ လုိခ်င္ေတာင့္တေနျခင္းအားျဖင့္ မရႏုိင္ပါဘူး။ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥပဲ ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီတုိ႔လုိခ်င္မူ တဏွာေလာဘရဲ႕ လႊမ္းမုိးျခင္းကိုလည္း မခံၾကပါနဲ႔။
ဗ်ာပါဒကလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ေယာဂီတုိ႔ကို တစ္နာရီ အဓိ႒ာန္နဲ႔ တရားထိုင္ခုိင္းပါတယ္ နာရီ၀က္ေလာက္လည္း ၾကိဳးစားျပီး ထုိင္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ ၁၅-မိနစ္ေလာက္လည္း ၾကိတ္မွိတ္ျပီး ထုိင္ႏုိင္ပါတယ္။ ၾကာသြားေတာ့ မေနႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အညွဥ္းဆဲခံေနရသလို ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ မခံမရပ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္လာေတာ့ သူမ်ားေတြေရာ ဘယ္လိုမ်ားေနၾကပါလိမ့္လုိ႔ သိခ်င္တဲ့စိတ္က ျဖစ္လာပါတယ္။ အဓိ႒ာန္နဲ႔ ထုိင္ရတာဆုိေတာ့ နာရီမျပည့္ေသးလုိ႔ မ်က္စိလည္းဖြင့္မၾကည့္ရဘူးဆုိေပမယ့္ မေနႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ မ်က္စိကိုသာသာေလးခိုးဖြင့္ျပီး သူမ်ားေတြဘယ္လုိ ေနၾကပါလိမ့္မလဲလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တျခားေယာဂီေတြကေတာ့ လံုး၀မလုပ္ရွား ေက်ာက္ရုပ္တုၾကီးေတြလို ထုိင္ေနၾကတာျမင္ရေတာ့ ဟင္သူတုိ႔ကေတာ့ ထုိင္ေနၾကတာ ဘာမွနာပံုက်င္ပံုလည္းမေပၚဘူး။ သူတို႔ေတာ့ မနာၾကေတာ့ဘူး။ ငါ့မွာေတာ့ နာေနတုန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ငါနာတာကလည္း ခုထက္ထိလည္း ေပ်ာက္မသြားေသးပါဘူး။
ဂုရုၾကီးကေတာ့ ေျပာေျပာေနတာပဲ။ အားလံုးက အနိစၥ အနိစၥတဲ့။ ၀ိပႆနာဟာ အနိစၥတရားပါပဲ၊ “ငါနာတာေတြ၊ ကိုက္ခဲေနတာေတြက အနိစၥမဟုတ္ပါလား၊ တည္ျမဲေနပါလား၊ ေပ်ာက္လဲေပ်ာက္မသြားပါလား”လုိ႔ ဗ်ာပါဒေတြက ေက်ာ္လြန္ေအာင္က်င့္တာ ခုေတာ့ ဗ်ာပါဒေတြ ပြားသလက္ေတာင္ ပြားေနျပန္ပါျပီ၊ ဒါဟာ ရန္သူၾကီးက ေယာဂီကို အႏုိင္ယူသြားတာပါပဲ။ ဒီလိုရန္သူကို ေယာဂီတုိ႔က လက္မခံၾကပါနဲ႔၊ အလႊမ္းမုိး မခံၾကပါနဲ႔။
ေနာက္ရန္သူ ၂-ဦးကေတာ့ ထိနမိဒၶ = ေလးလံထုိင္းမူိင္းျခင္း၊ အိပ္ခ်င္ျခင္း၊ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းနဲ႔ ဒုဒၶစၥကုကၠဳစၥ = စိတ္မျငိမ္သက္တာ ေလလြင့္တာ ေနာင္တရျပီး ပူပင္စိုးရိမ္တာပါပဲ။ ဒီရန္သူေတြအားလံုးဟာ အတြင္းရန္သူေတြပါပဲ။ အျပင္က ဘာမွမပါပါဘူး။ ဘ၀ဘ၀က စုေပါင္းသိုေလွာင္ထားတဲ့ အကုသိုလ္ေဟာင္းေတြ၊ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြဟာ ရန္သူေတြေပါ့။ လာတုန္းကေတာ့ ဧည့္သည္ေတြလုိ ၀င္လာၾကျပီး အထဲေရာက္ေတာ့ ျပန္မထြက္ခ်င္ၾကေတာ့ဘဲနဲ႔ အိမ္ကိုအပုိင္စီးၾကျပီး အိမ္ပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ေယာဂီတုိ႔က ၀ိပႆနာတရားက်င့္ၾကေတာ့ အိမ္ထဲမွာ ဆက္လက္ျပီးေနလုိ႔ မရၾကေတာ့ပါဘူး။ အျပင္ထြက္ရမွာဆုိေတာ့ မထြက္ခ်င္ၾကဘဲ ဆႏၵျပျပီး အထဲကေန ကန္လုိက္ၾကပါတယ္။
ပထမကန္တဲ့နည္းကေတာ့ ေယာဂီတုိ႔ တရားထုိင္ၾကျပီဆုိရင္ အိပ္ငိုက္စျပဳလာၾကပါတယ္။ တရားထုိင္တာလဲ ရပ္လုိက္ေရာ အိပ္ငိုက္တာလဲ တစ္ခါတည္းေပ်ာက္သြားျပီး မ်က္လံုးပြင့္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ တရားတစ္ခါျပန္ထုိင္ရင္ တစ္ခါျပန္ျပီး အိပ္ငိုက္ပါတယ္။ ဒါဟာ အထဲကရန္သူက ကန္ေနတာပါပဲ။ ေယာဂီေတြေကာင္းေကာင္း တရားမထုိင္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတာပါ။ ဒီလုိအိပ္ငိုက္ေနတာ၊ ထုိင္းမူိင္းေနတာ၊ ေသြးေလးေနတာေတြကို အသက္ခပ္ျပင္းျပင္းရွဴျပီး ထုတ္ပစ္လုိက္ၾကပါ။ ဒီလုိနဲ႔မွမရရင္ မတ္တပ္ရပ္ျပီးတရားရူပါ။ အိပ္ခ်င္ေနတုန္းပဲဆုိရင္ေတာ့ အဓိ႒ာန္ ၁-နာရီမဟုတ္ရင္ေတာ့ အျပင္ကို ခဏထြက္ျပီး နည္းနည္းသြက္သြက္ကေလး လမ္းေလွ်ာက္ေပးပါ။ ၅-မိနစ္ေလာက္ေလွ်ာက္ျပီး ျပန္လာျပီးထုိင္ပါ။ တစ္ခါတေလလည္း မ်က္ႏွာကို ေရေအးေအးနဲ႔ ပက္ဖ်န္းေပးလုိက္ျပီး မ်က္ႏွာသစ္လုိက္ရင္ အိပ္ငိုက္ေပ်ာက္သြား တတ္ပါတယ္။
ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ = စိတ္က မျငိမ္မသက္ေလလြင့္ေနတာ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေတြးေနတာ စိုးရိမ္ေသာကေတြျဖစ္ေနတာေတြဟာ တရားထုိင္လုိ႔ကို မရေတာ့ပါဘူး။ စိတ္အျငိမ္မေနႏုိင္ေအာင္ ကိုယ္အျငိမ္မေနႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဟိုဟာေလးလုပ္ရေကာင္းနုိးႏုိး၊ ဒီဟာေလးလုပ္ရေကာင္းႏုိးႏုိးနဲ႔ တစ္ေန႔လံုး အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းတတ္ပါတယ္။ ညေနပိုင္း တရားေဟာခ်ိန္ၾကေတာ့ ၅-ရက္ ကုန္ဆံုးသြားျပီး၊ ၆-ရက္ ကုန္သြားျပီ၊ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ရာ ၄-ရက္သာပဲ က်န္ေတာ့တယ္လုိ႔ဆိုေတာ့မွ တေန႔လံုးအခ်ိန္ေတြျဖဳန္းမိတာကို ႏွေျမာျပီး ေနာင္တရမိတတ္ပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အခ်ည္းအႏွီးပါပဲ။ ၀ိပႆနာမွာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရတာ ေနာင္တရျပီး ငိုေနတာေတြဟာ ဘာမွ အက်ံဳးမ၀င္ပါဘူး။
အရာတစ္ခုခုဟာ မွားတာလုပ္မိျပီး ေနာင္တရလာရင္ ငါေတာ့ဒီမွားခဲ့တဲ့အလုပ္ကို လုပ္မိခဲ့တယ္ ေနာက္ေနာင္ကို ဒီလုိအမူကိစၥမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ စိတ္ကိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္အားထားျပီးေတာ့ ကိုယ္အားကိုးတဲ့၊ ကိုယ္ယံုၾကည္တဲ့ ၾကည္ညိဳတဲ့ လူၾကီးတစ္ဦးထံသြားျပီး ၀န္ခ်ေတာင္းပန္လုိက္ျပီး ေနာင္ဒီလုိမလုပ္ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ ကတိျပဳလုိက္ပါ။
ေနာက္ဆံုး ပဥၥမရန္သူကေတာ့ ၀ိစိကိစၦာ = ယံုမွားျခင္းသံသယျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဟာႏွစ္ခြျဖစ္ေနေတာ့ သံသယျဖစ္ေနပါတယ္။ သံသယျဖစ္ပံုတစ္ခုကေတာ့ ကမၼ႒ာန္းနည္းကို သံသယေတြျဖစ္လာပါတယ္။ “ဒီနည္းဟာ ငါအရင္ကၾကားဖူးတာ ဖတ္ဖူးတာေတြနဲ႔လဲ မတူဘူး။ သူ႔နည္းၾကီးက တစ္မ်ိဳးပဲ။ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ဒီနည္းနဲ႔ တကယ္အက်ိဳး ေက်းဇူးခံစားရပါ့မလား အစရွိတဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္သံသယကေတာ့ ဆရာအေပၚမွာကို သံသယျဖစ္မိပါတယ္။ “ဒီဆရာၾကီး ၾကည့္ရတာတယ္လဲ မစြံပါဘူး။ ဘုန္းၾကီးလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူလုိ ငါလုိပဲ၊ မဟုတ္ရည္လည္း အမ်ိဳးသမီး ကမၼ႒ာန္းဆရာမပဲ။ သူက ဘယ္ေလာက္မ်ား နားလည္လုိ႔တုန္း၊ ၾကည့္ရတာတရားမွာလည္း ဗဟုသုတရွိပံုလည္း မေပၚပါဘူး။ တရားစစ္တဲ့အခါမွာ ဘယ့္ႏွယ္လဲလုိ႔ ေမးေနရေသးတယ္။ သူဆရာမဆုိရင္ သူသိဖုိ႔ေကာင္းတာေပါ့”လုိ႔ ဆရာ့အေပၚမွာ သံသယျဖစ္မိပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း ေယာဂီဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံသယရွိတတ္ၾကပါတယ္။ “ဒီကမၼ႒ာန္းနည္းကေတာ့ နည္းေကာင္းပါပဲ။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕မူပဲ။ ဒီျပသေပးေနတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း ေကာင္းပါတယ္။ သူတုိ႔က ကူညီေပးၾကျပီး ဒီနည္းကို က်င့္ၾကံလုိ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရသြားတဲ့လူေတြလည္း အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့အတြက္ကေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ရွက္မေနၾကပါနဲ႔။ အားနာလည္းမေနၾကပါနဲ႔၊ ဆရာနဲ႔လာျပီးေဆြးေႏြးပါ။ မရွင္းလင္းတာေတြရွိရင္ တစ္ခါတည္းစိတ္ထဲမွာ ရွင္းလင္းသြားေအာင္ေမးပါ။ ရွင္းလင္းပစ္လုိက္ၾကပါ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
ဥပမာ - ဆုိၾကပါစို႔။ ဒီ ၁၀-ရက္တရားပတ္မွာ ပထမ ၉-ရက္မွာ လံုး၀စကားမေျပာဘဲနဲ႔ ၀စီပိတ္ ႏူတ္ပိတ္ဆိတ္ဆိတ္ေနၾကပါလုိ႔ ေျပာထားပါတယ္။ ေယာဂီတခ်ိဳ႕က စကားမေျပာဘဲ မေနႏုိင္ၾကပါဘူး။ စကားစေျပာတာနဲ႔ သူမ်ားအေၾကာင္းတယ္ သိခ်င္ၾကပါတယ္။ ဘယ့္ႏွယ္လဲ ထုိင္လုိ႔ရရဲ႕လား၊ ဘာေ၀ဒနာေတြမ်ား ခံစားေနရပါသလဲလုိ႔ ေမးလုိက္ေတာ့ အေမးခံရတဲ့ ေယာဂီကသူေတာ့ တစ္ကိုယ္လံုးက်င္သြားသလုိ ခံလုိက္ရပါတယ္။ မဟုတ္ရင္လည္း သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာေတြက ေကာင္းလုိက္တာလုိ႔ ျပန္ေျပာလုိက္ပါတယ္။
ေနာက္စေမးတဲ့ေယာဂီက တရားထိုင္ေတာ့ သူမ်ားခံစားရတဲ့ ေ၀ဒနာမ်ိဳး သူလည္းခံစားခ်င္လာပါတယ္။ လိုခ်င္ေတာ့တလာပါတယ္။ ဒါကိုလုိခ်င္ ဟိုဟာကိုလိုခ်င္ လုိခ်င္တာေတြ မ်ားလာပါတယ္။ တရားထုိင္ရင္ သိမ္ေမြ႕ေ၀ဒနာကို လုိခ်င္တာကလည္း ေတာင့္တမူပါပဲ။ လိုခ်င္တာေတြအားလံုးက အတူတူပါပဲ။ တဏွာ ေတာင့္တမူ မွန္သမွ်ဟာ ေယာဂီအတြက္ ရန္သူပါပဲ။ နိဗၺာန္ကို လုိခ်င္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ကိုလုိခ်င္ပါတယ္လုိ႔ တဏွာနဲ႔ ေတာင့္တေနရင္ေတာင္မွ နိဗၺာန္ရဲ႕ ေျပာင္းျပန္ ခရီးကို ေျပးေနတာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ နိဗၺာန္ဆုိတာ လုိခ်င္ေတာ့တမူ တဏွာအားလံုး ကုန္ခန္းသြားတဲ့စခန္းပဲ။ နိဗၺာန္ကို တဏွာျဖင့္ လုိခ်င္ေတာင့္တေနျခင္းအားျဖင့္ မရႏုိင္ပါဘူး။ မျဖစ္ႏုိင္တဲ့ကိစၥပဲ ဒါေၾကာင့္ ေယာဂီတုိ႔လုိခ်င္မူ တဏွာေလာဘရဲ႕ လႊမ္းမုိးျခင္းကိုလည္း မခံၾကပါနဲ႔။
ဗ်ာပါဒကလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ေယာဂီတုိ႔ကို တစ္နာရီ အဓိ႒ာန္နဲ႔ တရားထိုင္ခုိင္းပါတယ္ နာရီ၀က္ေလာက္လည္း ၾကိဳးစားျပီး ထုိင္ႏုိင္ၾကပါတယ္။ ေနာက္ ၁၅-မိနစ္ေလာက္လည္း ၾကိတ္မွိတ္ျပီး ထုိင္ႏုိင္ပါတယ္။ ၾကာသြားေတာ့ မေနႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ အညွဥ္းဆဲခံေနရသလို ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ မခံမရပ္ႏုိင္ေလာက္ေအာင္ျဖစ္လာေတာ့ သူမ်ားေတြေရာ ဘယ္လိုမ်ားေနၾကပါလိမ့္လုိ႔ သိခ်င္တဲ့စိတ္က ျဖစ္လာပါတယ္။ အဓိ႒ာန္နဲ႔ ထုိင္ရတာဆုိေတာ့ နာရီမျပည့္ေသးလုိ႔ မ်က္စိလည္းဖြင့္မၾကည့္ရဘူးဆုိေပမယ့္ မေနႏုိင္ေတာ့ပါဘူး။ မ်က္စိကိုသာသာေလးခိုးဖြင့္ျပီး သူမ်ားေတြဘယ္လုိ ေနၾကပါလိမ့္မလဲလို႔ ၾကည့္လိုက္ေတာ့ တျခားေယာဂီေတြကေတာ့ လံုး၀မလုပ္ရွား ေက်ာက္ရုပ္တုၾကီးေတြလို ထုိင္ေနၾကတာျမင္ရေတာ့ ဟင္သူတုိ႔ကေတာ့ ထုိင္ေနၾကတာ ဘာမွနာပံုက်င္ပံုလည္းမေပၚဘူး။ သူတို႔ေတာ့ မနာၾကေတာ့ဘူး။ ငါ့မွာေတာ့ နာေနတုန္းပဲ ရွိပါေသးတယ္။ ငါနာတာကလည္း ခုထက္ထိလည္း ေပ်ာက္မသြားေသးပါဘူး။
ဂုရုၾကီးကေတာ့ ေျပာေျပာေနတာပဲ။ အားလံုးက အနိစၥ အနိစၥတဲ့။ ၀ိပႆနာဟာ အနိစၥတရားပါပဲ၊ “ငါနာတာေတြ၊ ကိုက္ခဲေနတာေတြက အနိစၥမဟုတ္ပါလား၊ တည္ျမဲေနပါလား၊ ေပ်ာက္လဲေပ်ာက္မသြားပါလား”လုိ႔ ဗ်ာပါဒေတြက ေက်ာ္လြန္ေအာင္က်င့္တာ ခုေတာ့ ဗ်ာပါဒေတြ ပြားသလက္ေတာင္ ပြားေနျပန္ပါျပီ၊ ဒါဟာ ရန္သူၾကီးက ေယာဂီကို အႏုိင္ယူသြားတာပါပဲ။ ဒီလိုရန္သူကို ေယာဂီတုိ႔က လက္မခံၾကပါနဲ႔၊ အလႊမ္းမုိး မခံၾကပါနဲ႔။
ေနာက္ရန္သူ ၂-ဦးကေတာ့ ထိနမိဒၶ = ေလးလံထုိင္းမူိင္းျခင္း၊ အိပ္ခ်င္ျခင္း၊ ငိုက္မ်ဥ္းျခင္းနဲ႔ ဒုဒၶစၥကုကၠဳစၥ = စိတ္မျငိမ္သက္တာ ေလလြင့္တာ ေနာင္တရျပီး ပူပင္စိုးရိမ္တာပါပဲ။ ဒီရန္သူေတြအားလံုးဟာ အတြင္းရန္သူေတြပါပဲ။ အျပင္က ဘာမွမပါပါဘူး။ ဘ၀ဘ၀က စုေပါင္းသိုေလွာင္ထားတဲ့ အကုသိုလ္ေဟာင္းေတြ၊ ကိေလသာအညစ္အေၾကးေတြဟာ ရန္သူေတြေပါ့။ လာတုန္းကေတာ့ ဧည့္သည္ေတြလုိ ၀င္လာၾကျပီး အထဲေရာက္ေတာ့ ျပန္မထြက္ခ်င္ၾကေတာ့ဘဲနဲ႔ အိမ္ကိုအပုိင္စီးၾကျပီး အိမ္ပိုင္ရွင္ေတြ ျဖစ္လာၾကပါတယ္။ ေယာဂီတုိ႔က ၀ိပႆနာတရားက်င့္ၾကေတာ့ အိမ္ထဲမွာ ဆက္လက္ျပီးေနလုိ႔ မရၾကေတာ့ပါဘူး။ အျပင္ထြက္ရမွာဆုိေတာ့ မထြက္ခ်င္ၾကဘဲ ဆႏၵျပျပီး အထဲကေန ကန္လုိက္ၾကပါတယ္။
ပထမကန္တဲ့နည္းကေတာ့ ေယာဂီတုိ႔ တရားထုိင္ၾကျပီဆုိရင္ အိပ္ငိုက္စျပဳလာၾကပါတယ္။ တရားထုိင္တာလဲ ရပ္လုိက္ေရာ အိပ္ငိုက္တာလဲ တစ္ခါတည္းေပ်ာက္သြားျပီး မ်က္လံုးပြင့္ၾကေတာ့တာပါပဲ။ တရားတစ္ခါျပန္ထုိင္ရင္ တစ္ခါျပန္ျပီး အိပ္ငိုက္ပါတယ္။ ဒါဟာ အထဲကရန္သူက ကန္ေနတာပါပဲ။ ေယာဂီေတြေကာင္းေကာင္း တရားမထုိင္ႏုိင္ေအာင္ လုပ္ေနၾကတာပါ။ ဒီလုိအိပ္ငိုက္ေနတာ၊ ထုိင္းမူိင္းေနတာ၊ ေသြးေလးေနတာေတြကို အသက္ခပ္ျပင္းျပင္းရွဴျပီး ထုတ္ပစ္လုိက္ၾကပါ။ ဒီလုိနဲ႔မွမရရင္ မတ္တပ္ရပ္ျပီးတရားရူပါ။ အိပ္ခ်င္ေနတုန္းပဲဆုိရင္ေတာ့ အဓိ႒ာန္ ၁-နာရီမဟုတ္ရင္ေတာ့ အျပင္ကို ခဏထြက္ျပီး နည္းနည္းသြက္သြက္ကေလး လမ္းေလွ်ာက္ေပးပါ။ ၅-မိနစ္ေလာက္ေလွ်ာက္ျပီး ျပန္လာျပီးထုိင္ပါ။ တစ္ခါတေလလည္း မ်က္ႏွာကို ေရေအးေအးနဲ႔ ပက္ဖ်န္းေပးလုိက္ျပီး မ်က္ႏွာသစ္လုိက္ရင္ အိပ္ငိုက္ေပ်ာက္သြား တတ္ပါတယ္။
ဥဒၶစၥကုကၠဳစၥ = စိတ္က မျငိမ္မသက္ေလလြင့္ေနတာ ေတာင္ေတြးေျမာက္ေတြး ေတြးေနတာ စိုးရိမ္ေသာကေတြျဖစ္ေနတာေတြဟာ တရားထုိင္လုိ႔ကို မရေတာ့ပါဘူး။ စိတ္အျငိမ္မေနႏုိင္ေအာင္ ကိုယ္အျငိမ္မေနႏုိင္ေအာင္ ျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္။ ဟိုဟာေလးလုပ္ရေကာင္းနုိးႏုိး၊ ဒီဟာေလးလုပ္ရေကာင္းႏုိးႏုိးနဲ႔ တစ္ေန႔လံုး အခ်ိန္ေတြ ျဖဳန္းတတ္ပါတယ္။ ညေနပိုင္း တရားေဟာခ်ိန္ၾကေတာ့ ၅-ရက္ ကုန္ဆံုးသြားျပီး၊ ၆-ရက္ ကုန္သြားျပီ၊ တရားအားထုတ္ဖုိ႔ရာ ၄-ရက္သာပဲ က်န္ေတာ့တယ္လုိ႔ဆိုေတာ့မွ တေန႔လံုးအခ်ိန္ေတြျဖဳန္းမိတာကို ႏွေျမာျပီး ေနာင္တရမိတတ္ပါတယ္။ စိတ္မေကာင္းျဖစ္တတ္ၾကပါတယ္။ ဒါေတြဟာ အခ်ည္းအႏွီးပါပဲ။ ၀ိပႆနာမွာ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ေနရတာ ေနာင္တရျပီး ငိုေနတာေတြဟာ ဘာမွ အက်ံဳးမ၀င္ပါဘူး။
အရာတစ္ခုခုဟာ မွားတာလုပ္မိျပီး ေနာင္တရလာရင္ ငါေတာ့ဒီမွားခဲ့တဲ့အလုပ္ကို လုပ္မိခဲ့တယ္ ေနာက္ေနာင္ကို ဒီလုိအမူကိစၥမ်ိဳးေတြ ဘယ္ေတာ့မွ မလုပ္ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ စိတ္ကိုဆံုးျဖတ္ခ်က္ခ် ကိုယ့္ကိုယ္ကို ယံုၾကည္အားထားျပီးေတာ့ ကိုယ္အားကိုးတဲ့၊ ကိုယ္ယံုၾကည္တဲ့ ၾကည္ညိဳတဲ့ လူၾကီးတစ္ဦးထံသြားျပီး ၀န္ခ်ေတာင္းပန္လုိက္ျပီး ေနာင္ဒီလုိမလုပ္ေတာ့ပါဘူးလုိ႔ ကတိျပဳလုိက္ပါ။
ေနာက္ဆံုး ပဥၥမရန္သူကေတာ့ ၀ိစိကိစၦာ = ယံုမွားျခင္းသံသယျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ဟာႏွစ္ခြျဖစ္ေနေတာ့ သံသယျဖစ္ေနပါတယ္။ သံသယျဖစ္ပံုတစ္ခုကေတာ့ ကမၼ႒ာန္းနည္းကို သံသယေတြျဖစ္လာပါတယ္။ “ဒီနည္းဟာ ငါအရင္ကၾကားဖူးတာ ဖတ္ဖူးတာေတြနဲ႔လဲ မတူဘူး။ သူ႔နည္းၾကီးက တစ္မ်ိဳးပဲ။ ဟုတ္မွ ဟုတ္ပါရဲ႕လား။ ဒီနည္းနဲ႔ တကယ္အက်ိဳး ေက်းဇူးခံစားရပါ့မလား အစရွိတဲ့ စိတ္ေတြျဖစ္လာပါတယ္။ ေနာက္သံသယကေတာ့ ဆရာအေပၚမွာကို သံသယျဖစ္မိပါတယ္။ “ဒီဆရာၾကီး ၾကည့္ရတာတယ္လဲ မစြံပါဘူး။ ဘုန္းၾကီးလည္း မဟုတ္ဘူး။ သူလုိ ငါလုိပဲ၊ မဟုတ္ရည္လည္း အမ်ိဳးသမီး ကမၼ႒ာန္းဆရာမပဲ။ သူက ဘယ္ေလာက္မ်ား နားလည္လုိ႔တုန္း၊ ၾကည့္ရတာတရားမွာလည္း ဗဟုသုတရွိပံုလည္း မေပၚပါဘူး။ တရားစစ္တဲ့အခါမွာ ဘယ့္ႏွယ္လဲလုိ႔ ေမးေနရေသးတယ္။ သူဆရာမဆုိရင္ သူသိဖုိ႔ေကာင္းတာေပါ့”လုိ႔ ဆရာ့အေပၚမွာ သံသယျဖစ္မိပါတယ္။
ဒါမွမဟုတ္ရင္လည္း ေယာဂီဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို သံသယရွိတတ္ၾကပါတယ္။ “ဒီကမၼ႒ာန္းနည္းကေတာ့ နည္းေကာင္းပါပဲ။ လယ္တီဆရာေတာ္ဘုရားၾကီးရဲ႕မူပဲ။ ဒီျပသေပးေနတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကလည္း ေကာင္းပါတယ္။ သူတုိ႔က ကူညီေပးၾကျပီး ဒီနည္းကို က်င့္ၾကံလုိ႔ အက်ိဳးေက်းဇူးေတြ ရသြားတဲ့လူေတြလည္း အမ်ားၾကီးပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ငါ့အတြက္ကေတာ့ မဟုတ္ေသးပါဘူး။ ရွက္မေနၾကပါနဲ႔။ အားနာလည္းမေနၾကပါနဲ႔၊ ဆရာနဲ႔လာျပီးေဆြးေႏြးပါ။ မရွင္းလင္းတာေတြရွိရင္ တစ္ခါတည္းစိတ္ထဲမွာ ရွင္းလင္းသြားေအာင္ေမးပါ။ ရွင္းလင္းပစ္လုိက္ၾကပါ။
ေယာဂီမ်ားအတြက္ ဆရာၾကီးဦးဂိုအင္ကာ၏ အဂၤလိပ္ဘာသာျဖင့္ ေဟာေျပာခ်က္ကို ၾကည္ၾကည္၀ိန္ ျမန္မာဘာသာျပန္ စာအုပ္မွ ျပန္လည္ ေဖာ္ျပထားသည္။
No comments:
Post a Comment